Z výhry v Aragonii se raduje Joan Mir a blíží se tak zisku titulu v nejslabší kubatuře. Na podium s ním vystoupili i Di Giannantonio a Bastianini.
Závod nejslabší kubatury začal až v 11:40, protože ráno byla nad aragonským okruhem hustá mlha, kvůli níž se musely odkládat warm upy. Warm up MotoGP skončil až v 11:10, takže nakonec musel být odložen i start závodu Moto3. Závod byl navíc i zkrácen na třináct kol. Jako první se do závodu vydával Jorge Martin. Penalizaci v podobě odsunu o dvanáct pozic na startu za nezodpovědnou jízdu obdrželi Dalla Porta, Binder, Masia a Migno.
Po startu se vedení ujal Bastianini, ale Martin se zařadil velmi těsně za něj. Za touto dvojicí se velmi rychle utvořila menší mezírka, za kterou se ve velké skupině bojovalo o třetí místo.
V dalším kole se vedení ujal Jorge Martin. Bastianini klesl na druhé místo. Za vedoucí dvojicí se držela menší mezírka a pak následoval Aron Canet. Martin se dlouho ve vedení neudržel, Bastianini se rychle vrátil vpřed, ale následně došlo k další změně a pak zase k další. A jak se vedoucí dvojice předjížděla, rychle je dohnal i Canet a další, takže se opět utvořila tradiční velká skupina.
Jedenáct kol před koncem vedl Bastianini, Canet byl druhý a Martin klesl na třetí místo. Těsně pod provizorním podiem se držel Mir.
O kolo později již vedl Canet, Martin se posunul na druhé místo a Bastianini se z vedení propadl na třetí pozici. V první pětce byli i Mir a Oettl. Ani toto pořadí ovšem nemělo dlouhého trvání. Jezdci se ve velké skupině stále přesýpali.
Osm okruhů před závěrem vedl Bastianini. Druhý byl Martin a třetí Canet. Po průjezdu cílem dalšího kola už ovšem bylo vše zase jinak. Chvíli se ve vedení ukázal opět Martin, ale brzy jej vystřídal Canet. O vítězství se dosud zatím prali především Canet, Martin a Mir, ale v dalším kole zaútočil Mir a ujal se vedení.
Ani pět kol před koncem nedocházelo k nijak výraznému trhání pole, jezdci zůstávali ve velké skupině. Nedlouho po sobě skončili na zemi Dalla Porta a Rodrigo. Oba odešli po svých.
V dalším průběhu promluvil do boje o vítězství i di Giannantonio, který se do čela dostal v době, kdy do šachovnicového praporku zbývalo odjet čtyři kola. Ovšem ani di Giannantonio se z první pozice dlouho neradoval. Vystřídal jej Bastianini a toho za chvíli vystřídal Martin.
V předposledním kole se na první pozici vrátil di Giannantonio, nicméně dané situaci neměl nikdo nic jistého, protože o přední pozice bojovala obří skupina jezdců.
V úvodu posledního okruhu zkráceného závodu vedl Joan Mir. Ve hře o pódiová místa byli i di Giannatonio, Bastianini, Martin a další.
Z výhry se nakonec raduje Mir a navyšuje své vedení v šampionátu. Di Giannantonio dorazil do cíle jako druhý. Podium doplnil Bastianini. Pod podiem skončili Martin a Canet. Dále se umístili McPhee, Ramirez a Foggia. V desítce dojeli i Oettl a Fenati.
Kornfeil dojel 25., což znamená, že si z Aragonie žádné body neveze.
GP Aragonie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
152,5 |
25'57,607 |
2 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
152,5 |
0,043 |
3 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
152,5 |
0,051 |
4 |
Jorge MARTIN |
Honda |
152,5 |
0,17 |
5 |
Aron CANET |
Honda |
152,5 |
0,392 |
6 |
John MCPHEE |
Honda |
152,4 |
0,59 |
7 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
152,4 |
0,707 |
8 |
Dennis FOGGIA |
KTM |
152,4 |
0,743 |
9 |
Philipp OETTL |
KTM |
152,4 |
1,168 |
10 |
Romano FENATI |
Honda |
152,4 |
1,298 |
11 |
Andrea MIGNO |
KTM |
152,4 |
1,33 |
12 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
152,3 |
1,505 |
13 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
152,3 |
1,961 |
14 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
152,3 |
2,05 |
15 |
Adam NORRODIN |
Honda |
152,2 |
2,504 |
16 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
152,2 |
2,539 |
17 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
152,2 |
2,659 |
18 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
152,2 |
2,665 |
19 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
152,1 |
4,399 |
20 |
Jules DANILO |
Honda |
151,4 |
11,404 |
21 |
Jaume MASIA |
KTM |
151,1 |
14,54 |
22 |
Darryn BINDER |
KTM |
151,1 |
14,599 |
23 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
151,1 |
14,703 |
24 |
Aaron POLANCO |
Honda |
151,1 |
14,859 |
25 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
150,8 |
17,595 |
26 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
150,8 |
17,722 |
27 |
Albert ARENAS |
Mahindra |
150,4 |
21,467 |
28 |
Kaito TOBA |
Honda |
149,2 |
34,646 |
29 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
149,2 |
34,678 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Gabriel RODRIGO |
KTM |
152,4 |
5 kol |
|
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
151,6 |
6 kol |
|
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
148,8 |
11 kol |
Foto: Leopard