Poprvé v kariéře se do závodu vydával z prvního místa argentinský závodník Gabriel Rodrigo. V závodě chyběl Jorge Martin, kterého zatím ještě trápí zraněná noha.
Závod nejslabší třídy byl vypsán na devatenáct kol. Během warm upů pršelo, takže závod byl odstartován na mokré dráze. Vedení se po startu ujal Gabriel Rodrigo, ale brzy jej překonal jeho týmový kolega Guevara. Daleko se nedostali Jules Danilo a Maria Herrera, kteří upadli hned v prvním kole. Jsou v pořádku.
Cílem prvního kola projel jako první Guevara. Následně bylo oznámeno, že Manuel Pagliani ulil start, za což si vysloužil penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou.
I po druhém odjetém okruhu zůstával na první pozici Juanfran Guevara. Druhý byl Bendsneyder a třetí Mir. Rodrigo se po startu z pole position propadl a jel až sedmý.
Ve třetím kole došlo ke změně ve vedení. Před Guevaru se dostal Bendsneyder. Šestnáct kol před cílem bylo pořadí na prvních pěti místech následující: Bendsneyder, Guevara, Mir, Atiratphuvapat a Ramirez.
V době, kdy do konce závodu zbývalo čtrnáct kol, vedl Bendsneyder, druhý zůstával Guevara a na provizorní podiové místo se posunul Atiratphuvapat. Ještě během téhož kola došlo k další změně na první pozici. Do čela se vrátil Guevara. V dalším kole Mir předjel Atiratphuvapata a vrátil se na třetí příčku. Na vedoucí dvojici (Guevara, Bendsneyder) ovšem mírně ztrácel. V dalším kole se na čtvrté místo probojoval Romano Fenati, takže pořadí na prvních pěti místech bylo dvanáct kol před cílem následující: Guevara, Bendsneyder, Mir, Fenati a Atiratphuvapat.
Bendsneyderovi se Guevara v čele evidentně nelíbil a deset kol před cílem se před něj dostal. Na třetí pozici se posunul Fenati. Mir kles na čtvrté místo, tedy mimo podium. Jeho náskok v čele šampionátu je ovšem relativně velký, takže jej v Brně v tomto ohledu stejně nikdo předstihnout nemůže.
Bendsneyder se ovšem ve vedení dlouho neohřál. Guevara mu brzy předjetí vrátil. Navíc se k této dvojici přidali i Fenati a Mir, kteří se také chtěli zapojit do bitvy o vítězství.
Sedm kol před cílem vedl Bendsneyder, následovali Fenati, Mir a Guevara. Na páté místo se dostal John McPhee, který loni v Brně zvítězil, ale tento jezdec nebyl v těsném kontaktu s vedoucí skupinou.
V následujícím okruhu došlo opět ke změně v čele. Vedení se ujal Fenati. Bendsneyder klesl na druhé místo. Guevara byl třetí a Mir čtvrtý. Tím boj ovšem nekončil. V dalším průběhu závodu docházelo k dalším změnám ve vedoucí skupině, která v této chvíli čítala čtyři jezdce. Ve vedení se pak postupně objevili Guevara a Mir. Když se čtyři kola před závěrem ujal Mir vedení, začal lehce poodjíždět svým pronásledovatelům.
Do předposledního kola najel jako první Mir, ale nedaleko za sebou měl Fenatiho. Guevara a Bendsneyder nebyli v této chvíli v těsném kontaktu a navíc se k nim blížil pátý Aron Canet.
Fenati nevypadal, že by se chtěl s druhým místem smířit a útočil na Mira. Boj probíhal i na dalších pozicích. Canet předjel Bendsneyder a dostal se na čtvrté místo, ale jen na chvíli.
Poslední kolo nabídlo těsnou bitvu mezi Mirem a Fenatim a napínavý byl i boj o poslední stupínek na podiu mezi Canetem, Bendsneyderem a Guevarou.
Gabriel Rodrigo, který vyrážel z pole position, v posledním kole upadl. Jezdec je naštěstí v pořádku.
Z výhry se raduje Mir a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se podívali i Fenati a Canet. Těsně pod podiem skončili Bendsneyder a Guevara. McPhee, Ramirez, Suzuki a Norrodin skončili na dalších místech. Desítku uzavřel Atiratphuvapat.
Kornfeil dokončil domácí závod bez bodového zisku. Dojel dvacátý.
GP České republiky - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
137,8 |
44'41,314 |
2 |
Romano FENATI |
Honda |
137,8 |
0,35 |
3 |
Aron CANET |
Honda |
137,6 |
3,078 |
4 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
137,5 |
4,598 |
5 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
137,5 |
4,882 |
6 |
John MCPHEE |
Honda |
137,4 |
8,343 |
7 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
137,3 |
9,597 |
8 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
137,3 |
10,234 |
9 |
Adam NORRODIN |
Honda |
137,2 |
10,395 |
10 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
137,2 |
10,913 |
11 |
Andrea MIGNO |
KTM |
137,2 |
11,148 |
12 |
Albert ARENAS |
Mahindra |
137,2 |
12,085 |
13 |
Philipp OETTL |
KTM |
137,1 |
14,266 |
14 |
Dennis FOGGIA |
KTM |
137,1 |
14,271 |
15 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
137 |
14,311 |
16 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
137 |
14,404 |
17 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
137 |
14,449 |
18 |
Tim GEORGI |
KTM |
137 |
15,144 |
19 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
136,7 |
20,312 |
20 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
136,6 |
23,68 |
21 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
136,6 |
23,935 |
22 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
136,5 |
24,772 |
23 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
136,5 |
24,831 |
24 |
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
136,5 |
25,143 |
25 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
135,8 |
38,836 |
26 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
135,6 |
42,433 |
27 |
Livio LOI |
Honda |
135,6 |
42,497 |
28 |
Gabriel MARTINEZ-ABREGO |
KTM |
135,4 |
47,923 |
29 |
Kaito TOBA |
Honda |
135,4 |
48,013 |
30 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
135,3 |
48,407 |
Neklasifikováni |
|
|
Jules DANILO |
Honda |
|
0 kol |
|
Maria HERRERA |
KTM |
|
0 kol |
Foto: Leopard