Moto2: Úspěšný test 600ccm prototypu Tech 3

Pro Tech 3 jezdil mladý Francouz Florian Marino.
Před prosincovým oficiálním testem třídy Moto2 ve Valencii si u Tech 3 vyzkoušeli na dráze nedaleko jejich sídla vlastní prototyp 600ccm motocyklu a udělali dobře, protože hned první den řešili závadu na elektroinstalaci a to si vyžádalo několik hodin.

Ve středu již zkušební tým pod vedením Guy Coulona, jinak hlavního mechanika Colina Edwardse v MotoGP, zamířil na jih Francie, aby plánovaný program testu dokončil.

„Rozhodli jsme se tak, protože první den testu v Ledenonu byl krátký,“ řekl šéf týmu Herve Poncharal pro motomatters.com. „Mohli jsme tam jezdit (v Ledeonu) jen v době mezi jedenáctou a třetí hodinou odpoledne a kvůli předpisům o hlučnosti pak nešlo jezdit mezi dvanáctou a druhou odpoledne.“

První hodina testu podle Poncharala proběhla perfektně, ale pak se objevila porucha v elektroinstalaci a díky tomu už na dráhu nevyjeli. „Byla to hloupá porucha. Bylo tam špatné uzemnění a motorka by jinak jezdila výborně, ale prostě se to pokazilo. Vyřešení této poruchy nás stálo hodně času,“ uvedl Poncharal.

V úterý se mezitím na dráze v Ledeonu citelně ochladilo a tak padlo rozhodnutí absolvovat ještě jeden den testu na jihu Francie v Alés. Ve středu se jim už dařilo mnohem lépe. „Měli jsme dobrý test. Byli jsme spokojeni s podmínkami, s motocyklem a také s jezdcem (Florian Marino). Po testu jsem mluvil s Guyem (Coulonem) a známe se už nějakou dobu na to, abych poznal, že se jim dařilo. Byl hodně spokojený.“

Problém na elektroinstalaci motocyklu se již ve středu neobjevil, takže bylo jasné, že v úterý našli technici to správné řešení, což Poncharal komentoval slovy: „Motor jsme dostali teprve v pátek, takže to bylo štěstí, že se porucha projevila už tady. Nemůžeme si dovolit přijít o pár hodin ve Valencii.“

Před testem ve Valencii Poncharal uvedl, že jejich prioritou je každopádně podvozek motocyklu. „Motor je Superstock 600 s HRC vybavením od Hondy France. Víme, že na rovinkách budeme více méně o deset kilometrů v hodině pomalejší, ale to není důležité. Mohli jsme použít specifikaci motoru Supersport, ale ten pak musíte každých čtyři sta kilometrů repasovat. Skutečný motor Moto2 bude standardní, takže raději všechny peníze investujeme do podvozku.“

Stejně jak všechny ostatní tak i Herve Poncharala překvapila zpráva o odstoupení italské Aprilie z projektu Moto2. K této záležitosti, majitel dvou týmu v mistrovství světa silničních motocyklů, závěrem řekl: „Odstoupení Aprilie mě velmi překvapilo. Spolupracujeme s řadou italských partnerů, kteří na tomto projektu usilovně pracovali a překvapení to bylo i pro ně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00