První závod sezony začíná už tuto neděli 20. března na okruhu nedaleko katarského hlavního města Dauhá. Na startu prestižní kubatury MotoGP je pro letošní ročník sedmnáct závodníků a poprvé je mezi elitou top závodění na dvou kolech Čech Karel Abraham.
V třídě MotoGP jsou pro sezonu 2011 čtyři výrobci motocyklů: Ducati, Honda, Suzuki a Yamaha
DUCATI
Ducati Team (tovární tým) - Valentino Rossi a Nicky Hayden
Pramac Racing – Loris Capirossi a Randy De Puniet
Mapfre Aspar – Héctor Barberá
Cardion AB Motoracing – Karel Abraham
Celkem šest motocyklových prototypů 800ccm Ducati Desmosedici GP11.
HONDA
Repsol Honda (tovární tým) – Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso, Casy Stoner
San Carlo Honda Gresini – Marco Simoncelli (tovární RC212V), Hiroši Aojama
LCR Honda – Toni Elías
Celkem šest motocyklových prototypů 800ccm Honda RC212V.
SUZUKI
Rizla Suzuki (tovární tým) – Álvaro Bautista
Celkem jeden motocyklový prototyp 800ccm Suzuki GSV-R.
YAMAHA
Yamaha Factory Team (tovární tým) – Jorge Lorenzo a Ben Spies
Monster Yamaha Tech 3 – Colin Edwards a Cal Crutchlow
Celkem čtyři motocyklové prototypy 800ccm Yamaha YZR-M1.
1. JORGE LORENZO
Španělský jezdec závodí v třídě MotoGP od roku 2008 a dodnes je věrný japonskému výrobci s třemi ladičkami ve znaku. Do loňského roku to bylo s podporou Fiatu a týmovým kolegou Valentinem Rossim, letos jede s týmem v modrých barvách společnosti Yamaha Motor Corporation a novým týmovým kolegou Benem Spiesem. Lorenzo je úřadujícím mistrem světa, loni vyhrál šampionát s rekordním počtem bodů a pro letošní ročník zcela určitě velký favorit v boji o vítězství. Testy v Sepangu znamenaly ztrátu na Hondu v podobě jedné sekundy, ale co se týče Lorenza, jeho houževnatost a stabilní výkony mu dávají velké šance titul obhájit.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
1 |
Jorge LORENZO |
Španělsko |
Yamaha Factory Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:00,845s |
Datum narození: |
4. května 1987 |
2008 – 2010 |
Yamaha |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2008 |
2011 |
Yamaha YZR-M1 |
2:00,931s |
Počet vítězství: |
14 |
|
|
Katar |
Pole position: |
16 |
|
|
1:56,682s |
V roce 2010: |
1. místo |
Titul v MotoGP: |
2010 |
|

2. DANI PEDROSA
V pořadí druhý loni skončil Dani Pedrosa, Španěl v barvách Repsol Hondy a donedávna jednička továrního týmu HRC. Japonci pro letošní ročník posílili a do své tovární skupiny vzali Casey Stonera, takže je nyní těžké říct, kdo je u Repsol Hondy vlastně číslem jedna. Pedrosa čeká na titul misra světa už léta, dle mnohých by si ho zcela určitě zasloužil a letošní ročník je pro něho velká šance to skutečně uskutečnit. Honda jim připravila bezvadný komplet a nyní bude třeba využít veškerého talentu ve snaze všechny porazit, zejména pak ty z vlastní garáže.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
26 |
Dani PEDROSA |
Španělsko |
Repsol Honda Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:00,770s |
Datum narození: |
29.9.1985 |
2006 – 2010 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2006 |
2011 |
Honda RC212V |
1:59,803s |
Počet vítězství: |
12 |
|
|
Katar |
Pole position: |
17 |
|
|
1:55,745s |
V roce 2010: |
2. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

3. VALENTINO ROSSI
Valentino Rossi má celkem komplikovanou situaci. Pro ročník 2011 změnil po sedmi letech tým, značku motocyklu a po úspěšném období u Yamahy odešel k domácí Ducati. Navíc koncem roku 2010 absolvoval dlouho plánovanou operaci pravého ramene a ještě není zcela stoprocentně v kondici. Testy v Malajsii znamenaly pro italského šampiona časy v druhé desítce, ale spolu s týmem věří, že v Kataru bude situace mnohem lepší. Bohužel se tak v jejich případě nestalo. Zda bude Rossi už koncem týdne útočit na nejvyšší příčky je velkou neznámou, ale v jeho případě není nic nemožné.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
46 |
Valentino ROSSI |
Itálie |
Ducati Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,842s |
Datum narození: |
16. února 1979 |
2000 – 2003 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2000 |
2004 – 2010 |
Yamaha |
2:01,469s |
Počet vítězství: |
79 |
2011 |
Ducati GP11 |
Katar |
Pole position: |
49 |
Titul v MotoGP: |
2001, 2002, 2003, 2004 |
1:56,988s |
V roce 2010: |
3. místo |
|
2005, 2008, 2009 |
|

4. CASEY STONER
Dalším z jezdců, kteří pro letošní sezonu změnili tým je Casey Stoner. Australan po pěti úspěšných letech opustil Ducati a přidal se k tovární skupině Hondy. Tam má k dispozici prototyp RC212V, který pro poslední ročník osmistovek u Hondy připravili velmi dobře a všechny tyto stroje mají potenciál svým jezdcům umožnit vyhrát titul. Samozřejmě s tím k Hondě Australan přišel a jeho výkony bude velmi zajímavé sledovat. Závody v Kataru umí vyhrávat, ale ten poslední ukončil pádem, takže se necháme překvapit, jak si v zahajovacím podniku povede v sedle nového stroje. Testy totiž zvládl víc, jak skvěle.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
27 |
Casey STONER |
Austrálie |
Repsol Honda Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:00,811s |
Datum narození: |
15. října 1985 |
2006 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2006 |
2007 – 2010 |
Ducati |
1:59,665s |
Počet vítězství: |
23 |
2011 |
Honda RC212V |
Katar |
Pole position: |
22 |
|
|
1:55,681s |
V roce 2010: |
4. místo |
Titul v MotoGP: |
2007 |
|

5. ANDREA DOVIZIOSO
Ital Andrea Dovizioso je jedním z mála jezdců, kteří mají děti. V jeho případě dvouletou dceru Sáru. Těžko říct, ale možná to jsou věci, které můžou Doviziosa v určitých směrech limitovat, protože jeho priority jsou někde jinde než v případě ostatních. Loni v Brně absolvoval naprosto stejný pád, který o pár závodů později znamenal smrt pro Tomizawu. Bylo tam to pomyslné štěstí, které tehdy rozhodlo a toho si je velmi dobře vědom. Po testech v Sepangu patří mezi nejrychlejší jezdce královské kubatury, ale zároveň je ze skupiny továrních Hond tím nejpomalejším. To se mu samozřejmě nelíbí a chce to změnit, protože velmi těžce bojoval o místo u HRC.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO |
Itálie |
Repsol Honda Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:00,945s |
Datum narození: |
23. března 1986 |
2008 – 2010 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2008 |
2011 |
Honda RC212V |
2:00,531s |
Počet vítězství: |
1 |
|
|
Katar |
Pole position: |
1 |
|
|
1:56,439s |
V roce 2010: |
5. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

6. BEN SPIES
Do role jednoho z favoritů sezony 2011 je pasován Ben Spies, jezdec tovární Yamahy. Po roce u Tech 3 si polepšil a zaujal místo po odchozím Valentinu Rossim. Je týmovým kolegou úřadujícího mistra světa Lorenza a věří, že se od Španěla dokáže mnohému naučit. Těsně před posledním dvoudenním testem v Kataru řekl na jeho adresu Australan Wayne Gardner, že je to jezdec, který bude těžkým soupeřem pro ty nejlepší, které jsme v posledních letech viděli vyhrávat a bojovat o pozice na stupních vítězů. V testech si Ben Spies vedl v rámci možností, to znamená, že byl nejlepším jezdcem Yamahy a to pro začátek není vůbec špatné.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
11 |
Ben SPIES |
USA |
Yamaha Factory Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,002s |
Datum narození: |
10. června 1984 |
2008 |
Suzuki (Divoká karta 3x) |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2010 |
2009 |
Yamaha (Divoká karta 1x) |
2:00,678s |
Počet vítězství: |
0 |
2010 |
Yamaha |
Katar |
Pole position: |
1 |
2011 |
Yamaha YZR-M1 |
1:56,294s |
V roce 2010: |
6. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

7. NICKY HAYDEN
Američan je v seriálu Grand Prix od roku 2003, je tedy velmi zkušeným jezdcem a na svém kontě má jeden titul mistra světa z roku 2006. Tehdy závodil s motocyklem Honda. Dnes je již třetím rokem u tovární Ducati. Hayden jako jeden z mála dokázal italskou Desmosedici zkrotit, ne sice jako Casey Stoner, ale určitě lépe než jeho předchůdce Marco Melandri. Hayden je rok co rok lepší, umí zatnout zuby a dát do závodění maximum. Po dlouhé době znovu spolupracuje s Valentinem Rossim, takže šance na výraznější výkon. Třetí sezona s ryzím prototypem GP11 může být v jeho případě zlomová.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
69 |
Nicky HAYDEN |
USA |
Ducati Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,534s |
Datum narození: |
30. června 1981 |
2003 – 2008 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2003 |
2009 – 2010 |
Ducati |
2:01,469s |
Počet vítězství: |
3 |
2011 |
Ducati GP11 |
Katar |
Pole position: |
5 |
|
|
1:56,726s |
V roce 2010: |
7. místo |
Titul v MotoGP: |
2006 |
|

8. MARCO SIMONCELLI
Čtyřiadvacetiletý Simoncelli je výraznou posilou královské kubatury, což již prokázal v závěru uplynulé sezony. V předsezonní přípravě si Simoncelli jasně řekl o respekt svých soupeřů, když o časy na kolo bojoval s těmi nejlepšími, v tomto případě pouze s jezdci Hondy, protože po druhé návštěvě Sepangu Yamaha ztrácela sekundu. Simoncelli byl nejrychlejším v úvodním testu v Malajsii a v Kataru skončil čtvrtý. Ital si nenechá nic líbit a o to bude jeho závodění zajímavější. Talentovaný, vždy vtipný a usměvavý, ale zároveň nepříjemný pro své rivaly. San Carlo Honda Gresini má v Simoncellovi naději na úspěšnou sezonu.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
58 |
Marco SIMONCELLI |
Itálie |
San Carlo Honda Gresini |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:00,757s |
Datum narození: |
20. ledna 1987 |
2010 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2010 |
2011 |
Honda RC212V |
2:00,163s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:56,433s |
V roce 2010: |
8. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

9. RANDY DE PUNIET
Francouz Randy De Puniet opustil po skončení sezony 2010 LCR Hondu a odešel k Pramac Racingu, kde spolu s Lorisem Capirossim nyní tvoří zkušené jezdecké duo dvojice satelitních Desmosedici GP11. De Puniet začínal s Kawasaki, mnohem úspěšnější éru zaznamenal v sedle Hondy a nyní zkusí štěstí u Ducati. Je to odvážný tah, který mu může ale také nemusí vyjít. Z jeho strany je to velký risk, protože na Ducati si už ´vylámal zuby´ nejeden zkušený závodník. Nicméně výsledek posledního testu v Kataru naznačuje, že si začíná s GP11 rozumět.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
14 |
Randy DE PUNIET |
Francie |
Pramac Racing Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,159s |
Datum narození: |
14. února 1981 |
2006 – 2007 |
Kawasaki |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2006 |
2008 – 2010 |
Honda |
2:02,155s |
Počet vítězství: |
0 |
2011 |
Ducati GP11 |
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:56,445s |
V roce 2010: |
9. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

10. COLIN EDWARDS
Rodák z Texasu patří mezi nejstarší jezdce královské kubatury. V únoru oslavil sedmatřicet let a rok 2011 je jeho devátou sezonu v MotoGP. Loni skončil jedenáctý a s takovým výsledkem nebyl moc spokojený. Nebyl rád ani s tím, jak mu fungovala jeho Yamaha a tak sezonu 2010 zařadil mezi jedny z nejhorších. V letošním roce si vyzkoušel nový model M1 a zjistil, že si s ním velmi dobře rozumí. Edwardsowi se vrátila motivace bojovat a je přesvědčen, že uplynulý ročník bude rychle zapomenut.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
5 |
Colin EDWARDS |
USA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,651s |
Datum narození: |
27. února 1974 |
2003 |
Aprilia |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2003 |
2004 |
Honda |
2:00,966s |
Počet vítězství: |
0 |
2005 – 2010 |
Yamaha |
Katar |
Pole position: |
3 |
2011 |
Yamaha YZR-M1 |
1:56,716s |
V roce 2010: |
11. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|
11. HÉCTOR BARBERÁ
Španěl má před sebou druhý ročník mezi elitou silničního závodění. Na rozdíl od premiéry v roce 2010 už nepojede celý ve žlutém, ale po změně sponzora oblékne červenobílé barvy Mapfre. Barberá závodí s motocyklem Ducati a nutno dodat, že si nevede vůbec špatně. V letošní přípravě byl po testech v Malajsii dokonce nejlepším jezdcem italského výrobce. Všichni u Ducati věřili testu v Kataru, protože tam se italským motocyklům pokaždé dařilo víc než na rozpálené dráze v Malajsii. Nicméně Barberá je jezdcem, pro kterého by neměl být problém závody končit v první desítce.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
8 |
Héctor Barberá |
Španělsko |
Mapfre Aspar MotoGP |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,030s |
Datum narození: |
1. listopadu 1986 |
2010 |
Ducati |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2010 |
2011 |
Ducati GP11 |
2:01,346s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:56,798s |
V roce 2010: |
12. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

12. ÁLVARO BAUTISTA
Španěl Bautista je jediným jezdcem japonské Suzuki v mistrovství světa, což je samozřejmě velká pocta, ale zároveň těžký úkol. Loni Suzuki naprosto propadla, Loris Capirossi tehdy zaznamenal nejhorší výsledek své kariéry a jediný Bautista si pár pátými místy nakonec zajistil třinácté místo v celkovém hodnocení. Pro nováčka to samozřejmě byla dobrá pozice a navíc si svoje prožil, když během sezony bojoval se zraněním v podobě zlomeniny klíční kosti. Pro letošní ročník Suzuki připravila několik důležitých změn a ty jak se zdá fungují dobře, protože Bautistovy výsledky z Malajsie znamenaly pro všechny v modrém velké povzbuzení. V Kataru Suzuki funguje stejně dobře, takže velká spokojenost. Uvidíme, jak se mu to podaří prodat v samotných závodech.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
19 |
Álvaro Bautista |
Španělsko |
Rizla Suzuki MotoGP |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,687s |
Datum narození: |
21. listopadu 1984 |
2010 |
Suzuki |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2010 |
2011 |
Suzuki GSV-R |
2:01,194s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:56,931s |
V roce 2010: |
13. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

13. HIROŠI AOJAMA
Jediný Japonec v třídě MotoGP má za sebou jednoletou zkušenost s prototypem 800ccm, ale přesto velký hendikep, protože v uplynulé sezoně po zlomenině obratle chyběl v šesti Grand Prix. Než se dostal zpátky do rytmu, byla sezona pryč a Aojama měl velké štěstí, že si místo v prestižní kubatuře udržel. Určitě v tom sehrála svou roli jeho národnost, protože v seriálu, kde většinu motocyklů tvoří japonské značky, jede jen minimum japonských jezdců a to je tak trošku paradoxní situace. Aojama podepsal smlouvu s týmem Fausta Gresiniho a po roce u Interwetten Hondy, má k dispozici techniky s velkou praxí a zkušenostmi z mistrovství světa. Celkem dost lidí Aojamu pasuje do role černého koně šampionátu. Tuto roli zatím bez problému plní.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
7 |
Hiroši Aojama |
Japonsko |
San Carlo Honda Gresini |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:01,353s |
Datum narození: |
25. října 1981 |
2010 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2010 |
2011 |
Honda RC212V |
2:01,328s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:56,444s |
V roce 2010: |
15. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|
.jpg)
14. LORIS CAPIROSSI
Nejstarším jezdcem MotoGP je Loris Capirossi. Ital závodí v seriálu Grand Prix od roku 1990 a královské kubatuře je od sezony 2000. Závodil s Hondou, Ducati, Suzuki a pro letošní sezonu zvolil opět domácí značku Ducati. Je dvojnásobným mistrem světa v nejnižší kubatuře do 125ccm (1990-1991) a jednou vyhrál titul ve čtvrtlitrech (1998). Capirossi necítí potřebu pověsit závodění na hřebík a s Ducati se letos pokusí o překvapivý výsledek. Ital nechce odejít po sezoně, kde se mu absolutně nedařilo, chce odejít až bude znovu tím Capirossim, kterého si pamatujeme z minulosti. Ne nemožný, ale také nijak jednoduchý úkol.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
65 |
Loris Capirossi |
Itálie |
Pramac Racing Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,057s |
Datum narození: |
3. dubna 1973 |
2000 – 2002 |
Honda |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2000 |
2003 – 2007 |
Ducati |
2:01,493s |
Počet vítězství: |
8 |
2008 – 2010 |
Suzuki |
Katar |
Pole position: |
13 |
2011 |
Ducati GP11 |
1:57,345s |
V roce 2010: |
16. místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

15. TONI ELÍAS
Letos je to pravděpodobně poslední možnost španělského jezdce, jak si udržet místo v královské MotoGP. Po sezoně 2009 mu zůstaly dveře MotoGP zavřeny, nikdo z týmů neměl o jeho služby zájem, ale Elías to přesto nevzdal. Přispěl k tomu určitě i ten fakt, že mu Fausto Gresini, šéf San Carlo Honda Gresini, podal pomocnou ruku a vzal Toniho Elíase do svého nového Moto2 týmu. Toni Elías mu jeho důvěru vrátil tím nejlepším způsobem, protože premiérový ročník šestistovek vyhrál. To mu umožnilo návrat zpět do MotoGP, kde bude závodit s týmem LCR Honda. Předsezonní testy nebyly nejlepší, ale Elías je bojovník a rozhodnou samotné závody. Myslím, že není nikdo, kdo by mu nepřál štěstí, ale nebude to mít jednoduché.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
24 |
Toni ELÍAS |
Španělsko |
LCR Honda Team |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,916s |
Datum narození: |
26. dubna 1983 |
2005 |
Yamaha |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2005 |
2006 – 2007 |
Honda |
2:02,410s |
Počet vítězství: |
1 |
2008 |
Ducati |
Katar |
Pole position: |
0 |
2009 |
Honda (2011 Honda) |
1:58,250s |
V roce 2010: |
Moto2 – 1.místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

16. KAREL ABRAHAM
Letošním nováčkem v královské kubatuře je první český jezdec v MotoGP Karel Abraham. Rodák z Brna potěšil všechny své fanoušky zejména velmi dobrou sezonou v Moto2, kde obsadil celkové desáté místo. Dvakrát se umístil na stupních vítězů a z toho jednou vyhrál, když ve Valencii velmi dobře využil situace po chybě Toniho Elíase. V roce 2011 vstupuje mezi elitu také jeho závodní tým Cardion AB Motoracing, který se rozrostl o pár italských techniků Ducati, ale k jinak výraznějším změnám tam nedošlo. Na Abrahama teď čeká závodní premiéra v MotoGP a všichni v České republice na tento okamžik netrpělivě čekají.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Česká republika |
Cardion AB Motoracing |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,645s |
Datum narození: |
2. ledna 1990 |
2011 |
Ducati GP11 |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2011/ nováček |
|
|
2:02,506s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:57,499s |
V roce 2010: |
Moto2 – 10.místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|

17. CAL CRUTCHLOW
Jediným britským jezdcem v MotoGP je Cal Crutchlow, další nováček v královské kubatuře. Brit vyhrál mistrovství supersportů, v mistrovství produkčních motocyklů WSBK loni obsadil páté místo a dnes je jezdcem satelitní skupiny Yamahy Monster Tech 3, kde nahradil úspěšného Bena Spiese. Britský závodník má v mistrovství světa svou tradici, ale v posledních letech se jim moc nedaří. Snad to bude Cal Crutchlow, kterém se to podaří překonat, protože v nižších kubaturách už rostou velké naděje britského motosportu v podobě Scotta Reddinga nebo Bradley Smithe. Crutchlow stejně jako Rossi absolvoval koncem roku 2010 operaci ramene a oba jezdci teď řeší podobné problémy s fyzičkou. Brit si navíc pádem v Kataru bolestivě zranil malíček pravé ruky.
Startovní číslo |
Jezdec |
Země |
Tým |
Testy 2011 |
35 |
Cal CRUTCHLOW |
Velká Británie |
Monster Yamaha Tech 3 |
Sepang 1 |
|
|
Kariéra: |
|
2:02,717s |
Datum narození: |
29. října 1985 |
2011 |
Yamaha YZR-M1 |
Sepang 2 |
V MotoGP: |
od roku 2011/ nováček |
|
|
2:02,034s |
Počet vítězství: |
0 |
|
|
Katar |
Pole position: |
0 |
|
|
1:57,730s |
V roce 2010: |
WSBK – 5.místo |
Titul v MotoGP: |
0 |
|
