Joan Mir vybojoval své letošní sedmé vítězství a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se dostali i Philipp Oettl a zraněný Jorge Martin.
Podruhé v řadě se z prvního místa do závodu vydával Gabriel Rodrigo. A byl to právě Rodrigo, kdo se po startu do rakouského závodu na okamžik ujal vedení, ale po prvních zatáčkách již vedl John McPhee. Rodrigo klesl na čtvrté místo. Během prvního kola se však Rodrigo ještě dokázal vrátit na první místo.
Ani to ovšem nemělo dlouhého trvání, v druhém kole se v čele objevil Bendsneyder. A ani tím změny na předních pozicích nekončily, jezdci se v čele střídali každou chvíli. A jak už bývá zvykem v nejslabší kubatuře, jezdci se drželi ve velké skupině.
V době, kdy dokonce závodu zbývalo dvacet kol, skončil na zemi Gabriel Martinez-Abrego, který startoval na divokou kartu. Chvíli po něm upadl i Dalla Porta. Po startu z druhého místa se hodně propadl Guevara, který byl v této chvíli mimo elitní desítku.
Osmnáct okruhů před cílem vedl Jorge Martin, který se vrací po zranění nohy. Ani tento jezdec se ovšem v čele neohřál. Překonal jej aktuálně vedoucí muž šampionátu Joan Mir, který startoval z desátého místa poté, co mu byl smazán jeho nejrychlejší čas v kvalifikaci kvůli překročení limitů dráhy.
Mirovi se podařilo mírně poodjet svým pronásledovatelům a držel se v čele i patnáct kol před koncem. Jeho náskok ovšem nebyl nijak výrazný. O druhé místo intenzivně bojovali Oettl, McPhee, Bendsneyder, Martin a další. V první desítce se držel například i Jaume Masiá, který jel svůj první závod jako náhradník za zraněného Bindera.
Třináct kol před cílem pokračoval ve vedení Mir. Za ním byli Oettl , Martin, McPhee, Rodrigo, Migno a také již zmíněný šestnáctiletý Masia, který v této době dokonce zajel nejrychlejší kolo dosavadního průběhu závodu. Za těmito jezdci byla menší mezírka a následně Livio Loi, který byl donucen posunout se o příčku vzad kvůli překročení limitů dráhy.
Deset kol před cílem se nic neměnilo na prvním místě, tam zůstával Mir. Druhý byl Martin, třetí Rodrigo a čtvrtý už Masia, který tak ve svém úplně prvním závodě bojoval o podium. V dalším kole se tento mladík dokonce na chvíli dostal i na druhé místo.
Osm kol před koncem upadl Suzuki a s ním i Niccolo Antonelli, který má letos dost špatnou sezónu. Chvíli po nich společně po vzájemném kontaktu skončili na zemi i Bendsneyder a McPhee.
Mir si i nadále budoval náskok. Šest kol před cílem skončil na zemi Migno. Jezdec je v pořádku.
Tři kola před šachovnicí stále s náskokem vedl Mir a za ním probíhal tvrdý boj o zbývající místa na podiu. Své snahy v jednu chvíli trošku přehnal Masia, který musel vyjet mimo dráhu a přišel o pár pozic a následně se dále propadal.
Do posledního kola najel s poměrně komfortním náskokem v čele Joan Mir. O dalších místech na podiu ovšem ještě vůbec nebylo rozhodnuto. O zbylá dvě místa na podiu bojovala velká skupina jezdců.
Stejně jako loni se i letos v Rakousku raduje z výhry Joan Mir. Svým vítězstvím Mir opět navyšuje vedení v šampionátu. Na podium s ním nakonec vystoupili i Oettl a zraněný Jorge Martin.
Loi vybojoval bramborovou medaili. První pětici doplnil Canet. Dále cílem projeli di Giannantonio, Rodrigo a Norrodin. Ve svém prvním závodě jako devátý skončil Jaume Masia, který kromě toho navíc zajel nejrychlejší kolo závodu a stanovil nový rekord okruhu. Desítku uzavřel Bastianini. Kornfeil dojel dvacátý.
GP Rakouska - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
159,3 |
37'23,124 |
2 |
Philipp OETTL |
KTM |
159,1 |
3,045 |
3 |
Jorge MARTIN |
Honda |
159,1 |
3,377 |
4 |
Livio LOI |
Honda |
159,1 |
3,385 |
5 |
Aron CANET |
Honda |
159,1 |
3,502 |
6 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
159,1 |
3,73 |
7 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
159,1 |
3,804 |
8 |
Adam NORRODIN |
Honda |
159 |
4,183 |
9 |
Jaume MASIA |
KTM |
159 |
4,31 |
10 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
159 |
4,858 |
11 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
159 |
4,887 |
12 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
159 |
5,054 |
13 |
Romano FENATI |
Honda |
159 |
5,08 |
14 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
158,8 |
7,015 |
15 |
Kaito TOBA |
Honda |
158,2 |
16,246 |
16 |
Jules DANILO |
Honda |
158,2 |
16,447 |
17 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
158,2 |
16,449 |
18 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
158,2 |
16,653 |
19 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
158,2 |
16,673 |
20 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
158,1 |
17,077 |
21 |
Andrea MIGNO |
KTM |
156,9 |
34,984 |
22 |
Maria HERRERA |
KTM |
156,3 |
43,607 |
23 |
Maximilian KOFLER |
KTM |
155,3 |
57,874 |
24 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
155,3 |
57,982 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
158,2 |
1 kolo |
|
Albert ARENAS |
Mahindra |
158,1 |
1 kolo |
|
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
158,1 |
1 kolo |
|
John MCPHEE |
Honda |
153,7 |
7 kol |
|
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
158,9 |
8 kol |
|
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
158,7 |
9 kol |
|
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
158,7 |
9 kol |
|
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
153,4 |
21 kol |
|
Gabriel MARTINEZ-ABREGO |
KTM |
150,4 |
21 kol |
Foto: Leopard