Podpisem desetileté smlouvy a vstupem do sezony 2013 motocyklového šampionátu se stává Okruh Amerik v Austinu třetím podnikem, který se odehraje na půdě Spojených států.
Stavba nového sportovního zařízení bude investory stát kolem dvou set padesáti milionů dolarů, což je solidní částka v době, kdy se na každém kroku šetří, ale zároveň nesmíme zapomínat, že tento okruh vzniká v srdci Texasu, kde o miliardáře není nouze.
Fakt, že okruh bude postaven v termínu berou v Austinu za hotovou věc a už v příštím roce tam přivítají šampionát formule 1. Důležitou roli v případě motorek sehrál Kevin Schwantz, jenž má velkou zásluhu na tom, že právě do Texasu putuje desetiletý kontrakt s promotérem mistrovství světa silničních motocyklů.
Laguna Seca už kontrakt s Dornou prodloužila a Indianapolis Motor Speedway je momentálně ve stádiu jednání o dalším působení v mistrovství světa. V jejich případě se ale často názory na vše kolem Grand Prix trošku liší od představy promotéra šampionátu a někdy bývá značně bouřlivá diskuse. Nicméně ´Stará cihelna´ by měla i do budoucna tvořit důležitou součást zámořské mise motocyklového šampionátu.
Přitom to není tak dávno, kdy ve Spojených státech nebyl ani jeden podnik top šampionátu a američtí fanoušci neměli v letech 1995 až 2004 vůbec žádnou příležitost sledovat v domácím prostředí závody silničních motocyklů seriálu mistrovství světa. O sedm let později je situace naprosto opačná a v USA mají naději na tři podniky.
Jak došlo k takovému obratu? Americká média vidí tři zásadní body, které přispěly k tomu, že MotoGP je v USA stále populárnější. Prvním je přechod na čtyřdobé motocykly, druhým je nástup Valentina Rossiho a třetí závazek Dorny ohledně závodění ve Státech.
Čtyřdobé stroje zaznamenaly jednoznačně velký úspěch a pro jednotlivé výrobce je americký trh obrovskou příležitostí prezentovat svou značku. Pro americké diváky je Ital Rossi výraznou ikonou, která na okruhy dokáže přitáhnout davy. Mají sice své jezdce v šampionátu, ale přesto Rossi představuje pro MotoGP velmi silnou devizu.
Nadšení Američanů lze chápat, protože pokud budou mít tři Grand Prix v jednom roce, je to pro ně jenom dobře. Otázkou ale zůstává, kterou současnou Grand Prix Texas v roce 2013 nahradí?