Moto3 - Vypjatá kvalifikace

Po dlouhé letní pauze se kolotoč Mistrovství světa silničních motocyklů opět vrátil na závodní trať. Na okruhu v americkém Indianapolis tak seriál pokračuje svým jedenáctým podnikem. Kvalifikace třídy Moto3 byla plná pádů, kvůli kterým musela být dokonce dvakrát přerušena. O ideální kvalifikaci nemůže hovořit ani český mladík Jakub Kornfeil, který se musel potýkat se špatnou přilnavostí předního kola.
Moto3 - Vypjatá kvalifikace

Do kvalifikace Jakub zvolil nové nastavení převodovky, které se jevilo jako velmi správné a pomohlo mu tak eliminovat ztrátu na výjezdech ze zatáček. Samotná kvalifikace ale s sebou přinesla několik nepříjemných momentů. Po deseti minutách měřené sekce se dost nehezky k zemi odporoučel Hector Faubel a červená vlajka zahnala jezdce do svých garáží. Zbylá půlhodinovka pak byla pro Kornfeila opravdu těžká, protože veškerou snahu se za někoho zavěsit, zastavila velmi špatná přilnavost přední pneumatiky. Smolnost celé situace ještě umocnil fakt, že díky této obtíži ztratil možnost následování Mavericka Viňalese. Necelou minutu před koncem havaroval ještě Alex Marquez a bylo vymalováno, neboť přišlo přerušení číslo dva. Vzhledem k okolnostem je jasné, že měl Jakub na víc. Ovšem konečná desátá pozice s časem 1´49:334 a ztrátou 0.789 na nejrychlejšího není vůbec špatnou výchozí pozicí pro zítřejší závod.

Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Když budu velmi slušný, tak se mi jelo opravdu hodně špatně. Prakticky celou kvalifikaci jsem jezdil sám, a když jsem se chytl za Danny Kenta, tak v zápětí vypnul a kontakt nakonec k žádnému zlepšení nevedl. Ke konci tréninku jel přede mnou M. Viňales, ale má přední guma už byla v tak špatném stavu, že jsem se ocitl dokonce mimo trať. Po motokrosové vložce pak přišla opravdu velká krize v jedné ze zatáček, kde jsem na svém koleni udržel už téměř padající motorku. To vše ukazuje na fakt, že pneumatiky budou v zítřejším závodě maximálně trpět. Všechno ale nebylo až tak úplně špatné, protože do kvalifikace jsme udělali změnu na převodovce. Celkově se ukázalo, že to byla dobrá volba a někam nás to posunulo. Cíl byl dosáhnout na 48.9 a je velká škoda, že se to nepovedlo, protože si nemyslím, že bych na to dnes neměl. Čtvrtá řada je sice lepší než pátá, ale je určitě horší než třetí. Ztráta 0.789 není ničím propastným, spíše naopak. Veledůležitý bude start, neboť první sektor je tady v Indy dost zamotaný a dá se tam opravdu hodně ztratit. Já tedy musím udělat všechno proto, abych se udržel v první skupince a mohl se prát o další umístění v top ten.“

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00