MotoGP: Martin proměnil pole position ve výhru v německém sprintu

MotoGP: Martin proměnil pole position ve výhru v německém sprintu

Jorge Martin si v Německu dojel pro výhru ve sprintu a navýšil díky tomu vedení v šampionátu. Jako druhý projel cílem Miguel Oliveira. Francesco Bagnaia obsadil třetí místo.

Do německého sprintu, který byl vypsán na patnáct kol, startoval jako první Jorge Martin. Spolu s ním z první řady vyráželi také Miguel Oliveira a Raul Fernandez.

Krátce po startu se ovšem na první pozici propracoval Bagnaia. Oliveira se zařadil na druhé místo. Martin klesl na třetí příčku a Raul Fernandez na čtvrtou. Viňales je sice po kvalifikačním pádu potlučený, nicméně navzdory tomu jezdil po prvním kole sprintu na páté pozici.

V druhém kole pokračoval na první pozici Bagnaia. Martin se posunul před Oliveiru na druhé místo a začal se lepit na Bagnaiu. V nájezdu do následujícího kola se pak Martin pokusil zaútočit na Bagnaiu, ale zatím se mu to nepodařilo. Uspěl až o několik zatáček později.

Krátce poté, co Bagnaia přišel o vedení, klesl ještě o další místo vzad. Na druhou příčku se posunul Oliveira. Bagnaiův kolega Bastianini se propracoval na čtvrtou pozici. Viňales zůstával pátý. Raul Fernandez se v další fázi postupně propadal. Jedenáct kol před závěrem byl sedmý.

Bagnaia poměrně brzy dostal varování týkající se překračování limitů dráhy, takže si musel dávat pozor, aby nedostal penalizaci. Marc Márquez, který vyrážel ze třinácté pozice, se během prvních pěti kol dokázal posunout na osmé místo. Jeho mladší bratr Alex, jenž startoval pátý, se během úvodních kol sprintu naopak propadl na jedenáctou příčku.

Martin pokračoval na první pozici i v době, kdy do konce závodu zbývalo devět kol. Oliveira s menší ztrátou na Martina jezdil na druhé pozici. Těsně za Oliveirou byli seřazení oba jezdci tovární Ducati. Morbidelli se posunul na páté místo před Viňalese. Morbidelli s Viňalesem už ovšem v této chvíli nebyli v těsném kontaktu s vedoucí čtveřicí.

Sedm kol před šachovnicí zůstávali jezdci na prvních šesti místech v následujícím pořadí: Martin, Oliveira, Bagnaia, Bastianini, Morbidelli a Viňales. Na sedmé pozici už jezdil Marc Márquez, nicméně bývalý šampion si tam prožil jednu horkou chvilku, kdy málem vystoupil ze svého motocyklu, ale naštěstí situaci ustál. Raul Fernandez pokračoval v propadu. Aktuálně byl desátý.

Čtyři kola před koncem už měl Martin v čele náskok zhruba jednu sekundu před druhým Oliveirou. Bagnaia držel třetí pozici, nicméně jeho kolega Bastianini nevypadal, že by se chtěl se čtvrtým místem smířit. Acosta si udělal velký výlet mimo dráhu a zařadil se až na poslední místo.

Do posledního kola najel jako první Martin. Následovali Oliveira, Bagnaia a Bastianini. První pětku uzavíral Morbidelli. Na šestého Viňalese se snažil útočit Marc Márquez.

Martin si dojel pro výhru ve sprintu. Oliveira dorazil do cíle jako druhý, což je jeho zatím nejlepší umístění ve sprintu. Bagnaia dorazil do cíle jako třetí. Bastianini se nakonec musel smířit se čtvrtým místem. První pětku doplnil Morbidelli. Marc Márquez a Viňales projeli cílem téměř současně, ale nakonec šesté místo získal Márquez. Raul Fernandez, který startoval z první řady, se nakonec propadl až na čtrnáctou pozici.

Martin díky dnešní výhře navýšil vedení v šampionátu na patnáct bodů. Na druhé pozici v šampionátu zůstává Francesco Bagnaia.

GP Německa - MotoGP, sprint

P. Jezdec Motocykl Čas/Ztráta
1 Jorge Martin Ducati 20'18,904
2 Miguel Oliveira Aprilia 0,676
3 Francesco Bagnaia Ducati 1,311
4 Enea Bastianini Ducati 1,458
5 Franco Morbidelli Ducati 5,6
6 Marc Marquez Ducati 6,281
7 Maverick Viñales Aprilia 6,284
8 Brad Binder KTM 9,061
9 Alex Marquez Ducati 9,201
10 Marco Bezzecchi Ducati 10,8
11 Jack Miller KTM 13,815
12 Fabio Di Giannantonio Ducati 13,96
13 Fabio Quartararo Yamaha 14,432
14 Raul Fernandez Aprilia 15,329
15 Luca Marini Honda 15,43
16 Augusto Fernandez KTM 15,493
17 Johann Zarco Honda 16,205
18 Takaaki Nakagami Honda 20,321
19 Stefan Bradl Honda 23,733
20 Remy Gardner Yamaha 26,366
21 Joan Mir Honda 26,668
22 Pedro Acosta KTM 26,715

Foto: Pramac Racing

Doporučujeme

Články odjinud