V horké Malajsii se v nejslabší kubatuře na podium vypravili Joan Mir, Jorge Martin a Enea Bastianini.
Do závodu v Malajsii se jako první vydával Joan Mir. Brzy se ovšem vedení ujal Jorge Martin. Daleko se nedostal Tatsuki Suzuki, který měl divoký pád. Jezdec se hodně vysoko proletěl vzduchem, ale naštěstí je v pořádku.
V době, kdy do cíle zbývalo šestnáct kol, vedl Jorge Martin a jezdec již měl v čele náskok. Druhý byl Mir a za ním větší vláček, v němž byli například Loi, McPhee, Rodrigo, Bastianini a další.
V dalším okruhu se vpřed posunul Bastianini, který se dostal na třetí místo před Loie. Rychlý byl i Adam Norrodin.
Čtrnáct kol před závěrem skončil na zemi Darryn Binder. Jezdec je v pořádku.
Na prvním místě se nic neměnilo ani v dalším průběhu. Martin pokračoval ve vedení a jel si pro své první vítězství. Ačkoliv Martin letos velmi často startoval z pole position, zatím se nedočkal výhry, což by jistě v Malajsii rád napravil.
Dvanáct okruhů před koncem upadl Jules Danilo. Francouz odešel po svých.
Jorge Martin pokračoval v čele, ale jeho náskok se docela zmenšil. Mir, Loi, Bastianini a další byli rychlí, takže se vedoucímu jezdci přibližovali – tedy především Mir se hodně přibližoval.
Deset kol před cílem už se Mir dostal k Martinovi do těsné blízkosti a netrvalo dlouho a Mir se ujal vedení. Martin klesl na druhé místo. Bastianini byl třetí, ale nebyl v těsném kontaktu s vedoucí skupinou. Za Bastianinim se také vytvořila menší mezírka.
Martin ovšem boj o vítězství nevzdával a držel se těsně za Mirem. Postupem času se do vedoucí skupiny přidal i Enea Bastianini.
Adam Norrodin se chtěl jistě před domácím publikem předvést, ale osm kol před koncem upadl. Rychle vstal a znovu se rozjel, ale přišel o pozice.
V této chvíli došlo i ke změnám ve vedení. Do bitvy se výrazněji zapojil Bastianini a sedm kol před koncem se Ital ujel vedení. Mir a Martin jeli těsně za ním, následovala mezera, pak Livio Loi a další mezera. Až za mezerou byla větší skupina, kterou vedl Rodrigo.
I v době, kdy do cíle zbývalo pět kol, vedl Bastianini. Mir a Martin byli těsně za ním a rozhodně boj o vítězství nevzdávali. Loi na čtvrtém místě sledoval situaci zpovzdálí. O něco dále za Loiem probíhala bitva o páté místo.
Čtyři kola před šachovnicí se na čele znovu ukázal Martin. Bastianini klesl na druhé místo, ale netrvalo dlouho a Bastianini se opět vrátil na první příčku. A ještě v témže kole došlo k další změně. V čele se opět objevil Martin, ale v nájezdu do dalšího kola převzal vedení Mir. Martin klesl na třetí místo za Bastianiniho.
Následně došlo ke kontaktu mezi Martinem a Bastianinim, druhý jmenovaný se dostal mimo dráhu a ztratil čas.
V samotném závěru se vedoucí skupina trochu roztáhla a do posledního kola najel jako první Mir. Martin byl druhý a Bastianini třetí. Bastianinimu se podařilo znovu se přiblížit Martinovi. V posledním kole se Bastianini dostal před Martina na druhé místo.
Z výhry se raduje Mir, jako druhý do cíle dorazil nakonec Martin. Podium doplnil Bastianini. Dále se umístili Loi, McPhee, Migno a Fenati. Do elitní desítky se vešli i Canet, di Giannantonio a Bendsneyder.
Kornfeil dojel jednadvacátý – čili bez bodů.
GP Malajsie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
148,7 |
40'14,545 |
2 |
Jorge MARTIN |
Honda |
148,7 |
0,724 |
3 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
148,7 |
0,763 |
4 |
Livio LOI |
Honda |
148,3 |
6,868 |
5 |
John MCPHEE |
Honda |
148 |
11,051 |
6 |
Andrea MIGNO |
KTM |
148 |
11,09 |
7 |
Romano FENATI |
Honda |
148 |
11,238 |
8 |
Aron CANET |
Honda |
148 |
11,671 |
9 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
148 |
11,959 |
10 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
148 |
12,062 |
11 |
Adam NORRODIN |
Honda |
147,9 |
12,572 |
12 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
147,9 |
13,581 |
13 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
147,8 |
14,885 |
14 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
147,6 |
18,736 |
15 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
147,4 |
21,986 |
16 |
Philipp OETTL |
KTM |
147,3 |
23,365 |
17 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
147,3 |
23,524 |
18 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
147,1 |
25,908 |
19 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
147,1 |
26,173 |
20 |
Kaito TOBA |
Honda |
146,2 |
40,612 |
21 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
146,2 |
40,772 |
22 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
146,1 |
43,11 |
23 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
145 |
+1'00,918 |
24 |
Maria HERRERA |
Mahindra |
145 |
+1'01,104 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Kasma Daniel KASMAYUDIN |
Honda |
146,2 |
1 Vuelta |
|
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
146,2 |
2 Vueltas |
|
Nicolo BULEGA |
KTM |
147,3 |
3 Vueltas |
|
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
148,2 |
10 Vueltas |
|
Jules DANILO |
Honda |
147,4 |
13 Vueltas |
|
Darryn BINDER |
KTM |
144,9 |
15 Vueltas |
|
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
75,8 |
17 V |
Foto: Leopard