Moto2 před závodem v Jerezu

Mistrovství světa silničních motocyklů přijíždí do Evropy a jezdci kubatury Moto2 už tento pátek zahájí na jihu Španělska svou přípravu na druhý podnik sezony v Jerez de la Frontera.
Moto2 před závodem v Jerezu

V třídě Moto2 je ve vedení průběžného hodnocení Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing). Německý závodník možná trochu překvapil, ale rozhodující je, že si do Evropy veze maximální počet bodů. Bradl už v přípravě dosahoval velmi dobrých výkonů a ve srovnání z předchozím ročníkem na sobě výrazně zapracoval a nechybuje. V konkurenci Moto2 rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem. Pokud bude Bradl v nasazeném tempu pokračovat, může své soupeře zaskočit, protože s tím určitě nepočítali.

Andrea Iannone (Speed Master) je s dvaceti body na druhém místě. Ital změnil tým, značku motocykly, ale co nezměnil je chuť závodit. Tu má Ital stále stejnou a to také dokázal v úvodním závodu sezony, když se po startu z šestnácté příčky dokázal probojovat až na druhé místo. Něco podobného jsme kdysi vídali u Valentina Rossiho, teď je to Iannone v Moto2 a velká naděje Itálie v mistrovství světa silničních motocyklů.

Thomas Lüthi (Interwetten Paddock Moto2) před rokem sváděl těžkou bitvu o vítězství v Jerezu. Tehdy to bylo mezi ním, zesnulým Japoncem Tomizawou a domácím Elíasem. Souboj nakonec prohrál a na stupních vítězů mu patřila třetí příčka. Stejné umístění mu patří v průběžném hodnocení letošního šampionátu, což je pro Švýcara velmi dobrý začátek sezony, jejíž výsledek může ovlivnit jeho cestu do královské MotoGP.

Čtvrtý je před víkendem v Jerezu Alex De Angelis (JiR Moto2). Jezdec ze San Marina má za sebou hodně těžkou premiéru v kubatuře Moto2, ale letos se zdá vykročil pravou nohou a to je pro tohoto sympatického závodníka jenom dobře. Výkonově se začal zlepšovat už koncem uplynulé sezony, ale to mu samozřejmě nestačilo, aby byl mezi jezdci bojujícími o titul mistra světa. O to se pokusí v letošním roce, kde jak doufá mu štěstí bude nakloněno mnohem víc.

Prvním jezdcem na japonské Moriwaki je pátý Japonec Juki Takahaši (Gresini Racing Moto2). Po roční zkušenosti u Tech 3 si japonský závodním celkem výrazně řekl o pozornost, když s Lüthim a De Angelisem bojoval o pozice na stupních vítězů. Loni se mu až tolik nedařilo, letos je to o poznání lepší, ale jak moc, to bude muset potvrdit v Jerezu. Sezona je teprve na začátku a ne vždy jsou výsledky prvního závodu směrodatné pro další vývoj šampionátu.

Klepněte pro větší obrázek

Ve velmi dobrém světle se ukázal Simone Corsi (Ioda Racing Projekt). Další Ital mezi jezdci šestistovek má na to, aby si v dalších závodech řekl o umístění na stupních vítězů. Pokud se vyvaruje chyb a dokáže zvolit styl, který mu ušetří alespoň trochu přilnavosti pneumatik na závěrečná kola závodu, proč ne. V Kataru mu patřila role vedoucího jezdce druhé skupiny, kteří v cíli ztratili na vítěze něco přes čtrnáct sekund.

Francouzi můžou být po prvním podniku spokojeni, protože jejich závodník Jules Cluzel (Forward Racing) si v sedle Suteru zajel pro body za sedmé místo. Také on si několikrát zabojoval a nutno dodat, že má celkem ostré lokty. Uvidíme jak v Jerezu, ale určitě je to závodník, který postupně může prorazit mezi nejlepší.

Osmé místo Michelle Pirra (Gresini Racing Moto2) je příjemným překvapením pro Gresiniho tým. Ital jede první kompletní ročník ve světovém šampionátu šestistovek a mezi nejrychlejšími jezdci se neztratil. Naopak, nechal za sebou takové jezdce, kteří byli ještě před začátkem šampionátu pasováni do role favoritů letošního ročníku.

Bradley Smith (Tech 3 Racing) má na svém kontě rovněž první zkušenost mezi jezdci šestistovek a je  rozhodně velkou nadějí pro britské barvy v mistrovství světa. Je nováčkem v soutěži, takže si nějakou dobu bude zvykat, ale umístění v první desítce je známkou, že se mu to daří.

První desítku průběžného hodnocení kubatury Moto2 uzavírá Julián Simón (Mapfre Aspar). Vicemistr světa 2010 si pravděpodobně představoval lepší začátek sezony, ale nic není ztraceno, protože v dalších šestnácti závodech ještě může úspěšně dokončit svou misi, což znamená vyhrát titul mistra světa. Zatím je to desáté místo.

Velká očekávání španělských diváků pocítí další domácí závodník Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol). Ten v kataru havaroval, ale jinak byl v průběhu celého víkendu rychlý a ne jinak tomu bude v Jerezu. Dráhu zná velmi dobře a lekce, kterou mu jeho motocykl udělil v Losail, mu ještě dlouho zůstane v paměti. Márquez měl velké štěstí, nezranil se a v Jerezu může před domácím publikem zabodovat.

Pro jihošpanělský víkend jsou připraveni dva jezdci na divokou kartu. Prvním je Ivan Moreno (Andalucia Cajasol) a druhý Steven Odendaal (MS Racing).

Závod kubatury Moto2 je na programu v neděli třetího dubna ve dvanáct hodin a patnáct minut.

GP Španělska, závod třídy Moto2 z roku 2010 – prvních patnáct jezdců:

P. Jezdec Země Tým Motocykl Km/h Čas/ztráta
1 Toni ELIAS SPA Gresini Racing Moto2 Moriwaki 150.5 29'58.726
2 Shoya TOMIZAWA JPN Technomag-CIP Suter 150.5 +0.190
3 Thomas LUTHI SWI Interwetten Moriwaki Moto2 Moriwaki 150.5 +0.261
4 Yuki TAKAHASHI JPN Tech 3 Racing Tech 3 150.4 +0.558
5 Simone CORSI ITA JIR Moto2 Motobi 150.4 +1.449
6 Sergio GADEA SPA Tenerife 40 Pons Pons Kalex 150.4 +1.496
7 Kenny NOYES USA Jack & Jones by A.Banderas Promoharris 150.3 +2.215
8 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team RSV 150.3 +2.576
9 Gabor TALMACSI HUN Fimmco Speed Up Speed Up 150.2 +3.825
10 Yonny HERNANDEZ COL Blusens-STX BQR-Moto2 149.9 +6.691
11 Jules CLUZEL FRA Forward Racing Suter 149.8 +8.123
12 Roberto ROLFO ITA Italtrans S.T.R. Suter 149.5 +11.965
13 Dominique AEGERTER SWI Technomag-CIP Suter 149.5 +12.190
14 Stefan BRADL GER Viessmann Kiefer Racing Suter 149.5 +12.295
15 Anthony WEST AUS MZ Racing Team MZ-RE 149.4 +12.545
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00