MotoGP se vrací do chrámu závodění -  na okruh Iveco TT Assen

MotoGP se vrací do chrámu závodění - na okruh Iveco TT Assen

Tradičně netradičně již tuto sobotu startuje na okruhu Iveco TT Assen svou rušnou evropskou část sezony Mistrovství světa MotoGP.

V Assenu totiž začíná první ze tří závodů, které fanouškům nabídnou požitek ze závodění hned tři po sobě jdoucí víkendy.

Assen, okruh, který je obecně mezi jezdci velmi populární, je jediným místem, které v každém roce od zrodu série mistrovství světa Grand Prix v roce 1949 hostilo podniky Grand Prix.

Aktuálnímu lídru šampionátu, jezdci týmu Yamaha Factory Jorge Lorenzovi zde zcela jistě proběhnou myslí smíšené pocity a vzpomínky na minulý rok. Loni v prvním kole kolidoval s Marcem Simoncellim, jezdcem v barvách San Carlo Honda Gresini. Po pádu se mu podařilo vrátit se, sice na konec celého závodního pole, ale pak předvedl skutečně spanilou stíhací jízdu. Jeho kráska - Yamaha, tentokrát v historických červenobílých barvách oslavujících padesátileté působení ve velkých cenách – proťala se svým jezdcem pomyslnou cílovou pásku na konečném šestém místě.  Letos přijíždí Španěl do Assenu především s úkolem upevnit si svůj, momentálně 25 bodový, náskok v čele šampionátu.

Jorge

Casey Stoner, který se v Británii potýkal s problémy s pneumatikami, doufá, že mu jeho tým dokáže pomoct s vibracemi, které jej trápí od začátku sezóny. Samozřejmě, že hlavním úkolem je pro Caseyho „krádež" tak velkého množství Jorgeho bodů, jak jen to bude možné. Kolega z Repsol Honda týmu Dani Pedrosa ztrácí na Australana pouhých 16 bodů. Loni v Assenu pro zranění chyběl, letos touží, po nadějném výkonu v Silverstonu, ukázat všem, že ze hry o titul mistra světa ještě nevypadl. Danimu i celému jeho týmu je jasné, že nehraje pouze o titul, ale i své místo na slunci pro příští rok.

Muž, o kterém se pravděpodobně momentálně nejvíce hovoří je Cal Cutchlow. Ještě teď mají všichni v paměti jeho fenomenální výkon, kdy z posledního místa roštu a s frakturou kotníku postupně nechával za svými zády nejen všechny CRT bez výjimky, ale s přibývajícími koly i všechny tři startující Ducati a nováčka kategorie Stefana Bradla. Po heroickém výkonu a za nadšených ovací domácího publika spatřil šachovnicový prapor jako šestý nejrychlejší jezdec. Ani nedoléčené zranění jej samozřejmě nezastaví ve snaze navýšit si vedení v těsné bitvě o celkové čtvrté místo. Nikdo se však nebude divit, že se na něj jako buldok bude snažit dotírat týmový kolega z Monster Yamaha Tech3 Andrea Dovizioso. Právě on je Calův největší soupeř. Andrea je jistě zdravě naštvaný kvůli ztracenému závodu v Silverstonu, kdy se po pádu ještě vrátil na trať, ale jeho poškozená Yamaha mu, přes veškerou snahu v boxech, nedovolila skončit lépe než na posledním místě výsledkové listiny.

Dvojice týmu Ducati Valentino Rossi a Nicky Hayden se přijede do Nizozemí znovu poprat se svéhlavou Desmosedici. Nedá se říct, že by byl závod v Silverstone ideální. Spíše ne než ano, ačkoliv Nicky ukázal, že se na Ducati dá jezdit opravdu rychle. V Assenu bude doufat, že jeho pneumatiky tentokrát celý závod ustojí. Rossi přiznal, že s britským okruhem bojoval. Dodal ovšem také, že je velkým fanouškem nizozemské trati, a proto chce věřit, že se opět dostane do formy, která byla pro Itala v Katalánsku tak příjemným příslibem.

Álvaro Bautista a jeho tým San Carlo Honda Gresini chtějí pokračovat v tom, co předvedli v Silverstone. Pole position a prozatím nejlepší umístění v cíli, které předvedl v minulém závodě, chce usměvavý Španěl logicky přinejmenším zopakovat. Pokud by se dostal na podium, zcela jistě se nebude zlobit. Jeho Honda RC213V ho poslouchá čím dál víc a Álvaro je ve stále větší pohodě. Ne úplně pohodlně se pojede Stefanu Bradlovi z LCR Honda. Předcházející závod absolvoval s čerstvě zraněným prstem, přesto chce bojovat na 100% tak, aby odskočil hlavně Nickymu Haydenovi a udržel si, nebo ještě líp, zlepšil si své současné, pro nováčka skvělé, 8. místo v celkovém pořadí.

Ben

Lorenzův kolega, Američan Ben Spies, se v celkovém pořadí usadil na 11. místě a určitě nelze předpokládat, že by se mu na tomto místě líbilo. V Silverstonu udělal výrazný krok, aby nakročil do top ten, nicméně jeho bridgestonky byly už v polovině závodu výrazně proti. Ale na první polovině minulého závodu a především na loňském skvělém vítězství, chce Ben postavit i svůj letošní výkon v Assenu. Héctor Barbera v zelenobíločervených barvách Pramac Ducati týmu míří do Assenu se stejným rozčarováním z nové konstrukce pneumatik, jako několik dalších závodníků. U Cardion AB Racing týmu očekávají, že Karlu Abrahámovi bude „ukončena neschopenka", kterou mu vystavili závodní lékaři před závodem v Británii.

Oproti minulému podniku mistrovství světa MotoGP se toho v partě CRT jezdců moc nezměnilo. V čele jsou stále bílomodré stroje Power Electronics s Aleixem Espargaró a Randym de Puniet. Vzhůru poskočil týmový kolega Bautisty Ital Michele Pirro. V závěsu jsou pak James Ellison z Paul Bird Motorsport týmu a jediný, v Silverstone odstoupivší, Ital  Mattia Pasini (Speed Master).  Po Colinu Edwardsovi z NGM Mobile Forward Racing týmu, který bude doufat, že se vrátí do tempa z počátku sezóny, přichází zbývající tři borci, a to Danilo Petrucci (IodaRacing) a duo z Avintia Blusens Yonny Hernandez a Ivan Silva. Všichni chtějí přirozeně udělat ten nejlepší možný výsledek.

Takže tradičně netradičně - v sobotu v Assenu zjistíme, jak se jezdci svých privátních úkolů zhostili.

Doporučujeme

Články odjinud