Johann Zarco měl sice ve včerejší kvalifikaci velký pád, ale těsně před tím stačil zajet čas, který mu stačil na pole position. Zarco byl o pouhých 11 tisícin vteřiny rychlejší než jeho mladší krajan Fabio Quartararo, který se nakonec navzdory tomu, že Sachsenring nepatří mezi jeho oblíbené okruhy a navíc se tam teď ani necítí komfortně na svém motocyklu, kvalifikoval na druhé místo. První řadu doplnil Aleix Espargaro. Pro značku Aprilia to byl první start z první řady od vzniku třídy MotoGP.
S penalizací v podobě odsunu o tři místa na roštu vzad se do dnešní Velké ceny pouštěl Enea Bastianini. Jezdec byl potrestán za nezodpovědnou jízdu v kvalifikaci. Kvůli trestu tedy startoval až z osmnáctého místa.
Závod byl vypsán na třicet kol a po startu se vedení ujal Aleix Espargaro. Na druhé místo se zařadil Marc Márquez, který tu vítězí nepřetržitě od roku 2010 (včetně výher v nižších kategoriích.
Aleix Espargaro se dlouho v čele neudržel. Brzy jej vystřídal Marc Márquez. Nicméně ani po třech odjetých kolech se pole nijak výrazně netrhalo, takže jezdci jeli za sebou ve velkém vláčku podobně jako v kategorii Moto3. Kromě již zmíněného Márqueze a Espargara byli v první pětce i Zarco, Miller a Quartararo. Před Quartarara se ovšem později dostal Oliveira,
.Šestadvacet kol před koncem společně upadli Alex Márquez a Danilo Petrucci, jezdci jsou v pořádku, ale po nehodě na sebe něco rozčileně gestikulovali. Krátce po nich upadl Savadori. I on odešel po svých.
Třiadvacet kol před cílem pokračoval ve vedení Marc Márquez. Aleix Espargaro držel druhou příčku. Na třetí místo se posunul Miller. Rozestupy mezi jezdci stále zůstávaly malé.
V té době ovšem zavlály bílé vlajky, protože začalo pršet. Jezdci od této chvíle dostali možnost k případné výměně strojů, pokud by déšť zesílil.
Marc Márquez mezitím začal výrazněji ujíždět pronásledovatelům. Na druhé místo se posunul Miller a na třetí Oliveira. Aleix Espargaro klesl na čtvrtou příčku. Quartararo se vrátil do první pětky.
Devatenáct kol před koncem pokračoval v čele Márquez. Zhruba dvě vteřiny za ním byl Oliveira, který odsunul Millera na třetí místo. Aleix Espargaro a Fabio Quartararo doplňovali první pětku. Za Quartararem byli Zarco a Binder, s menším odstupem následovala skupina vedená úřadujícím šampionem Mirem.
I v polovině závodu vedl Marc Márquez. Oliveira na druhé pozici se mu občas dokázal trochu přiblížit, ale následně opět ztratil. Márquezův náskok se tedy pohyboval kolem 1,7 až 2 sekundy. Třetí místo držel Miller. Na čtvrtou pozici se před Aleixe Espargara posunul Quartararo a společně se pak začali přibližovat Millerovi. V době, kdy do konce zbývalo dvanáct kol, předjel Quartararo Millera a posunul se tak na provizorní podium. Soupeřům ovšem nijak neujížděl, v relativně těsném sledu za mladým Francouzem se drželi Miller, A. Espargaro, Binder, Zarco a Mir. Oliveira, který jezdil na druhém místě, byl touto dobou více než 3,5 sekundy před výše zmíněnou skupinou.
V dalším průběhu závodu se Oliveirovi dařilo snižovat Márquezův náskok v čele a zároveň navyšovat náskok před pronásledovateli. Osm kol před koncem byl Oliveira zhruba 1,1 sekundy za Márquezem a čtyři sekundy před Quartararem. Quartararo se dokázal trochu odpoutat od Millera a dalších pronásledovatelů, ale na Oliveiru spíše ztrácel.
Čtyři kola před koncem zůstávalo pořadí na prvních třech místech stejné – vedl Márquez, druhý byl Oliveira a třetí Quartararo. První pětku uzavírali Miller a Binder. O něco později se Binder dostal před Millera a trochu mu ujížděl.
Do posledního kola najel jako první Márquez. Oliveira byl druhý a Quartararo třetí. Rozestupy byly v této chvíli velké na to, aby mohlo dojít k nějakým útokům.
Marc Márquez si dojel pro výhru a prodloužil tak svou vítěznou sérii na Sachsenringu. Navíc je to poprvé od zranění v Jerezu, kdy Marc Márquez vítězí. Druhé místo vybojoval Oliveira. Třetí skončil Quartararo a navýšil tak vedení v šampionátu. Těsně pod podiem skončil Brad Binder. Na páté místo se nakonec dostal Bagnaia. Následovali Miller, A. Espargaro a Zarco. Do elitní desítky se dnes vešli i Mir a P. Espargaro.
Další závod se jede už za týden v Assenu.
GP Německa - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
160,6 |
41'07,243 |
2 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
160,5 |
1,61 |
3 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
160,2 |
6,772 |
4 |
Brad BINDER |
KTM |
160,1 |
7,922 |
5 |
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
160,1 |
8,591 |
6 |
Jack MILLER |
Ducati |
160,1 |
9,086 |
7 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
160 |
9,371 |
8 |
Johann ZARCO |
Ducati |
159,9 |
11,439 |
9 |
Joan MIR |
Suzuki |
159,9 |
11,625 |
10 |
Pol ESPARGARO |
Honda |
159,7 |
14,769 |
11 |
Alex RINS |
Suzuki |
159,6 |
16,803 |
12 |
Jorge MARTIN |
Ducati |
159,5 |
16,915 |
13 |
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
159,4 |
19,217 |
14 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
159,2 |
22,3 |
15 |
Luca MARINI |
Ducati |
159,1 |
23,615 |
16 |
Enea BASTIANINI |
Ducati |
159,1 |
23,738 |
17 |
Iker LECUONA |
KTM |
159,1 |
23,946 |
18 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
159,1 |
24,414 |
19 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
159 |
24,715 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Lorenzo SAVADORI |
Aprilia |
157,7 |
25 kol |
|
Danilo PETRUCCI |
KTM |
157,9 |
26 kol |
|
Alex MARQUEZ |
Honda |
157,8 |
26 kol |
Foto: Václav Duška Jr.