MotoGP v Austinu: Ti, co se na pódium nevešli

Po premiérovém závodě MotoGP v Austinu jsme vám přinesli ohlasy jezdců z pódia i českých reprezentantů, nyní přinášíme ve zkratce vyjádření dalších závodníků.
MotoGP v Austinu: Ti, co se na pódium nevešli

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 4. místo
Angličan byl také v Austinu nejlepším netovárním jezdcem. "Odvedli jsme lepší práci, než jsme všichni čekali. Netestovali jsme tu, takže jsme čekali, že se budeme více trápit. Kvůli středečnímu požáru v garáži jsme se nemohli normálně připravovat. Čtvrté místo za Márquezem, Pedrosou a Lorenzem je pro všechny z nás úspěch, chci moc poděkovat svým mechanikům," liboval si Angličan, který si v závodě držel konzistentní tempo. "Bohužel jsem byl široký, když jsem se snažil předjet Bradla, ale dokázal jsem se vrátit a jet stejně rychle jako Lorenzo. To mi dává sebevědomí do dalších závodů. Nikdy se nevzdám, myslím, že jsme znovu ukázali naši konkurenceschopnost. V Jerezu jsem byl při testech před několika týdny nejrychlejší, takže nás čeká další velká bitva."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 5. místo
Němec si po pádu v Kataru na texaské půdě spravil chuť. "Povedl se mi start, ale nebyl jsem tak agresivní jako jiní jezdci, protože při jízdě s plnou nádrží mi podkluzuje přední část. Rozhodl jsem se zůstat klidný a soustředit se. Ve třináctém kole mě předjel Crutchlow, který byl rychlý především v nájezdech do zatáček. My zase byli rychlí na výjezdu. Myslím, že páté místo je pro nás maximum," uvedl mistr světa třídy Moto2 z roku 2011.

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 6. místo
Fenomenální Ital očekával lepší výsledek. "Měl jsem problém s brzdami. Ztratil jsem část kotouče a při brzdění jsem pociťoval vibrace. Věděli jsme, že se tu budeme spíše bránit, víme, že když nemůžeme útočit, musíme zkusit dojet v elitní pětce, ale dnes jsme byli šestí. Pocit z prvních dvou závodů je pozitivní a do Jerezu jedeme optimističtí, čeká nás několik tratí, které nám sedí lépe," těší se.

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 7. místo
Ital sice nebyl spokojen s celkovým výsledkem, ale potěšilo ho, že dokázal pravidelně zajíždět časy pod 2:06 minuty. "Posledních pět nebo šest kol jsem byl konzistentní, v posledních třech kolech byla zábava, měli jsme hezkou bitvu s Bautistou. Víme, že musíme tvrdě pracovat, protože momentálně je tohle naše maximum, ale máme motivaci se zlepšit," ujistil.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 8. místo
Španěl si po kvalifikaci věřil na lepší výsledek. "Motorka se ale chovala jinak a už jsem si tolik nevěřil. Zkusil jsem se udržet skupiny, ale nezvládl jsem to. Když jsem stáhnul dvě sekundy na Doviziosa, svedli jsme pěknou bitvu, ale v poslední zatáčce jsem udělal chybu a on mě předjel. Je to škoda, ale za dva týdny v Jerezu budeme mít znovu šanci," věří.

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Američan má za sebou náročný víkend, Na začátku se trápil při změnách směru. "Na většině trati jsem byl OK, ale s přední částí stroje jsem si nevěřil při nájezdech do zatáček. Chlapi odvedli dobrou práci, na závod jsem dostal lepší motorku, takže nemám žádné výmluvy. Devátá pozice není to, co jsme chtěli. doufám, že dokážeme vyřešit několik věcí a posuneme se k jiným soubojům, než jaké jsme předváděli v prvních dvou závodech," řekl odhodlaně.

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 10. místo
Italský nováček královské kubatury litoval především nepodařené kvalifikace. "Dost jsme se zlepšili. Kdybych startoval více zpředu, možná by to bylo ještě zábavnější, ale myslím, že bychom dopadli stejně, protože jsem po několika kolech začal ztrácet sílu v pravé ruce. Bylo to náročné a bohužel jsem nemohl pořádně ovládat motorku. Ale pořád to byl dobrý závod, byl jsem agresivnější a sebevědomější ve správném slova smyslu a chvíli jsem se dokázal držet Nickyho, hodně jsem se naučil, což se mi bude v budoucnu hodit," řekl pozitivně.

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Španěl byl opět nejlepším jezdcem CRT, tentokrát porazil i dva prototypy. "Měl jsem dobrý start a dokázal jsem předjet Haydena, Iannoneho a Bautistu, ale dostali se zpět přede mě. I když bylo mým cílem být nejlepší z CRT, přiznávám, že jsem se také snažil držet této skupiny, ale nebylo to možné. Počáteční snaha mi pomohla získat náskok na Smithe a Spiese. Je pravda, že pak se postupně přibližovali, ale naštěstí jsem si dokázal udržet třísekundový náskok získaný právě v první části závodu, ale Smith mi nedal ani chvíli oddychu. Za to jsem mu vděčný, protože mě to donutilo jet na maximum a soustředit se," liboval si jezdec, který je spokojen s tím, že zatím vévodí kategorii CRT.

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 12. místo
Anglický nováček nejvyšší třídy tentokrát dokázal bodovat, je rád, že získal další cenné zkušenosti. "Na doporučení Bridgestonu jsem jel na tvrdé přední pneumatice, bylo to správné rozhodnutí, ale několik kol mi trvalo, než jsem pochopil, jak se chová. Nemohl jsem si dovolit další chybu, ale důležité bylo zrychlovat. V předposledním kole jsem byl rychlejší než v kvalifikaci, což je známka, o kolik lépe jsem jel. Každým kolem se učím, do Jerezu mohu jet s vírou, že můžu být ještě konkurenceschopnější , cílem bude přiblížit se první desítce," uvedl.

Ben Spies (Ignite Pramac Racing Team) - 13. místo
Američana limitovaly problémy v oblasti hrudníku. "Nevím, jestli to souvisí s přetížením mého ramene, jehož stav se naopak zlepšil. Dvě kola před koncem warm-upu jsem měl bolest v hrudníku. Připadal jsem si jako na noži," vysvětloval. Absolvoval vyšetření na klinice, do závodu nastoupil. "Zkusil jsem, co jsem mohl, ale nestačilo to. Osm kol před cílem jsem úplně odešel. Musíme zapracovat a vrátit se do stoprocentní kondice a pracovat na motorce. Jsem zklamán za tým, přátele, rodinu, fanoušky, Ducati i Ignite Pramac, protože by si zasloužili lepší výsledek."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 14. místo
Francouz po počátečních problémech zakončil víkend pozitivně. "Znovu jsme se trápili, hledali jsme správný směr a mám dojem, že jsme byli pořád krok za Aleixem. Měli jsme potíže hlavně s přední částí. Při warm-upu jsme chtěli vyměnit zadní zavěšení, ale trať byla příliš studená, takže jsme nemohli získat dobré závěry. Při závodě teplota výrazně vzrostla. Rozhodl jsem se neriskovat," vysvětlil jezdec, který se v úvodu držel za Smithem. "Pak jsem se málem dostal do kolize s jiným jezdcem, musel jsem prudce brzdit a umožnil jsem dalším, aby mě předjeli. Na pět kol jsem uvázl ve skupině, která mě velmi zpomalila. Podařilo se mi jí vzdálit, zrychlit tempo a předjet Hernándeze. Jsme znovu druhé nejlepší CRT, což není špatný výsledek, ale musíme dál pracovat, abychom byli více konkurenceschopní."

Yonny Hernández (Paul Bird Racing) - 15. místo
Kolumbijec znovu bodoval. Po vydařeném startu atakoval Spiese a Smithe. "Pak mi začala odcházet zadní pneumatika a nemohl jsem dosahovat potřebných časů. S první polovinou závodu jsem spokojen, ale jsem zklamaný, že jsem nemohl udržet druhé místo mezi CRT, kde jsem byl většinu závodu. Je dobré získat další bod," zhodnotil a poděkoval týmu.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 16. místo
Jezdec ze Severního Irska v úvodu špatně zařadil a vyjel z tratě jako poslední. "Probojoval jsem se na šestnácté místo, čtvrté mezi CRT, což je výrazné zlepšení oproti Kataru. Mým cílem bylo bojovat s FTR a s Kawasaki, v závodě jsem jim ujel, takže bych mohl říct, že jsem překonal naše cíle. Udělali jsme s naším strojem PBM velký pokrok. Máme jasno, kde se musíme dál zlepšit," pochvaloval si.

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 17. místo
Japonec tentokrát nebyl příliš spokojen. "Víkend byl velmi náročný. Když vezmete v úvahu problémy, které jsme měli před tréninkem, nebylo to tak špatné. Měl jsem dobrý start a zkusil se držet ostatních, ale pak jsem kvůli vibracím začal ztrácet. Je to problém, který musíme vyřešit. Zabránilo mi to jet rychleji," vysvětlil poslední mistr světa dvěstěpadesátek a poděkoval svým mechanikům.

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 18. místo
Španěla rovněž limitovaly vibrace. "Start byl dobrý, ale prokluzovala mi spojka. Jsem znepokojený, protože nedosahujeme našich cílů, ale vím, že můžeme," bilancoval.

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 19. místo
Ital cítil, že výsledek souvisí s nepříliš dobrým nastavením. "Stejně jako v Kataru jsem měl problémy. S plnou nádrží jsem nemohl jet tak rychle, jak bych chtěl. Když se nádrž vyprazdňovala, bylo těžší zatáčet. Tuto zimu jsme příliš netestovali, ale vzhlížíme k evropským závodům, jejichž tratě známe lépe, doufejme, že nám to pomůže k lepším výsledkům," uvedl a uznal, že nesplnil cíl víkendu porazit stroje týmu Avantia Blusens a Lavertyho.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 20. místo
Australan byl spokojen, že tentokrát dojel. "Je to důležité, protože se učím průjezdy podle zkušenějších jezdců. Dokázal jsem se zlepšit oproti svému nejlepšímu kolu z tréninku. Je to důkaz, že potřebujeme na motorce více času, abychom si zvykli a byli v této třídě konkurenceschopnější," vysvětlil.

Blake Young (Attack Perormance Racing) - 21. místo
Dvojnásobný vicemistr série AMA Superbike startoval na divokou kartu, do cíle dojel na posledním místě se ztrátou jednoho kola.

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing)
Ital v úvodu bojoval s prototypy, ale postupně začal ztrácet nejen na ně, ale i na stroje CRT. Navíc mu vypověděl službu motor. "Bohužel, do mě v té chvíli narazil Lukáš a upadl. Moc mě to mrzí, zničil jsem mu závod, ale nemohl jsem nic dělat. Doufám, že po dvou nevydařených závodech pro mě má sezona znovu začne v Jerezu," věří.

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing)
Ani tentokrát se zkušený Američan nedostal do cíle. "Motorka v kvalifikaci nebyla perfektní, ale vypadalo to, že bude moci závodit, bohužel nemohla. Přes noc jsme vyřešili problémy s vibracemi. Navíc jsme znovu měli problémy s hnacím ústrojím, ale z bezpečnostních důvodů jsme se je snažili vyřešit. Vzhledem ke všem problémům, co jsme měli, bylo lepší zajet do boxů dříve, než dojde k vážné havárii," vysvětlil Texasan své odstoupení.

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00