Danny Kent opět navýšil své vedení v šampionátu, když si v Německu dojel pro vítězství s více než sedmivteřinovým náskokem. Na podium vystoupili i Vazquez a Bastianini.
Do německého závodu se jako první vydával Danny Kent, který dominoval všem tréninkům, kvalifikaci i warm upu. Po startu se však vedení ujal náš Karel Hanika, který vlivem penalizace Bastianiniho startoval jako druhý. Během prvního kola ovšem Hanika o vedení přišel. Do čela se probojoval Danny Kent.
Penalizovaný Enea Bastianini se rychle propracoval zpět a během druhého kola již bojoval o vedení s Kentem – na několik momentů se i ujal vedení. Ke změnám v čele ovšem docházelo velmi často. Na prvním místě se kromě výše jmenovaných objevil i Brad Binder. Později se ovšem vedení znovu ujal Danny Kent a začal svým pronásledovatelům ujíždět.
Britova snaha o ujetí ostatním však (zatím) nebyla úspěšná. Vazquez a Bastianini Kentův náskok znovu dojeli.
Závod brzy skončil pro Fabia Quartarara, který nakonec startoval z první řady (po penalizaci Bastianiniho). Francouz upadl jednadvacet kol před cílem. Naštěstí odešel po svých, přestože kulhal. Je to již třetí závod letošní sezóny, který Fabio nedokončil kvůli pádu. Ještě před pádem Quartarara se s tvrdostí asfaltu seznámil Hiroki Ono. Ani jemu se nic nestalo. Odstoupil i Francesco Bagnaia.
Mezitím se Kentovi s Vazquezem podařilo vybodovat v čele viditelný náskok. Devatenáct okruhů před cílem byl první Kent, Vazquez jel druhý, v těsném kontaktu však jezdci týmu Leopard Racing nebyli. Oba kroužili osamoceně. Hanika se držel ve skupině bojující o třetí příčku.
V polovině závodu si Kent stále budoval náskok. Vazquez se držel druhý (relativně daleko za Kentem a s relativně velkým náskokem na skupinu bojující o třetí místo). V bitvě o třetí místo byli například Antonelli, Bastianini, Binder a Hanika.
Tou dobou měl nepříjemný pád jezdec na divokou kartu – Maximilian Kappler – v kačírku udělal několik kotrmelců, ale dokázal odejít sám.
V dalším průběhu závodu se na prvních dvou místech nic neměnilo – Kent držel vedení a Vazquez zůstával druhý. Ve skupině, která bojovala o poslední stupínek podia, však bylo osm až deset závodníků, kteří si prohazovali pozice každým okamžikem. Hanika se touto dobou pohyboval spíše v zadní části této skupiny (tedy kolem desátého místa).
Tři kola před cílem došlo k nehodě mezi dvěma dívkami, které v Moto3 závodí. Ana Carrasco a Maria Herrera skončily společně na zemi. Dle prvních zpráv by měly být obě v pořádku.
Na prvním místě už se nic nezměnilo. Danny Kent si dojel pro další vítězství. Vazquezovi si sice v závěru přiblížila bojující skupina, ale nakonec si udržel dvouvteřinový náskok a závod dokončil na druhém místě. O třetí místo se ještě odehrála velká bitva, po níž se nejvíce raduje Enea Bastianini.
Za Bastianinim dojeli dva jeho krajané – Romano Fenati a Niccolo Antonelli. Šesté místo obsadil Jorge Navarro. Následovali Binder, Masbou a Locatelli. Desítku uzavřel Niklas Ajo. Karel Hanika nakonec do bojů o nejvyšší příčky nezasáhl, odjíždí však s bodovým ziskem za třinácté místo. Body si ze Sachsenringu veze i Jakub Kornfeil, který skončil čtrnáctý.
GP Německa - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Danny KENT |
Honda |
150,5 |
39'29,359 |
2 |
Efren VAZQUEZ |
Honda |
150,1 |
7,554 |
3 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
149,9 |
9,603 |
4 |
Romano FENATI |
KTM |
149,9 |
9,629 |
5 |
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
149,9 |
9,664 |
6 |
Jorge NAVARRO |
Honda |
149,9 |
9,807 |
7 |
Brad BINDER |
KTM |
149,9 |
9,837 |
8 |
Alexis MASBOU |
Honda |
149,9 |
10,266 |
9 |
Andrea LOCATELLI |
Honda |
149,9 |
10,352 |
10 |
Niklas AJO |
KTM |
149,8 |
11,558 |
11 |
Philipp OETTL |
KTM |
149,8 |
11,777 |
12 |
Jorge MARTIN |
Mahindra |
149,4 |
18,416 |
13 |
Karel HANIKA |
KTM |
149,4 |
18,426 |
14 |
Jakub KORNFEIL |
KTM |
148,7 |
28,782 |
15 |
Jules DANILO |
Honda |
148,7 |
28,892 |
16 |
Livio LOI |
Honda |
148,7 |
28,958 |
17 |
John MCPHEE |
Honda |
148,7 |
29,218 |
18 |
Isaac VINALES |
Husqvarna |
148,7 |
29,478 |
19 |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
KTM |
148,7 |
29,75 |
20 |
Darryn BINDER |
Mahindra |
147,7 |
45,844 |
21 |
Andrea MIGNO |
KTM |
147,6 |
46,658 |
22 |
Stefano MANZI |
Mahindra |
147,6 |
46,78 |
23 |
Remy GARDNER |
Mahindra |
147,6 |
46,84 |
24 |
Alessandro TONUCCI |
Mahindra |
147,6 |
46,965 |
25 |
Matteo FERRARI |
Mahindra |
147,6 |
47,339 |
26 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
146,5 |
+1'06,125 |
27 |
Jonas GEITNER |
KTM |
145,4 |
+1'24,437 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Ana CARRASCO |
KTM |
147,6 |
4 kola |
|
Maria HERRERA |
Husqvarna |
147,6 |
4 kola |
|
Tatsuki SUZUKI |
Mahindra |
148,7 |
7 kol |
|
Maximilian KAPPLER |
FTR Honda |
147,7 |
15 kol |
|
Fabio QUARTARARO |
Honda |
149,7 |
22 kol |
|
Francesco BAGNAIA |
Mahindra |
147,7 |
22 kol |
|
Hiroki ONO |
Honda |
102,1 |
26 kol |