Pro první výhru letošní sezóny si dnes dojel Luca Marini. Na podium spolu s ním vystoupili i Tetsuta Nagashima a Jorge Martin.
Do závodu se z první pozice vydával Jorge Martin. Pro Španěla to byl jeho první start z pole position v prostřední třídě. Po startu se ujal vedení právě zmíněný Martin. Navarro, který startoval z druhého místa, v závodě moc daleko nedojel. Upadl krátce po startu, ale naštěstí je v pořádku. Pádu předcházel kontakt s Bezzecchim.
Na prvních třech místech se seřadili Martin, Canet a Marini. Těsně mimo provizorní podium byl vítěz závodu v Kataru – Nagashima.
Dixon ulil start, za což dostal dvojnásobnou penalizaci „long lap“.
Dvacet kol před koncem se před Martina na první pozici posunul Marini. Canet klesl mimo provizorní podium. Nagashima se probojoval na třetí místo. O chvíli později se Nagashima dostal na druhé místo, když také překonal Martina.
Osmnáct kol před závěrem upadli (po vzájemném kontaktu) Chantra a také Ramirez. Oba jsou v pořádku.
Martinův propad pokračoval i dále. Předjel ho i Bezzecchi, takže se Martin ocitl mimo provizorní podium. Nicméně to netrvalo dlouho, protože Bezzecchi krátce poté, co předjel Martina, upadl. Bezzecchimu se po nehodě moc nechtělo vstávat, ale nakonec to dokázal. Martin se vlivem Bezzecchiho pádu vrátil na třetí pozici.
A pádům bohužel nebyl konec. O chvíli později skončil na zemi i Schrötter. Jezdec odešel po svých.
Pořadí na prvních třech místech se neměnilo ani v době, kdy do konce zbývalo jedenáct kol. Marini pokračoval ve vedení. Nakagami nadále jezdil druhý a Martin zůstával třetí. Jezdci na prvních třech místech nebyli v těsném kontaktu, takže to ani nevypadalo, že by se v brzké době schylovalo k nějakým soubojům na předních pozicích.
Sedm kol před závěrem měl Nagashima divočejší moment, kdy se mu rozvlnil stroj. Jezdec tak přišel o nějakou tu desetinku, ale k žádným změnám v pořadí nedošlo. Marini stále vedl. Nagashima zůstával druhý a Martin držel třetí místo. Posledně jmenovanému se stabilně přibližoval na čtvrté pozici jedoucí Lowes.
Dvě kola před koncem upadl Lüthi, který ale nebyl v bojích o nejvyšší příčky. Jezdec je v pořádku.
Do posledního kola najel jako první Marini s náskokem zhruba 1,5 sekundy před Nagashimou. Martin na třetí pozici ztrácel na Nagashimu skoro 4 vteřiny. Čtvrtý Lowes už se v této chvíli Martinovi nijak nepřibližoval, jel více než vteřinu za ním.
Do konce k závodu na prvních pozicích nedošlo k žádnému překvapení. Marini udržel vedení až do cíle a dojel si pro vítězství. Nagashima dorazil do cíle jako druhý. Na podium vystoupil i Jorge Martin. Sam Lowes se musel smířit se čtvrtou pozicí. První pětku uzavřel Canet.
GP Španělska - Moto2, závod
P. |
Jezdec |
Moto |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Luca MARINI |
Kalex |
154,9 |
|
2 |
Tetsuta NAGASHIMA |
Kalex |
154,8 |
1,271 |
3 |
Jorge MARTIN |
Kalex |
154,6 |
4,838 |
4 |
Sam LOWES |
Kalex |
154,5 |
6,2 |
5 |
Aron CANET |
Speed Up |
154,2 |
10,794 |
6 |
Hafizh SYAHRIN |
Speed Up |
153,9 |
15,578 |
7 |
Remy GARDNER |
Kalex |
153,8 |
17,426 |
8 |
Lorenzo BALDASSARRI |
Kalex |
153,7 |
19,416 |
9 |
Enea BASTIANINI |
Kalex |
153,6 |
19,505 |
10 |
Xavi VIERGE |
Kalex |
153,6 |
19,59 |
11 |
Stefano MANZI |
MV Agusta |
153,5 |
21,269 |
12 |
Hector GARZO |
Kalex |
153,5 |
21,405 |
13 |
Augusto FERNANDEZ |
Kalex |
153,3 |
24,55 |
14 |
Nicolo BULEGA |
Kalex |
153,2 |
26,232 |
15 |
Simone CORSI |
MV Agusta |
153,1 |
27,303 |
16 |
Edgar PONS |
Kalex |
152,8 |
32,566 |
17 |
Joe ROBERTS |
Kalex |
152,7 |
33,951 |
18 |
Jake DIXON |
Kalex |
152,6 |
36,432 |
19 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Kalex |
152,1 |
43,699 |
20 |
Andi Farid IZDIHAR |
Kalex |
152,1 |
43,889 |
21 |
Jesko RAFFIN |
NTS |
150,9 |
+1'02,884 |
22 |
Kasma DANIEL |
Kalex |
150,5 |
+1'09,455 |
23 |
Marcos RAMIREZ |
Kalex |
145,5 |
1 kolo |
Neklasifikováni |
|
|
|
Jorge NAVARRO |
Speed Up |
|
0 kol |
|
Thomas LUTHI |
Kalex |
153,6 |
3 kol |
|
Fabio DI GIANNANTONIO |
Speed Up |
153,3 |
7 kol |
|
Marcel SCHROTTER |
Kalex |
153,5 |
16 kol |
|
Bo BENDSNEYDER |
NTS |
150,5 |
17 kol |
|
Marco BEZZECCHI |
Kalex |
153,6 |
17 kol |
|
Somkiat CHANTRA |
Kalex |
150,7 |
18 kol |
Foto: Lukasz Swiderek