O vítězství bojovala i na poměry Moto3 opravdu velká skupina jezdců. Z výhry se nakonec raduje Brad Binder. Na podium vystoupili i Fabio di Giannantonio a Francesco Bagnaia.
Do italského závodu se jako první vydával domácí jezdec – Romano Fenati, který jel ve speciálních italských barvách stejně jako jeho týmoví kolegové. Vedení se po startu ujal Fenati a za něj se zařadil jeho kolega Migno, který startoval z druhého místa. Migno evidentně nechtěl svému kolegovi dovolit odjet – naopak se na něj snažil útočit a chtěl převzít vedení, ale během prvního kola se mu to nepodařilo, až v nájezdu do následujícího kola se Migno dostal do čela, ale dlouho vedení neudržel, rychle jej předjel Navarro. Kornfeil byl v druhém kole desátý.
Jak už bývá tradicí, závod nejslabší kubatury byl hodně vyrovnaný. Ve třetím kole se na několik okamžiků ukázal na prvním místě Pawi, ale brzy jej vystřídal Fenati. O první místo se kromě Pawiho a Fenatiho prali i Migno, Navarro a mnozí další. Pole se ani po čtyřech odjetých kolech nezačalo nijak trhat, v boji o vítězství bylo stále více než deset jezdců a ke změnám pozic docházelo prakticky neustále. Na prvním místě se nikdo dlouho neudržel – obzvlášť na rovinkách docházelo k obrovskému míchání. Kdo vedl, mohl na rovince ztratit klidně i pět nebo více míst.
Kornfeil byl v druhém kole desátý, ale v pátém již byl devatenáctý, pak se ještě propadl.
Patnáct kol před cílem se do bojů o vedení dostal domácí Fabio di Giannantonio, ale Fenatimu se většinou dařilo svého krajana držet za sebou, ale v následujícím okruhu již vedl di Giannantonio, ale zase jen na chvíli. Fenati si předjetí nenechal líbit.
Ani Fenati se dlouho v čele neohřál, na chvíli jej překonal Navarro, ale ani to nemělo dlouhé trvání, Fenati se vrátil a hned poté jej překonal Brad Binder – vedoucí muž šampionátu, jehož mladší bratr Darryn v té době zrovna upadl, ale naštěstí je v pořádku. V té době zbývalo do konce 13 kol.
V dalším kole promluvil do soubojů i Fabio Quartararo, který startoval až z osmnáctého místa. Sedmnáctiletý Francouz se v tomto kole ujal vedení, ale ani on určitě neměl nic jistého, protože za sebou vezl obrovský vláček, který čítal snad dvacet nebo i více jezdců. Závody Moto3 bývají vždy velmi vyrovnané, na to už jsme si zvykli, ale až v takové míře – to už se nestává pokaždé.
Ani do poloviny závodu nedojel jezdec startující z pole position – Romano Fenati – Italovi selhal stroj. Musel zastavit a odstoupit.
Deset kol před koncem byl první Brad Binder, ale v následujícím kole jej překonal Quartararo, který jen o několik zatáček dříve se pohyboval až kolem pátého místa. Binder se z vedení naopak během chvíle propadl až na páté místo.
Krátce poté skončil na zemi Jorge Navarro, který do Itálie přijel jako průběžně druhý muž šampionátu. Španěl byl rozzloben, protože se před pádem dostal do kontaktu s jiným jezdcem. Navarro je naštěstí v pořádku.
Osm kol před závěrem byli oba čeští jezdci mimo body – Kornfeil sedmnáctý, Hanika dvaadvacátý, ale v tak těsném závodě se mohlo stát cokoliv.
V následujícím kole se na nejvyšší příčce ukázal Nicolo Bulega, o příčku nejvyšší se dokonce pokoušel i Lorenzo Dalla Porta, který jede jako náhradník. Tou dobou skončil na zemi Andrea Locatelli. Ital je naštěstí nezraněn.
Dalla Porta (náhradník za zraněného Oettla) se nakonec dostal až úplně do vedení, ale také jen na chviličku, pak jej vystřídal Quartararo a toho zase předjel Binder. Tím ovšem ani zdaleka nebyl konec změnám na předních místech. I v předposledním kole se v čele držela neskutečně velká skupina jezdců. Vyhrát tak mohl naprosto kdokoliv, čeští jezdci se ovšem bohužel do bojů o body nijak zvlášť nezapojovali - oba se pohybovali kolem dvacátého místa.
Do posledního kola najel jako první Quartararo, ale na dlouhé rovince pozici ztratil, prohnal se kolem něj Binder.
V posledním kole upadl Khairul Idham Pawi a následně i Aron Canet.
Pro vítězství si dojel Brad Binder. Chvíli se zdálo, že druhý bude Fabio Quartararo, ale nakonec tuto příčku uzmul Francouzův italský jmenovec – Fabio di Giannantonio. Pro sedmnáctiletého Itala to bylo první podium kariéry. Jezdec byl velmi dojatý. Francesco Bagnaia dojel třetí, Niccolo Antonelli čtvrtý a Fabio Quartararo se na cílové rovince nakonec propadl až na páté místo. Rozdíl mezi prvními pěti je ovšem minimální – jen 0,077 s!
Na dalších příčkách se do cíle dostali Ono, Mir, Bulega, Guevarra a Migno. Rozdíl mezi prvním a desátým místem byl zhruba 1,7 s. Do dvou vteřin se vešlo třináct jezdců, do tří vteřin dokonce devatenáct, do pěti jednadvacet. Za jednadvacátou Marií Herrera již byl rozestup větší.
Ani jeden z českých jezdců nebodoval. Kornfeil dojel sedmnáctý, Hanika dvacátý.
GP Itálie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Brad BINDER |
KTM |
158 |
39'49,382 |
2 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
158 |
0,038 |
3 |
Francesco BAGNAIA |
Mahindra |
158 |
0,069 |
4 |
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
158 |
0,075 |
5 |
Fabio QUARTARARO |
KTM |
158 |
0,077 |
6 |
Hiroki ONO |
Honda |
157,9 |
1,037 |
7 |
Joan MIR |
KTM |
157,9 |
1,532 |
8 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
157,9 |
1,538 |
9 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
157,9 |
1,567 |
10 |
Andrea MIGNO |
KTM |
157,9 |
1,762 |
11 |
Jules DANILO |
Honda |
157,9 |
1,791 |
12 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
157,9 |
1,792 |
13 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
157,9 |
1,933 |
14 |
Jorge MARTIN |
Mahindra |
157,9 |
2,011 |
15 |
Lorenzo DALLA PORTA |
KTM |
157,9 |
2,041 |
16 |
Livio LOI |
Honda |
157,8 |
2,391 |
17 |
Jakub KORNFEIL |
Honda |
157,8 |
2,434 |
18 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
157,8 |
2,577 |
19 |
Tatsuki SUZUKI |
Mahindra |
157,8 |
2,775 |
20 |
Karel HANIKA |
Mahindra |
157,7 |
4,289 |
21 |
Maria HERRERA |
KTM |
157,7 |
4,916 |
22 |
Adam NORRODIN |
Honda |
155,7 |
34,654 |
23 |
John MCPHEE |
Peugeot |
155,7 |
34,692 |
24 |
Stefano VALTULINI |
Mahindra |
155,7 |
34,739 |
25 |
Lorenzo PETRARCA |
Mahindra |
155,2 |
42,628 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Aron CANET |
Honda |
157,9 |
1 kolo |
|
Khairul Idham PAWI |
Honda |
157,9 |
1 kolo |
|
Fabio SPIRANELLI |
Mahindra |
155,7 |
1 kolo |
|
Andrea LOCATELLI |
KTM |
156,6 |
7 kol |
|
Jorge NAVARRO |
Honda |
157,9 |
9 kol |
|
Romano FENATI |
KTM |
157,8 |
11 kol |
|
Darryn BINDER |
Mahindra |
157,2 |
13 kol |
|
Alexis MASBOU |
Peugeot |
153,2 |
17 kol |