Moto2 slibuje napínavou podívanou

V kubatuře šestistovek je vše otevřené. Marc Márquez ztrácí na vedoucího Stefana Bradla jen šest bodů a o víkendu to bude zejména o tom, zda Němec dokáže odolat tlaku letošního nováčka střední kubatury.
Moto2 slibuje napínavou podívanou

Závody Moto2 patří mezi vysoce atraktivní, jezdci tam jeden druhého nešetří, v každém kole vidíme jedno předjetí za druhým a právě tato kubatura závěr šampionátu ještě pěkně zdramatizuje. Velkou měrou se o to zasloužil Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol), který po úvodních třech Grand Prix, kde vůbec nebodoval, zabral vítězstvím v Le Mans a od té doby stahuje mílovými kroky náskok lídra šampionátu Stefana Bradla (Viessmann Kiefer Racing).

Pokud Márquez nastavené tempo udrží, může už tento japonský víkend převzít vedení v šampionátu. V případě Stefana Bradla to vypadá, že mu snad docházejí síly nebo má prostě smůlu. V příštím roce měl přestoupit do královské kubatury, ale nastaly problémy s finanční stránkou celého projektu a vypadá to, že Němec zůstane dál v Moto2. Nicméně, kdyby letos titul vyhrál, určitě by mu to otevřelo mnohé dveře v cestě do vysněné MotoGP. V Aragónsku mu život zkomplikovala zadní pneumatika, cílem projel osmý a s takovou prostě Márqueze za zády neudrží.

Oba výše jmenovaní jezdci jsou také jediní, kteří v této chvíli mají nad dvě stě bodů. Třetí Andrea Iannone (Speed Master) jich dosud získal sto třicet dva a to na vedení představuje ztrátu osmdesát devět bodů. Do konce sezony jich můžou jezdci získat rovnou stovku, ale to je už jen v rovině teorie. Iannone se nyní bude muset soustředit na bitvu o třetí místo, což nebude vůbec jednoduchá záležitost.

O třetí místo má šanci bojovat hned pět jezdců. Mimo třetího Iannoneho je to čtvrtý Alex De Angelis (JiR Moto2), pátý Simone Corsi (Ioda Racing Project), šestý Bradley Smith (Tech 3 Racing) a sedmý Thomas Lüthi (Interwetten Paddock Moto2). Švýcar teď na třetí příčku ztrácí dvacet sedm bodů, ale třeba De Angelis jen deset.

V Moto2 lze v jediném závodu hodně získat, ale také ztratit. O čemž se letos přesvědčil Julián Simón (Mapfre Aspar Moto2), který v Katalánsku ne vlastní vinou havaroval, zlomil si přitom nohu, musel vynechat několik Grand Prix a po Aragónsku teď absolvoval další operaci. To znamená jediné a to, že do Japonska nepojede.

Po zranění se vrací turecký závodník Kenan Sofuoglu (Technomag-CIP) a Tomojoši Kojama, který Turka v Misanu a Aragónsku nahradil, absolvuje japonskou Grand Prix v pozici jezdce na divokou kartu s CIP a v barvách TSR. Bývalý jezdec 125ccm kubatury Takaaki Nakagami v Japonsku nahradí Claudia Cortiho u týmu ItalTrans STR.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00