MotoGP se vrací do Sepangu

Po téměř třech týdnech od prvního oficiálního testu se MotoGP vrací zpátky na závodní okruh v Sepangu, kde je ve dnech 24. až 26. února na programu druhý test královské kubatury.

Stejně jako v předchozím případě bude první den v Malajsii patřit testovacím jezdcům výrobců prototypů MotoGP. Pravidelní jezdci zahájí svůj dvoudenní test až o den později, tedy ve čtvrtek pětadvacátého února.

Úřadující mistr světa Valentino Rossi se bude snažit navázat na skvělý výkon z úvodního testu, kde mu po oba dny patřila první pozice ve výsledkové listině. Ital je s novým modelem Yamahy YZR-M1 velmi spokojený, ale je si vědom, že na to, jaké je jeho postavení vůči konkurenci si bude muset počkat až na výsledek třetího a posledního testu v Kataru. Nicméně výsledek v Sepangu je pro něho jasným signálem o kvalitách letošní M1.

V Malajsii bude chybět jeho týmový kolega Jorge Lorenzo, který se zranil při tréninku na motokrosovém motocyklu a zlomil si záprstní kost v dlani pravé ruky. Pro Španěla, který měl možnost pokračovat ve vývoji motocyklu svým směrem je to značná komplikace a zatím není jisté, zda vůbec absolvuje poslední předsezonní test v Kataru.

Stejného názoru jako Rossi je také jezdec tovární Ducati Casey Stoner a to, že skutečný potenciál se ukáže až během testu v Kataru. Australan nijak neskrývá, že Sepang pro Ducati není nejlepším okruhem a věří, že letošní model GP10 bude mnohem lepší na většině ostatních okruhů v kalendáři mistrovství světa. Spolu s kolegou Haydenem budou pokračovat v testech nového motoru, který je ve srovnání s předchozími sezonami osmistovkové éry zcela jiné koncepce.

Dvojici tovární Hondy Daniho Pedrosu a Andrea Doviziosa v Sepangu čeká spousta práce. Jejich tým doznal podstatných změn, když stejně jako v případě tovární Yamahy má každý z nich svého týmového manažera. V tomto roce je jejich cílem víc než jindy boj o titul. Honda se snaží pro to udělat maximum a teď už bude záležet jen na nich, jak se s náročným úkolem vypořádají. Jinak pravděpodobně nastanou změny i na úrovni jezdeckého obsazení, když si uvědomíme, že koncem roku vyprší smlouvy všech čtyř nejlepších jezdců MotoGP.

Rizla Suzuki si do Malajsie konečně přiveze nový motor, takže pro jejich dva jezdce Lorise Capirossiho a Álvara Bautistu je úkol jasný, v průběhu dvou dnů zajet maximum kilometrů a pro techniky v japonské továrně získat co nejvíce dat, aby dokázali před testem v Kataru pružně zareagovat na případné požadavky týmu. Bautista samozřejmě jako nováček v MotoGP bude v rámci dvoudenního testu získávat další zkušenosti v sedle GSV-R.

Na dráze v Sepangu nebude chybět ani dvojice Tech 3 Colin Edwards a Ben Spies, kteří naopak od továrního týmu Yamahy zvolili variantu vzájemné spolupráce. Američané už v předchozím testu předvedli pěkný výkon a Spies tento test dokonce zakončil na páté pozici. To je od nováčka určitě parádní výkon, i když už nějaké ty zkušenosti v MotoGP měl ve srovnání s ostatními nováčky, kteří přišli z kubatury dvoutaktních čtvrtlitrů.

Mnohem lepší test si určitě přeje Marco Melandri v barvách Gresiniho týmu, kterému se minule tolik nedařilo, stejně je na tom jeho týmový kolega Marco Simoncelli nebo jezdec LCR Hondy Randy De Puniet.

Dvojice na satelitních GP10 Mika Kallio a Aleix Espargaro si postupně zvykají na nový model italského výrobce, který jim připravil mnohem lepší stroj než tomu bylo v minulých letech a s jejich talentem a nadšením se od nich můžeme dočkat ještě zajímavých výsledků.

Stejně tak nemají v plánu hrát druhé housle jezdci nových týmů v MotoGP Hiroshi Aoyamoa z Interwetten Honda nebo jezdec Aspar týmu Héctor Barberá, pro které je spolu s ostatními nováčky klíčový každý kilometr v sedle jejich nového motocyklu.

6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
19. října | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
19. října | A opět prší. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00