Závod královské kubatury se jel na 27 kol. Z první řady vyjížděli Márquez, Lorenzo a Pedrosa. Do závodu bohužel na základě rozhodnutí týmu nevystartoval Karel Abraham. Karel trpí zraněním ramene a paty po pátečním pádu. Nyní se bude snažit být co nejvíce fit na závod v Brně.
Závodu se neúčastnil ani Ben Spies, který si během tréninku také zranil rameno.
Po startu dnešního závodu se vedení ujal Jorge Lorenzo. Druhé místo uzmul Dani Pedrosa a Marc Márquez se po startu z pole position propadl až na třetí místo. Čtvrté místo krátce po startu držel Bradley Smith, ale v následujícím průběhu závodu se propadal. Nejprve jej předjel Bautista, pak Rossi a následně i další jezdci. Do cíle dorazil Smith jako osmý.
Jezdec na divokou kartu, Blake Young, nedojel v domácím závodě příliš daleko. Upadl hned v prvním kole a pokračovat už nemohl.
Po dlouhou část závodu se na čele držela trojice jezdců – Lorenzo, Marquez a Pedrosa. Patnáct kol před koncem závodu se do vedení probojoval Marc Márquez. Za vedoucí trojicí bojovali Crutchlow a Bautista. Několikrát si během závodu prohodili pozice.
K dalším bojům na předních pozicích došlo tři kola před šachovnicovou vlajkou, když Dani Pedrosa začal útočit na Lorenza a v následujícím kole ho předjel.
V posledních kolech se rychle probojovával vpřed Valentino Rossi. Předjel Bradla, čímž se dostal na šesté místo a následně dojel bojující dvojici (Bautistu a Crutchlowa). Mezi těmito třemi jezdci se těsně před koncem odehrávaly napínavé souboje. Nakonec byl nejúspěšnějším z této trojice Valentino Rossi.
Z vítězství se nakonec radoval Marc Márquez, takže jsme si dnes potřetí poslechli španělskou hymnu na počest vítěze. Podium MotoGP (stejně jako podium po závodě třídy Moto3) bylo kompletně španělské. Na druhý stupínek se dostal Dani Pedrosa a třetí byl Jorge Lorenzo.
Valentino Rossi dojel jako čtvrtý, přičemž těsně za sebou nechal Cala Crutchlowa a Alvara Bautistu. Za Bautistou projel cílem Stefan Bradl. Bradley Smith využil dramatických soubojů Hayden a Doviho a dostal se na osmé místo. Nicky Hayden a Andrea Dovizioso spolu v posledním kole bojovali tak tvrdě, že jim ani trať nestačila. Hayden nakonec obsadil deváté místo a Dovi skončil desátý.
Nejrychlejším jezdcem s motocyklem CRT byl opět Aleix Espargaro, přestože si včera poranil levou ruku.
Náš Lukáš Pešek cíl závodu neviděl (stejně jako Hernandez, de Puniet a Young).
Po dnešním závodě Marc Márquez navýšil své vedení v čele šampionátu. Druhý zůstává Dani Pedrosa a třetí Jorge Lorenzo.
Další body se budou rozdávat už příští týden v Brně.
GP Indianapolis - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
152.2 |
44'52.463 |
2 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
152.0 |
+3.495 |
3 |
Jorge LORENZO |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
151.8 |
+5.704 |
4 |
Valentino ROSSI |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
151.0 |
+19.895 |
5 |
Cal CRUTCHLOW |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
151.0 |
+19.955 |
6 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
151.0 |
+20.061 |
7 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
150.8 |
+24.842 |
8 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
149.9 |
+40.690 |
9 |
Nicky HAYDEN |
Ducati Team |
Ducati |
149.9 |
+40.701 |
10 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
149.9 |
+40.823 |
11 |
Andrea IANNONE |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
148.9 |
+59.668 |
12 |
Aleix ESPARGARO |
Power Electronics Aspar |
ART |
148.5 |
+1'06.650 |
13 |
Colin EDWARDS |
NGM Mobile Forward Racing |
FTR Kawasaki |
148.3 |
+1'09.462 |
14 |
Claudio CORTI |
NGM Mobile Forward Racing |
FTR Kawasaki |
148.0 |
+1'15.207 |
15 |
Hiroshi AOYAMA |
Avintia Blusens |
FTR |
147.8 |
+1'20.159 |
16 |
Hector BARBERA |
Avintia Blusens |
FTR |
147.4 |
+1'25.879 |
17 |
Danilo PETRUCCI |
Came IodaRacing Project |
Ioda-Suter |
147.2 |
+1'29.616 |
18 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
146.9 |
+1'36.388 |
19 |
Bryan STARING |
GO&FUN Honda Gresini |
FTR Honda |
145.9 |
1 Lap |
Neklasifikováni |
|
|
|
|
|
Yonny HERNANDEZ |
Paul Bird Motorsport |
ART |
147.2 |
10 Laps |
|
Lukas PESEK |
Came IodaRacing Project |
Ioda-Suter |
144.5 |
13 Laps |
|
Randy DE PUNIET |
Power Electronics Aspar |
ART |
142.6 |
22 Laps |
|
Blake YOUNG |
Attack Performance Racing |
APR |
|
0 Lap |