Jorge Martin v Mugellu ovládl všechny tréninky, kvalifikaci, warm up a nakonec i závod. Na podium jej doprovodili Bezzecchi a di Giannatonio.
Do italského závodu nejslabší kubatury, který byl vypsán na dvacet kol, se jako první vydával Jorge Martin, který ovládl všechny tréninky, kvalifikaci a warm up. A byl to právě Martin, kdo se po startu závodu ujal vedení. Během prvního kola si Martin budoval náskok. Druhý byl Marco Bezzecchi. Za Italem byla také menší mezera, až za ní byl di Giannatonio. V prvním i druhém kole byly rozestupy mezi jezdci větší, než býváme v nejslabší kategorii zvyklí. Větší bojující skupina byla až za třetím místem.
Ve třetím kole stále vedl Martin, ale Bezzecchi a di Giannantonio se mu přiblížili. Vznikla tak tříčlenná vedoucí skupina. Jezdci od čtvrtého místa dále měli ztrátu. V té době měl drsný pád Adam Norrodin, který naprosto zničil svůj stroj. Jezdec naštěstí odešel po svých.
I v době, kdy do konce závodu zbývalo patnáct kol, pokračovali ve vedoucí skupině Martin, Bezzecchi a di Giannantonio. Za relativně větší mezerou bojovali o čtvrté místo Masia, Rodrigo, Bastianini, Canet a další.
Situace zůstávala stejná i o dvě kola později. O vítězství se prali Martin, Bezzecchi a di Giannantonio. S odstupem za touto trojicí pokračoval boj velké skupiny o tzv. bramborovou medaili.
Martin, Bezzecchi a di Giannantonio spolu bojovali i v dalším průběhu závodu a neustále si prohazovali pozice. Jedenáct kol před závěrem měl problém Bezzecchi, málem upadl, ale naštěstí situaci ustál. Čtvrtý jezdec v pořadí v této chvíli ztrácel na vedoucí skupinu přes 7 vteřin.
I sedm kol před cílem tvořili vedoucí skupinu di Giannantonio, Bezzecchi a Martin. Ztráta další skupiny ovšem byla trochu menší než o několik okamžiků dříve. Čtvrtý Bastianini nyní ztrácel necelých 6 vteřin.
Čtyři kola před cílem se srazili Ramirez a Masia. Masia po kontaktu upadl, ale naštěstí je v pořádku.
Dvě kola před koncem byla oznámena penalizace pro Suzukiho, který překročil traťové limity a musel se vrátit o příčku vzad.
Bitva o vítězství mezi Martinem. di Giannantoniem a Bezzecchim vydržela až do samotného závěru. Jezdci projeli cílem skoro současně. Z výhry se nakonec raduje Jorge Martin. Druhé místo obsadil Bezzecchi, třetí je di Giannatonio. Na čtvrté místo dojel Rodrigo. První pětku uzavírá Migno. Dále se umístili Bastianini, Arbolino, Dalla Porta, Antonelli a desítku uzavírá Pagliani, který zde startoval na divokou kartu.
Rozdíl mezi první trojicí byl dnes jen 0,043 s. Čtvrtý jezdec v pořadí už ovšem zaostal téměř o jedenáct vteřin.
Jakub Kornfeil dojel do cíle jako třiadvacátý, takže svou bodovou sbírku nerozšířil.
GP Itálie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Jorge MARTIN |
Honda |
159,9 |
39'20,810 |
2 |
Marco BEZZECCHI |
KTM |
159,9 |
0,019 |
3 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
159,9 |
0,043 |
4 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
159,2 |
10,948 |
5 |
Andrea MIGNO |
KTM |
159,2 |
11,083 |
6 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
159,2 |
11,165 |
7 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
159,2 |
11,194 |
8 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Honda |
158,9 |
14,567 |
9 |
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
158,9 |
14,676 |
10 |
Manuel PAGLIANI |
Honda |
158,9 |
14,682 |
11 |
Aron CANET |
Honda |
158,9 |
14,693 |
12 |
John MCPHEE |
KTM |
158,9 |
14,72 |
13 |
Darryn BINDER |
KTM |
158,9 |
14,733 |
14 |
Albert ARENAS |
KTM |
158,9 |
14,77 |
15 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
158,9 |
15,237 |
16 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
158,9 |
15,271 |
17 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
158,9 |
15,368 |
18 |
Alonso LOPEZ |
Honda |
158,9 |
15,631 |
19 |
Philipp OETTL |
KTM |
158,8 |
15,953 |
20 |
Kaito TOBA |
Honda |
158,8 |
15,983 |
21 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
158,8 |
16,03 |
22 |
Kazuki MASAKI |
KTM |
158,4 |
22,492 |
23 |
Jakub KORNFEIL |
KTM |
158,4 |
22,52 |
24 |
Livio LOI |
KTM |
156,5 |
50,691 |
25 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
154,5 |
+1'23,045 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Makar YURCHENKO |
KTM |
156,8 |
2 kola |
|
Jaume MASIA |
KTM |
158,8 |
4 kola |
|
Dennis FOGGIA |
KTM |
158,1 |
14 kol |
|
Stefano NEPA |
KTM |
155,3 |
15 kol |
|
Adam NORRODIN |
Honda |
155,3 |
18 kol |
Foto: Gresini