MotoGP 2014 – jak může vypadat startovní rošt.

24 jezdců by se mělo objevit příští rok v mistrovství světa MotoGP. Někde už máme jistotu, někde jsou ještě některé otázky nezodpovězeny.
MotoGP 2014 – jak může vypadat startovní rošt.

Suzuki se rozhodla pro návrat až v roce 2015, proto také příští rok nedozná počet startujících v MotoGP změnu a startovní pole by mělo čítat 24 jezdců.

Jednu dobu to vypadalo, že by mohlo startovat až 27 účastníků. Tím, že se Suzuki rozhodla pro návrat až v roce 2015, tak odečteme dva jezdce a tím třetím mělo být místo navíc pro Scotta Reddinga v belgickém týmu Racing MarcVDS. Ten nakonec zamířil do týmu Go & Fun Gresini.

To vše je velice dobré pro Dornu. Ta má do konce roku 2014 smlouvu s jediným dodavatelem pneumatik Bridgestone, která zajišťuje pneumatiky zdarma pro 24 jezdců.

Za druhé není nutné řešit více místa v boxech pro více týmu a jejich zázemí.

Třetím faktorem je rozpočet Dorny v případě dotací na pro MotoGP týmy (až 2,5 milionů eur pro dva jezdce) v ideálním případě pro maximálně 22 jezdců. Rozpočet v roce 2013 byl s 24 účastníky nepřiměřeně napjatý.

Od roku 2015 může být na staru více než 24 jezdců MotoGP, protože Dorna zrušila všechny granty (TV přenosy, startovné, náklady) pro poslední dva jezdce.

Startovní rošt MotoGP pro rok 2014:

Repsol Honda: Marc Marquez, Dani Pedrosa

Yamaha Factory Racing: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi

Ducati tým: Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow

LCR Honda: Stefan Bradl

Go & Fun Gresini: Alvaro Bautista, Scott Redding

Monster Yamaha Tech3: Bradley Smith, Pol Espargaró

Pramac Ducati: Andrea Iannone, Yonny Hernandez? Eugene Laverty?

NGM Mobile Forward Racing: Colin Edwards, Aleix Espargaró

Iodaracing: Danilo Petrucci, Simone Corsi?

Power Electronics Aspar: Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama?

Avintia Blusens: Héctor Barberá, Sebastián Porto? Tati Mercado?

Cardion AB Racing Moto: Karel Abraham

Paul Bird Motorsport: Michael Laverty? Alex Lowes?

Problém může nastat u týmu Iodaracing, který přišel o sponzora a s největší pravděpodobností ukončí spolupráci s BMW. Pokud neseženou více peněz, může nastat situace, že pojedou jen s jedním jezdcem.

Kombinaci FTR-Kawasaki pro příští rok bude využívat tým Avintia, Paulem Bird Motorsport přechází k Aprili. O FTR-Kawasaki se hovoří i v souvislosti s Iodaracing, který opouští BMW a hledá přijatelné řešení.

Nový produkční motocykl od Hondy s označením RCV1000R, budou sedlat jezdci Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Karel Abraham a Scott Redding.

Na testech ve Valencii (11. do 13. listopadu) poprvé otestují Hondu RCV1000R Hayden, Redding a Aoyama, Cal Crutchlow poprvé osedlá motocykl Ducati. Forward Racing pro změnu již ve Valencii bude mít k dispozici Yamahu M1.

zdroj: speedweek.com

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00