Moto2: Úspěšný test 600ccm prototypu Tech 3

Pro Tech 3 jezdil mladý Francouz Florian Marino.
Před prosincovým oficiálním testem třídy Moto2 ve Valencii si u Tech 3 vyzkoušeli na dráze nedaleko jejich sídla vlastní prototyp 600ccm motocyklu a udělali dobře, protože hned první den řešili závadu na elektroinstalaci a to si vyžádalo několik hodin.

Ve středu již zkušební tým pod vedením Guy Coulona, jinak hlavního mechanika Colina Edwardse v MotoGP, zamířil na jih Francie, aby plánovaný program testu dokončil.

„Rozhodli jsme se tak, protože první den testu v Ledenonu byl krátký,“ řekl šéf týmu Herve Poncharal pro motomatters.com. „Mohli jsme tam jezdit (v Ledeonu) jen v době mezi jedenáctou a třetí hodinou odpoledne a kvůli předpisům o hlučnosti pak nešlo jezdit mezi dvanáctou a druhou odpoledne.“

První hodina testu podle Poncharala proběhla perfektně, ale pak se objevila porucha v elektroinstalaci a díky tomu už na dráhu nevyjeli. „Byla to hloupá porucha. Bylo tam špatné uzemnění a motorka by jinak jezdila výborně, ale prostě se to pokazilo. Vyřešení této poruchy nás stálo hodně času,“ uvedl Poncharal.

V úterý se mezitím na dráze v Ledeonu citelně ochladilo a tak padlo rozhodnutí absolvovat ještě jeden den testu na jihu Francie v Alés. Ve středu se jim už dařilo mnohem lépe. „Měli jsme dobrý test. Byli jsme spokojeni s podmínkami, s motocyklem a také s jezdcem (Florian Marino). Po testu jsem mluvil s Guyem (Coulonem) a známe se už nějakou dobu na to, abych poznal, že se jim dařilo. Byl hodně spokojený.“

Problém na elektroinstalaci motocyklu se již ve středu neobjevil, takže bylo jasné, že v úterý našli technici to správné řešení, což Poncharal komentoval slovy: „Motor jsme dostali teprve v pátek, takže to bylo štěstí, že se porucha projevila už tady. Nemůžeme si dovolit přijít o pár hodin ve Valencii.“

Před testem ve Valencii Poncharal uvedl, že jejich prioritou je každopádně podvozek motocyklu. „Motor je Superstock 600 s HRC vybavením od Hondy France. Víme, že na rovinkách budeme více méně o deset kilometrů v hodině pomalejší, ale to není důležité. Mohli jsme použít specifikaci motoru Supersport, ale ten pak musíte každých čtyři sta kilometrů repasovat. Skutečný motor Moto2 bude standardní, takže raději všechny peníze investujeme do podvozku.“

Stejně jak všechny ostatní tak i Herve Poncharala překvapila zpráva o odstoupení italské Aprilie z projektu Moto2. K této záležitosti, majitel dvou týmu v mistrovství světa silničních motocyklů, závěrem řekl: „Odstoupení Aprilie mě velmi překvapilo. Spolupracujeme s řadou italských partnerů, kteří na tomto projektu usilovně pracovali a překvapení to bylo i pro ně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00