Do katalánského závodu nejnižší kubatury se jako první vydával Jorge Martin, ale lépe odstartoval Guevara z druhé pozice. Martin se po startu propadl až na sedmé místo.
Po průjezdu cílem prvního kola vedl Fenati, ale rychle jej vystřídal Mir. Fenati klesl na druhé místo. Třetí byl Aron Canet.
V dalším kole už ovšem bylo pořadí zase jiné. Vedl Canet, druhý byl Fenati a třetí di Giannantonio. Posledně jmenovaný však na třetí pozici dlouho nevydržel, protože jej brzy překonal Jorge Martin, který po startu přišel o několik pozic.
Po nepovedeném startu se Martin dostal osmnáct kol před koncem až do vedení, ale rychle zase klesl na čtvrté místo. Vedení převzal Canet.
Canet, Fenati, Martin, di Giannatonio a Mir se drželi na prvních pěti místech a měli menší náskok před svými pronásledovateli. Pořadí v této pětici se ovšem hodně měnilo. Šestý Bastianini navíc nebyl nijak zvlášť daleko od vedoucí skupiny.
Šestnáct okruhů před cílem vedl Di Giannantonio. Martin jel druhý a první trojici doplňoval Fenati. Canet, který před relativně krátkou dobou vedl, klesl na pátou pozici. Bastianini se připojil k vedoucí skupině, ta tedy nyní čítala šest členů.
O kolo později upadl Gabriel Rodrigo. Argentince potloukl jeho vlastní motocykl. Jezdec sice musel na nosítka, ale nezdá se, že by se mělo jednat o něco vážného, jezdec si na nosítka sám lehl.
V následujícím okruhu měl výjezd mimo dráhu di Giannantonio, ale neupadl a zařadil se na šesté místo.
Dvanáct kol před šachovnicí se vedoucí skupina trochu rozrostla. K původní šestici se připojili i Ramirez a Suzuki, takže o nejvyšší příčky už bojovalo osm jezdců.
Osm okruhů před koncem vedl Martin. Následovali Fenati a Mir. Vedoucí skupina stále měla osm členů. Devátý jezdec v pořadí ztrácel téměř dvě vteřiny na vedoucí skupinu.
V dalším průběhu závodu se devátý Bulega přibližoval vedoucí skupině a spolu s Bulegou se přibližovali i dva jeho krajané – Migno a Antonelli. Pět kol před závěrem byla Bulegova ztráta menší než vteřina na osmého jezdce v pořadí.
V čele byl v této fázi Fenati a dařilo se mu vybudovat drobný náskok, ale nejednalo se o nic výrazného.
Tři kola před cílem se mimo dráhu projel Ramirez, ale rychle se zase zařadil zpět do vedoucí skupiny. Fenati vedení neudržel. V této době už vedl Mir a Fenati byl až třetí.
V před posledním kole se na první místo dostal Martin, ale za ním se drželo hodně jezdců a pozice se měnily každou chvílí. Ve vedoucí skupině už byli i Bulega, Migno a Antonelli.
V posledním kole bojovali o vedení hlavně Martin, Mir a Fenati. Z výhry se nakonec raduje vedoucí muž šampionátu Joan Mir. Na podium se dostali i Fenati a Martin. V první pětici skončili i Enea Bastianini a Aron Canet.
Dále se umístili Ramirez, Migno, di Giannantonio, Antonelli a Bulega.
Kromě toho, že se Mir nyní raduje z navýšení vedení v šampionátu, tak se může radovat i z přestupu do kategorie Moto2. Příští rok bude jezdcem týmu Marc VDS.
V závěru skončili na zemi Guevara, Binder a Danilo.
Antonelli, Migno a McPhee byli po závodě penalizováni za překročení limitů dráhy. Pořadí v první desítce se tedy trochu změnilo:sedmý je di Giannatonio, dále Migno, Bulega a Suzuki.
Kornfeil dojel dvaadvacátý, takže opět nebodoval.
GP Katalánska - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
145,6 |
42'11,846 |
2 |
Romano FENATI |
Honda |
145,6 |
0,191 |
3 |
Jorge MARTIN |
Honda |
145,5 |
0,279 |
4 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
145,5 |
0,462 |
5 |
Aron CANET |
Honda |
145,5 |
0,674 |
6 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
145,5 |
0,74 |
7 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
145,5 |
1,143 |
8 |
Andrea MIGNO |
KTM |
145,5 |
1,389 |
9 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
145,5 |
1,662 |
10 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
145,5 |
1,863 |
11 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
145,5 |
2,088 |
12 |
John MCPHEE |
Honda |
145,3 |
5,671 |
13 |
Philipp OETTL |
KTM |
145,1 |
8,631 |
14 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
144,6 |
16,603 |
15 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
144,6 |
17,089 |
16 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
144,6 |
17,128 |
17 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
144,3 |
21,614 |
18 |
Adam NORRODIN |
Honda |
144,3 |
22,362 |
19 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
144,3 |
22,718 |
20 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
144,3 |
22,754 |
21 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
144,3 |
22,888 |
22 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
144,2 |
23,376 |
23 |
Kaito TOBA |
Honda |
144,2 |
24,243 |
24 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
143,7 |
33,334 |
25 |
Livio LOI |
Honda |
143,7 |
33,396 |
26 |
Maria HERRERA |
KTM |
143,2 |
41,707 |
27 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
141,6 |
+1'10,768 |
28 |
Aleix VIU |
KTM |
140,5 |
+1'33,544 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Darryn BINDER |
KTM |
145 |
1 kolo |
|
Jules DANILO |
Honda |
144,7 |
1 kolo |
|
Gabriel RODRIGO |
KTM |
144,9 |
16 kol |
|
Vicente PEREZ |
KTM |
142 |
18 kol |
Foto: Leopard