Joan Mir zahájil letošní sezónu prvním místem v závodě. Na podium vystoupili i John McPhee a Jorge Martin.
Do prvního závodu letošního roku, který byl vypsán na osmnáct kol, se z prvního místa vydával Jorge Martin. Byl to Španělův první start z pole position. A byl to právě Jorge Martin, kdo se po startu ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Oettl.
Martin udržel vedení i v druhém kole. Na druhou pozici se před Oettla dostal Mir. Oettl klesl na třetí příčku. V následujícím kole už došlo ke změně ve vedení. Na první pozici se posunul Joan Mir. Následovali Martin a Migno.
Jak již v této třídě bývá zvykem, nedocházelo k žádnému trhání pole, jezdci se drželi v obrovské skupině a docházelo k častým změnám v pořadí.
Patnáct kol před cílem dokázal Migno na rovince předjet Mira i Martina a ujal se první pozice, ale jen na chviličku, protože Mir se rychle vrátil zpět. V té době skončil na zemi Bo Bendsneyder. Jezdec po nehodě odešel – či spíše odskákal, ale nic vážného se mu nestalo. Dokonce pak i pokračoval v závodě.
V následujícím okruhu již byl opět první Jorge Martin. Na předních pozicích se pohybovali i Oettl, Mir, Migno a Guevara. Tito jezdci ovšem neměli žádný náskok, další jezdci byli těsně za nimi a rozhodně nebyli bez šancí. Nedobrovolně opustil dráhu Albert Arenas, který skončil na zemi.
Dvanáct okruhů před závěrem již zase bylo všechno úplně jinak. Do čela se na chvíli dostal John McPhee, který byl v předchozím kole až šestý.
O kolo později se málem na první pozici probojoval Oettl, ale byl příliš široký, takže jej překonal Guevara a další jezdci – propadl se na osmé místo.
Deset kol před závěrem čítala čelní skupina stále ještě třináct jezdců a nic se na tom nezměnilo ani v dalším okruhu. K přesýpání uvnitř skupiny ovšem docházelo neustále, především na rovince. Obvykle platilo, že jezdec, který zajel na cílovou rovinku jako první, na jejím konci nějakou pozici ztratil, což samozřejmě není nic nezvyklého.
Šest okruhů před šachovnicí se na první pozici vystřídali di Giannantonio a Fenati. V témže kole společně upadli Oettl a Guevara, čímž se vedoucí skupina trochu roztrhala.
Čtyři kola před závěrem se zdálo, že si Mir, Fenati, McPhee a Canet vybudovali menší náskok, ale nejednalo se o nic výrazného a během chvíle již bylo po náskoku.
Do posledního kola najel jako první Mir, ale hned poté jej předjel McPhee a vyhrát evidentně chtěli všichni, kteří byli v první skupině, a ta v té době měla devět členů.
Pro výhru si nakonec dojel Joan Mir. John McPhee se zařadil na druhé místo. Na podium se dostal i Jorge Martin. Místo těsně pod podiem zbylo pro Caneta. První pětici doplnil Romano Fenati, za nímž se seřadili jeho krajané: Migno, Antonelli a di Giannantonio. Do desítky se vešel i Ramirez a Noroddin. Kornfeil dnes nebodoval.
Foto: Leopard Racing
GP Kataru - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
151 |
38'27,364 |
2 |
John MCPHEE |
Honda |
151 |
0,135 |
3 |
Jorge MARTIN |
Honda |
151 |
0,218 |
4 |
Aron CANET |
Honda |
151 |
0,252 |
5 |
Romano FENATI |
Honda |
151 |
0,453 |
6 |
Andrea MIGNO |
KTM |
151 |
0,579 |
7 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
151 |
0,661 |
8 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
151 |
0,878 |
9 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
150,9 |
1,693 |
10 |
Adam NORRODIN |
Honda |
150,5 |
7,904 |
11 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
150,2 |
12,221 |
12 |
Livio LOI |
Honda |
150 |
16,748 |
13 |
Darryn BINDER |
KTM |
150 |
16,786 |
14 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
149,9 |
16,821 |
15 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
149,9 |
16,832 |
16 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
149,9 |
16,943 |
17 |
Jules DANILO |
Honda |
149,3 |
27,583 |
18 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
149,3 |
27,638 |
19 |
Kaito TOBA |
Honda |
149,3 |
27,641 |
20 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
149,2 |
28,034 |
21 |
Maria HERRERA |
KTM |
149,2 |
28,15 |
22 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
149,2 |
28,379 |
23 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
149,2 |
28,388 |
24 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
149,1 |
29,52 |
25 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
147,6 |
54,344 |
26 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
146,6 |
+1'09,769 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
145,1 |
4 kol |
|
Juanfran GUEVARA |
KTM |
150,9 |
6 kol |
|
Philipp OETTL |
KTM |
150,8 |
6 kol |
|
Albert ARENAS |
Mahindra |
148,6 |
14 kol |