MotoGP 2014 – jak může vypadat startovní rošt.

MotoGP 2014 – jak může vypadat startovní rošt.

24 jezdců by se mělo objevit příští rok v mistrovství světa MotoGP. Někde už máme jistotu, někde jsou ještě některé otázky nezodpovězeny.

Suzuki se rozhodla pro návrat až v roce 2015, proto také příští rok nedozná počet startujících v MotoGP změnu a startovní pole by mělo čítat 24 jezdců.

Jednu dobu to vypadalo, že by mohlo startovat až 27 účastníků. Tím, že se Suzuki rozhodla pro návrat až v roce 2015, tak odečteme dva jezdce a tím třetím mělo být místo navíc pro Scotta Reddinga v belgickém týmu Racing MarcVDS. Ten nakonec zamířil do týmu Go & Fun Gresini.

To vše je velice dobré pro Dornu. Ta má do konce roku 2014 smlouvu s jediným dodavatelem pneumatik Bridgestone, která zajišťuje pneumatiky zdarma pro 24 jezdců.

Za druhé není nutné řešit více místa v boxech pro více týmu a jejich zázemí.

Třetím faktorem je rozpočet Dorny v případě dotací na pro MotoGP týmy (až 2,5 milionů eur pro dva jezdce) v ideálním případě pro maximálně 22 jezdců. Rozpočet v roce 2013 byl s 24 účastníky nepřiměřeně napjatý.

Od roku 2015 může být na staru více než 24 jezdců MotoGP, protože Dorna zrušila všechny granty (TV přenosy, startovné, náklady) pro poslední dva jezdce.

Startovní rošt MotoGP pro rok 2014:

Repsol Honda: Marc Marquez, Dani Pedrosa

Yamaha Factory Racing: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi

Ducati tým: Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow

LCR Honda: Stefan Bradl

Go & Fun Gresini: Alvaro Bautista, Scott Redding

Monster Yamaha Tech3: Bradley Smith, Pol Espargaró

Pramac Ducati: Andrea Iannone, Yonny Hernandez? Eugene Laverty?

NGM Mobile Forward Racing: Colin Edwards, Aleix Espargaró

Iodaracing: Danilo Petrucci, Simone Corsi?

Power Electronics Aspar: Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama?

Avintia Blusens: Héctor Barberá, Sebastián Porto? Tati Mercado?

Cardion AB Racing Moto: Karel Abraham

Paul Bird Motorsport: Michael Laverty? Alex Lowes?

Problém může nastat u týmu Iodaracing, který přišel o sponzora a s největší pravděpodobností ukončí spolupráci s BMW. Pokud neseženou více peněz, může nastat situace, že pojedou jen s jedním jezdcem.

Kombinaci FTR-Kawasaki pro příští rok bude využívat tým Avintia, Paulem Bird Motorsport přechází k Aprili. O FTR-Kawasaki se hovoří i v souvislosti s Iodaracing, který opouští BMW a hledá přijatelné řešení.

Nový produkční motocykl od Hondy s označením RCV1000R, budou sedlat jezdci Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Karel Abraham a Scott Redding.

Na testech ve Valencii (11. do 13. listopadu) poprvé otestují Hondu RCV1000R Hayden, Redding a Aoyama, Cal Crutchlow poprvé osedlá motocykl Ducati. Forward Racing pro změnu již ve Valencii bude mít k dispozici Yamahu M1.

zdroj: speedweek.com

Doporučujeme

Články odjinud