MotoGP na Sachsenringu: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců z pódia a vyjádření Karla Abrahama přinášíme výpovědi dalších jezdců MotoGP, kteří se ve Velké ceně Německa na Sachsenringu nevešli na stupně vítězů.
MotoGP na Sachsenringu: Ti, co se na pódium nevešli

Stefan Bradl (LCR Honda) - 4. místo
Domácí jezdec v úvodu Velké ceny Německa na Sachsenringu dokonce krátce vedl, ale nakonec se prvního pódiového umístění v MotoGP opět nedočkal. "Myslím, že to pro nás byl dobrý víkend, i když jsme ztratili šanci na dosažení pódia. Měl jsem dobrý start a vedl závod, ale když mě chlapi předjeli, viděl jsem, že jsou rychlejší v zatáčkách, zejména ve druhé sekci, která byla naší slabinou. V dalších sekcích jsme byli velmi konkurenceschopní a rychlí, takže jsme s naší prací spokojeni," zhodnotil mistr světa Moto2 z roku 2011. "OK, přišel jsem o šanci odměnit se týmu a fanouškům pódiem, ale nevzdáváme se, v Laguně budeme dál bojovat. Chci především poděkovat svým fanouškům. Pociťoval jsem jejich skvělou podporu, bylo to pro mě něco mimořádného."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 5. místo
Španěl dosáhl svého nejlepšího letošního výsledku, přesto nebyl zcela spokojen. "Nakonec to není skvělý výsledek. Po skvělém startu jsem nedokázal zůstat v kontaktu s nejlepšími. Ve druhém sektoru jsme měli problémy s trakcí, ztrácel jsem tam hodně času a v dalších sektorech jsem jen držel stejnou ztrátu," vzpomínal. "Snažil jsem se přiblížit, ale nedokázal jsem to. Páté místo je pro nás pořád pozitivní výsledek, po Velké ceně Nizozemska je to krok vpřed. Jsem si jistý, že v Laguně můžeme s pomocí týmu, který odvádí skvělou práci, udělat další pokrok."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Vicemistr stopětadvacítek z roku 2009 vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MotoGP. "Jsem opravdu šťastný. Měl jsem dobrý start a většinu závodu jsem byl spokojen se svým tempem. Je to potěšující, protože jsem čekal, že se na této trati budu trápit, je tu hodně levotočivých zatáček a vy konstantně tlačíte na levou stranu těla, kterou mám poraněnou, ale cítil jsem se po celý závod silný. Také mě těší, že jsme dokázali snížit ztrátu na vítěze o dalších sedm sekund. Myslím, že pětadvacet sekund teď není tak špatných," pochvaloval si. "Měl jsem trochu problém s přilnavostí zadního kola, myslím, že se pořád můžeme zlepšit v nastavení. Věřím, že jsem odvedl dobrou práci, teď je mým dalším cílem přiblížit se Bautistovi na satelitní hondě. Výsledek mi dodal hodně sebedůvěry a těším se na Lagunu Secu. Je to úplně odlišná trať, v úvodu roku jsem tu testoval na produkční motorce a očekávám tam náročný víkend."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 7. místo
Ital byl rád, že se mu v závodě po náročném průběhu víkendu dařilo zajíždět časy pod 1:23 min. "Pochopitelně nemůžeme být spokojeni, že ztrácíme třicet sekund, ale je to jen další potvrzení naší současné ztráty. Nemohli jsme očekávat víc. Hodně pracujeme, ale motorka je zase stejná jako na začátku roku, takže to nemůže být jiné," vysvětloval. "Nehledám výmluvy, je to jen realita. Všem fanouškům Ducati říkám, buďte trpěliví. Pracujeme tvrdě, jak jen můžeme, abychom zlepšili naši konkurenceschopnost, ale není to situace, kterou můžete řešit závod od závodu jednoduchými změnami v nastavení."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 8. místo
Nejlepší jezdec CRT zaznamenal již čtvrtou osmou příčku v řadě. Po skvělém startu se dokonce krátce pohyboval na třetí pozici. Právě start ho potěšil nejvíc. "Věděl jsem, že na měkkých pneumatikách mohu být v prvních kolech rychlý, dělal jsem všechno, abych zůstal vepředu. Tvrdě jsem tlačil, ale nevyhnutelně jsem postupně ztrácel kontakt s nejlepšími. Bylo nejvíc horko za celý víkend, trať se neustále ohřívala. Myslím, že jsme zajeli skvělý závod, ztráta na první místo byla nejmenší za celý rok (30,324 sekundy - pozn. red.)," pochvaloval si. "S Doviziosem jsem bojoval až do konce, několikrát jsem ho předjel, ale při klesání se vždy dostal dopředu. Znovu jsme získali několik bodů a bojovali s prototypy. V šampionátu jsme na dobré pozici. Za toto osmé místo jsem velmi šťastný."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Mistr světa z roku 2006 nebyl po pádu na konci ranního warm-upu spokojen. "I když to byla malá nehoda, poškodil jsem rám, takže pro závod bylo nejlepší sednout na druhou GP13. Na ní jsem moc nejezdil a neměl jsem stejný pocit jako na té předchozí, zejména v oblasti přilnavosti," vzpomínal. "Pokaždé, když jsem na začátku přidal, zadní kolo šlo do smyku. Jel jsem dlouhý osamělý závod. Musíme pochopit, co se stalo, protože po celý víkend jsme byli rychlejší, zejména na starých pneumatikách. Je to škoda, protože chlapi jako obvykle udělali maximum a zaslouží si lepší výsledek."

Michele Pirro (Ignite Pramac Racing) - 10. místo
Testovací jezdec Ducati znovu zaskakoval za zraněného Bena Spiese. "Nebylo to tak špatné. Co se týče tempa, myslím, že to byl nejkonzistentnější den za celý víkend. Byl jsem po celý závod blízko Haydena. Uvážíme-li, že startoval ze druhé řady, bylo to tempo, které jsem mohl bezpečně držet. S lepším startem jsem se mohl o několik míst posunout, ale pořád máme před sebou dost práce. Nejsem úplně spokojen, ale vzhledem k tomu, jak to všechno začalo, si nemůžu stěžovat," přiznal Ital, kterého místo závodu v Laguně Sece čekají v Misanu povinnosti továrního testovacího jezdce.

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 11. místo
Španěl tentokrát po dvou závodech s nulou bodoval. "Kromě sobotního pádu jsme se během víkendu zlepšovali. V první zatáčce jsem ztratil několik míst a trvalo mi, než jsem se dostal do tempa, protože jsme udělali pár změn v přední části a zvykl jsem si až po několika kolech. Nevěděli jsme, jak to bude fungovat, ale naštěstí jsme udělali správné rozhodnutí," pochvaloval si. "Fyzicky jsem se zraněním po pádu neměl problémy, dokázal jsem se soustředit na maximální výkon. Jsem spokojen, i když jsme obvykle mezi nejlepšími CRT, znám rozdíly mezi motorkami i cenu, jakou mají výsledky, kterých jsme dosáhli na našem stroji."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 12. místo
Francouz se ráno před závodem rozhodl problémy s nastavením, které ho provázejí od začátku sezony, řešit návratem k šasi z roku 2012. "Rozdíl je malý, ale ve warm-upu jsem na této motorce získal nejlepší pocit za celý víkend. Rozhodl jsem se nechat si šasi i na závod. V prvním kole jsem si musel na chování motorky zvyknout, což mě stálo několik pozic, ale naštěstí jsem se dokázal dát dohromady, i když bylo příliš pozdě na to, abych se udržel Pirra a Haydena," vysvětlil. "Myslím, že jsem byl jediný jezdec, který použil měkkou přední pneumatiku, protože na tvrdé se mi nedařilo jet dobře. Když mě předjel Barberá, uvázl jsem za ním. Jsem spokojen, protože jsme konečně viděli světlo na konci tunelu. S přibývajícím počtem kol jsem si jízdu znovu užíval."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 13. místo
Dvojnásobný mistr světa superbiků se vrátil na body. "Měli jsme skvělý start, možná nejlepší v tomto roce. Posunul jsem se na vnějšek a myslel, že bych mohl pozici udržet, doufal jsem, že nikdo nespadne a nevyveze mě ven, a fungovalo to. Když jsem se nakláněl, měli jsem problémy se zatáčením. Díval jsem se, kam jsem chtěl jet, ale motorka jela rovně. Zatnul jsem zuby, několik chlapů mě předjelo, jediné, co jsem mohl dělat, bylo stíhat je a čekat, co se stane," vzpomínal. "Jel jsem tak rychle jako v kvalifikaci, posledních šest nebo sedm kol jsem měl trochu ojetou levou část. Nemohl jsem dosáhnout správného úhlu náklonu, musel jsem držet motorku nahoře a klouzat do zatáček. Děkuji týmu, musíme dál dobře pracovat."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 14. místo
Ital po postupu do závěrečné fáze kvalifikace dobře odstartoval a v úvodu se držel Pirra a Haydena. "Od poloviny závodu jsem začal v přední části pociťovat nepříjemné vibrace a musel zpomalit. To mě naštvalo, jel jsem hůř a ztrácel přítlak," vysvětloval. "Pořád jsem spokojen, že jsem znovu dojel na bodech, i když jsem trochu ztratil na své rivaly Randyho de Punieta, Héctora Barberu a Colina Edwardse."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 15. místo
Italovi parádně vyšla kvalifikace, když postoupil do její závěrečné fáze, ale v cíli závodu se musel spokojit s jedním bodem. "Je to škoda, zdálo se, že máme ideální podmínky zajet dobrý závod. Bohužel nevím, co se stalo, vypadá to, jako by byla zadní pneumatika vadná, v prvních kolech mi z ní odpadávaly kousky gumy. Můj pocit z motorky už pak nebyl takový, jako byl během warm-upu, ztrácel jsem sekundu oproti svému závodnímu tempu. Po dobrém startu a několika kolech na úrovni ducati jsem musel zvolnit, protože to bylo příliš nebezpečné," litoval. "Motorka dost podkluzovala, i když jsem zkusil změnit mapování, pořád to bylo dost těžké. Mrzí mě, co se stalo, protože tým pracoval velmi tvrdě. Věřím, že máme dobrý základ pro Lagunu, musíme tímto směrem dál pracovat, abychom zlepšili naši výkonnost."

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 16. místo
Jezdec ze Severního Irska se většinu závodu držel na osmnácté pozici, nakonec dojel šestnáctý, na body se nevešel. "Michael předvedl na stroji PBM pokrok a byl nešťastný, že nebodoval. Musíme ale pozvednout naši úroveň, stejně jako to dělají další CRT, na to se musíme zaměřit," zhodnotil situaci jeho šéf Paul Bird.

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 17. místo
Poslední mistr světa dvěstěpadesátek se vrátil po dvou závodech, které vynechal kvůli zranění. "Zpočátku jsem se cítil docela dobře, dokázal jsem držet dobré tempo, i když jsem měl od začátku problémy s rukou. Ty se logicky v každém kole zhoršovaly, ale dokázal jsem dojet závod. Ke konci jsem měl potíže se zadní brzdou, takže jsem nemohl jet, jak jsem chtěl," rekapituloval. "Raději jsem zpomalil, abych dojel závod bez nadměrného rizika."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing) - 19. místo
Český jezdec byl rád, že dlouhý a náročný závod dokončil. "Problémy s šasi a elektronikou z posledních dní nám neumožnily zkusit tvrdou přední pneumatiku, která by byla v závodě užitečnější," věří. "S měkkou pneumatikou se mi od poloviny závodu hůře zatáčelo a musel jsem zpomalit."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini)
Australan závod po havárii nedokončil. "Má sebedůvěra je teď úplně dole. Čtyři nehody za víkend jsou příliš, zejména ta v závodě byla hloupá. Nechával jsem první tři, aby mě předjeli, v nájezdu do první zatáčky jsem ztratil koncentraci a skončilo to pádem. Moc se omlouvám týmu, který dělá tolik, aby mi pomohl," kál se.

Yonny Hernández (Paul Bird Racing)
Kolumbijec skončil po pádu hned v úvodu, byla to jeho třetí havárie během víkendu. "Upřímně řečeno je to zklamání. Po kvalifikaci na trati, která by měla našim strojům sedět, jsem byl spokojen. Zdá se, že Yonny je rychlý, ale musíme najít způsob, aby přestal padat, možná by pomohlo lepidlo na sedle, pádem ve warm-upu udělal kardinální chybu," hodnotil svého svěřence šéf týmu Paul Bird.

Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Katalánec si při pádu v tréninku zlomil klíční kost a způsobil otřes mozku, právě ten byl hlavní příčinou jeho neúčasti v závodě. "Ráno jsem absolvoval vyšetření v lékařském centru, bolelo mě rameno, ale jinak jsem se cítil fajn. Lékaři mě shledali schopným zúčastnit se warm-upu. Krátce před ním jsem znovu začal pociťovat závratě a klesl mi krevní tlak. Doktoři za mnou přišli do mého kamionu a rozhodli jsme se, že bych se neměl zúčastnit," vzpomínal. "Vrátil jsem se do svého motorhomu odpočívat a pořád jsem cítil závratě a nevolnost. Doktoři za mnou přišli a informovali mě, že mě nepovažují za způsobilého závodit."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing)
Ital závod kvůli zranění ramene vynechal. "Bylo velmi těžké tu nezávodit. Opravdu jsem chtěl jet, protože jsem se cítil dobře, ale pravděpodobně bych si způsobil větší škodu než uspokojení. I když to není lehké, občas je lepší říct ne. Vracím se do Itálie a v nadcházejících dnech se rozhodneme, jestli se zúčastníme velké ceny v Laguně," slíbil nováček královské kubatury, který by na slavné trati rád poprvé závodil. "Chci hlavně zlepšit situaci, nemůžu zbytečně riskovat, to by mohlo ovlivnit zbytek šampionátu."

Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing)
Malorčan si po pádu v tréninku poškodil titanovou destičku v klíční kosti operované po pádu v Assenu a závod vynechal. "Po pádu jsem se rozhodl jet domů a zahájit rekonvalescenci. Preferuji soustředit se na operaci, která opraví destičku. Ta byla bohužel ohnuta při pádu. Pokusím se být zpátky, jak to nejdříve půjde," slíbil.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A