Moto2 před závodem v Portugalsku

mamba54  |  29. 10. 2010 18:28

Zdravím, vlkovenčile. Já vůbec nejsem žádná chodící enciklopedie, ačkoliv někteří moji kámoši tvrdí, ze jo.Ale tak to vůbec není. Já si totiž už zhruba od svých 13. let vedu různé sešity, kam jsem si nalepoval výstřižky z tehdejších novin a časopisů, schovávám fotky, programy, vstupenky, atd. Pak jsem začal kupovat různé knížky, korespondoval jsem si s řadou jezdců, bral jsem to tehdy, jak se říká, naplno. Těm svým materiálům ale rozhodně nemůžu říkat archiv, neboť dodneška to nemám řádně utříděno a zpracováno, ač si to už řadu let slibuju. Ale jsem líný jak sviňa.[A manželka stejně říká, že až natáhnu brka, tak to všechno chytne a vyhodí do kontyša.]

Právě proto, že v tom mám takový bordel, tak jsem se zalekl, že mi s tím Zdeňkem Bímou něco uniklo. Fakt.Věř mi. Proto jsem psal, že nikdo není dokonalý. A proto jsem se tě ptal, jestli třeba opravdu nemáš nějaké konkrétní situace, které mi utekly. No a pže mi to nedalo, tak jsem si něco dohledal, něco "vydoloval" z paměti, no a ten výsledek tohoto "bádání" jsem hodil sem ns sklo. Z toho mládí,[60-8o léta] si toho ještě jakž-takž pamatuju dost, ale kdyby ses mě zeptal, co jsem měl předevčírem k obědu, tak vím prd. Takže o žádnou mou sloní paměť se nejedná. Ale ono se asi opravdu pamatuje nejlíp to, co člověk sám zažije...

No a co se týká sepisování těch mých historek, pže říkat jim "povídky" by bylo až příliš troufalé, tak těch mám samozřejmě sesmoleno víc, [ ty dvě jsem sem hodil jen tak na ukázku, pro zábavu ] ty byly původně některé otištěny v našem okresním tisku a byly napsány už před časem, když mě kámoš redaktor vyhecoval ať něco sesmolím,že by se to dalo vydat jako knížka. Jenže když jsme zjistili, co to všechno obnáší a hlavně co to stojí, to vydat vlastním nákladem, pže vydavatele takové "literatury" neseženeš a proděláš na tom vlastní gatě, ta jsme toho nechali.;-

Bože, to jsem se zas rozkecal. Ale chtěl jsem ti jen vysvětlit, jaj to s tím Z. Bímou bylo, že to rothodně nebylo myšleno jako nějaký "souboj" z mé strany proti tobě. Měj se, děkuju za tvé příspěvky, užij si Estoril, pozdravuj Brita a někdy v zimě, za dlouhých večerů můžem zase diskutovat...

mamba54  |  27. 10. 2010 17:02

Ve svém příspěvku níž, kde jmenuješ naše legendy, máš i Zdeňka Bímu, jako jezdce nejprestižnější třídy. Něco mi uniklo? Máš nějakou bližší informaci o jeho startu? Já bohužel o tom nevím, ale znáš to, nikdo není dokonalý.Dík za odpověď.:-S

stále dobrý Schumi  |  28. 10. 2010 02:26

Naskočil na pár závodů poté,co se zabil Bill Ivy.Rozhodně jel Sachsenring.Než ten motocykl Jawa stáhla z tratí.Ještě před Grasettim.Byl to hořický jezdec a hodně uměl.Oni tehdy mohli jet na třipade v půllitrech.

stále dobrý Schumi  |  28. 10. 2010 02:28

S F.Šťastným,byl továrním jezdcem Jawy.Pak to padlo a F.Šťastný jel produkční Yamahu.

mamba54  |  28. 10. 2010 21:36

Dík,ale stejně mi to nějak nesedí. Sachsenring rozhodně nejel, pže po Ivyho smrti se Jawa závodu na znamení smutku nezůčastnila a o týden později v Brně jel Šťastný a Grasetti, který o Jawu projevil zájem po té, co původně angažovaný Jack Findlay v pátečním prvním treninku havaroval na Veselce a zlomil si klíční kost. Grasetti pak na tomto motocyklu dokončil zbytek sezóny při GP Itálie společně s Findlayem a GP Jugoslávie se Šťastným, kde dokonce zvítětzil a F. Š. byl třetí. V sez. 197O byl Grassetti angažován jako jediný jezdec, očekávání nenaplnil. Proto Jawa pro GP ČSSR angažovala Novozélanďana Gingera Molloye, ale ani ten neuspěl. Pokud mé prameny informací nelžou byl v tomto roce Z. Bíma rovněž tov. jezdcem Jawy ale byl vybaven pouze starším jednoválcem. V následujícím r. 1971 po rozchodu Jawy s Grassettim zůstal tovární čtyřválec neobsazen, ač o něj projevil zájem R. Pasolini, ale jednání o jeho startu byla ukončena pro jeho "přemrštěné" fin. požadavky. Toho roku se Jawa vzdala další účasti v MS. Teprve potom byl 4V předán Z. Bímovi ale jen pro závody MR a po jeho nešťastné havárii v N. Městě n.V., která znamenala konec jeho jetdecké kariéry byla tato Jawa umístěna v muzeu na hradě Kámen u Pacova. Z toho mi plyne jediné: Z. Bíma nikdy nejel závod MS na tomto "slavném" čtyřválci [pouze MR] jako tovární jezdec a už vůbec ne v nejsilnější třídě do 500 ccm. Pokud máš opravdu relevantní info o opaku, velmi rád bych se s nimi seznámil, abych si mohl doplnit vědomosti. Ale jinak dík za snahu.

:-)  |  29. 10. 2010 16:01

hele mambo,řekni mi popravdě,tyhle info máš fakt v hlavě jako vzpomínky,nebo prostě šáhneš po knížce,internetu,nebo snad vlastních poznámkách??já jsem sice chodil na Baláže,Peška sen. a pod. ale sachsenring si vybavim tak max. tři roky zpátky, když třeba Elías (tehdy v motoGP) začal "závodit" až v tu chvíli, kdy ho bral o kolo Casey...tenkrát ho tak zdržoval, že se Vale na něj málem docvak..
jo, vybavím si třeba závod na otínským okruhu v J.Hradci, ale vím jen, že vyhrál Peter Baláž, ale jaksi mi nenaskočí to ostatní a už vůbec ne, jestli to byl rok 1978, nebo 1979 proto čumim,jestli máš takovou sloní paměť..

:-)  |  29. 10. 2010 16:05

...páč jestli to všechno máš v hlavě,tak až napíšeš knížku (a to bys teda měl a můžeš tam zamontovat i ten příběh s hymnou a policajtem a pod. )tak já budu první, kdo si jí koupí!!

stále dobrý Schumi  |  29. 10. 2010 16:30

Mambo,..já nejsem žádná chodící encyklopedie,ale dal bych krk na to,že na něm Bíma jel.Pokud ne,svět se mi nezboří a klidně se jednoho z těch,co jsem uvedl zříkám a ponechávám onu trojku.Nešlo mi ani o nějaká konkrétní jména,ale o fakt,že po těchto chlapících zela velká díra a teď budeme mít zase v královské třídě,svýho koníka.Nic víc,nic míň.

mamba54  |  28. 10. 2010 21:41

Jo a ještě info o možnosti jet na tehdejších 350 ve tř. 500. Samozřejmě existovala, ale nesměla to být "čistokrevná" 350, ale musela být tzv.převrtaná na min. objem 351 ccm.

stále dobrý Schumi  |  29. 10. 2010 16:37

Mambo,..jen vzpomínáme,povídáme a nebo mě chceš školit?Pokud ano,použil bych dostupné materiály jako ty a pak to můžeme rozjet.Ale nevidím v tom zrovna jádro pudla.Pokud chceš abych se uklonil,že jsem hned neuvedl takový detail o jakém píšeš,..ano,máš pravdu a příště místo bezelstného vzpomínání,nejprve nastuduju.

stále dobrý Schumi  |  27. 10. 2010 11:48

Kurňa,..to jsou záběry ! A bája v takovéhle společnosti,..radost kouknout ! Za ním Debon,Elias,..a nahoře Simon,Bradl,Takahashi,kterým Abája stihá,..prostě sestava jak ve sněmovně lordů

:-)  |  26. 10. 2010 16:37

Moto2 mám taky noc rád a ohledně Abájovo budoucnosti?
Osobně bych ho taky raděj viděl v moto2 a občas si říkám, že šance kterou AB Cardion dostal od Ducati přišla moc brzo...ale přišla a takováto šance se prostě neodmítá..a keci typu, "že si to nezaslouží" apod. považuju za naprosto zcestný a hloupý!
Těším se na Karla v MotoGP a moc mu fandím!Dokonce jsem připravenej i na to, až Abája třeba v Losail dojede ááž čtrnáctej a třeba evca89 začne s tím svým "tak co ten váš šampion" se těmito přiblblými příspěvky ani nezabejvat. Každej normální fanda ví svoje, ne? No a tzv. "peškovcům" vzkazuju: buďte v klidu, to že se Lukin a jeho talent možná zahrabe v nenávratnu díky tomu, že má smůlu na lidi okolo sebe a poslední dobou závodil víc pusou, než na motorce, to se bohužel stává, nebude první, ani poslední..mě jako fanouškovi s českým srdcem to moc mrzí, ještě víc mě mrzí, že se Česílko v těch nabídkách tak přehraboval, že na něj nezbude místo ani ve WSBK ani jinde...no třeba mají s pojišťovnou nějaký trumfy-jedině dobře, chci vidět co nejvíc čechů v tomto sportu!!

stále dobrý Schumi  |  26. 10. 2010 23:10

Taky si říkám,že mě příspěvky typu Evci89 nenadzvednou,ale,..bohužel mi asi stejně přivodí tenhle výraz:-@ no,..nějak se s tím musím popasovat

:-)  |  28. 10. 2010 20:31

..někdy mám taky tenhle výraz, ale čím dál častěji se nadechnu, dojdu na balkon na doutníček a pak už ani nemám chuť reagovat na takový ty přitroublý příspěvky

stále dobrý Schumi  |  29. 10. 2010 16:24

Jo,..taky si na něj rád dojdu a třeba na dovče,..sklenku vínka,čumět na západ sluníčka a doutníček,..kurňa,to jsi se mi trefil

:-)  |  29. 10. 2010 16:55

..já vím,třeba to Chorvatsko,viď? Tak se už nenech vytočit ani evčou ani jinejma, zajdi na cigárko a pak už taky nebudeš mít chuť se s někým dohadovat o nesmyslech

stále dobrý Schumi  |  26. 10. 2010 15:05

A pokud jde o neustále omílané peníze,..ano, je dobře,že je má.Nikdo z nás tady ne webu ho nesponzoruje.Kdybych na to prostředky měl,ani nemrknu a šly by jednoznačně do jeho podpory.Ten kluk se mi líbí a hlavně,..je mladej !

stále dobrý Schumi  |  26. 10. 2010 15:00

Na Moto 2 se těším, je to fakt pěkné závodění a to hlavně z pohledu diváka.Taky jsem hudral na zrušení dvěpade,ale už nelituju.Takovou vyrovnanost a boj na ostří nože o jakékoliv umístění,by dvěpade nenabídly.
Co by bylo mnohem lepší pro samotného Karla Abraháma,bych nechal na něm a na jeho otci.Bude to pro něho další obrovská motivace,další obrovská zkušenost a hlavně krok někam,o čem se mnoha jiným,může jen zdát.Jak tam dopadne a hlavně, jestli ho ve stejné společnosti uvidíme i v r.2012,kdy se zase pojedou "staré,dobré" litry,to uvidíme.Nehodnotil bych ho teď,pokud jsem ho ještě v sedle Ducati neviděl.První rok nikdo žádný zázrak čekat nemůže.Ani Espargaro,Kallio,Aoyama,Simoncelli a dokonce ani zkušený Mellandri,také nic zázračného nepředvedli.Já za sebe,nezkušenému zajíci přeju,aby se ničeho nelekl,aby se nenechal otrávit domácími kritiky,co si sedli maximálně na skůtra,byť jízdu na závodním bajku,mají naprosto v malíčku.Já mu fandím a od dob B.Staši,F.Šťastného,G.Havla nebo Z.Bímy,bude mít Česká republika zastoupení v nejprestižnější třídě.A tomu já tleskám a přeju Karlovi,aby kůži nedal lacino.

mamba54  |  26. 10. 2010 17:31

Jsem velice rád, že oba dva zde umístěné příspěvky mi mluví z duše a mohu je tak bez výjimky podepsat. A těm, kteří mají připomínky k tomu, že v této věci hrály peníze jeho otce hlavní roli, věnuji jen malou poznámku. Každý v této branži někomu finančně pomáhá. Někomu rodina [Abraham], někomu zase samotná DORNA, [ Elias, Aoyama ] Tak je třeba to brát a smířit se s tím.

-Ligier-  |  26. 10. 2010 19:30

Asi tak .. jj


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:


9:46 | Celestino Vietti měl dnes ráno velký pád. Po nehodě musel do zdravotního střediska. odkaz
15. září | Kaito Toba má po dnešní nehodě zlomenou lopatku. odkaz
15. září | Tom Booth-Amos má po dnešním pádu zlomeninu v pravé noze. odkaz
15. září | Ai Ogura také skončil ve zdravotním středisku na okruhu. odkaz
15. září | Tom Booth-Amos musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 20. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:35
Moto3 2. trénink   13:15–13:55
MotoGP 2. trénink   14:10–14:55
Moto2 2. trénink   15:10–15:50
Sobota 21. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:35
Moto3 1. kvalifikace   12:35–12:50
Moto3 2. kvalifikace   13:00–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 1. kvalifikace   15:05–15:20
Moto2 2. kvalifikace   15:30–15:45
Neděle 22. září    
Moto3 warm up   09:00–09:20
MotoGP warm up   09:30–09:50
Moto2 warm up   10:00–10:20
Moto3 závod   11:20
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30