MotoGP přitahuje značky jako Michelin nebo Pirelli

MotoGP přitahuje značky jako Michelin nebo Pirelli

Když v roce 2008 končila éra soutěžení mezi výrobci pneumatik a Bridgestone se stal jejich jediným dodavatelem pro královskou kubaturu MS, mnozí nevěřili, že to MotoGP přinese nějaký užitek.

Opak se stal pravdou a s jednotnými pneumatikami přišly pro všechny rovnocenné podmínky, kde rozhoduje čistě kvalita stroje a jeho jezdce, který si spolu s týmem pro závod zvolí směs, jenž vyhovuje nastavení nebo stylu jízdy. To je také jeden z mnoha faktorů, který znamená rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v jednotlivých závodech.

Když v roce 2008 vypsali výběrové řízení na pozici oficiálního dodavatele pro MotoGP, francouzský Michelin se ho nezúčastnil a tříletý kontrakt tehdy získal japonský Bridgestone. Potom, co japonský výrobce ohlásil v roce 2010 odchod z formule 1, panovaly určité obavy o jeho účasti v motocyklovém šampionátu, ale ty Bridgestone rázně vyřešil, když minulý měsíc prodloužil smlouvu o další tři roky.

Přitom Japonci nebyl jediní, kdo měl o motocyklový šampionát zájem. Například Michelin často  prezentoval svou vizi šampionátu, kde chtěl znovu zavést soutěž výrobců pneumatik. Loni přijeli do portugalského Estorilu také zástupci Pirelli, současného dodavatele pneumatik pro F1 a diskutovali s Dornou o možnostech účasti v šampionátu silničních motocyklů.

Prodloužením smlouvy s Bridgestone se tím pádem vše vyjasnilo, Japonci zůstávají a zůstává také osvědčený systém jednotných pneumatik MotoGP, na kterých už v příštím roce pojedou zcela nové stroje s motory o objemu 1000ccm.

Rozhodla finanční stránka, protože s více výrobci pneumatik, by automaticky došlo k navýšení nákladů v rámci závodění a to za dnešní ekonomické situace není žádané. Takový názor zastává šéf Mezinárodní asociace závodních týmů (IRTA) Herve Poncharal, jenž v této věci uvedl: „Je hezké vidět, že o šampionát mají zájem i jiné značky a bylo by dobré vidět, že Michelin a Pirelli mají stále zájem o zviditelnění své značky.“

„Ale teď by to opravdu nebyl ten správný okamžik, aby se znovu zavedla konkurence. Pokud do prostředí pneumatik znovu dostanete soutěžení, přinese vám to daleko vyšší výdaje. Při současném stavu celosvětové ekonomiky je největší prioritou pokračovat ve snaze každého udržet v činnosti a konkurenceschopnosti. Je dobré mít na startovním roštu více motocyklů, ale my tam potřebujeme lidi, kteří jsou schopni předvést dobrou podívanou,“ uvedl Herve Poncharal.

Doporučujeme

Články odjinud