Jorge Martin se raduje z výhry ve sprintu a díky tomu se také dostává do čela šampionátu. Nyní vede o sedm bodů před Bagnaiou. Spolu s Martinem se dnes na podium podívali Luca Marini a Marco Bezzecchi.
Do sprintového závodu na okruhu Mandalika se z první pozice vydával Luca Marini. Spolu s ním z první řady vyráželi také Maverick Viňales a Aleix Espargaro. Francesco Bagnaia, který do Indonésie přijel v roli vedoucího muže šampionátu, startoval až jako třináctý.
Po startu závodu, jenž byl vypsán na třináct kol, se vedení na chvíli ujal Marini, ale Viňales jej rychle vystřídal. Na třetí místo se zařadil Quartararo. Marc Márquez upadl během prvního kola, ale zdál se být v pořádku.
V druhém kole závodu pokračoval na první pozici Viňales. Druhý byl Marini. Před třetího Quartarara se na chvíli dostal Martin. Quartararo mu ovšem dokázal předjetí vrátit. Tím ovšem jejich boj nekončil. Viňales a Marini mezitím ujížděli pronásledovatelům. Aleix Espargaro se pokusil předjet Bindera, ale oba skončili na zemi.
Jedenáct kol před cílem pokračoval na první pozici Viňales. Druhé místo držel Marini, který v tuto chvíli na Viňalese ztrácel zhruba 0,7 s. Martinovi se podařilo překonat Quartarara a trochu mu poodjet. Martin si ovšem musel dávat pozor na překračování limitů dráhy, protože dostal varování. První pětku uzavíral Bezzecchi, jemuž se podařilo překonat di Giannantonia.
Viňales si v čele budoval náskok i v dalším průběhu závodu. Marinimu se výrazně přibližoval Martin. Španěl byl hodně rozjetý, takže se mu poměrně rychle a snadno podařilo překonat italského soupeře. Varování ohledně limitů dráhy dostal i Bagnaia, který byl osm kol před koncem osmý.
Sedm okruhů před šachovnicí pokračoval na první pozici Viňales. Druhý byl Martin. Za Martinem následovali oba jezdci týmu Mooney VR46 Racing. Přestože jsou Marini i Bezzecchi krátce po operaci klíční kosti, tempo měli rychlé. Pátý Quartararo jim nestačil.
Šest kol před koncem zůstával první Viňales, nicméně Martin a Marini už jeli v těsném sledu za ním. Čtvrtý Bezzecchi nebyl v nejtěsnějším kontaktu s vedoucí trojicí.
Do následujícího kola už vjel jako první Martin. Viňales se snažil bránit svou pozici před Marinim. Bezzecchi se bojující dvojici přibližoval.
Martin po převzetí vedení rychle ujížděl. Marinimu se také podařilo předjet Viňalese a následně se před Španěla pokusil dostat i Bezzecchi. Viňales se ovšem (zatím) dokázal ubránit. První pětku nadále uzavíral Quartararo. Bagnaia v tuto chvíli nebyl schopen dostat se výše než na osmé místo.
V předposledním kole se nic neměnilo na prvních dvou pozicích. Bezzecchi se stále pokoušel dostat na třetí místo před Viňalese, ale nedařilo se mu to. Z jejich soubojů těžil pátý Quartararo, jemuž se dařilo přibližovat se bojující dvojici.
Do posledního kola najel jako první Martin. Druhý byl Marini a třetí Viňales. Během posledního kola se Bezzecchimu podařilo překonat Viňalese.
Martin si dojel pro výhru a dostal se do čela šampionátu. Nyní je o sedm bodů před Bagnaiou, který dnes dojel na osmé pozici. Spolu s Martinem se na podium podívali Marini a Bezzecchi. Marini v závěru málem upadl, ale naštěstí to ustál, dokonce ani nepřišel o pozici. Viňales, jenž vedl v první polovině závodu, se nakonec musel smířit se čtvrtou pozici. Páté místo obsadil Quartararo.
GP Indonésie - MotoGP, sprint
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Čas/Ztráta |
1 |
Jorge Martin |
Ducati |
19'49,7110 |
2 |
Luca Marini |
Ducati |
1,131 |
3 |
Marco Bezzecchi |
Ducati |
2,081 |
4 |
Maverick Viñales |
Aprilia |
2,72 |
5 |
Fabio Quartararo |
Yamaha |
3,121 |
6 |
Fabio Di Giannantonio |
Ducati |
4,203 |
7 |
Enea Bastianini |
Ducati |
4,981 |
8 |
Francesco Bagnaia |
Ducati |
5,465 |
9 |
Jack Miller |
KTM |
7,852 |
10 |
Miguel Oliveira |
Aprilia |
8,942 |
11 |
Takaaki Nakagami |
Honda |
12,034 |
12 |
Johann Zarco |
Ducati |
14,015 |
13 |
Augusto Fernandez |
KTM |
14,823 |
14 |
Raul Fernandez |
Aprilia |
15,699 |
15 |
Franco Morbidelli |
Yamaha |
23,331 |
16 |
Joan Mir |
Honda |
24,894 |
17 |
Pol Espargaro |
KTM |
27,169 |
18 |
Alex Rins |
Honda |
28,98 |
19 |
Brad Binder |
KTM |
43,09 |
Neklasifikováni |
|
Aleix Espargaro |
Aprilia |
11'06,7520 |
|
Marc Marquez |
Honda |
|
Foto: Pramac Racing