Moto3: Vedoucí muž šampionátu Mir opět navýšil vedení

Z výhry v Aragonii se raduje Joan Mir a blíží se tak zisku titulu v nejslabší kubatuře. Na podium s ním vystoupili i Di Giannantonio a Bastianini.
Moto3: Vedoucí muž šampionátu Mir opět navýšil vedení

Závod nejslabší kubatury začal až v 11:40, protože ráno byla nad aragonským okruhem hustá mlha, kvůli níž se musely odkládat warm upy. Warm up MotoGP skončil až v 11:10, takže nakonec musel být odložen i start závodu Moto3. Závod byl navíc i zkrácen na třináct kol. Jako první se do závodu vydával Jorge Martin. Penalizaci v podobě odsunu o dvanáct pozic na startu za nezodpovědnou jízdu obdrželi Dalla Porta, Binder, Masia a Migno.

Po startu se vedení ujal Bastianini, ale Martin se zařadil velmi těsně za něj. Za touto dvojicí se velmi rychle utvořila menší mezírka, za kterou se ve velké skupině bojovalo o třetí místo.

V dalším kole se vedení ujal Jorge Martin. Bastianini klesl na druhé místo. Za vedoucí dvojicí se držela menší mezírka a pak následoval Aron Canet. Martin se dlouho ve vedení neudržel, Bastianini se rychle vrátil vpřed, ale následně došlo k další změně a pak zase k další. A jak se vedoucí dvojice předjížděla, rychle je dohnal i Canet a další, takže se opět utvořila tradiční velká skupina.

Jedenáct kol před koncem vedl Bastianini, Canet byl druhý a Martin klesl na třetí místo. Těsně pod provizorním podiem se držel Mir.

O kolo později již vedl Canet, Martin se posunul na druhé místo a Bastianini se z vedení propadl na třetí pozici. V první pětce byli i Mir a Oettl. Ani toto pořadí ovšem nemělo dlouhého trvání. Jezdci se ve velké skupině stále přesýpali.

Moto3: Nejlepší čas v kvalifikaci zajel Martin navzdory pádu

Moto3: Nejlepší čas v kvalifikaci zajel Martin navzdory pádu

Osm okruhů před závěrem vedl Bastianini. Druhý byl Martin a třetí Canet. Po průjezdu cílem dalšího kola už ovšem bylo vše zase jinak. Chvíli se ve vedení ukázal opět Martin, ale brzy jej vystřídal Canet. O vítězství se dosud zatím prali především Canet, Martin a Mir, ale v dalším kole zaútočil Mir a ujal se vedení.

Ani pět kol před koncem nedocházelo k nijak výraznému trhání pole, jezdci zůstávali ve velké skupině. Nedlouho po sobě skončili na zemi Dalla Porta a Rodrigo. Oba odešli po svých.

V dalším průběhu promluvil do boje o vítězství i di Giannantonio, který se do čela dostal v době, kdy do šachovnicového praporku zbývalo odjet čtyři kola. Ovšem ani di Giannantonio se z první pozice dlouho neradoval. Vystřídal jej Bastianini a toho za chvíli vystřídal Martin.

V předposledním kole se na první pozici vrátil di Giannantonio, nicméně dané situaci neměl nikdo nic jistého, protože o přední pozice bojovala obří skupina jezdců.

V úvodu posledního okruhu zkráceného závodu vedl Joan Mir. Ve hře o pódiová místa byli i di Giannatonio, Bastianini, Martin a další.

Z výhry se nakonec raduje Mir a navyšuje své vedení v šampionátu. Di Giannantonio dorazil do cíle jako druhý. Podium doplnil Bastianini. Pod podiem skončili Martin a Canet. Dále se umístili McPhee, Ramirez a Foggia. V desítce dojeli i Oettl a Fenati.

Kornfeil dojel 25., což znamená, že si z Aragonie žádné body neveze.

GP Aragonie - Moto3, závod

P. Jezdec Motocykl Km/h Čas/Ztráta
1 Joan MIR Honda 152,5 25'57,607
2 Fabio DI GIANNANTONIO Honda 152,5 0,043
3 Enea BASTIANINI Honda 152,5 0,051
4 Jorge MARTIN Honda 152,5 0,17
5 Aron CANET Honda 152,5 0,392
6 John MCPHEE Honda 152,4 0,59
7 Marcos RAMIREZ KTM 152,4 0,707
8 Dennis FOGGIA KTM 152,4 0,743
9 Philipp OETTL KTM 152,4 1,168
10 Romano FENATI Honda 152,4 1,298
11 Andrea MIGNO KTM 152,4 1,33
12 Juanfran GUEVARA KTM 152,3 1,505
13 Tatsuki SUZUKI Honda 152,3 1,961
14 Nicolo BULEGA KTM 152,3 2,05
15 Adam NORRODIN Honda 152,2 2,504
16 Ayumu SASAKI Honda 152,2 2,539
17 Bo BENDSNEYDER KTM 152,2 2,659
18 Niccolo ANTONELLI KTM 152,2 2,665
19 Marco BEZZECCHI Mahindra 152,1 4,399
20 Jules DANILO Honda 151,4 11,404
21 Jaume MASIA KTM 151,1 14,54
22 Darryn BINDER KTM 151,1 14,599
23 Manuel PAGLIANI Mahindra 151,1 14,703
24 Aaron POLANCO Honda 151,1 14,859
25 Jakub KORNFEIL Peugeot 150,8 17,595
26 Tony ARBOLINO Honda 150,8 17,722
27 Albert ARENAS Mahindra 150,4 21,467
28 Kaito TOBA Honda 149,2 34,646
29 Patrik PULKKINEN Peugeot 149,2 34,678
Neklasifikováni    
  Gabriel RODRIGO KTM 152,4 5 kol
  Lorenzo DALLA PORTA Mahindra 151,6 6 kol
  Nakarin ATIRATPHUVAPAT Honda 148,8 11 kol

Foto: Leopard

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00