MotoGP v Kataru 2014: Ti, co se na pódium nevešli

Po vyjádřeních jezdců z pódia uvádíme také prohlášení závodníků, kteří se na okruhu Losail v Kataru na pódium nedostali.
MotoGP v Kataru 2014: Ti, co se na pódium nevešli

Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) - 4. místo
Španěl na okruhu Losail v Kataru dominoval volným tréninkům, v kvalifikaci dvakrát upadl, v závodě zajel svůj nejlepší výsledek v MotoGP. „Jsem šťastný za sebe i za tým. Kvůli dvěma chybám v kvalifikaci byl závod opravdu obtížný. Začínal jsem ve třetí řadě a s plnou nádrží jsem se trápil při předjíždění dvou ducati, které měly výhodu v rychlosti na dlouhé rovince. Nechtěl jsem udělat žádné chyby,” vysvětloval svou trpělivou jízdu. „Čekal jsem na správný moment k předjetí. Je to škoda, protože jsme měli rychlost na to, abychom bojovali s nejlepšími. Ale musím být spokojen, protože jsme čtvrtí v šampionátu. Děkuji svému týmu a Colinovi, který mi poskytl některé díly ze svého druhého stroje na opravu mé motorky, která byla kompletně zničena po pádu v kvalifikaci.”

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 5. místo
Ital bral výsledek pozitivně z hlediska bodů do šampionátu. „Naším dalším důležitým cílem byla redukce ztráty na vítěze, oproti loňsku jsme ji snížili na polovinu. Pořád máme problémy s nedotáčivostí, což ovlivňuje náš výkon v závodě. Jsem potěšen z pokroku, který jsem udělali, i když pořád musíme na vylepšení motorky tvrdě pracovat,” zhodnotil.

Cal Crutchlow (Ducati Team) - 6. místo
Angličan označil svůj první závod v barvách Ducati jako sladkohořký. „Šesté místo je dobrý výsledek, potřeboval jsem se klukům odměnit dokončeným závodem, protože po warm-upu, kde jsem upadl, tvrdě pracovali. Od pátého kola jsme měli problém s elektronikou, nefungoval transpondér, motorka se chovala zvláštně. Těšilo mě, že jsem až do poloviny závodu soutěžil s Aleixem a Dovim, ale ke konci se problém zhoršoval a bylo těžké dojet. Bylo důležité absolvovat celou závodní vzdálenost a neodjíždět odtud v příliš špatné náladě,” vysvětlil.

Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) - 7. místo
Loňský vicemistr třídy Moto2 debutoval v MotoGP. „Jsem velmi spokojen. Čekal jsem, že se dokážu držet Nickyho Haydena jen několik kol, ne po celý závod, natož ho porazit. V prvních kolech jsem chtěl využít potenciál měkčích pneumatik, byl jsem celkem agresivní a podnikl několik předjetí. V té chvíli jsem řadu kol sledoval Haydena,” vzpomínal. „Pak jsem cítil, že mě pustí, jen aby mě znovu předjel. Věděl jsem, že bych mohl být rychlejší než on, takže jsem se ho v pozdější fázi závodu v rychlém sektoru pokusil předjet. Pak jsem v posledních dvou kolech tlačil, jak jsem mohl. Dosáhli jsme našeho cíle, kterým bylo být nejlepší hondou třídy Open.”

Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) - 8. místo
Američan se vrátil k Hondě po pěti letech u Ducati. „Museli jsme v noci měnit startovní proceduru. Nebylo to jednoduché, všude okolo byli jezdci, ale dokázal jsem se dostat do lepšího rytmu než při testech a tréninku, konzistentně jsem zajížděl časy okolo 1:56 min. Zkusil jsem všechno, abych se udržel Espargara, ale ke konci jsem měl opotřebovanou levou stranu pneumatiky a vyjel z tratě. Skončil jsem v bitvě se Scottem. Několikrát jsme se předjeli a on mě zdolal na rovince,” bilancoval. „Několik jezdců upadlo, ale my jsme dojeli a skončili osmí. Na začátku jsme nastavili skvělé tempo, teď musíme zapracovat na druhé polovině a zkusit se zlepšit na základě toho, co jsme se tu naučili. Chci poděkovat týmu, Hondě a všem svým sponzorům za jejich snahu. Teď musíme směřovat k dalšímu závodu.”

Colin Edwards (NGM Forward Racing) - 9. místo
Američan měl od začátku problémy s přilnavostí a závod neproběhl podle jeho představ. „Hlavní problém zůstává stejný. Nemůžu s motorkou zatáčet. Budeme dál pracovat a věřím, že se můžeme zlepšit. Za tým jsem šťastný. Máme dobré body a těším se na texaskou velkou cenu, můj domácí závod,” uvedl stručně.

Andrea Iannone (Pramac Racing) - 10. místo
Ital v průběhu závodu upadl, přesto dokončil v první desítce. „Omlouvám se, jak to probíhalo. Upadl jsem po dobrém startu hned ve druhém kole. Když jsem zatáčel, zavřel se mi předek, ale netlačil jsem. Když jsem se vrátil na trať, získal jsem dobrý rytmus, který se blížil tomu, jaký měli jezdci čelní skupiny. Myslím, že jsem tu mohl zajet dobrý výsledek,” byl přesvědčen a poděkoval týmu a Ducati za podporu.

Hiroši Aojama (Drive M7 Aspar) - 11. místo
Japonec se vrátil k Hondě po dvou letech. „Byl to náročný závod, v průběhu noci začaly klesat teploty a pocit z pneumatik se zhoršoval, proto tolik jezdců upadlo. Osobně jsem vybral nejměkčí pneumatiku, bylo obtížné přizpůsobit tempo teplotě, ale dostal jsem se do souboje s Hernándezem. I když moje rychlost byla lepší než jeho, nemohl jsem ho předjet,” vzpomínal. „Kdybych se s ním nezapletl, mohl jsem dojet výše, ale jsem spokojený, protože to byl obtížný víkend a tým odvedl skvělou práci. Našli jsme v sobotu dobré nastavení, což se vyplatilo.”

Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) - 12. místo
Kolumbijec byl spokojen, že splnil svůj cíl. „V závodě jsem bojoval se svými soupeři a dojel dvanáctý. V posledním kole jsem bohužel špatně zařadil a předjel mě Aojama. Jsem potěšený, že jsem získal čtyři body. Teď budeme pokračovat v práci na zlepšování. Děkuji Giacomovi Guidottimu a týmu za odvedenou práci,” chválil.

Nejlepší výsledek za poslední rok: tři body z Kataru

Nejlepší výsledek za poslední rok: tři body z Kataru

Danilo Petrucci (Iodaracing Project) - 14. místo
Ital byl spokojen s průběhem závodu i s prací týmu. V průběhu předsezonního testování se dobře seznámil s motorkou i s elektronikou. „Abych byl upřímný, před závodem jsem body nečekal. Tento víkend jsme měli dost problémů. V závodě jsem dokázal získat zkušenosti s motorkou. Oproti loňskému roku se mi jelo snadněji a byl jsem rychlejší. Během první části závodu jsem se držel ve středu pole, pak jsem chytil rytmus, ale byl jsem mezi motorkami, které byly rychlejší než moje. Co jsem získal v zatáčkách, ztrácel jsem na rovince,” přiznal. Se začátkem sezony je spokojen, poděkoval týmu.

Broc Parkes (Paul Bird Racing) - 15. místo
Bývalý jezdec superbiků a supersportů se do silničního mistrovství světa vrátil po patnácti letech. Roku 1999 startoval v domácí Velké ceně Austrálie ve stopětadvacítkách na divokou kartu. Nyní při debutu v MotoGP dosáhl prvního bodu. „Bylo to fantastické pro mě i pro tým. Měl jsem dobrý souboj s některými dalšími stroji třídy Open a měli jsme štěstí, že někteří odpadli. Škoda, že Michael dostal penalizaci, jinak by tu byl jistě nahoře. Doufejme, že v Texasu budeme pokračovat tam, kde jsme tu skončili,” přeje si.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 16. místo
Severní Ir se vlivem penalizace propadl, na body se už nedostal. „Byl to lepší závod, než jsem po obtížném víkendu očekával. Moje rychlost byla dostatečná na čtrnácté místo, ale o to jsme po penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou přišel. Tak či tak je to pro nás pozitivní začátek šampionátu, Broc získal bod a já jsem spokojen, jak se mi jelo, i když umístění mě k tomu neopravňuje,” zhodnotil.

Mike di Meglio (Avintia Racing) - 17. místo
Mistr světa stopětadvacítek z roku 2008 během svého prvního víkendu v MotoGP dvakrát upadl. „S novými pneumatikami jsem se na startu cítil dobře. Připadal jsem si ještě rychlejší než Héctor, protože ten v té době neměl na tvrdší pneumatice velkou přilnavost. S přibývajícími koly jsem se ale cítil hůře, bál jsem se, abych neudělal chybu a nedokázal jsem správně odhadnout své limity. Zapracuji na tom, aby mě tyto nervy opustily. Jsem rád, že jsem svůj první závod v MotoGP dokončil. Jsem potěšen prací týmu. Musíme si uvědomit, že motorku pořád vyvíjíme,” připomněl.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini)
Španěl v závěru upadl ze čtvrtého místa, naštěstí vyvázl nezraněn. „Byl to zvláštní pád. Najel jsem do druhé zatáčky stejně jako v předchozích kolech, ale náhle mi uklouzlo přední kolo. Během závodu jsem měl určité problémy s brzdami, nevím, jestli s tím souvisel ten pád, každopádně se velmi omlouvám týmu. Až do nehody jsem se bavil soubojem o první pozice. Můj start nebyl tak dobrý, ale postupně jsem se dokázal probít polem,” vzpomínal. „Jednu chvíli jsem se našel na druhém místě. Určitě jsme mohl být na pódiu. Je škoda, že jsme nedokončili. Omlouvám se týmu a fanouškům. Doufám, že příště dovezu dobrý výsledek.”

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3)
Angličan poprvé v MotoGP startoval z první řady, v závodě nakonec upadl, když mu uklouzlo přední kolo. „Nebyl to ideální způsob zakončení prvního závodu sezony. Během závodu jsem udělal, co jsem mohl. Cítil jsem se dobře. Bylo těžké zkrátit sekundovou ztrátu na nejlepší, ale pět nebo šest kol před cílem jsem byl odhodlaný to zkusit. Bohužel jsem upadl. Chci poděkovat týmu, zejména za opravy po pátečním pádu. Teď to musím trochu přehodnotit, vzít si z tohoto víkendu pozitiva, nalézt do Austinu novou sebedůvěru a být tam konkurenceschopný,” přeje si.

Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3)
Úřadujícího mistra světa Moto2 při debutu v MotoGP zastavila technická závada. „Nezačali jsme víkend nejlépe, protože jsem se stále zcela nezotavil ze svého zranění ramene. V pátek jsem upadl a má sebedůvěra šla dolů. Dobré bylo, že se tím mé zranění nezhoršilo. Je smůla, co se stalo v závodě, mohl jsem být mezi prvními šesti. Pořád jsem se svým výkonem spokojený, protože výsledky z celého víkendu byly velmi konkurenceschopné. Než začaly mé problémy, byl jsem jen osm vteřin za leaderem a stíhal Doviziosa a Aleixe, což bylo lepší, než jsem mohl doufat. Teď budu odpočívat a připravovat se na závod v Austinu, kde chci být stoprocentně OK,” zhodnotil.

Stefan Bradl (LCR Honda)
Němec upadl z prvního místa. „Je pro mě těžké popsat mé aktuální pocity. Měl jsem dobrý start ze třetí řady a zajel perfektní první kolo. Vzhledem k problémům, které jsme měli, jsem nečekal takový výkon, ale v závodě jsem se cítil silný a odhodlaný. Nemůžu říct, proč jsem upadl, protože v předchozím kole jsem udělal stejný manévr, ale v šesté zatáčce mi uklouzlo přední kolo. Naštěstí jsem OK a pozitivní je, že jsem v závodě udělal takový pokrok. Řada jezdců upadla v levotočivých zatáčkách. Pravděpodobně vysoká vlhkost ovlivnila úroveň přilnavosti. Těšme se do Austinu, což je další trať, kterou mám rád,” uvedl.

Héctor Barberá (Avintia Racing)
Španěl má za sebou náročný víkend, v jehož průběhu se neustále zlepšoval. „Ve warm-upu jsem byl na úrovni hond třídy Open. V závodě to bylo dobré, ale nasadili jsme nový systém brzd, na který jsem si musel zvykat. V prvních dvou kolech jsem udělal několik chyb. Jezdil jsem na úrovni Abrahama, Aojamy, Colina Edwardse a Hernándeze. Motorka se při svém debutu chovala dobře. Přibližoval jsem se soupeřům, ale ulomil jsem páčku na řazení a musel odstoupit. Nikdo nevyvinul motorku za měsíc prakticky jen pomocí počítače. Být tak blízko je pozitivní. S týmem na sebe nevyvíjíme tlak, víme, že je to komplikovaná práce,” uvědomuje si.

Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP)
Čtyrnásobný mistr světa v úvodu vedl, ale ještě v prvním kole upadl. Uklouzlo mu přední kolo. „Udělal jsem chybu. Už je to dlouho, co jsem něco takového v závodě předvedl. Nejsme perfektní. Jsme jen lidé a občas děláme chyby,” uznal sportovně. „Pneumatiky byly odlišné oproti předchozímu roku a teplota asfaltu byla trochu nižší. Tyto okolnosti jsem nevzal v potaz a byl jsem v nájezdu do zatáčky příliš rychlý, přední a ani zadní kolo ještě nebylo připraveno. Je škoda ztratit tolik bodů na Marca, Valentina a Daniho, kteří jsou favority. Valentino ukázal, že Yamaha může soutěžit i s těmito pneumatikami. Šampionát je velmi dlouhý, tak uvidíme, co se stane v Austinu.”

MotoGP v Kataru 2014: Ohlasy z pódia

MotoGP v Kataru 2014: Ohlasy z pódia

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz