Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.
Do závodu královské kubatury se jako první vydal Marc Márquez a ujal se vedení, ale později jej předjel Lorenzo a začal na něj útočit Dovi. Lorenzo si mezitím budoval náskok. Ještě během prvního kola se ovšem před Doviho pokusil dostat Rossi, ale nakonec cílem prvního kola projeli jezdci v tomto pořadí: Lorenzo, Marquez a Dovi.
Hned v úvodu se do potíží dostal Pol Espargaro, který při kontaktu s jiným jezdcem přišel o zadní brzdu a musel zamířit do boxů.
V dalších kolech pokračoval v rychlém tempu Rossi, který byl v té době čtvrtý. Čtyřiadvacet kol před cílem vedl stále Lorenzo. Následovali Márquez, Dovi a již zmíněný Rossi. První pětici uzavíral Johann Zarco. Francouz už ovšem trochu ztrácel na první čtveřici.
Dvaadvacet kol před koncem zamířil do boxů Danilo Petrucci. Na prvních pěti místech se nic neměnilo.
V době, kdy do konce zbývalo devatenáct kol, stále držel první místo Lorenzo. Druhý už byl Dovi a třetí Márquez. Rossi zůstával čtvrtý, pátý byl Zarco. Ještě v témže kole se však Márquez dostal na druhé místo před Doviho.
V dalším kole se Márquez hodně přiblížil v té době vedoucímu Lorenzovi a chtěl útočit. V bitvě byl zapojen i Dovi. Jednu chvíli jeli všichni tito tři jezdci vedle sebe. Do vedení se dostal Dovi. Lorenzo klesl až na třetí místo za Márqueze a pak se Márquez dostal do vedení.
Šestnáct kol před koncem zaútočil na Rossiho Zarco, který se dostal k vedoucí skupině. Moc si tím ovšem nepomohl, protože Pedrosa toho využil a předjel Zarca i Rossiho, čímž se posunul na čtvrté místo. Rossi klesl na šesté a o něco později přišel i o další místo, když vyjel mimo trať a překonal jej i jeho týmový kolega Viňales.
Třináct okruhů před cílem vedl Márquez. Dovi se držel těsně za ním. Lorenzo byl třetí, ale ne v těsném kontaktu s vedoucí dvojicí. Spíš si musel dávat pozor na Pedrosu za sebou.
O dva okruhy později došlo ke změně ve vedení, protože Márquez si zajezdil mimo trať, čehož využil Dovi a dostal se před něj. Pedrosa předjel Lorenza a posunul se na třetí místo a navíc začal Lorenzovi ujíždět. Dovi s Márquezem však byli ještě o něco více vpředu. Pedrosa byl ovšem v této chvíli hodně rychlý a měl šanci dvojici dojet.
Devět kol před šachovnicí se Márquez vrátil na první místo před Doviho, ale Dovi nevypadal, že by chtěl boj vzdát a navíc se blížil Pedrosa. V té době skončil na zemi Jack Miller.
Sedm okruhů před závěrem proběhly další změny ve vedení. Dovi a Márquez se několikrát předjeli, což nahrálo Pedrosovi, který se tak připojil do vedoucí skupiny.
V dalším průběhu závodu se skupina trochu roztrhala. Márquez měl trochu horkou chvíli. Brzy se však dokázal vrátit do nejtěsnějšího kontaktu s Dovim. Pedrosa již nestíhal tempo.
Do posledního kola nejel jako první Dovi, ale Márquez byl těsně za ním a určitě se nechtěl vzdát. Pedrosa nebyl ve hře o výhru. Márquez se sice do poslední chvíle intenzivně snažil, ale nakonec zvítězil Dovi. Márquez dojel druhý. Třetí skončil Pedrosa. V první pětici dokončili i Lorenzo a Zarco.
Za Zarcem s Yamahou týmu Monster Tech3 dorazili oba závodníci s továrními Yamahami. Viňales obsadil šesté místo, Rossi sedmé. V elitní desítce skončili i Bautista, Baz a Kallio. Fin jel v Rakousku s KTM jako jezdec na divokou kartu.
Karel Abraham obsadil čtrnácté místo a veze si tak z Rakouska dva body.
Další body se budou rozdávat za dva týdny ve Velké Británii.
GP Rakouska - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
182,6 |
39'43,323 |
2 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
182,6 |
0,176 |
3 |
Dani PEDROSA |
Honda |
182,4 |
2,661 |
4 |
Jorge LORENZO |
Ducati |
182,1 |
6,663 |
5 |
Johann ZARCO |
Yamaha |
182 |
7,262 |
6 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
182 |
7,447 |
7 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
181,9 |
8,995 |
8 |
Alvaro BAUTISTA |
Ducati |
181,5 |
14,515 |
9 |
Loris BAZ |
Ducati |
181,1 |
19,62 |
10 |
Mika KALLIO |
KTM |
181,1 |
19,766 |
11 |
Andrea IANNONE |
Suzuki |
181 |
20,101 |
12 |
Scott REDDING |
Ducati |
180,6 |
25,523 |
13 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
180,6 |
26,7 |
14 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
180,5 |
27,321 |
15 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
180,4 |
28,096 |
16 |
Alex RINS |
Suzuki |
180,1 |
32,912 |
17 |
Hector BARBERA |
Ducati |
180 |
34,112 |
18 |
Bradley SMITH |
KTM |
179,8 |
36,423 |
19 |
Tito RABAT |
Honda |
179,4 |
42,404 |
20 |
Sam LOWES |
Aprilia |
178,6 |
52,492 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Jack MILLER |
Honda |
180,6 |
9 kol |
|
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
175,1 |
22 kol |
|
Jonas FOLGER |
Yamaha |
160,1 |
25 kol |
|
Pol ESPARGARO |
KTM |
142 |
26 kol |
Foto: Ducati