Z výhry se dnes raduje Celestino Vietti. Na podium jej doprovodili Tony Arbolino a Albert Arenas, který se díky třetímu místu vrátil do čela šampionátu.
Závod nejslabší kubatury byl vypsán na 22 kol. Z první pozice vyrážel Masiá, ale po startu se vedení ujal Arenas. Na druhé místo se zařadil Arbolino. Masiá klesl na třetí pozici.
Dvacet kol před koncem se pak do čela dostal Masiá. Arenas klesl na druhé místo a Arbolino na třetí. V první pětce byli i Rodrigo a Vietti. Salač, který startoval z jednadvacáté pozice, byl v této fázi dvaadvacátý. V dalším kole se pak Arenas propadl na páté místo. Masiá pokračoval v čele.
McPhee, který vyrážel z první řady, se po startu dost propadl. Devatenáct kol jezdil až kolem dvanácté pozice.
Sedmnáct kol před závěrem pokračoval v čele Masií. Druhý byl Arbolino. Arenas se posunul třetí místo, ale následně jej předjel Binder, který byl v této fázi dost rychlý. Salač se nadále pohyboval až za dvacátou pozicí.
Patnáct kol před závěrem se srazili Fenati a Lopez, kteří jsou shodou okolností týmovými kolegy. Následoval drsný pád obou jezdců, ale naštěstí oba odešli po svých. Incident je vyšetřován.
Krátce po Fenatim a Lopezovi skončil na zemi i Suzuki.
Deset kol před závěrem vedl Arenas, druhý byl Arbolino a třetí Binder. Masiá, který několik kol vedl, byl v této fázi až čtvrtý. První pětku uzavíral Vietti. Salač se posunul na sedmnácté místo.
Jak už tak v Moto3 bývá obvyklé, skupina bojující v čele byla hodně velká. Osm kol před cílem byl zpátky na první pozici Masiá. Arenas klesl až na páté místo.
O kolo později měl Binder nějaký technický problém. Jezdec, který v té chvíli jezdil na třetí pozici, musel odstoupit.
Na zemi následně skončil Kaito Toba. A pádům bohužel nebyl konec. O něco později společně upadli Alcoba a McPhee. Alcoba upadl jako první a McPhee už se mu nedokázal vyhnout. Jezdci odešli po svých. Salač se posunul na patnácté místo.
Čtyři kola před závěrem upadl Antonelli. I on je naštěstí v pořádku.
V předposledním kole vedl Masiá, ale Arenas, Vietti, Arbolino a další byli v těsném kontaktu. Salač byl třináctý.
Ještě během předposledního kola se vedení ujal Vietti. Masiá z první pozice klesl na čtvrtou. Vietti pak najel do posledního kola v roli vedoucího jezdce. V první skupině bylo osm jezdců.
Vietti první místo udržel a slaví vítězství. Druhý dojel Arbolino a třetí skončil Arenas. Arenas se díky třetímu místu vrátil do čela šampionátu. Masiá zůstal těsně mimo podium. První pětku uzavřel Migno. Následovali Sasaki, Fernandez a Rodrigo. Ogura, který do Francie přijel jako vedoucí muž šampionátu, skončil na deváté pozici a o vedení v šampionátu přišel. Desítku uzavřel Tatay. Salač dorazil do cíle jako dvanáctý.
GP Francie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Celestino VIETTI |
KTM |
146,8 |
37'37,384 |
2 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
146,8 |
0,142 |
3 |
Albert ARENAS |
KTM |
146,8 |
0,198 |
4 |
Jaume MASIA |
Honda |
146,8 |
0,336 |
5 |
Andrea MIGNO |
KTM |
146,7 |
0,569 |
6 |
Ayumu SASAKI |
KTM |
146,7 |
0,834 |
7 |
Raul FERNANDEZ |
KTM |
146,7 |
1,361 |
8 |
Gabriel RODRIGO |
Honda |
146,7 |
1,625 |
9 |
Ai OGURA |
Honda |
145,8 |
15,003 |
10 |
Carlos TATAY |
KTM |
145,8 |
15,139 |
11 |
Sergio GARCIA |
Honda |
145,8 |
15,269 |
12 |
Filip SALAC |
Honda |
145,8 |
15,381 |
13 |
Dennis FOGGIA |
Honda |
145,8 |
15,574 |
14 |
Riccardo ROSSI |
KTM |
145,8 |
15,729 |
15 |
Stefano NEPA |
KTM |
145,6 |
17,743 |
16 |
Barry BALTUS |
KTM |
145,6 |
18,991 |
17 |
Jason DUPASQUIER |
KTM |
145,5 |
19,173 |
18 |
Ryusei YAMANAKA |
Honda |
145,2 |
25,148 |
19 |
Khairul Idham PAWI |
Honda |
145,1 |
26,189 |
20 |
Yuki KUNII |
Honda |
145,1 |
26,36 |
21 |
Maximilian KOFLER |
KTM |
145 |
26,959 |
22 |
Deniz ÖNCÜ |
KTM |
144,8 |
30,306 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
145,8 |
4 kola |
|
John MCPHEE |
Honda |
146,7 |
5 kol |
|
Jeremy ALCOBA |
Honda |
146,7 |
5 kol |
|
Kaito TOBA |
KTM |
146,6 |
5 kol |
|
Darryn BINDER |
KTM |
146,7 |
7 kol |
|
Davide PIZZOLI |
KTM |
144,8 |
10 kol |
|
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
145,6 |
15 kol |
|
Romano FENATI |
Husqvarna |
145,6 |
16 kol |
|
Alonso LOPEZ |
Husqvarna |
145,5 |
16 kol |
Foto: Václav Duška Jr.