Závod nejslabší kubatury musel být nedlouho po startu přerušen, protože došlo k hromadnému pádu velmi velkého počtu jezdců. Následně byl závod restartován a zvítězil Mir. Na podium vystoupili i Canet a Di Giannantonio.
V neděli už panuje v Le Mans pěkné počasí. Potřetí v letošní sezóně se do závodu z prvního místa vydával Jorge Martin. Po startu se sice na chvíli ujal Martin, ale následně jej překonal Fenati. Brzy po startu došlo k nehodě několika jezdců. Norrodin , Kornfeil, Dalla Porta a Suzuki upadli. Kornfeil dokonce narazil do ležícího Dalla Porty, ale dle prvních informací by měli být všichni zúčastnění v pořádku. V dalším kole pak v jednom místě upadlo neuvěřitelné množství jezdců. Najeli na tekutinu (pravděpodobně olej či palivo), která zůstala na trati z předchozí nehody. Závod musel být přerušen.
Bulega v boxech vypadal, že byl pro něj pád velmi bolestivý. Nakonec musel do mobilní kliniky a následovali jej i další jezdci – Joan Mir a Niccolo Antonelli. Všichni by však nakonec měli být v pořádku.
Později se ukázalo, že olej, na němž většina jezdců popadala, pocházel ze stroje Jakuba Kornfeila nebo Adama Norrodina. Sám Kornfeil tvrdí, že z jeho stroje olej netekl.
Po důkladném vyčištění dráhy byl závod znovu odstartován a zkrácen na šestnáct kol. Jezdci se seřadili podle původních pozic z kvalifikace.
Po opakovaném startu se ujal vedení Martin. Bulega z druhého místa se naopak hodně propadl, pravděpodobně jej stále trápí bolesti po pádu. Martin se dlouho v čele neohřál, protože jej brzy překonal Fenati. Daleko se nedostal Antonelli, který upadl. Nakonec se Italovi podařilo vrátit zpět do závodu.
Třináct kol před koncem stále vedl Fenati. Martin držel druhé místo. Mir se posunul na třetí místo. Jenže ještě v témže kole skončil na zemi Jorge Martin, který se tak opět nedočká svého prvního vítězství. Nedlouho po Martinovi skončil na zemi i Albert Arenas.
Fenati se po Martinově pádu v čele osamostatnil. Druhý Mir nebyl v těsném kontaktu s vedoucím mužem a Ramirez, který byl v této chvíli třetí, měl na Mira mírnou ztrátu. Ramirez o třetí příčku musel bojovat především s Binderem a Canetem, ale nedaleko byli i další jezdci.
Darryn Binder během boje o třetí příčku zažil velmi horkou chvíli, když málem upadl, ale naštěstí situaci ustál. Nakonec ani moc neztratil.
Deset kol před cílem se nic neměnilo na prvních dvou místech. O poslední příčku na podiu se i nadále odehrával velký boj.
V následujícím kole ovšem Fenati upadl z vedení a do čela se tak posunul Mir. Fenati si po nehodě prohlížel ruku, ale měl by být v pořádku.
Mir si držel náskok ve vedení a o druhé místo se prala velká skupina jezdců.
Ani pět kol před závěrem nedocházelo k žádné změně na vedoucí pozici. Druhý byl Ramirez a na třetí příčku se posunul Fabio di Giannantonio. Canet, který před nějakou dobou ještě bojoval o druhé místo, se trochu propadl.
Niccolo Antonelli, který upadl nedlouho po restartu, upadl znovu. Naštěstí i tentokrát zůstal v pořádku.
Dvě kola před koncem se mimo dráhu povozil Ramirez, ale neupadl. Vedl stále Mir, druhý byl Di Giannantonio a Ramirez byl třetí. Potíž měl Bastianini, kterého jeho stroj málem vyhodil ze sedla, ale jezdec situaci ustál.
V posledním kole se mimo trať dostal i Di Giannantonio, následně upadl Darryn Binder a na druhé místo se dostal Canet. Mir pokračoval nikým neohrožován na první pozici a nakonec si dojel pro vítězství, čímž navýšil své vedení v šampionátu. Druhé místo vybojoval Canet. Di Giannantonio dojel třetí. Ramirez si z Francie veze nepopulární bramborovou medaili. První pětici doplnil Guevara. Následovali Bastianini, Danilo, Migno a Bendsneyder. Desítku doplnil Danny Kent, který startoval na divokou kartu. Kornfeil dorazil jedenáctý a má tak první letošní body.
GP Francie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Joan MIR |
Honda |
145,4 |
27'37,830 |
2 |
Aron CANET |
Honda |
145 |
4,252 |
3 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
145 |
4,365 |
4 |
Marcos RAMIREZ |
KTM |
145 |
4,469 |
5 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
144,9 |
4,845 |
6 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
144,9 |
5,463 |
7 |
Jules DANILO |
Honda |
144,9 |
5,652 |
8 |
Andrea MIGNO |
KTM |
144,8 |
5,821 |
9 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
144,8 |
6,049 |
10 |
Danny KENT |
KTM |
144,8 |
6,193 |
11 |
Jakub KORNFEIL |
Peugeot |
144,7 |
7,504 |
12 |
John MCPHEE |
Honda |
144,6 |
8,741 |
13 |
Nakarin ATIRATPHUVAPAT |
Honda |
144 |
16,006 |
14 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Mahindra |
143,9 |
16,405 |
15 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
143,9 |
16,514 |
16 |
Livio LOI |
Honda |
143,9 |
16,639 |
17 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
143,9 |
16,752 |
18 |
Manuel PAGLIANI |
Mahindra |
143,9 |
16,996 |
19 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
143,9 |
17,046 |
20 |
Maria HERRERA |
KTM |
143,9 |
17,206 |
21 |
Philipp OETTL |
KTM |
142,9 |
28,501 |
22 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
142,5 |
33,398 |
23 |
Patrik PULKKINEN |
Peugeot |
141,8 |
42,059 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Darryn BINDER |
KTM |
145 |
1 kolo |
|
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
143,9 |
2 kola |
|
Kaito TOBA |
Honda |
143,9 |
2 kola |
|
Niccolo ANTONELLI |
KTM |
140,6 |
5 kol |
|
Jorge MARTIN |
Honda |
138,2 |
6 kol |
|
Romano FENATI |
Honda |
145 |
9 kol |
|
Albert ARENAS |
Mahindra |
142,1 |
13 kol |
Nestartoval |
|
|
|
|
Adam NORRODIN |
|
|
|
Foto: Leopard Racing