Závod v Německu je pro vedoucího jezdce střední kubatury domácím podnikem, kde Stefan Bradl jako jediný z jezdců Moto2 nastupuje s trojciferným bodovým kontem a šancí zajet další výrazný výsledek.
V Moto2 je po osmi závodech sezony jasná jedna věc a to, že Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) má v letošním roce parádní formu a díky tomu si vytvořil solidní náskok v podobě padesáti dvou bodů. Tento náskok je stále vysoký i potom, co v Assenu letos poprvé nedokončil závod. Před německým publikem bude Bradlova motivace na maximu a to v motocyklovém šampionátu není pokaždé výhodou. O tom jsme se už mohli přesvědčit v mnoha případech a německý závodník musí udržet své ambice v přijatelných mezích. Každopádně už nyní můžeme říct, že v jeho osobě se nám postupně začíná rýsovat nový světový šampion.
Po nepovedeném úvodu sezony je na druhém místě Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol), Španěl s obrovským potenciálem, silným zázemím a velkým talentem. V prvních třech závodech vůbec nebodoval, nebodoval ani v britském Silverstonu, ale troje vítězství a jedno druhé místo mu před polovinou šampionátu dává jisté druhé místo s šestnáctibodovým náskokem. Do konce sezony zbývá devět Grand Prix, stát se může všechno, ale pokud si Bradl udrží stejně dobrou formu, je Španělův atak první pozice poměrně obtížná záležitost. Nelze říct nemožná, ale je tu samozřejmě vidět deficit z úvodu šampionátu a ten jen stěží dožene. Prozatím je Márquez velkým kandidátem na titul pro nováčka roku, protože tam vede s náskokem šestnácti bodů před Bradley Smithem (Tech 3 Racing).
Britský závodník je třetím mužem šampionátu, na kontě má sedmdesát devět bodů a v posledních třech závodech pokaždé slavil umístění na stupních vítězů. Díky tomu se tak stal po devětatřiceti letech prvním Britem, kterému se ve střední kubatuře něco takového podařilo. Teď má šanci v nastaveném tempu pokračovat a překonat rekord Rodny Goulda z roku 1972, jenž slavil umístění na stupně vítězů v pěti závodech po sobě. Bradley Smith nicméně dosáhl určitého stádia, kdy se mu zjevně podařilo aklimatizovat v nové kubatuře a s šestistovkou Mistral jezdí způsobem, který přináší výsledky. Smith je po dlouhé době velkou nadějí Británie v motocyklovém šampionátu a jezdcem, který stabilně bojuje o nejvyšší příčky.
Tři body za Britem je čtvrtý Simone Corsi (Ioda Racing Project). Čtyřiadvacetiletý Ital si velmi dobře vedl v úvodu sezony, ale od závodu ve Velké Británii, trošku ztrácí dech. Moto2 je velmi vyrovnaná kubatura a každý výpadek nebo ztráta bodů znamená posun v hodnocení. Corsi jednu dobu figuroval za Stefanem Bradlem, ale nástup dvojice Márquez, Smith zatím nedokázal zachytit. Na třetí místo sice ztrácí minimum, ale buď teď pořádně zabere nebo si počká na zaváhání svých rivalů, což v polovině sezony asi není nejlepší taktika. Každopádně je nyní nejlepším z jezdců na motocyklech britské značky FTR.
Šedesát šest bodů má na kontě Thomas Lüthi (Interwetten Paddock Moto2). Švýcar nebodoval v portugalském Estorilu a Barceloně, pouze jeden bod si připsal na Silverstonu a takové výkony mu zákonitě nestačí k tomu, aby se udržel jezdců na vedoucích příčkách. Pro sezonu 2012 se vážně uvažuje o jeho přestupu mezi elitu MotoGP a k tomu potřebuje dobré výsledky. Zatím není nic ztraceno a od závodu v Německu, kde bude jistě početná skupina jeho fanoušků, může zavelet k útoku a postoupit směrem dopředu. Na čtvrtého Corsiho teď ztrácí deset bodů, ale zároveň má stejný počet bodů, jako šestý v pořadí Alex De Angelis (JiR Moto2).
Rodáku ze San Marina se v letošním ročníku okamžitě nepodařilo navázat na velmi dobré výkony, které předváděl koncem uplynulého roku. Nebodoval sice jen v jednom závodu, ale zatím ani nezískal umístění na stupních vítězů. Stabilní výkony dávají De Angelisovi určitou šanci na zajímavý výsledek v celkovém hodnocení už jenom z toho důvodu, že na třetí místo teď ztrácí třináct bodů. Každý další závod bude v tomto směru rozhodující, protože pokud chce zlepšení, tak si musí poradit s Thomasem Lüthim, ale také s Italem Iannonem (Speed Master), který je s dvěma body ztráty sedmý.
Osmá příčka patří Juki Takahašimu (Gresini Racing Moto2), devátá stále zraněnému Juliánu Simónovi (Mapfre Aspar) a první desítku uzavírá Randy Krummenacher (GP Team Switzerland Kiefer Racing). Rozdíl mezi prvním a desátým jezdcem v pořadí Moto2 činí neuvěřitelných sto osm bodů.
Výsledek závodu Velké ceny Německa z roku 2010 – Moto2:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ ztráta |
1 |
Toni ELIAS |
SPA |
Gresini Racing Moto2 |
Moriwaki |
152.2 |
41'57.745 |
2 |
Andrea IANNONE |
ITA |
Fimmco Speed Up |
Speed Up |
152.0 |
+3.297 |
3 |
Roberto ROLFO |
ITA |
Italtrans S.T.R. |
Suter |
151.8 |
+6.574 |
4 |
Fonsi NIETO |
SPA |
Holiday Gym G22 |
Moriwaki |
151.8 |
+6.781 |
5 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
FTR |
151.8 |
+7.396 |
6 |
Gabor TALMACSI |
HUN |
Fimmco Speed Up |
Speed Up |
151.6 |
+9.555 |
7 |
Damian CUDLIN |
AUS |
Tenerife 40 Pons |
Pons Kalex |
151.6 |
+9.697 |
8 |
Dominique AEGERTER |
SWI |
Technomag-CIP |
Suter |
151.5 |
+11.373 |
9 |
Stefan BRADL |
GER |
Viessmann Kiefer Racing |
Suter |
151.4 |
+13.152 |
10 |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Blusens-STX |
BQR-Moto2 |
151.4 |
+13.726 |
11 |
Alex BALDOLINI |
ITA |
Caretta Technology Race Dept |
I.C.P. |
151.3 |
+15.802 |
12 |
Jules CLUZEL |
FRA |
Forward Racing |
Suter |
151.2 |
+17.666 |
13 |
Anthony WEST |
AUS |
MZ Racing Team |
MZ-RE Honda |
150.7 |
+25.927 |
14 |
Vladimir IVANOV |
UKR |
Gresini Racing Moto2 |
Moriwaki |
150.6 |
+26.476 |
15 |
Xavier SIMEON |
BEL |
Holiday Gym Racing |
Moriwaki |
150.6 |
+26.626 |
16 |
Valentin DEBISE |
FRA |
WTR San Marino Team |
ADV |
150.6 |
+27.465 |
17 |
Ratthapark WILAIROT |
THA |
Thai Honda PTT Singha SAG |
Bimota |
150.5 |
+29.007 |
18 |
Shoya TOMIZAWA |
JPN |
Technomag-CIP |
Suter |
149.7 |
+42.961 |
19 |
Yusuke TESHIMA |
JPN |
JIR Moto2 |
Motobi |
149.7 |
+43.141 |
20 |
Niccolo CANEPA |
ITA |
RSM Team Scot |
Force GP210 |
149.6 |
+43.277 |
21 |
Kenny NOYES |
USA |
Jack & Jones by A.Banderas |
Promoharris |
149.6 |
+43.580 |
22 |
Claudio CORTI |
ITA |
Forward Racing |
Suter |
149.6 |
+44.171 |
23 |
Sascha HOMMEL |
GER |
MGM Racing Performance MC |
Kalex |
149.1 |
+52.382 |
24 |
Vladimir LEONOV |
RUS |
Vector Kiefer Racing |
Suter |
148.4 |
+1'04.234 |
25 |
Hector FAUBEL |
SPA |
Marc VDS Racing Team |
Suter |
147.6 |
+1'19.211 |
26 |
Yannick GUERRA |
SPA |
Holiday Gym G22 |
Moriwaki |
147.4 |
+1'23.078 |
27 |
Arne TODE |
GER |
Racing Team Germany |
Suter |
147.1 |
+1'28.151 |
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikován/ závod nedokončil: |
|
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Mapfre Aspar Team |
Suter |
150.7 |
1 kolo |
|
Raffaele DE ROSA |
ITA |
Tech 3 Racing |
Tech 3 |
145.0 |
4 kola |
|
Robertino PIETRI |
VEN |
Italtrans S.T.R. |
Suter |
148.6 |
5 kol |
|
Simone CORSI |
ITA |
JIR Moto2 |
Motobi |
152.2 |
10 kol |
|
Mashel AL NAIMI |
QAT |
Blusens-STX |
BQR-Moto2 |
147.7 |
12 kol |
|
Scott REDDING |
GBR |
Marc VDS Racing Team |
Suter |
151.1 |
19 kol |
|
Alex DEBON |
SPA |
Aeroport de Castello - Ajo |
FTR |
142.3 |
19 kol |
|
Thomas LUTHI |
SWI |
Interwetten Moriwaki Moto2 |
Moriwaki |
149.5 |
20 kol |
|
Sergio GADEA |
SPA |
Tenerife 40 Pons |
Pons Kalex |
143.0 |
22 kol |
|
Julian SIMON |
SPA |
Mapfre Aspar Team |
Suter |
151.5 |
26 kol |
|
Yuki TAKAHASHI |
JPN |
Tech 3 Racing |
Tech 3 |
142.3 |
28 kol |
|
Ricard CARDUS |
SPA |
Maquinza-SAG Team |
Bimota |
|
0 kol |
|
Joan OLIVE |
SPA |
Jack & Jones by A.Banderas |
Promoharris |
|
0 kol |
|
Lukáš PEŠEK |
CZE |
Matteoni CP Racing |
Moriwaki |
|
0 kol |