Závod třídy Moto3 byl už podruhé přerušen. Nejprve byl závod zastaven po nehodě Filipa Salače. Poté byl restartován. Mělo se jet pět kol, jenže restartovaný závod přerušila hromadná nehoda. Nakonec se jako konečný výsledek závodu považují výsledky před první červenou vlajkou. Vítězem tedy byl vyhlášen Guevara.
Aktualizace: Öncü byl za zavinění hromadné nehody v americké Velké ceně vyloučen z GP Emilia-Romagna a také z GP Algarve.
Aktualizace: Filip Salač byl převezen do nemocnice na vyšetření hrudníku a břicha.
Do amerického závodu nejslabší kubatury, který byl vypsán na sedmnáct kol, se z první pozice vydával Jaume Masiá. Český jezdec Filip Salač startoval ze sedmé pozice. V prvním kole se vedení ujal Masiá. Na druhé místo se zařadil Artigas a na třetí Guevara. V dalším kole se do čela posunul Artigas, nicméně záhy dostal penalizaci v podobě dvojitého „long lap“, protože ulil start.
Patnáct kol před cílem vedl Guevara, druhý byl Masiá a třetí Alcoba. Foggia jezdil čtvrtý s mírnou ztrátou, ale byl rychlý, takže se vedoucí trojici přibližoval. Salač byl třináctý.
Guevara držel první pozici i v době, kdy do konce zbývalo dvanáct kol. Na druhém místě už byl Foggia, třetí Masiá a čtvrtý Alcoba. Jak už to tak v Moto3 bývá, rozestupy v první desítce nebyly nijak velké, takže docházelo k častým změnám pořadí. Salač bojoval na konci bodovaných pozic. O kolo později ovšem Salač bohužel skončil na zemi. A pád to byl dost těžký. Stroj zůstal ležet na dráze. Salačovi se při nehodě dokonce svlékla jedna rukavice. V záběrech kamer bylo vidět, že je jezdec při vědomí a že má bolesti. Jezdec tedy skončil v péči lékařů. Krátce po Salačovi upadl také Niccolo Antonelli, ale ten na rozdíl od Salače odešel po svých. Salače odnesli na nosítkách a poté do zdravotního střediska na okruhu. Závod musel být přerušen. Vzhledem k tomu, že nebyly odjety dvě třetiny závodu, následoval restart. Jezdci se na startu seřadili dle výsledků z konce sedmého kola a závod byl zkrácen na pět kol.
Na opakovaném startu stál na první pozici Guevara a byl to právě on, kdo se ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Öncü a na třetí McPhee. Guevara v čele dlouho nevydržel, brzy jej předjel Öncü, ale krátce poté se Guevara na první pozici vrátil.
Na zemi skončili Adrian Fernandez a Maximilian Kofler.
Tři kola před koncem přestal Guevarovi jet stroj a jezdec musel odstoupit. V boxech se následně hodně rozčiloval a málem to tam všechno rozkopal. Vedení se ujal McPhee. A pak bohužel následovala další červená vlajka, protože došlo k hromadné nehodě. Migno, Acosta a Alcoba naštěstí odešli po svých. Na počátku incidentu byl kontakt mezi Öncüem a Alcobou. Alcoba po kontaktu upadl a jeho stroj pak smetl další jezdce. Acosta tam dokonce vrazil do hrazení, ale naštěstí vše dobře dopadlo.
Jako konečný výsledek se nakonec bere stav před první červenou vlajkou, což znamená, že Guevara slaví své první vítězství. Na podium jej doprovodili Dennis Foggia a John McPhee.
GP Amerik - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Izan GUEVARA |
GASGAS |
145 |
15'57,747 |
2 |
Dennis FOGGIA |
Honda |
144,9 |
0,385 |
3 |
John MCPHEE |
Honda |
144,9 |
0,499 |
4 |
Jaume MASIA |
KTM |
144,9 |
0,706 |
5 |
Deniz ÖNCÜ |
KTM |
144,8 |
1,266 |
6 |
Jeremy ALCOBA |
Honda |
144,8 |
1,271 |
7 |
Darryn BINDER |
Honda |
144,8 |
1,391 |
8 |
Pedro ACOSTA |
KTM |
144,8 |
1,543 |
9 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
144,7 |
1,82 |
10 |
Andrea MIGNO |
Honda |
144,6 |
2,48 |
11 |
Stefano NEPA |
KTM |
144,6 |
2,683 |
12 |
Romano FENATI |
Husqvarna |
144,5 |
3,257 |
13 |
Ayumu SASAKI |
KTM |
144,5 |
3,492 |
14 |
Xavier ARTIGAS |
Honda |
144,5 |
3,652 |
15 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
144,1 |
6,086 |
16 |
Lorenzo FELLON |
Honda |
143,7 |
8,944 |
17 |
Maximilian KOFLER |
KTM |
143,6 |
9,529 |
18 |
Carlos TATAY |
KTM |
143,5 |
9,977 |
19 |
Alberto SURRA |
Honda |
143,5 |
10,13 |
20 |
Riccardo ROSSI |
KTM |
143,4 |
10,536 |
21 |
Adrian FERNANDEZ |
Husqvarna |
142,9 |
14,107 |
22 |
Ryusei YAMANAKA |
KTM |
142,9 |
14,228 |
23 |
Kaito TOBA |
KTM |
142,8 |
14,637 |
24 |
Andi Farid IZDIHAR |
Honda |
142,8 |
14,794 |
25 |
Yuki KUNII |
Honda |
142,8 |
14,968 |
Neklasifikován |
|
|
|
Filip SALAC |
KTM |
136,1 |
1 kolo |
Foto: Václav Duška Jr.