Jezdci se přesunuli do Le Mans. Na úvod zajel nejlepší čas Pol Espargaro. Španělovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:31,771. Druhé místo obsadil Alex Rins, který momentálně neví, kde bude příští rok, protože Suzuki před závodem ve Francii oficiálně potvrdila, že jedná s Dornou o svém odchodu na konci letošního roku. Na třetí pozici se dnes dopoledne zařadil Francesco Bagnaia.
Domácí závodník Fabio Quartararo, který je aktuálně vedoucím mužem šampionátu, zahájil tento závodní víkend čtvrtým nejlepším časem. První pětku uzavírá Aleix Espargaro. Joan Mir, o němž se nyní spekuluje, že příští rok zamíří k Hondě, zajel v prvním tréninku šestý nejlepší čas.
Jack Miller – vítěz loňského závodu v Le Mans, dnes dopoledne obsadil sedmé místo. Za ním skončil Maverick Viňales. Johann Zarco, který stejně jako Quartararo jede na domácí půdě, zajel devátý čas. Desítku uzavírá Ital Luca Marini.
Nepříjemný pád měl Miguel Oliveira, ale nakonec dokázal odejít po svých. Dramatický moment měl během dopoledního tréninku Marc Márquez, ale ten dokázal pád odvrátit.
Mezi závody v Jerezu a v Le Mans se v médiích objevila zpráva, že některé týmy pravděpodobně porušují pravidla týkající se tlaku v pneumatikách. Jedním z provinilců měl být i vítěz GP Španělska – Francesco Bagnaia s Ducati. Technické ředitelství tedy v současné době vyhodnocuje nový protokol týkající se monitorování tlaku v pneumatikách. Součástí tohoto postupu by mělo být zavedení jednotného systému senzorů a přijímačů, protože to je jediná cesta k získání spolehlivých dat pro ověření.
„Tento protokol byl předběžně odsouhlasen pod podmínkou, že bude hodnocen všemi výrobci během sezóny 2022,“ píše se v oficiální zprávě na motogp.com. „Všichni výrobci se jednomyslně dohodli na tom, že po každém závodě budou se všemi ostatními výrobci sdílet údaje o pneumatikách svých jezdců. Vzhledem k tomu, že tyto údaje jsou poskytovány dobrovolně a snímače jsou individuálně kalibrovány každým výrobcem snímačů, nelze jejich přesnost v současné době ověřit,“ píše se dále ve zprávě. „Předpisy pro pneumatiky budou nadále platit tak, jak tomu bylo po mnoho let, bude tedy nadále pod kontrolou technického ředitele a Michelinu, dokud nebude navrhovaný nový postup připraven k použití,“ dodává se ve zprávě.
GP Francie - MotoGP, 1. trénink
|
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas |
Ztráta |
1 |
44PolEspargaro |
Honda |
317,5 |
01'31,7710 |
0 |
2 |
42AlexRins |
Suzuki |
316,5 |
01'31,8800 |
0,109 |
3 |
63FrancescoBagnaia |
Ducati |
318,5 |
01'31,8930 |
0,122 |
4 |
20FabioQuartararo |
Yamaha |
312,6 |
01'31,9120 |
0,141 |
5 |
41AleixEspargaro |
Aprilia |
316,5 |
01'31,9330 |
0,162 |
6 |
36JoanMir |
Suzuki |
317,5 |
01'31,9420 |
0,171 |
7 |
43JackMiller |
Ducati |
318,5 |
01'31,9610 |
0,19 |
8 |
12MaverickViñales |
Aprilia |
320,6 |
01'32,0780 |
0,307 |
9 |
5JohannZarco |
Ducati |
314,5 |
01'32,1120 |
0,341 |
10 |
10LucaMarini |
Ducati |
316,5 |
01'32,1280 |
0,357 |
11 |
30TakaakiNakagami |
Honda |
318,5 |
01'32,1650 |
0,394 |
12 |
23EneaBastianini |
Ducati |
320,6 |
01'32,2550 |
0,484 |
13 |
93MarcMarquez |
Honda |
317,5 |
01'32,2660 |
0,495 |
14 |
89JorgeMartin |
Ducati |
314,5 |
01'32,4910 |
0,72 |
15 |
72MarcoBezzecchi |
Ducati |
318,5 |
01'32,6740 |
0,903 |
16 |
4AndreaDovizioso |
Yamaha |
315,5 |
01'32,7360 |
0,965 |
17 |
49FabioDi Giannantonio |
Ducati |
313,5 |
01'32,7550 |
0,984 |
18 |
33BradBinder |
KTM |
313,5 |
01'32,7560 |
0,985 |
19 |
73AlexMarquez |
Honda |
319,6 |
01'32,7620 |
0,991 |
20 |
21FrancoMorbidelli |
Yamaha |
310,6 |
01'32,9370 |
1,166 |
21 |
88MiguelOliveira |
KTM |
319,6 |
01'33,0210 |
1,25 |
22 |
87RemyGardner |
KTM |
314,5 |
01'33,3020 |
1,531 |
23 |
25RaulFernandez |
KTM |
311,6 |
01'34,1510 |
2,38 |
24 |
40DarrynBinder |
Yamaha |
317,5 |
01'34,6240 |
2,853 |
Foto: Václav Duška Jr.