MotoGP v Assenu: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců, kteří se umístili na pódiu, přinášíme prohlášení závodníků, kteří se ve Velké ceně Nizozemska MotoGP na stupně vítězů nevešli. Nechybí vyjádření českých reprezentantů.
MotoGP v Assenu: Ti, co se na pódium nevešli

Dani Pedrosa (Repsol Honda) - 4. místo
Vedoucímu jezdci celkové klasifikace se sice podařil start Velké ceny Nizozemska v Assenu, nakonec ale teprve podruhé v sezoně chyběl na stupních vítězů. "Zajížděl jsem dobrá kola, potom jsem měl problémy s oběma pneumatikami. Nechci se vymlouvat. Několik kol jsem zůstal za Rossim, pak to bylo čím dál těžší, zejména, když mě předjeli Marc a Crutchlow. Každému to klouzalo, ale já měl problémy ovládat motorku na vjezdech do zatáček a v závěrečných kolech jsem ztratil kontakt," vysvětloval. "Celkově jsme o víkendu měli dost negativní pocity, nakonec jsme zajeli slušný závod. Teď je čas připravit se na další. Gratuluji Jorgemu, protože to, co předvedl, a jakým způsobem, bylo úchvatné. Smekám před ním klobouk."

Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) - 5. místo
Malorčan podal heroický výkon, 36 hodin po operaci zlomené klíční kosti se postavil na start závodu, z dvanáctého místa se postupně propracoval na čtvrté, jedenáct kol před cílem ho předjel Cal Crutchlow a úřadující šampión s přehledem udržel důležité páté místo. "Několik minut po nehodě jsem nevěřil, že se něco takového stane. Byli jsme stateční a udělali operaci tentýž den. Kdybych čekal do pátku, doktoři by mě nenechali závodit. V prvních kolech jsem byl odvážný, protože předjíždět jezdce na brzdy s klíční kostí, jako je tato, bylo velmi náročné. Na začátku jsem se cítil fyzicky docela dobře, ale po sedmi kolech to bylo čím dál horší, bylo těžší měnit směr, brzdit i akcelerovat, nemohl jsem zajet lepší než pátou pozici. Na Daniho jsme tratili jen dva body. Taková pátá pozice je lepší než jakékoliv mé dosavadní vítězství," radoval se a doufal, že v Německu už se bude cítit lépe. "Nebudu stoprocentní, ale doufám, že to bude lepší než tady. Vítězství Valentina a třetí místo Crutchlowa je dobré pro šampionát. Byl bych radši, kdyby Cal dojel před Marcem, ale nikdy není nic dokonalé. Mám radost z Valentina, více než dva roky bez vítězství pro něj byly tvrdé, jsem za svého partnera z boxové zdi rád. Myslím, že po Aragónu (testech - pozn. red.) udělal některá zlepšení a využil příležitosti. Uvidíme, co se stane na Sachsenringu, loni jsme tam měli problémy a hondy byly silné, ale myslím, že pokud dokážu zlepšit svou fyzickou kondici, můžu tam být konkurenceschopnější než tady."¨

Stefan Bradl (LCR Honda) - 6. místo
Němec očekával po premiérovém startu z první řady lepší výsledek. "Šesté místo je pořád OK, ale ztráceli jsme na jezdce před námi. Najednou se nám nedařilo opakovat páteční časy, bylo těžší zatáčet a ztráceli jsme v nájezdech do zatáček. Na začátku mě někteří závodníci předjeli na brzdy, nedařilo se mi upravit mé brzdné body a ztrácel jsem při hledání reference," zhodnotil mistr světa Moto2 z roku 2011, který se chystal na testy v Argentině a těšil se na domácí závod na Sachsenringu.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 7. místo
Španěl po dvou pádech z předchozích velkých cen tentokrát dokončil a splnil tak hlavní cíl. "Je to jen malá útěcha, ale po dvou neúspěších to bylo velmi důležité. Motorka byla nestabilní. Kvůli proměnlivému počasí jsme neměli čas najít nejlepší nastavení. Nejdřív jsem se snažil zůstat klidný, zahřát pneumatiky a neriskovat. Možná jsem tím ztratil až příliš. Od půlky závodu jsem měl problémy se zadní brzdou, nemohl jsem zpomalovat, jak bych chtěl," vzpomínal na situaci, na kterou si musel několik kol zvykat. "Pak jsem se snažil co nejlépe dojet. Nebyl to moc dobrý závod, ale bylo důležité ho dokončit, abychom mohli ve větším klidu přemýšlet o budoucnosti."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 8. místo
Španěl zůstává nejlepším jezdcem CRT, připsal si třetí osmé místo v řadě. Za vítězným Valentinem Rossim zaostal o 32 sekund. "Cítím se velmi šťastný. Zajel jsem pěkný závod, pravděpodobně svůj nejlepší v MotoGP a určitě nejlepší jako jezdec týmu Power Electronics Aspar. Od čtvrtka jsem věděl, že okruh mé motorce sedí. Soustředil jsem se, abych dosáhl nejrychlejšího možného tempa," rozplýval se. "Na začátku jsem se několik kol držel nejlepších, to byl neobyčejný pocit. Když Stefan o tři sekundy poodjel, držel jsem se ho, aby nezvýšil náskok. Bojoval jsem s Bautistou. Je báječné dojet osmý před továrními jezdci Ducati a Smithem. Odvádíme skvělou práci a každý závod přináší nový úspěch. Děkuji týmu, že mi tento sen umožnil."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 9. místo
Angličan jel opět se zraněným zápěstím, které si nechal operovat krátce po Velké ceně Katalánska. "Byl to pravděpodobně nejnáročnější den v roce. Očekával jsem, že to bude lepší než v předchozích dvou závodech, ale místo toho mám více problémů. Byl to dobrý závod, je pěkné se v posledním kole posunout na deváté místo. Ztráta na Bradla byla podobná jako v Barceloně a ve skutečnosti je toto deváté místo lepší než šesté, které jsem získal v Barceloně, protože jsem o něj musel opravdu bojovat, nikdo nespadl. Pozitivní byl start ze druhé řady," vzpomínal jezdec, který si brousil zuby na sedmé místo. "Věděl jsem, že Jorge mě předjede. Zůstal jsem konzistentní, držel si tempo a ve druhé polovině závodu jsem byl silný. Pořád musím zapracovat na nastavení pro úvodní kola, ale do Německa mohu jet se sebedůvěrou. Znovu jsem dojel v elitní desítce a v posledním kole jsem porazil dva zkušené jezdce. Doufejme, že v Německu bude zápěstí menším problémem."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 10. místo
Ital zaznamenal nejhorší výsledek v sezoně, ale podobný průběh závodu očekával. "Celou dobu jsem se držel za Nickym a jel jsem tvrdě. Bylo těžké mít takové tempo. Ztráta je pořád velká, ale ve srovnání s tréninkem jsme v časech na jedno kolo tolik neztráceli. Tlačili jsme, riskovali, když jsme se snažili chytit Espargara a Bautistu. Byli jsme toho schopni, ale byli jsme na hraně a nedokázali s nimi bojovat v poslední šikaně. Předjel jsem Nickyho, bylo to na hraně, ale nemyslím, že by to nebylo čisté," vzpomínal. "Ta šikana je tím známá, ale bohužel nás naše bitva na brzdy zpomalila na výjezdu a Smith nás při zrychlování předjel. Je to škoda, ale jen to potvrzuje naši obtížnou situaci."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 11. místo
Mistr světa z roku 2006 se nevešel do první desítky. "Od začátku to byl náročný víkend. Neměli jsme přilnavost. Snažili jsme se zlepšit motorku, ale nedokázali jsme zařídit, aby fungovala. V závodě to bylo náročné, zejména při změnách směru. Motorka se dost hýbala, v několika rychlých zatáčkách jsem tlačil na přední část. Vždycky, když jsem se snažil přidat, abych snížil ztrátu, byl jsem široký nebo mi podkluzoval předek," vysvětloval. "V posledním kole jsem neměl dobrý průjezd patnáctou zatáčkou, Dovi přijel z vnitřku a oba nás vyvezl na vnějšek, takže nás Smith před cílem předjel. Byl to závodní manévr. Hlavní problém je, že jsme prohráli o třiatřicet sekund, což ukazuje, jak jsme daleko."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 12. místo
Francouz si po kvalifikaci věřil, ale nevyšel mu start. "Byl jsem ve skupince s Iannonem a Pirrem, podařilo se mi je předjet, ale mezitím Smith, Hayden a Dovizioso ujeli. Pokoušel jsem se je dohnat, ale nakonec jsem se rozhodl v klidu dokončit závod," vysvětlil. "Jsem zklamaný, protože při trénincích jsme našli nastavení, se kterým jsem se na motorce cítil dobře. V příštím závodě budeme v tomto trendu pokračovat."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 13. místo
Ital uznal, že se během víkendu moc nezlepšoval. "Neměl jsem na motorce dobrý pocit. Budeme se snažit zlepšovat, teď pojedeme testovat do Misana a budeme se soustředit na elektroniku, v této oblasti jsem se dost trápil. Musím se naučit poskytnout svým inženýrům a technikům přesnější zpětnou vazbu," uvedl nováček královské kubatury. "Na této trati je málo prudkých brzdění, to naší motorce moc nesedí, je fyzicky náročná a obtížná na vjezdu do zatáček."

Michele Pirro (Ignite Pramac Racing) - 14. místo
Testovacího jezdce Ducati, který opět zaskakoval za zraněného Bena Spiese od druhého kola trápily bolesti paže. "Musel jsem zpomalit. Pokusil jsem se pokračovat, aniž bych dělal chyby, ale jsem zklamán, protože jsem začal docela dobře a určitě jsem mohl být lepší. Motorka na tom pořád není, jak bych chtěl, bylo těžké ji řídit," přiznal. "Na začátku jsem sledoval Nickyho a Doviho a trochu bojoval s Andreou (Iannonem), ale pak jsem se propadl. Uvidíme, jestli můžeme být na Sachsenringu lepší."

Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) - 15. místo
Český reprezentant považuje bod z Assenu za letos nejcennější. "Vyjel jsem ho v plné konkurenci. Na druhou stranu je frustrující vědět, že to mohlo být o hodně lepší. Celý závod jsem odjezdil ve skupině s Pirrem a Iannonem na prototypech ducati, kterým ale nejsme schopní se současným motorem konkurovat. V zatáčkách jsem je dojížděl, na rovinkách jsem neměl dostatečný výkon, abych je předjel," vzpomínal. "Randy de Puniet, který byl na začátku ve skupině s námi, využil chyby obou ducati a podařilo se mu kolem nich prosmýknout. Já jsem stejným způsobem dokázal využít chyby Pirra, ale v předposledním kole jsem udělal chybu a spadl zpátky za něho."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 16. místo
Ital po čtyřech bodovaných umístěních v řadě tentokrát odjížděl s prázdnou. "Doufal jsem, že budu lepší, protože v posledních dnech jsme byli velmi konkurenceschopní. Doplatili jsme na výběr tvrdší přední pneumatiky, kterou jsme v trénincích nevyužili. Ve druhé části závodu docházelo k vibracím, dost jsem riskoval a musel bránit šestnáctou pozici," vzpomínal.

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 17. místo
Populární Texasan tentokrát vyšel bodově naprázdno. "Cítil jsem, že jsem měl dobrý start, ale v první zatáčce jsem byl sevřený a musel zpomalit, téměř jsem najel na obrubník a někteří mě předjeli. V páté zatáčce jsem byl vyvezen na vnějšek a předjeli mě další jezdci. Pak jsem si připadal, jako bych byl poslední," vzpomínal na tvrdý začátek. "Zatnul jsem zuby, předjel několik jezdců, možná nejvíc za poslední dobu, mé časy byly dobré, chlapi přede mnou tolik neodjeli, pokusil jsem se je pronásledovat, ale byla to náročná práce. Motorka se zdála být dost těžká na projíždění šikan ve velkých rychlostech. Děkuji týmu, byl to náročný víkend."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 18. místo
Ital se trápil zejména v úvodu s plnou nádrží. "Musíme na tom zapracovat. Byl to náročný víkend, konkurenceschopný jsem byl jen na mokru. Na začátku jsem byl široký a ztratil hodně času, ale ke konci jsem snižoval ztrátu. Dokázal jsem získat několik pozic, bylo pro mě důležité předjet Barberu, který jede se stejnou motorkou," uvedl a dodal, že nesplnil cíl bodovat. "Omlouvám se. Byli jsme dnes první a druhé FTR-Kawasaki, což nám dodává uspokojení, ale věřím, že máme velký potenciál a můžeme být blíže."

Yonny Hernández (Paul Bird Racing) - 19. místo
Kolumbijec byl zklamaný, že tentokrát nebodoval. "Mé časy v závodě byly s nastavením, které teď máme, konzistentnější. Mohl jsem bojovat o svou pozici až do konce závodu. Jsem také spokojený s nastavením do mokra, které jsme použili v tréninku, kde jsem byl velmi konkurenceschopný," bilancoval, poděkoval týmu a dodal, že se těší do Německa.

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 20. místo
Španěl už podruhé v řadě nebodoval. "Samozřejmě to nebyl dobrý den. Nevím, proč byl mezi výkonem v kvalifikaci a v závodě takový rozdíl. Ve warm-upu jsme udělali změnu v nastavení zavěšení, ale to by nemělo tak rozhodovat. Od startu jsem měl problémy s přilnavostí, motorka dost klouzala a nemohli jsme jet rychle. Jezdil jsem o jednu sekundu a tři desetiny pomaleji než v kvalifikaci, je jasné, že něco nefungovalo správně," věděl. "Teď se pokusíme najít důvod, proč se to stalo a budeme se soustředit na další závod."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 21. místo
Australan byl přesvědčen, že může podat lepší výkon. "Bojoval jsem ve skupině, ale nebyl jsem konzistentní až do konce. Proto jsem ze svého výkonu trochu zklamán. Je to další zkušenost, ale radši bych ji získal s lepším výsledkem," hodnotil sebekriticky. Věří, že věci, které se naučil, bude moci využít v dalších závodech.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 22. místo
Jezdec ze Severního Irska prožil náročný víkend. "Na mokru jsme měli výborné tempo, ale bohužel jsme tuto rychlost nepřenesli na sucho, i když bylo pěkné být na mokru nahoře mezi prototypy. Po pokroku, který jsme na podvozku udělali v Katalánsku, jsme doufali, že dobrý pocit bude pokračovat, i když Assen požaduje něco jiného," věřil. "Zúčastnil jsem se dlouhé bitvy s Yonnym, Barberou, Staringem a Cortim, bylo pro mě zklamáním, že jsem nepronikl do jejich skupiny. Děkuji všem chlapům z týmu za jejich tvrdou práci a těším se do Německa."

Iván Silva (Avintia Blusens) - 23. místo
Španěl se vrátil do MotoGP poprvé od loňské Velké ceny Valencie, tentokrát nahradil zraněného Hirošiho Aojamu. "Kdykoliv jsem vyjel na trať, zlepšil jsem se, ale nedokázal jsem najít nastavení, které by mi umožnilo jet dobře na suchu. Kvůli dešti jsme měli na práci málo času. Vzhledem k setrvačnosti motocyklu při změnách směru jsem se rychle unavil, v poslední části jsem musel zpomalit," vysvětloval. "Přesto si vážím svého návratu do nejvyšší třídy světového šampionátu."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Druhý český jezdec v MotoGP byl jediným závodníkem, který nizozemskou Tourist Trophy nedokončil. "Bohužel jsem měl problémy se silným větrem, motorka reagovala nervópzně, nemohl jsem jet, jak bych chtěl, od šestého kola jsem cítil silné bolesti v pravé ruce a musel odstoupit," vysvětloval.

25. června | Závodem MotoGP dnešní program v Assenu nekončí. Ve 14:30 nás ještě čeká závod Moto2.
25. června | Mezi čtyřmi prvními jezdci v průběžném pořadí třídy MotoGP je jen 11 bodů rozdíl.
25. června | Rossi má nejdelší vítěznou kariéru napříč kategoriemi - vítězí už 20 let a 313 dní. odkaz
25. června | Už ve 13:00 startuje závod MotoGP.
25. června | Paglianiho pád: odkaz

Harmonogram

GP Německa, Sachsenring
Pátek 30. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 1. července
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 2. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Po více než ročním čekání se výhry dočkal Rossi, Abraham sedmý

MotoGP: Po více než ročním čekání se…

Valentino Rossi si v nizozemském závodě, který byl ovlivněn počasím, vyjel další výhru kariéry. Na tuto výhru čekal více než rok. Naposledy zvítězil loni v Katalánsku. Na podium dnes Rossiho doprovodili Petrucci a Márquez.

25.  6.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: První pole position si v královské kubatuře vyjel Zarco

MotoGP: První pole position si v krá…

Johann Zarco se dnes v Assenu dočkal své první pole position v královské kubatuře. Spolu s ním vyjedou z první řady i Marc Márquez a Danilo Petrucci.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

23.  6.  2017 |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

23.  6.  2017 |
Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl Morbidelli, Baldassarri měl těžký pád

Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl…

Kvalifikace Moto2 byla přerušena kvůli Baldassarriho těžkému pádu. Jezdec míří do nemocnice na podrobnější vyšetření. Start z první řady si zajistili Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami a Thomas Lüthi.

24.  6.  2017 |