MotoGP v Indianapolis: Ti,co se na pódium nevešli

Po ohlasech z pódia a tiskové zprávě Karla Abrahama přinášíme vyjádření jezdců MotoGP, kteří letos v Indianapolis umístění na stupních vítězů nedosáhli. Nechybí ani prohlášení Lukáše Peška.
MotoGP v Indianapolis: Ti,co se na pódium nevešli

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Devítinásobný mistr světa se mohutným finišem posunul až těsně pod stupně vítězů. "Závod nakonec nebyl tak špatný, zvlášť druhá polovina, zejména ve srovnání s kvalifikací. Dařilo se mi dobře řídit motorku a užíval jsem si to. Ve druhé polovině závodu jsem zajížděl dobré časy a měl jsem skvělé bitvy s Bradlem a Bautistou, ale především v posledním kole s Calem, to bylo velmi veselé. Čtvrté místo je tu dobré, uvážíme-li, že tato trať je pro mě jedna z nejhorších a že jsem startoval z devátého místa, jsem celkem spokojen," pochvaloval si. "Pořád musíme pracovat, pochopit, proč se mi v prvních kolech nedařilo, a využít přilnavost pneumatik. Ve druhé části, když pneumatiky podkluzují, mohu vjíždět do zatáček rychleji, jet rychleji a zajíždět dobré časy. Musíme se zlepšit, protože první tři jezdci jsou velmi silní."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 5. místo
Angličan v závěrečném kole prohrál s Rossim souboj o čtvrtou příčku. "Jsem velmi potěšen, že jsem dojel závod v elitní pětce, znamená to, že jsem v šampionátu pořád nejlepší jezdec se satelitní motorkou, což je úspěch, na který jsem hrdý. Byla to skvělá bitva, dost jsem si ji užíval. Všichni jsme závodili absolutně na maximu, Álvaro jel fantasticky, také smekám před Valentinem, protože se dlouho posouval dopředu a ke konci závodu to není lehké. Věděl jsem, že se rozhodne v posledním kole a pravděpodobně v poslední zatáčce, udělal jsem maximum, abych si udržel čtvrté místo," vzpomínal. "Ale Valentino předvedl přesně před poslední zatáčkou dobrý manévr a nemohl jsem ho dostat za sebe. Přesto jsem si užil dost zábavy, myslím, že my tři jsme přinesli americkým fanouškům radost. Na trati, kterou vůbec nemám rád, jsem na Valentina ztratil jen dva body. Byl jsem po celý víkend silný, což mi dodává dost sebevědomí do nadcházejících závodů v Brně a Silverstone, kde jsem byl loni velmi konkurenceschopný."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 6. místo
Španěl svedl pěknou bitvu o čtvrté místo. "Jsem spokojen, myslím, že jsme odjeli skvělý závod. Pochopitelně bych radši dojel čtvrtý, ale šesté místo a způsob, jakým jsme ho dosáhli, nejsou špatné. Bohužel jsem v první části závodu musel na přední pneumatiku tlačit víc, než bych chtěl. Na konci jsme za to zaplatili, když jsem nedokázal ubránit svou pozici před Crutchlowem," vysvětloval. "Je to škoda, ale jinak jsem spokojen, máme teď z motorky fantastický pocit a odvádíme dobrou práci. Chci poděkovat zejména týmu, chlapům od Showa, Nissinu a samozřejmě od Hondy. Teď můžeme směřovat do budoucnosti s ještě větším sebevědomím."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 7. místo
Němec po druhé příčce v Laguna Seca tentokrát do bojů o čelní místa nezasáhl, což ho trochu zklamalo. "O víkendu jsem měl smíšené pocity. Na začátku jsme byli velmi silní, ale po třech nehodách v trénincích jsem trochu ztratil sebedůvěru. Zkusili jsme nastavit motorku, ale během závodu bylo pro mě po těchto změnách těžké ji řídit," vysvětloval. "Nedokázal jsem po celý závod udržet stejnou rychlost, protože jsem byl příliš unaven, takže jsem ztratil na jezdce před sebou. Teď se jen chci přesunout do Brna a být zpátky ve skupině."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 8. místo
Anglický nováček třídy MotoGP splnil svá očekávání, ale netušil, že bude tak daleko za vítězem. "Závod byl velmi vzrušující, měl jsem úžasný start, ale brzy po prvním kole jsem cítil, že máme potíže se zadní částí motorky. Zkusil jsem udržet tempo, ale bohužel jsem v šesté zatáčce vyjel z tratě a několik chlapů mě předjelo. Snažil jsem se probojovat zpátky, ale problém zadní části se zhoršoval a na konci závodu jsem se mohl pokusit předjet jen jezdce ducati," připomněl. "Měl jsem trochu štěstí, že do poslední zatáčky najeli ze široka, takže jsem je mohl na cílové rovince předjet oba. Osmé místo není špatné, ale jsem trochu zklamán, protože jsme po celý víkend odváděli opravdu dobrou práci a do závodu jsem si věřil. Teď jen doufám, že mohu dobrou výkonnost z tréninků přenést do kvalifikace v Brně."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Američan bojoval se svým týmovým kolegou o osmou příčku až do poslední zatáčky, kde mezi nimi došlo ke kontaktu, po kterém oba klesli až za Smithe. "Doufali jsme ve víc. V kvalifikaci jsme našli směr, ale v závodě jsme po pár kolech ztratili přilnavost zadní části. Zpočátku jsem se snažil držet Rossiho, ale když mi odešly pneumatiky, udělal jsem malou chybu a on mi ujel. Od té chvíle jsem závodil už jen s Dovim. Hodně tlačí a nedělá moc chyb. Jeli jsme osamoceni a v poslední zatáčce posledního kola jsme měli kontakt," zhodnotil. "Byla to moje chyba. Když se dveře začaly zavírat, už jsem tam byl a nechtěl, aby byl před mým předním kolem. Bohužel nás na cílové čáře porazil Smith. Je to škoda, ale pořád musíme zlepšovat motorku pro závodní vzdálenost. Závod šel lépe než loni, fanoušci byli skvělí, ale rád bych jim předvedl lepší bitvu než tuto."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 10. místo
Italovým cílem bylo zajíždět časy okolo 1:40 min. "Bohužel zadní pneumatika začala v posledních deseti kolech na obou stranách ztrácet přilnavost, takže závod se stal strategickou bitvou mezi Nickym a mnou. Jsem poměrně spokojen, jak jsem závod zvládl, dokázal jsem ho v posledním kole předjet zpátky, ale v poslední zatáčce se chtěl dostat přede mě za každou cenu a udělal opravdu agresivní manévr. Nečekal jsem to, protože jsem nenechal otevřené dveře. Nicky projížděl vedle mě a dotkli jsme se, určitě to nebylo bezpečné, ale můžeme říct, že to byl závodní incident," popisoval kolizi ze svého pohledu. "Byli jsme předvoláni k ředitelství závodu, protože je samozřejmě důležité o takových věcech mluvit a okamžitě si je vyjasnit. Upřímně, jsem otrávený, že jsem ztratil dvě pozice, chtěl jsem za sebou udržet také Smithe. Nemá smysl vytvářet v podobných situacích spory, takže pro mě je to uzavřené."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 11. místo
Nováček královské kubatury se vrátil po dvou závodech vynechaných kvůli zranění. "Jsem spokojen, protože jsem dokázal odjet celý závod. V prvních kolech jsem se držel za Doviziosem a Nickym a byl celkem rychlý. Pak jsem začal fyzicky trpět, rameno mě dost bolelo, při brzdění jsem nemohl držet brzdu příliš dlouho, protože jsem neměl sílu. Nohama jsem tiskl nádrž a záda jsem ohnul do bolestivé polohy," vysvětloval své peripetie. "Byl to jeden z nejlepších letošních závodů, během celého víkendu jsme dobře pracovali, takže jsem spokojen. Určitě jsme mohli zlepšit výsledek. Musíme se přiblížit k dalším jezdcům Ducati, to je náš cíl v příštích závodech."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 12. místo
Nejlepší jezdec CRT se po výpadku v Laguna Seca vrátil na body. "Tento víkend byl pro nás náročný. V sobotu odpoledne jsem měl pád a nemohl pracovat, jak jsem chtěl. I v neděli jsem v důsledku pádu cítil bolest v levé ruce, ale doktoři v Mobilní klinice v léčení překonali sami sebe a mohl jsem jet bez problémů. Před závodem jsem dostal infuzi na snížení bolesti," vzpomínal. "Bylo těžké být agresivní a podat s tak bolestivýma rukama stoprocentní výkon. Bylo těžké měnit směr. Pořád si myslím, že můžeme být spokojeni, tvrdě jsme pracovali, byli jsme znovu nejlepší mezi CRT a dosáhli tady v Indianapolis dobrého výsledku. Teď je čas se dát dohromady a příští víkend v Brně pokračovat na vrcholu."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 13. místo
Američan získal doma další tři cenné body. "Byl to dobrý den. Dal jsem do toho vše. Deset kol před cílem zadní pneumatika přestala být přilnavá a já se dost trápil. Bylo těžké se udržet na motorce, na to jsem se zaměřil. Měl jsem dobrý start, cítil jsem se dobře a měl několik velkých momentů," bilancoval. "Máme nějaké body a postupně se přibližujeme, příští víkend potřebujeme udělat další menší krok vpřed. Děkuji svým chlapům za jejich tvrdou práci po celý víkend. Byl to dobrý víkend."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 14. místo
Také Ital si průběh závodu pochvaloval. "Jsem spokojen, protože jsem dokázal dokončit závod, toho jsem ještě nedávno nebyl schopen. Na začátku s plnou nádrží jsem měl problémy s přední částí a s řízením, dvakrát mi téměř uteklo přední kolo, tím jsem ztratil na Colina. Jinak jsem mohl být v boji o nejlepší CRT," věří. "Na začátku víkendu jsme se trápili, ve čtvrtém tréninku a ve warm-upu jsme našli modifikace, které mi umožnily být rychlejší. Mohl jsem být lepší, ale nakonec jsme oba na bodech a druhý a třetí mezi CRT. Do Brna jedeme s nadějí, že druhá polovina sezony bude pokračovat tímto směrem."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 15. místo
Poslední mistr světa dvěstěpadesátek bodoval podruhé v sezoně. "V kvalifikaci jsme měli problémy se zadní brzdou a ve warm-upu jsme je nedokázali vyřešit. Pro závod jsme vzadu vyměnili celou brzdnou soustavu. Trochu jsme se obávali, protože to byl materiál, který jsme dosud netestovali. Nevěděli jsme, jak bude pracovat. Naštěstí fungoval dobře a neměl jsem žádný problém. Jsem spokojen, že jsme potíže s brzdou vyřešili a znovu bodovali, protože jsme měli velmi dobrou rychlost," pochvaloval si. "Myslím, že nebýt incidentu v prvním kole, při kterém mě jezdec donutil vyjet mimo trať a já ztratil několik pozic, mohl jsem dokončit výše. Chci poděkovat týmu za odvednou práci, doufám, že budeme v této linii pokračovat. Je dobré znovu bodovat a cítit se konkurenceschopně. Jsem spokojen."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 16. místo
Bývalý vicemistr stopětadvacítek i dvěstěpadesátek naopak tentokrát nebodoval. "Byl to obtížný a komplikovaný víkend, v trénincích jsme měli problémy s přední částí motorky. Udělali jsme hodně testů a ještě před startem jsme uvažovali o změnách. Skutečností je, že se mi nedařilo jet lehce, nezměnilo se to ani v závodě," lamentoval. "Jsem trochu zklamán, protože v minulém závodě jsem byl nejlepší CRT a tento výsledek jsem nečekal. Naštěstí příští víkend jedeme další závod. Máme novou příležitost a je to okruh, který mám rád."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 17. místo
Ital nebodoval teprve podruhé za posledních osm závodů, příčinu viděl v nesprávném výběru měkké zadní pneumatiky v kombinaci s vysokými teplotami. "Po závodě nepřišlo žádné ocenění, ale mám důležitou lekci. Určitě preferuji závody, kde startuji zezadu a dojedu vepředu, než jak to bylo v Indianapolis, kde jsem startoval lépe než obvykle, ale dojel hůře. Byli jsme nerozhodní s pneumatikami. Viděl jsem, že budu na roštu jediný s měkčími," vysvětloval. "Myslel jsem, že budu mít výhodu alespoň v úvodní části, ale nakonec nebylo nic. Škoda, doufal jsem, že to bude lepší. Nevím co očekávat v Brně, doufám, že budu mít okamžitě dobrý pocit a budu konkurenceschopný nejen v jednom kole, ale i v závodní vzdálenosti."

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 18. místo
Reprezentant Severního Irska skončil opět za body. "Indy bylo obtížné. Po dobrém startu jsem se v úvodních kolech trápil. Moje tempo se zlepšilo uprostřed závodu, když mi začalo ubývat palivo, ale chlapi vepředu ujeli příliš. Jel jsem osamělý závod a dojel osmnáctý," zhodnotil. "Na základě informací, které jsme nasbírali, máme nějaké nápady jak pokročit se základním nastavením našeho šasi. Znám okruhy, které přijdou na řadu, takže by to mělo být jednodušší."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 19. místo
Australan nenavázal na sobotní tempo. "Nejsem spokojen, bohužel jsem neměl z motorky stejný pocit jako v trénincích. Zkusili jsme všechny možné způsoby, abychom zlepšili naši sebedůvěru, ale nedokázli jsme to, omlouvám se týmu," litoval.

Yonny Hernández (Paul Bird Motorsport)
Kolumbijec byl zklamán, že musel ze závodu odstoupit. "Celý víkend jsem se cítil dobře a měl dobré tempo. Motorka na začátku závodu pracovala OK, ale zdálo se, že ztrácí výkon, pak se zastavila. Teď přemýšlím jen o Brnu, kde, doufám, zajedu dobrý závod," přeje si.

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Jediný Čech, který nastoupil do závodu, měl na startu problémy s kontrolou trakce. "Zůstal jsem tak sám na konci skupiny. Pak jsem se vrátil do tempa, ale v určité chvíli jsem začal vidět rozostřeně a ztrácel stopu. Evidentně jsem měl fyzický problém a abych se vyhnul riziku, odstoupil jsem. Příště mě čeká domácí závod, rád bych zajel pro své fanoušky dobrý výsledek," přál si. Netušil, že možná v Brně z finančních důvodů nenastoupí.

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar)
Francouz nedokončil závod již popáté v sezoně. "Během víkendu jsme měli problémy s akcelerací. Měli jsme různé potíže a snažili jsme se vyrovnat s nimi co nejlépe. Ve warm-upu jsme zkusili různé změny a vylepšení kontroly trakce. I tak jsem měl z výkonu divný pocit. Kola v různých místech podkluzovala a bylo obtížné najíždět do zatáček," hodnotil. "Na startu závodu jsem se snažil zůstat soustředěný, ale problémy pokračovaly. Proto jsem se rozhodl opustit stopu a opatrně dojet do boxů."

Blake Young (Attack Performance Racing)
Domácí jezdec startující na divokou kartu hned v prvním kole upadl a závod nedokončil.

Ben Spies (Ignite Pramac Racing)
Rodák z Memphisu, který závodil naposledy v dubnu v Austinu, se měl vrátit po zranění pravého ramene, si ve třetím tréninku vykloubil levé rameno. "Je to pochopitelně velká smůla. Když už jsem byl zpátky a začal se cítit dobře, máme tu další zranění ramene, tentokrát levého. Teď se musím dostat zpátky do Dallasu, absolvovat CT zápěstí, jestli je něco zlomeného i tam, na rameni mám každopádně separaci třetího stupně," bilancoval. "Co se týče pádu, v prvním kole po výjezdu jsem udělal chybu, dostal jsem smyk zadního kola a highsider. Omlouvám se týmu, jsem frustrovaný za fanoušky, protože jsem se těšil, že tu budu. Začali jsme se cítit dobře, ale jsme zpátky v začarovaném kruhu."

17:42 | Kornfeil pojede příští rok v témže týmu jako letos: odkaz
17:36 | Joan Mir obdržel po dnešním závodě penalizaci za nezodpovědnou jízdu a na startu dalšího závodu klesne o šest míst.
10:25 | Závod Moto3 začne v 11:40 a pojede se jen 13 kol, následovat bude Moto2 ve 12:40, pojede se 21 kol a start MotoGP zůstává na 14:00.
10:18 | Změna programu kvůli mlze: warm up Moto2 10:30 - 10:45, warm-up MotoGP 10:55 - 11:10.
10:12 | V 10:10 byla znovu otevřena pit lane, warm up Moto3 pokračuje a bude o pět minut kratší.

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 22. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:10–15:55
Sobota 23. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 24. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: V Aragonii vystartuje jako první Viňales

MotoGP: V Aragonii vystartuje jako p…

Maverick Viňales si zajistil pole position pro zítřejší závod. Na druhé místo se kvalifikoval Jorge Lorenzo. Valentino Rossi se navzdory nedávnému zranění nohy dokázal probojovat do první řady. Márquez upadl.

včera | | 4 N/A
MotoGP: Páteční odpolední trénink ovládl Pedrosa

MotoGP: Páteční odpolední trénink ov…

Dopoledne jel nejrychleji Márquez, odpoledne jej vystřídal jeho kolega Dani Pedrosa. Druhé místo obsadil Jorge Lorenzo a třetí skončil Johann Zarco. Márquez klesl na čtvrté místo.

22.  9.  2017 |
Rossi má za sebou první test na motocyklu po zranění nohy

Rossi má za sebou první test na moto…

Poslední srpnový den si Rossi zlomil nohu. Včera se poprvé od nehody znovu posadil na motocykl. Testoval na okruhu v Misanu.

19.  9.  2017 |
Valentino Rossi zkusí jet už v Aragonii

Valentino Rossi zkusí jet už v Arago…

Valentino Rossi testoval v pondělí a v úterý na okruhu v Misanu. Během dneška se mělo rozhodnout, zda Rossi pojede v Aragonii. A již je rozhodnuto. Rossi to zkusí.

20.  9.  2017 |
MotoGP: V deštěm ovlivněném tréninku zajel nejlépe Márquez

MotoGP: V deštěm ovlivněném tréninku…

V prvním tréninku na GP Aragonie se nejlépe dařilo jezdcům týmu Repsol Honda. První čas zajel Marc Márquez a druhý skončil Dani Pedrosa. Za touto dvojicí se umístil Johann Zarco z týmu Monster Yamaha Tech 3.

22.  9.  2017 |