V závodě se z výhry raduje Andrea Dovizioso, ale hlavně se tento jezdec může radovat ze skutečnosti, že se mu podařilo udržet naděje na titul. Na podium s Dovim vystoupili Lorenzo a Zarco.
Do závodu v Malajsii se jako první vydával Dani Pedrosa. Před závodem MotoGP ovšem dorazil déšť, který už začínal hrozit při konci závodu Moto2. Dráha tedy byla na úvodu závodu královské kubatury dost mokrá. Petrucci měl potíže v nájezdovém kole, zastavil se mu motocykl. Jezdec pak chtěl vyrazit na druhém motocyklu, ale boxová ulička už byla zavřená. Petrucci však nakonec do závodu odstartoval.
Po startu se vedení ujal Zarco. Na druhé místo se zařadil Marc Márquez, který startoval až ze třetí řady. Pedrosa po startu z pole position klesl.
Cal Crutchlow, který dnes slaví 32 let, neměl zrovna dobrý úvod závodu. Po dvou odjetých kolech byl až jednadvacátý.
Karel Abraham se po startu pohyboval mimo bodované pozice. Osmnáct kol před koncem byl osmnáctý.
I sedmnáct kol před koncem pokračoval ve vedení Zarco. Druhý byl Lorenzo a třetí Márquez. Dovi, který už jako jediný mohl ohrozit Márqueze v cestě za titulem, jel těsně za Márquezem na čtvrté pozici. Pokud by takhle dopadl závod, Márquezovi by to na titul stačilo. Dovi se ovšem nechystal nějak snadno vzdát. Dovi Márqueze předjel, ale pak byl trochu široký a musel se zařadit zpět za Márqueze, přičemž málem došlo ke srážce. Dovi to ovšem zkusil znovu a dostal se před svého soupeře.
Šestnáct kol před koncem upadl Sam Lowes. Na prvním místě se nic neměnilo. Lorenzo zůstával druhý. Dovi jel třetí. Na zemi skončil Alex Rins. Jezdec je v pořádku. A pádům bohužel nebyl konec. S asfaltem se důvěrně seznámil i Loris Baz. Jezdec odešel po svých.
I třináct kol před závěrem držel vedení Zarco, ale Lorenzo se mu docela dost přibližoval. Dovi byl třetí a Márquez čtvrtý, což byl stav, který by Márquezovi stále stačil na titul. Abraham byl patnáctý.
V dalším kole došlo ke změně ve vedení. Lorenzo předjel Zarca a následně Zarca překonal i Dovi. V té době ovšem bohužel upadl Karel Abraham. Alex Rins uviděl černou vlajku, což znamenalo, že byl ze závodu vyloučen. Rins totiž vyměnil motocykl, ale vyměnil jej tak, že z motocyklu s pneumatikami do mokra přesedl na motocykl, který měl také obutí do mokra, což se nesmí.
Deset kol před šachovnicí vedl Lorenzo. Dovi jel druhý, Zarco třetí a Márquez čtvrtý. Pátý Pedrosa už ztrácel relativně hodně. Márquez nebyl v těsném kontaktu s vedoucími jezdci. Navíc oba závodníci na Ducati ujížděli třetímu Zarcovi. I tento stav by Márquezovi stačil na titul.
Ani šest kol před cílem se nic neměnilo na prvních třech místech. Márquez na Zarca ztrácel, ale na druhou stranu Márquez nebyl v situaci, kdy by bylo vhodné příliš riskovat. Náskok v šampionátu měl relativně velký. Zato Dovi potřeboval rozhodně zvítězit, aby udržel alespoň teoretickou šanci na titul. Před Dovim ovšem kroužil jeho týmový kolega Lorenzo. Dalo se ovšem očekávat, že může dojít k týmové režii.
Čtyři kola před cílem měl Lorenzo problém, málem upadl, projel jednu ze zatáček zeširoka a Dovi se tak najednou ocitl před Lorenzem, což bylo přesně to, co Dovi potřeboval. Pokud by závod skončil takto, snížil by se Márquezův náskok na jednadvacet bodů, což by znamenalo, že o titulu se rozhodne až ve Valencii.
Do předposledního kola najel jako první Dovi. Za Italem jel jeho týmový kolega Lorenzo a provizorní podium doplňoval Zarco. Márquez byl čtvrtý. Toto pořadí zůstávalo stejné i po nájezdu do posledního kola. Ze strany Lorenza se nedal očekávat útok na Doviho. Zarco už ztrácel příliš na to, aby mohl jezdce Ducati nějak ohrozit. Márquez jel na čtvrté pozici a k Zarcovi měl dost daleko na to, aby mohl pomýšlet na podium.
Dovi si nakonec dojel pro vítězství a udržel naděje na titul. Jorge Lorenzo dorazil do cíle jako druhý. Na podium vystoupil i Johann Zarco. Márquez dorazil do cíle jako čtvrtý. První pětku uzavřel Pedrosa. Dále se umístili Petrucci, Rossi a Miller. Do desítky se vešli i Viňales a Pol Espargaro.
O titulu v královské kubatuře se tedy rozhodne za dva týdny ve Valencii. Doviho šance je však spíše jen teoretická. Na Márqueze ztrácí 21 bodů.
GP Malajsie - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
148.2 |
44'51.497 |
2 |
Jorge LORENZO |
Ducati |
148.2 |
+0.743 |
3 |
Johann ZARCO |
Yamaha |
147.7 |
+9.738 |
4 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
147.3 |
+17.763 |
5 |
Dani PEDROSA |
Honda |
146.6 |
+29.144 |
6 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
146.6 |
+30.380 |
7 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
146.6 |
+30.769 |
8 |
Jack MILLER |
Honda |
146.3 |
+35.238 |
9 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
146.2 |
+38.053 |
10 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
146.1 |
+39.847 |
11 |
Alvaro BAUTISTA |
Ducati |
145.9 |
+42.559 |
12 |
Bradley SMITH |
KTM |
145.8 |
+44.602 |
13 |
Scott REDDING |
Ducati |
145.6 |
+48.696 |
14 |
Hector BARBERA |
Ducati |
145.5 |
+50.058 |
15 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
145.5 |
+50.705 |
16 |
Michael VAN DER MARK |
Yamaha |
145.2 |
+56.397 |
17 |
Andrea IANNONE |
Suzuki |
145.1 |
+58.391 |
18 |
Tito RABAT |
Honda |
143.7 |
+1'25.571 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Sam LOWES |
Aprilia |
133.5 |
11 kol |
|
Karel ABRAHAM |
Ducati |
144.3 |
12 kol |
|
Loris BAZ |
Ducati |
144.1 |
15 kol |
|
Alex RINS |
Suzuki |
|
0 kol |
Foto: Ducati