Ivan Ortola bojoval s Veijerem a Alonsem o výhru až do úplného konce. Nakonec je to právě Ortola, kdo se raduje z výhry. Alonso skončil druhý. Veijer doplnil stupně vítězů.
Do britského závodu třídy Moto3, který byl vypsán na 15 kol, startoval z pole positon Ortola, který dnes slaví dvacáté narozeniny. Spolu s ním z první řady vyráželi i Veijer a Kelso. Po startu se na chvíli ujal vedení Ortola, ale velmi brzy jej překonal Kelso. Veijer po startu z druhého místa klesl na sedmou pozici. Muňoz a Roulstone si během prvního kola zajezdili mimo dráhu, ale naštěstí neupadli. Jen klesli až na konec pole. Roulstone za incident z Muňozem dostal trest v podobě dlouhého kola.
Na konci druhého kola skončil na zemi Angel Piqueras, spolu s ním upadl i domácí Scott Ogden. Kromě dvou výše zmíněných jezdců byl do nehody zapleten i Vicente Perez jedoucí místo Whatleyho, který ze svého týmu odešel kvůli neuspokojivým výsledkům. Všichni jezdci jsou po pádu v pořádku. Ogden byl ovšem velmi rozzloben.
Dvanáct okruhů před závěrem vedl Holgado. Kelso klesl na druhé místo. První trojku doplňoval Ortola. Následovali Nepa a Alonso. V následujícím kole upadl Zurutuza, ten ovšem nebyl v bojích o nejvyšší příčky. Jezdec naštěstí odešel po svých.
Deset kol před cílem vedl znovu Kelso. Na předních pozicích se pohybovali i Holgado, Alonso, Ortola, Nepa a další. Vedoucí skupina byla jako tradičně velká a mezi jezdci byly jen velmi malé rozestupy.
I v době, kdy do konce závodu zbývalo osm kol, měla vedoucí skupina jedenáct členů. Dvanáctý už byl Muňoz, jenž měl v úvodu závodu výlet mimo trať. Na vedoucí skupinu, kterou v tuto chvíli vedl Holgado, ovšem Muňoz ztrácel téměř 3,5 sekundy a navíc se jeho ztráta dále zvětšovala.
Pět okruhů před šachovnicí vedl Ortola a dokonce se snažil ujíždět zbývajícím deseti členům bojujícím o umístění na stupních vítězů. Druhý byl v této fázi závodu Holgado. Následovali Alonso, Veijer a Nepa. Součástí přední skupiny byli i Fernandez, Kelso, Rueda, Yamanaka, Suzuki a Bertelle.
V dalším kole se do rychlého tempa dostal Veijer. Během relativně krátké doby se posunul na druhou pozici. Ortola si v čele vybudoval náskok ve výši přibližně půl sekundy. Veijerovi se ovšem rychle podařilo Ortolu dohnat a následně i předjet.
Tři kola před cílem jel na první pozici Veijer. Druhý byl Alonso. Ortola se během chvíle propadl na třetí místo. Veijer se v čele dlouho neohřál, protože jej brzy vystřídal Alonso. K častému míchání pozic docházelo i v dalším průběhu závodu. Rozestupy v první jedenáctce byly stále velmi malé.
Do posledního kola najel jako první Veijer. Za ním jeli Holgado, Ortola a Alonso. Bojovalo se až do úplného konce. O nejvyšší příčky se prali hlavně Veijer, Ortola a Alonso. Do cíle nakonec jako první dorazil Ortola, pro nějž je dnešní vítězství pěkným dárkem k dvacátým narozeninám. Alonso skončil druhý. Veijerovi nakonec patří nejnižší stupínek podia. První pětku doplnili Holgado a Nepa.
V čele šampionátu pokračuje s výrazným náskokem David Alonso. Jeho náskok je natolik velký, že ani v příštích dvou závodech nemůže být překonán.
GP Velké Británie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Čas/Ztráta |
1 |
Ivan Ortola |
KTM |
32'42,328 |
2 |
David Alonso |
CFMOTO |
0,123 |
3 |
Collin Veijer |
Husqvarna |
0,226 |
4 |
Daniel Holgado |
GASGAS |
0,333 |
5 |
Stefano Nepa |
KTM |
0,397 |
6 |
Ryusei Yamanaka |
KTM |
0,463 |
7 |
Joel Kelso |
KTM |
0,548 |
8 |
Adrian Fernandez |
Honda |
1,321 |
9 |
Jose Antonio Rueda |
KTM |
1,431 |
10 |
Tatsuki Suzuki |
Husqvarna |
1,537 |
11 |
Matteo Bertelle |
Honda |
1,614 |
12 |
David Muñoz |
KTM |
12,542 |
13 |
Joel Esteban |
CFMOTO |
12,642 |
14 |
Riccardo Rossi |
KTM |
12,747 |
15 |
Nicola Carraro |
KTM |
13,012 |
16 |
Filippo Farioli |
Honda |
13,708 |
17 |
Jacob Roulstone |
GASGAS |
23,059 |
18 |
David Almansa |
Honda |
23,566 |
19 |
Tatchakorn Buasri |
Honda |
32,585 |
20 |
Noah Dettwiler |
KTM |
47,831 |
21 |
Danial Shahril |
Honda |
52,349 |
Neklasifikováni |
|
Vicente Perez |
Honda |
16'44,279 |
|
Xabi Zurutuza |
KTM |
08'50,229 |
|
Scott Ogden |
Honda |
02'15,323 |
|
Angel Piqueras |
Honda |
02'14,733 |
Foto: MT Helmets-Msi