Závěr závodu nejslabší třídy v Assenu byl dramatický. Z vedoucí skupiny v závěru upadli Norrodin a Bendsneyder. Zvítězil Canet, na pódium jej doprovodili Fenati a McPhee.
Jako první se do závodu v Assenu vydával Jorge Martin, který je v letošním roce velmi často jezdcem, který vyráží z prvního místa, ale ani v jednom ze sedmi dosud odjetých závodů letošní sezóny se vítězství nedočkal. V úvodu závodu v Assenu Martin vedl.
Dvacet kol před cílem skončil na zemi Fabio di Giannantonio a také Enea Bastianini. Jezdci jsou v pořádku. Podmínky na dráze nebyly v této době zrovna ideální. Po ranním dešti sice dráha oschla, ale ještě zůstávala některá mokrá místa.
Osmnáct kol před závěrem vyjel Martin mimo dráhu, neupadl, ale klesl o několik míst. Vedení se ujal Fenati. Druhý byl domácí Bo Bendsneyder.
Šestnáct kol před cílem měl Fenati v čele drobný náskok. Následovali Mir, Martin, Bendsneyder, Suzuki a Norrodin. Ramirez a Canet již měli ztrátu.
Fenatiho náskok byl ovšem jen nepatrný, takže brzy došlo opět k výměně v čele. Na první pozici se opět vrátil Jorge Martin.
V té době měl nepříjemný pád Manuel Pagliani. Jezdci za ním měli hodně práce, aby se padajícímu jezdci vyhnuli, ale naštěstí vše dobře dopadlo.
V další fázi závody se druhá skupina s Ramirezem, Canetem a dalšími přibližovala vedoucí skupině. Jedenáct okruhů před závěrem už byli jezdci z obou skupin pohromadě. Vznikla tak jedenáctičlenná skupina ve vedení.
Osm kol před šachovnicí vedl Fenati. O vedení v té době bojoval především s Martinem, ale mimo hru určitě nebyli ani Mir a další jezdci z početné vedoucí skupiny.
V dalším kole pokračoval ve vedení Fenati, na druhé místo se dostal Ramirez. Martin klesl až na čtvrté místo, ale pořadí se v čelní skupině měnilo každou chvílí.
Šest okruhů před koncem se vedení ujal Ramirez. Druhý byl Fenati a třetí Mir. Domácí Bendsneyder, který ještě před několika okamžiky bojoval o pozice na podiu, byl nyní až na konci jedenáctičlenné skupiny. V dalším kole se ovšem do kontaktu s Ramirezem dostal Martin. Druhý jmenovaný vyjel mimo dráhu a zařadil se na jedenácté místo. Od Ramireze později převzal vedení Mir.
Tři kola před koncem bylo pořadí na prvních třech místech: Mir, McPhee a Danilo, ale vzhledem k nepatrným rozdílům neměl nikdo nic jistého. Martin se po svém výjezdu mimo dráhu posouval vpřed.
Do posledního kola najel jako první Mir, druhý McPhee a třetí Canet, ale následně se Canet posunul na druhé místo. V posledních zatáčkách ovšem ještě došlo k dalším změnám. Z vedoucí skupiny upadl Norrodin a následně i domácí Bo Bendsneyder, který se ovšem při pádu dostal přes cílovou čáru jako desátý, ale nakonec nebyl klasifikován. Bendsneyderův motocykl pak zůstal ležet na cílové rovince, ale naštěstí to nemělo žádné vážnější následky.
Z druhého vítězství kariéry se raduje Canet. Na podium se s ním dostali i Fenati a Mc Phee. Těsně po podiem skončil Jorge Martin, který se opět nedočkal prvního vítězství. První pětku doplňuje Danilo. Dále se umístili Ramirez, Rodrigo a Suzuki. Vedoucí muž šampionátu Joan Mir dojel devátý. Desátý je Bulega.
Kornfeil dojel sedmnáctý, což znamená, že nebodoval.
Do závodu vůbec nenastoupil Niccolo Antonelli, který má potíže s ramenem.
Pro upřesnění k situaci Bo Bendsneydera: Jezdec se sice při pádu dostal přes cílovou čáru a jeho motocykl taktéž, ale na to, aby mohl být klasifikován, je nutné, aby byl jezdec při průjezdu cílem v kontaktu se svým motocyklem, což Bendsneyder nebyl, proto mu desáté místo nezůstalo.
GP Nizozemska - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Aron CANET |
Honda |
156,3 |
38'20,364 |
2 |
Romano FENATI |
Honda |
156,3 |
0,035 |
3 |
John MCPHEE |
Honda |
156,3 |
0,117 |
4 |
Jorge MARTIN |
Honda |
156,3 |
0,31 |
5 |
Jules DANILO |
Honda |
156,3 |
0,532 |
6 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
156,3 |
0,594 |
7 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
156,3 |
0,651 |
8 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
156,3 |
0,679 |
9 |
Joan MIR |
Honda |
156,3 |
0,98 |
10 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
155,9 |
6,972 |
11 |
Philipp OETTL |
KTM |
155,8 |
8,196 |
12 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
155,7 |
9,2 |
13 |
Darryn BINDER |
KTM |
155,6 |
10,746 |
14 |
Andrea MIGNO |
KTM |
155,6 |
10,89 |
15 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
155,6 |
10,92 |
16 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
155,2 |
16,249 |
17 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
155,2 |
16,344 |
18 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
155,2 |
16,479 |
19 |
Kaito TOBA |
Honda |
154,1 |
33,845 |
20 |
Maria HERRERA |
KTM |
154 |
34,172 |
21 |
Livio LOI |
Honda |
154 |
34,338 |
22 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
153,1 |
48,171 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Adam NORRODIN |
Honda |
156,3 |
1 kolo |
|
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
156,3 |
1 kolo |
|
Raul FERNANDEZ |
Mahindra |
154,1 |
2 kola |
|
Enea BASTIANINI |
Honda |
150,3 |
8 kol |
|
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
120,3 |
8 kol |
|
Tony ARBOLINO |
Honda |
151,9 |
15 kol |
|
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
153,7 |
16 kol |
|
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
119,4 |
19 kol |
|
Ryan VAN DE LAGEMAAT |
KTM |
143,4 |
20 kol |
Foto: Repsol