Do posledního závodu před letní přestávkou se z prvního místa vydával Marc Márquez, který na Sachsenringu zvítězil v posledních sedmi letech (včetně závodů ve slabších kubaturách). A byl to právě Márquez, kdo se po startu ujal vedení. Na druhé místo se zařadil jeho kolega Dani Pedrosa. Na třetí místo se zařadil Lorenzo. V první pětce byli i Folger a Petrucci.
Hector Barbera obdržel penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou za ulitý start.
Osmadvacet kol před cílem se k radosti domácích diváků posunul na třetí místo před Lorenza Jonas Folger. Němec by jistě rád napodobil úspěch svého týmového kolegy Zarca, který dojel na stupních vítězů při svém domácím závodě v Le Mans.
I v dalším průběhu závodu pokračoval ve vedení Márquez. Pedrosa zůstával druhý a Folger byl v těsném závěsu za Pedrosou. Lorenzo klesl za Petrucciho.
Šestadvacet kol před závěrem způsobil další velké nadšení Jonas Folger, když překonal Pedrosu a ujal se druhého místa. Navíc ani Márquez nebyl nijak daleko vpředu a v dalším kole měli němečtí diváci ještě větší důvod k radosti, protože Folger předjel i Márqueze. Němec tedy vedl Velkou cenu Německa. V čele v této chvíli jela tříčlenná skupina: Folger, Márquez a Pedrosa.
Třiadvacet kol před koncem byli v první pětici: Folger, Márquez, Pedrosa, Petrucci a Rossi. Lorenzo se propadal předjeli jej Rossi a Dovi, takže byl nyní sedmý. Vpřed se naopak posunul Dovi, ale jen malou chvíli vydržel před Rossim na páté pozici. Rossi mu brzy předjetí vrátil.
Hector Barbera nakonec dostal černou vlajku, protože ignoroval penalizaci, tím tedy pro Španěla skončila první polovina letošní sezóny.
Jednadvacet kol před závěrem se Rossi posunul na čtvrté místo před Petrucciho. Vedení držel Folger, ale Márquez byl těsně za ním. Pedrosa již nebyl v bezprostředním kontaktu s vedoucí dvojicí. O kolo později ovšem projel Folger jednu ze zatáček příliš zeširoka a Márquez se vrátil do vedení, ale Folger se nevzdával. Dále probíhala bitva o čtvrté místo, kde byli Rossi, Dovi, Aleix Espargaro a Petrucci.
Sedmnáct kol před koncem upadl Sam Lowes.
V této době vedl Márquez a Folger se držel za ním. Pedrosa byl třetí. Do skupiny bojující o čtvrté místo se dostal i Maverick Viňales.
Čtrnáct kol před šachovnicí už Viňales hodně tlačil na Doviho a chtěl se posunout na páté místo. Těsně před nimi byl Rossi. Ve vedení zůstával Márquez, Folger druhý a Pedrosa třetí. V dalším kole se Dovi na chvíli dostal před Rossiho na čtvrté místo, ale Rossi se rychle vrátil před něj. Tím ovšem bitva mezi Rossim, Dovim a Viňalesem o čtvrté místo určitě nekončila. O chvíli později se před Doviho na páté místo dostal Viňales. O chvíli později překonal Viňales i Rossiho a byl čtvrtý.
K trojici Viňales, Rossi, Dovi se postupem času dostal i Bautista. Nijak výrazně velkou ztrátu neměl ani Aleix Espargaro na osmém místě.
Osm kol před cílem zůstávalo pořadí na provizorním podiu stejné. Folger udržoval naděje místních diváků tím, že se stále lepil na vedoucího Márqueze. Karel Abraham jezdil mimo bodované pozice – v této chvíli byl osmnáctý.
Ani v dalším průběhu závodu se Márquezovi nedařilo nijak poodjet Folgerovi. Jezdci byli neustále v těsném kontaktu.
Pět kol před cílem skončil v kačírku Iannone. Jezdec je po pádu v pořádku.
Pořadí na prvních třech místech se neměnilo ani tři kola před koncem, ale Folger už přestával stíhat Márquezovo tempo.
Do posledního kola najel jako první Marc Márquez a v této chvíli již nebyl bezprostředně ohrožován Folgerem.
Z výhry se nakonec raduje Marc Márquez, který na Sachsenringu kraluje již od roku 2010, kdy zde vyhrál závod ve třídě 125 ccm. Smutný nemusí být ani Jonas Folger – ba naopak, může se radovat z pódiového umístění, které navíc získal před domácím publikem. Na podium vystoupil i Dani Pedrosa.
V první pětce dokončili i Viňales a Rossi. Za dvojicí tovární Yamahy následovali Bautista, Aleix Espargaro a Dovi. V desítce skončili i Zarco a Crutchlow.
Karel Abraham dojel sedmnáctý, což znamená, že nebodoval.
Nyní jezdce čeká delší letní přestávka a pak se v úvodu srpna pojede závod v Brně.
GP Německa - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
161,1 |
40'59,525 |
2 |
Jonas FOLGER |
Yamaha |
160,9 |
3,31 |
3 |
Dani PEDROSA |
Honda |
160,4 |
11,546 |
4 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
160,2 |
14,253 |
5 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
160,2 |
14,98 |
6 |
Alvaro BAUTISTA |
Ducati |
160,1 |
16,534 |
7 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
159,9 |
19,736 |
8 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
159,8 |
20,188 |
9 |
Johann ZARCO |
Yamaha |
159,8 |
21,138 |
10 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
159,6 |
24,21 |
11 |
Jorge LORENZO |
Ducati |
159,5 |
25,659 |
12 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
159,1 |
31,54 |
13 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
159,1 |
32,179 |
14 |
Bradley SMITH |
KTM |
158,8 |
36,453 |
15 |
Jack MILLER |
Honda |
158,7 |
37,771 |
16 |
Mika KALLIO |
KTM |
158,7 |
37,852 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
158,6 |
39,323 |
18 |
Tito RABAT |
Honda |
158,5 |
41,19 |
19 |
Loris BAZ |
Ducati |
157,3 |
59,85 |
20 |
Scott REDDING |
Ducati |
157,2 |
+1'01,664 |
21 |
Alex RINS |
Suzuki |
157,2 |
+1'01,695 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Andrea IANNONE |
Suzuki |
159,6 |
6 kol |
|
Sam LOWES |
Aprilia |
158,6 |
18 kol |
|
Hector BARBERA |
Ducati |
|
0 kol |
Foto: Repsol