MotoGP v Argentině 2014: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců z pódia a českých reprezentantů přinášíme také vyjádření jezdců po závodě na okruhu Termas de Rio Hondo.
MotoGP v Argentině 2014: Ti, co se na pódium nevešli

Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 4. místo
Ital ve Velké ceně Argentiny na nové trati Termas de Rio Hondo cítil potenciál na pódium či souboj s první trojicí. „Bohužel jsem v prvních kolech nejdřív udělal chybu a trochu ztratil. Pak jsem ztratil víc, když chyboval Bradl. Byl příliš dlouhý na brzdy a vytlačil mě z tratě. Ztratil jsem v tom kole dvě sekundy, a tedy i pódium,“ zhodnotil.

Stefan Bradl (LCR Honda) – 5. místo
Němec byl vzhledem k pádu v kvalifikaci a deváté pozici na startu spokojen. „Věděl jsem, že ze třetí řady budeme potřebovat dobrý start a dokázal jsem to. První kolo bylo trochu bláznivé, ale pak jsem hrál svou roli v bitvě v čelní skupině,“ uvedl. „Bavilo mě to, byli jsme silní na brzdách, mohli jsme bojovat s dalšími chlapy. V závěrečné části závodu jsem se rychlostí nemohl rovnat s nejlepšími, protože jsem měl problémy s přední pneumatikou. Rozhodl jsem se v klidu dokončit závod na dobré pozici.“

MotoGP v Argentině 2014: Ohlasy z pódia

MotoGP v Argentině 2014: Ohlasy z pódia

Andrea Iannone (Pramac Racing) – 6. místo
Ital vylepšil svůj nejlepší výsledek v MotoGP. „Jsem velmi spokojen, jak závod probíhal. Od začátku jsem tvrdě tlačil a snažil se udržet ve vedoucí skupině, ale bohužel mezi osmým a desátým kolem jsem musel kvůli opotřebení pneumatik zpomalit. Na motorce se cítím lépe a lépe spolupracuji s týmem. Děkuji všem za výbornou práci a Ducati za podporu, kterou mi dává,“ chválil.

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) – 7. místo
Angličan byl po náročném závodě, do kterého měl nevydařený start, spokojen, že dosáhl slušné pozice. „Závod měl podobný scénář jako v Austinu. Ke konci bylo mé tempo přesně tam, kde jsem potřeboval, aby bylo, začal jsem zajíždět pod 1:40 minuty. Ale jako obvykle jsem se trápil v první polovině závodu, když měla motorka plnou nádrž. Stává se mi to na různých tratích, s různým nastavením a se všemi typy pneumatik. Zdá se, že musím najít způsob, jak se lépe adaptovat. Nedokážu jet zatáčky vždy stejnou rychlostí a nejedu tak hladce jako ke konci závodu,“ přiznává. „Ale už máme nějaké nápady, budeme na nich pracovat v Jerezu, kde vím, jak na tom jsem. Tým i já odvádíme opravdu dobrou práci, ale musíme objevit tuto chybějící část. Doufejme, že se dokážeme zlepšit a bojovat jako nejlepší satelitní stroj MotoGP, což je momentálně náš cíl.“

Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) – 8. místo
Podle Španěla závod nebyl špatný, ale má vyšší cíle. „Ve Warm-upu jsem měl dobrý pocit a pozitivní rytmus. Z nějakého důvodu jsem na začátku závodu necítil totéž, možná proto, že s plnou nádrží bylo těžší manévrovat v rychlých zatáčkách. Proto pro mě byl start a první kola obtížná a po několika kolech jsem byl téměř osamocen,“ vzpomínal. „Pak jsem se snažil držet Bradleyho, ale byl silnější a já si tolik nevěřil se svou zadní pneumatikou, tak jsem se rozhodl netlačit a neriskovat pád. Pozitivní je, že ke konci závodu jsme byli silnější a přibližovali se jezdcům před námi. Pořád se dost učím, ale musíme být trpěliví a závod po závodě pracovat. Naštěstí budu za několik dnů zpátky na motorce, pokusím se bojovat s dalšími satelitními stroji a cílem budou lepší výsledky.“

Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 9. místo
Ital nečekal, že závod bude tak obtížný. „Byl jsem trochu nešťastný, protože jsem měl problém s motorem. Unikl mi olej, což vedlo ke ztrátě výkonu. Také si myslím, že jsem špatně vybral přední pneumatiku, protože jsem nedokázal brzdit a tlačit na přední kolo ani při brzdění, ani při náklonu a zatáčení bylo také pomalé,“ vysvětloval. „Závod se z mého pohledu odvíjel tak nějak špatně. Jen to potvrzuje, že se musíme dál zlepšovat, abychom se dokázali držet ostatních.“

Hiroši Aojama (Drive M7 Aspar) – 10. místo
Japonec v poslední zatáčce předjel týmového kolegu. „Závod to byl obtížný. Na nové trati jsme měli pochybnosti o trvanlivosti pneumatik, ale jsem rád, že jsem v závodě skončil jako nejlepší jezdec třídy Open. V poslední třetině byly mé pneumatiky téměř na hraně, ale tuším, že to bylo stejné pro všechny. Bavilo mě prosadit se ke konci zezadu, absolvoval jsem pěkné bitvy s Hernándezem a Nickym, několikrát jsme si prohodili pozice,“ vzpomínal. „Těší mě, že jsem se dokázal umístit před nimi a dojet desátý. Na začátku sezony bylo pro mě vše nové, ale od té doby, co jsem se připojil k týmu Drive M7 Aspar, vyrostl jsem a myslím, že tento výsledek je odměnou za naši tvrdou práci. Doufám, že takto budu pokračovat, až přijedeme do Evropy. Chci poděkovat týmu a sponzorům za veškeré jejich úsilí, které mi výsledky jako tento umožňuje.“

Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) – 11. místo
Mistr světa z roku 2006 si závod užíval, i když by bral lepší výsledek než být poražen v zajímavé bitvě týmovým kolegou. „Na startu jsem neměl dobrý pocit z přední části. Podmínky na trati se v průběhu víkendu zlepšovaly a my pracovali na hledání přilnavosti zadní části. Se zlepšováním podmínek na asfaltu rostl tlak na přední část. Zřejmě nejsem jediný, komu se to stalo. Nejdřív jsem se trápil s dosažením správného tempa a probíjením se závodním polem, protože jsem nemohl dobře brzdit,“ upozornil. „Jak kola přibývala, cítil jsem se lépe a dokázal jsem předjíždět. V posledním kole Hiro snížil ztrátu a v zadní části rovinky byl lepší. Byl jsem trochu široký a předjel mě. Bylo by skvělé skončit jako nejlepší jezdec třídy Open, ale Hiro si to zasloužil. Musím být příště pozornější. Přesto jsem spokojen. Myslím, že jsme odvedli velmi dobrou práci, věci se vyvíjely dobře.“

Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) – 12. místo
Kolumbijec byl spokojen, že znovu bojoval o první desítku. „V posledních kolech závodu jsem měl potíže s opotřebením pneumatik a ztratil dvě místa. Cítil jsem tady v Argentině podporu od svých fanoušků a chci jim všem poděkovat,“ vzkázal. „Děkuji týmu a především Francescovi a Giacomovi Guidottimu, kteří mi pomáhají, abych se stále zlepšoval.“

Abraham: Argentinský boj o elitní desítku

Abraham: Argentinský boj o elitní desítku

Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) – 14. místo
Angličan měl při brzdění potíže s přilnavostí přední pneumatiky, které ho pronásledovaly už při warm-upu. „Ale v závodě byla situace nejhorší. Několikrát jsem byl široký a nemohl jsem předjíždět. Ovlivnilo to celý můj závod. Oproti warm-upu jsem ztrácel půl sekundy na kolo,“ hodnotil zklamaně. „Fyzicky jsem se také necítil dobře. V sobotu jsem začal pociťovat nachlazení a v závodě ztrácel energii. Je to nepříjemné, protože jsme cítili příležitost.“

Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) – 15. místo
Španěl po pádu stihl vyjet alespoň jeden bod, z nehody byl zklamán. „Musím zlepšit svůj pocit z motorky na začátku závodu, když je plná nádrž. V prvních kolech jsem se dost trápil, zavíralo se mi přední kolo. Upadl jsem, aniž bych si to uvědomil. Je to škoda, protože jsme v trénincích odvedli skvělou práci,“ litoval. „Měl jsem tempo, abych bojoval o prvních pět pozic. Těším se do Jerezu, kde chci zajet dobrý výsledek.“

Héctor Barberá (Avintia Racing) – 16. místo
Španěl byl trochu naštvaný na Danila Petrucciho, se kterým měl v úvodu kontakt. „On vypadl a já byl poslední, už se mi to s ním stalo podruhé. Doháněl jsem ostatní a nakonec dojel šestnáctý. Motorka se starým šasi fungovala docela dobře, myslím, že nebýt tohoto incidentu, mohl jsem dosáhnout dobrého výsledku a bojovat s některou z hond. Zlepšil jsem se v jízdě za jinými jezdci. Tempo bylo dobré,“ pochvaloval si. „Technici odvedli dobrou práci při ladění, protože na téhle motorce jsem jel jen čtvrtý trénink, warm-up a závod. Těším se na nadcházející víkend, Jerez mám rád.“

Michele Pirro (Ducati Team) – 17. místo
Testovací jezdec Ducati byl zklamán, že při záskoku za zraněného Cala Crutchlowa nebodoval. „Při warm-upu jsem měl na motorce konečně dobrý pocit. V závodě jsem bohužel udělal několik chyb a ztratil kontakt se skupinou bojující o desáté až patnácté místo. Je to škoda, protože moje časy ke konci závodu byly velmi blízké těm jejich. Teď doufám, že v Jerezu udělám velký krok vpřed,“ přeje si.

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) – 18. místo
Jezdec ze Severního Irska dojel poprvé s nižší než minutovou ztrátou na vítěze, splnil tak svůj cíl. „Na CRT je to těžké. V úvodních kolech jsem s plnou nádrží ztratil dost času, ale po prvních pěti kolech jsem měl opravdu dobré tempo. Děkuji svému týmu. Doufejme, že v Jerezu budeme znovu bojovat o body,“ zhodnotil.

Mike di Meglio (Avintia Racing) – 19. místo
Francouz uznal, že nejel moc dobře, ale pochvaloval si vyhrané souboje v prvním kole. „Dokázal jsem se držet až do patnáctého kola. Start byl zajímavý, protože jsem byl za hondami. V průběhu závodu, když jel za mnou Héctor, jsem trochu pozměnil nastavení elektroniky. Mým cílem bylo dojet na úrovni Pirra, v průběhu závodu jsem se cítil dobře, ale pak se mi nedařilo držet tempo. Je to škoda. Uvidíme v Jerezu, kde už jsem testoval a mohu mít srovnání. Také bude dobrá reference od Héctora, který tu bývá velmi silný,“ těší se.

Colin Edwards (NGM Forward Racing) – 20. místo
Američan měl problémy s ovládáním motocyklu, které mu neumožnily pořádně přitlačit. „V sobotu jsem našel dobré nastavení, ale v závodě jsem se trápil. Musíme dál pracovat, analyzovat data a testovat nová řešení. Rád bych poděkoval týmu za tvrdou práci,“ zhodnotil.

Broc Parkes (Paul Bird Motorsport) – 21. místo
Australan byl spokojen se svou pozicí v kvalifikaci, ale v závodě neměl očekávané tempo. „Stále musím trochu víc porozumět motorce, abych z ní v závodě vytěžil maximum. Těším se do Jerezu, což je trať, která by nám měla sedět trochu více,“ věří.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini)
Ani napotřetí Španěl letos nedokončil závod. „Opravdu nemám co říct, moc se omlouvám. Je to škoda, protože jsem měl dobrý pocit. Jediné, co teď můžeme udělat, je tvrdě pracovat, jako vždy. Doufejme, že v Jerezu změníme náš trend,“ přeje si.

Danilo Petrucci (Iodaracing Project)
Ital označil víkend za špatný. „Měl jsem dobrý start a zkusil jsem se dostat pod Barberu, ale zavřel mě, dotkli jsme se a já byl ten, kdo odstoupil. Chtěl jsem dosáhnout lepšího výsledku než ve kvalifikaci, ale bylo to ještě horší, Teď musíme myslet na Jerez, doufám, že v prvním závodě v Evropě si spravím negativní pocit z tohoto závodu,“ uvedl.

17:15 | Khairul Idham Pawi dnes slaví 19 let.
14:23 | Valentino Rossi zkusí jet už v Aragonii.
11:45 | Rossi nakonec v Misanu testoval v pondělí i v úterý. Ve středu podstoupí lékařskou prohlídku a rozhodne se o jeho účasti v Aragonii.
18. září | Dle italských médií Rossi zítra zkusí testovat v Misanu a pokud bude vše o.k., odcestuje do Aragonie.
16. září | Dnešní pocta zesnulému Nietovi: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 22. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:10–15:55
Sobota 23. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 24. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Rossi má za sebou první test na motocyklu po zranění nohy

Rossi má za sebou první test na moto…

Poslední srpnový den si Rossi zlomil nohu. Včera se poprvé od nehody znovu posadil na motocykl. Testoval na okruhu v Misanu.

19.  9.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Pocta zesnulému Nietovi - Madrid

Pocta zesnulému Nietovi - Madrid

V sobotu se mnozí příznivci Angela Nieta sešli v Madridu, aby zde poctili tohoto nedávno zesnulého bývalého jezdce.

16.  9.  2017 |
Byl zveřejněn předběžný kalendář pro rok 2018

Byl zveřejněn předběžný kalendář pro…

Dnes byl zveřejněn předběžný kalendář MotoGP pro rok 2018. Oproti letošnímu roku bude o jeden závod více. Nově se totiž do kalendáře přidalo Thajsko, kde se pojede 7. října 2018. Brněnský závod je naplánován na 5. srpna 2018. Nejistota panuje ohledně toho, na kterém okruhu se příští rok pojede GP Velké Británie. Rozhoduje se mezi okruhem Silverstone a Donington Park.

13.  9.  2017 |
Valentino Rossi zkusí jet už v Aragonii

Valentino Rossi zkusí jet už v Arago…

Valentino Rossi testoval v pondělí a v úterý na okruhu v Misanu. Během dneška se mělo rozhodnout, zda Rossi pojede v Aragonii. A již je rozhodnuto. Rossi to zkusí.

včera |