Po dlouhé letní přestávce se jezdci vrátili na trať. Závod v Brně byl dramatický z hlediska počasí, po oschnutí dráhy došlo k výměnám motocyklů. Podium v Brně bylo kompletně španělské: Márquez, Pedrosa a Viňales. Všichni jezdci ze stupňů vítězů věnovali své umístění Angelu Nietovi, který těsně před brněnským závodem zemřel na následky zranění z dopravní nehody.
Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1. místo
Ačkoliv brněnský okruh patří k tratím, na nichž má Márquez obvykle potíže, tentokrát se mu zde dařilo velmi dobře. Vyjel si pole position. Výborně mu vyšla brzká výměna motocyklu v boxech a s velkým náskokem si dojel pro vítězství. Tím si navíc upevnil vedení v šampionátu. Nyní má náskok 14 bodů. „Neděle byla pro všechny velmi speciální, protože každý závodil pro Ángela Nieta. Kromě toho to byl ale také velmi náročný závod,“ sdělil po brněnském závodě vítěz. „Na roštu jsem se rozhodl zariskovat s měkkou zadní pneumatikou, protože jsem věřil, že mi poskytne lepší přilnavost v prvních pěti kolech, než zajedeme na výměnu motorky do boxů, jenže nakonec to tak nebylo. Brzy jsem začal mít velké problémy a přicházel jsem o pozice. Proto jsem učinil rozhodnutí zajet okamžitě do boxů a risknout jízdu na hladkém obutí,“ popisuje Španěl. „Když jsem se vrátil zpátky na dráhu, tak upřímně řečeno, některá místa byla ještě dost mokrá a málem jsem v prvním kole spadl. Po výměně stroje je pak těžké znovu získat stejný cit a tak jsem chtěl rychle zjistit limity motorky. Na rovinu říkám, že jsem několikrát musel riskovat, ale tentokrát to bylo nezbytné. Poté, co jsem si vybudoval obrovský náskok, jsem se jen snažil jet dobře a dojet do cíle. S výsledkem jsem velmi spokojený. Je to okruh, na němž se obvykle spíš trápím, takže získat tady pětadvacet bodů je opravdu důležité. Děkuji týmu za další skvěle odvedenou práci!“ dodává Márquez.
Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 2. místo
Za Márquezem dojel do cíle jeho týmový kolega Dani Pedrosa. Pro Pedrosu to bylo již 150. umístění na stupních vítězů. „Tento víkend jsme byli konkurenceschopní za všech okolností, tedy jak v kvalifikaci, tak i v závodě, v němž jsme dojeli na pódiu,“ zhodnotil Pedrosa. „Jsem velmi spokojen s výkonem i se svým pocitem na motorce. V porovnání s první částí sezóny jsem se tak celkově cítil mnohem silněji. Musíme vylepšit pár detailů, třeba tentokrát mělo vliv správné načasování výměny v boxech, ale to je věc, z níž se dovedeme poučit. Obyčejně, když je ještě mokro a přezouvá se na hladké pneumatiky, musí být člověk opravdu velmi soustředěný na jízdu. To je obvykle Marcova silná stránka, protože za takových podmínek se mu daří. Příště si budeme muset udržet stejné nasazení a soustředěnost, protože tyto detaily jsou velmi důležité. Na Marca jsme sice ztratili pět bodů, ale něco jsme zase získali na jiné jezdce. Myslím, že rozhodnutí týmu testovat zde během letní přestávky bylo dobré. Vylepšili jsme několik detailů a nyní se na motorce cítím velmi dobře,“ říká Pedrosa.
Maverick Viňales (Movistar Yamaha MotoGP) – 3. místo
Zcela španělské podium v Brně zkompletoval Maverick Viňales, kterému se z náročného víkendu podařilo vytěžit maximu. V průběžném pořadí je Viňales druhý a na Márqueze ztrácí 14 bodů. „Jsem velmi spokojený, protože abych byl upřímný, třetí místo je to nejlepší, co bylo možné zajet. Jako cíl jsme měli stupně vítězů, což nám vyšlo,“ prohlásil Viňales. „Během celého víkendu nás provázely problémy, takže dokončit takto náročný víkend na třetí pozici je fantastický výsledek. Je nezbytné být pravidelně na stupních vítězů, abychom mohli myslet na titul. Na výměnu jsem zamířil o trochu později, myslím, že asi ve stejnou dobu jako Dani Pedrosa a nějací další jezdci, takže to bylo dobré pro celkový výsledek. Dráha osychala hodně rychle. Kdybych zajel do boxů o trochu dříve, mohlo to být lepší, ale na druhou stranu to je poprvé, kdy závod s výměnou motorek v boxech dokončuji na stupních vítězů, takže si z toho odnáším důležité zkušenosti. V Rakousku bude podstatné mít po celý víkend dobrý cit s motorkou a samozřejmě bude i naprosto stejně důležité v neděli vyhrát. Myslím si, že všechny stupně vítězů jsou tentokrát pro Ángela Nieta, protože to byl výjimečný člověk, jeden z nejlepších,“ vzpomněl mladý jezdec na svého zesnulého krajana.
Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 4. místo
Rossi se k výměně pneumatik vydal o několik kol později než Márquez. Po výměně se hodně propadl a postupem času se propracoval na páté místo. Nedlouho před koncem předjel i Crutchlowa a dostal se na konečné čtvrté místo. „Závody s výměnou motocyklu jsou vždy obtížné. Tyto situace rozhodně nejsou naší silnou stránkou, ale výsledek nakonec až tak špatný není,“ zhodnotil Ital. „Oproti předchozímu závodu tohoto typu jsme se dost zlepšili a já jsem teď dojel čtvrtý. Myslím si, že než ukončím kariéru, můžeme tuto situaci překonat! Domnívám se, že ve zcela suchém nebo plně mokrém závodě bych býval mohl bojovat o stupně vítězů. Byl to dobrý víkend, protože jsme dobře pracovali. Na motocyklu jsem se cítil dobře, což je důležité. Navíc jsem byl silný na mokru i na suchu. Závod byl opravdu náročný, tlačil jsem na pilu od začátku až do konce. Je škoda, že jsme nezískali víc bodů a nedojeli na pódiu, ale zkrátka to dopadlo takhle a v těchto podmínkách není čtvrté místo až tak špatné,“ doplnil Rossi.
Cal Crutchlow (LCR Honda) – 5. místo
Britský jezdec Crutchlow získal před rokem v Brně své první vítězství v MotoGP. Tehdy se jelo na mokré dráze. Déšť do dění zasáhl i letos. Tentokrát Crutchlow stačil na páté místo. „Bylo by pěkné bojovat s Pedrosou o pódium. Zajel jsem do boxů ve stejné době jako on, ale on odvedl lepší práci při předjetí Petrucciho než já,“ říká Brit. „Předjet Ducati bylo opravdu velmi náročné. Jakmile se Pedrosa dostal vpřed, dokázal ujet, jenže mně to trvalo dalších deset kol. Když jsem Petrucciho konečně předjel, dokázal jsem také jet rychleji, ale Maverick už mě předjel. Celkově hodnotím víkend pozitivně, skončit v Top5 v Brně je dobré. Ale chtěl jsem stupně vítězů, bylo to mým cílem, ale nezískal jsem ho, takže samozřejmě nemůžu být zcela spokojen. Můj tým po celý víkend pracoval skvěle, takže musíme poděkovat Hondě a LCR týmu a nyní jedeme do Rakouska, kde opět uděláme maximum,“ uzavírá Crutchlow.
Foto: Repsol