V posledním kole urval vítězství Jack Miller. Druhou pozici obsadil Alex Márquez. Na podium s nimi vystoupil i Efren Vázquez.
Do závodu v Kataru vyjel z prvního místa Alex Rins, nejlépe však vyrazil Jack Miller a ujal se vedení. Na druhou pozici se zařadil Alex Marquez. Během prvního kola se dvěma vedoucím závodníkům podařilo vybudovat si náskok na své soupeře. V následujícím kole se na první příčku posunul Alex Márquez.
Úvod závodu se bohužel neobešel bez pádů. Na zemi skončili Granado a Azmi, ale naštěstí se nehoda obešla bez vážnějších následků.
Ve třetím kole závodu si Miller a Márquez opět prohodili pozice. A podobně spolu bojovali i v následujících kolech. Náš Jakub Kornfeil v té době bojoval ve druhé skupině o třetí pozici. Po horším úvodu závodu se vpřed probojovával Alex Rins.
Dvanáct kol před cílem bylo pořadí na prvních pěti místech následující: Márquez, Miller, Rins, Vazquez a Oliveira. Tou dobou musel do boxů zajet Niklas Ajo, který o několik okamžiků dříve upadl.
Jedenáct okruhů před cílem skončil závod pro Guevaru. Naštěstí od nehody odešel po svých.
Ani v polovině závodu se nic výrazného na prvních dvou pozicích neodehrávalo. Márquez a Miller spolu stále bojovali o vedení a udržovali si náskok před druhou skupinou, ve které jezdil i Jakub Kornfeil.
Zhruba pět kol před koncem se Vazquez, Rins a Oliveira pomalu dotahovali na vedoucí dvojici. Márquez tou dobou vedl a budoval si menší náskok na Millera. Jakub Kornfeil se tou dobou pohyboval kolem sedmého místa. Druhý z našich jezdců – Karel Hanika – jezdil na hranici bodovaných pozic.
V posledních dvou kolech se jezdci na čele sjeli a vznikla tradiční velká skupina bojující o vítězství v závodě nejslabší kubatury.
V nájezdu do posledního kola se Miller pokusil zaútočit na vedoucí pozici Alexe Márqueze, ale nepodařilo se. O několik zatáček později však Márquez vyjel mimo ideální stopu a propadl se nejen za Millera, ale dokonce i mimo provizorní pódium.
Z vítězství se nakonec radoval Jack Miller a podium se v jeho podání neobešlo bez slz štěstí z celkově prvního vítězství kariéry. Alex Márquez se vrátil na druhou příčku a pódium doplnil Efren Vazquez.
Na podium se těsně nevešel Miguel Oliveira. Jako pátý proťal cílovou čáru Alex Rins, který před sezónou podstoupil operaci zápěstí.
Šestou příčku obsadil náš Jakub Kornfeil. Za Čechem skončili Masbou a I. Viňales. Desítku uzavřeli dva Italové – Niccolo Antonelli a Francesco Bagnaia.
Při svém prvním startu v mistrovství světa třídy Moto3 vybojoval body za čtrnácté místo náš Karel Hanika.
GP Kataru - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas |
1 |
Jack MILLER |
KTM |
152,5 |
38'05,810 |
2 |
Alex MARQUEZ |
Honda |
152,5 |
0,233 |
3 |
Efren VAZQUEZ |
Honda |
152,4 |
0,280 |
4 |
Miguel OLIVEIRA |
Mahindra |
152,4 |
0,295 |
5 |
Alex RINS |
Honda |
152,4 |
0,369 |
6 |
Jakub KORNFEIL |
KTM |
152,4 |
0,586 |
7 |
Alexis MASBOU |
Honda |
152,3 |
2,109 |
8 |
Isaac VINALES |
KTM |
152,3 |
2,161 |
9 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
151,9 |
8,153 |
10 |
Francesco BAGNAIA |
KTM |
151,9 |
8,173 |
11 |
John MCPHEE |
Honda |
151,9 |
8,195 |
12 |
Romano FENATI |
KTM |
151,9 |
8,219 |
13 |
Danny KENT |
Husqvarna |
151,7 |
11,269 |
14 |
Karel HANIKA |
KTM |
151,7 |
11,292 |
15 |
Brad BINDER |
Mahindra |
151,7 |
11,322 |
16 |
Enea BASTIANINI |
KTM |
151,0 |
22,159 |
17 |
Livio LOI |
Kalex KTM |
151,0 |
22,202 |
18 |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
Honda |
150,1 |
36,686 |
19 |
Scott DEROUE |
Kalex KTM |
150,1 |
36,691 |
20 |
Philipp OETTL |
Kalex KTM |
150,1 |
36,755 |
21 |
Alessandro TONUCCI |
Mahindra |
150,0 |
37,858 |
22 |
Luca GRÜNWALD |
Kalex KTM |
150,0 |
37,876 |
23 |
Andrea LOCATELLI |
Mahindra |
149,5 |
45,501 |
24 |
Ana CARRASCO |
Kalex KTM |
149,5 |
45,650 |
25 |
Bryan SCHOUTEN |
Mahindra |
148,0 |
+1'08,694 |
26 |
Niklas AJO |
Husqvarna |
137,9 |
1 Lap |
Neklasifikováni |
|
|
|
|
|
Jules DANILO |
Mahindra |
149,5 |
1 Lap |
|
Matteo FERRARI |
Mahindra |
146,9 |
4 Laps |
|
Juanfran GUEVARA |
Kalex KTM |
150,9 |
12 Laps |
|
Gabriel RAMOS |
Kalex KTM |
145,2 |
12 Laps |
|
Eric GRANADO |
KTM |
117,4 |
16 Laps |
|
Hafiq AZMI |
KTM |
|
|