MotoGP v Le Mans: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Le Mans: Ti, co se na pódium nevešli

Po Velké ceně Francie jsme vám přinesli ohlasy jezdců MotoGP, kteří vystoupali na stupně vítězů, i vyjádření českých reprezentantů, nyní uvádíme prohlášení závodníků, kteří se na pódium v MotoGP nedostali.

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 4. místo
Ital na mokré trati po startu z první řady zpočátku vedl a s pozdějším vítězem Danim Pedrosou sváděl pěkné souboje. Na osychající trati Bugatti v Le Mans už začal ztrácet, do cíle Velké ceny Francie dojel těsně pod stupni vítězů a zaznamenal svůj nejlepší letošní výsledek. "Vždy je pěkné být vepředu. Jsem spokojen se svým pocitem z motorky. Dokud byly pneumatiky ve slušném stavu, měli jsme dobrou přilnavost a dokázal jsem držet tempo, jakmile trať osychala, pneumatiky se začaly dost opotřebovávat," vzpomínal. "V posledních šesti nebo sedmi kolech jsem ztrácel a bohužel jsem nebyl schopen dojet na pódiu. Omlouvám se týmu. Ve všech aspektech jsme měli pozitivní víkend, dokonce i na suchu."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 5. místo
Mistr světa z roku 2006 startoval ze čtvrté řady a na mokru se mu rovněž dařilo. Po několika zatáčkách už byl šestý. "Nejdříve jsem se necítil dobře, ale pak se to začalo zlepšovat a přibližoval jsem se vedoucí skupině, která vzájemně bojovala. Opravdu jsem si to užíval, zejména na mokru. Když trať začala osychat, bylo to těžší, ale držel jsem se," vzpomínal. "Hledal jsem prostor na předjetí Rossiho a když spadl, byl jsem široký a ztratil. Snažil jsem se znovu přiblížit, ale udělal jsem chybu. A když mě předjel Márquez, snažil jsem se už jen vydržet až do cíle. Elitní pětka je náš nejlepší letošní výsledek, myslím, že jsem měl možnost zajet něco opravdu dobrého. O tomto víkendu jsme ukázali větší potenciál, než jsme letos dosud měli. Těším se do Mugella."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 6. místo
Španěl si po solidním výkonu připsal další šesté místo. "Byl to celkem těžký závod, protože podmínky byly oproti tréninku dost odlišné. Neměl jsem dobrý start, což byla škoda, vzhledem k mým časům na kolo mě to stálo šanci bojovat vepředu. Když trať začala osychat, motorka postupně ztrácela výkon, ale šesté místo je pozitivní, zlepšili jsme se oproti loňsku na trati, kterou nemám moc rád," zhodnotil a připomněl pokrok, jaký tým udělal. "Mám teď na mokru lepší pocit z nastavení elektroniky a zavěšení. S výsledkem jsem spokojen, chci poděkovat týmu a sponzorům, je to pěkná vzpruha před jejich domácím závodem."

Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) - 7. místo
V úvodu se Malorčan držel vedoucí dvojice Dovizioso/Pedrosa. "V některých částech jsem ztrácel, v jiných získával. Po třech až čtyřech kolech se chování motorky zhoršovalo a měl jsem samé problémy. Při brzdění, protože uprostřed zatáčky jsem nevěřil zadní pneumatice, a při zrychlování, protože zadní pneumatika se dost protáčela. Na ostatní jsem ztrácel téměř půl sekundy na kolo," vzpomínal. "Občas se podobné závody přihodí. Loni jsem vyhrál o dvacet sekund na velmi dobré motorce, letos to bylo zcela naopak. Bez pádu jsem nemohl udělat o moc víc."

Michele Pirro (Ignite Pramac Racing) - 8. místo
Testovací jezdec Ducati nahradil zraněného Bena Spiese a při svém druhém letošním startu opět bodoval. Dařilo se mu zejména na mokré trati. "Na mokru se mi jelo dobře, po chvíli se mi dařilo snižovat ztrátu a začal jsem přemýšlet o předjetí skupiny před sebou, ale potom trať začala osychat a já ztrácel trakci. Zkoušel jsem přijít na to, jak se zlepšit, ale ztráta narůstala, tak jsem se snažil udržet náskok na jezdce za sebou," vzpomínal Ital, který byl po ranních potížích spokojen s nastavením. "V těchto dnech jsem tvrdě pracoval, abych se sžil s motorkou, můžu říct, že se teď na ní cítím dobře. Dokázali jsme nasbírat data a získat osmé místo, takže jsem spkojen. Děkuji celému týmu za jeho tvrdou práci během posledních dní. Tento výsledek je jejich zásluha."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 9. místo
Mladý Angličan bodoval potřetí v řadě a zajel svůj nejlepší výsledek v MotoGP. S jízdou na mokru v MotoGP nemá moc zkušeností, takže považoval závod za dobrou školu. "Dokázal jsem jet dost hladce, doufám, že si z této zkušenosti přenosu i něco do sucha. Jsem trochu zklamán ze startu. Ve warm-upu jsem měl problém se spojkou, ale byli jsme si jisti, že to souvisí s mým prvním startem na mokru, ale zjevně ne. Od desátého kola jsem měl dobré tempo a jsem spokojen se zlepšeními, která jsme udělali během víkendu, a s devátou pozicí v kvalifikaci i v závodě. Je to můj nejlepší výsledek v MotoGP a dodává mi sebedůvěru k dalšímu vzestupu," radoval se. "Teď se moc těším do Mugella, nemůžu se dočkat, až tam pojedu se strojem MotoGP. Také gratuluji Calovi, zajel úžasný závod. Bylo skvělé, že jsme v důležitém závodě pro Tech 3 a Monster Energy oba z nás dosáhli tak pozitivního výsledku."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 10. místo
Němec se po vydařeném startu pohyboval v popředí, ale zatímco loni zajížděl konzistentní výsledky, letos zaznamenal ve čtyvrtém závodě sezony již třetí pád. V závodě pokračoval a stihl uzavřít první desítku. "Můj start byl celkem dobrý a myslím, že naše tempo nebylo tak špatné, protože jsme se dokázali držet elitní skupiny. Během závodu jsem ale pořádně neviděl a musel si několikrát otvírat hledí. Bylo pro mě těžké jet perfektní stopu a upadl jsem, protože jsem najel na bílou čáru. Pak jsem měl štěstí, protože motor dál fungoval, a já zajížděl slušné časy," vzpomínal na zlom ve svém závodě. "Jsme zpátky na naší rychlosti, ale máme smůlu. V každém případě jsme rychlí na suchu i na mokru, takže se těším do Mugella, což je jedna z mých oblíbených tratí."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 11. místo
Podle Itala byl závod velmi těžký. "Začal jsem dobře a snažil se neztrácet na nejlepší, ale pak jsem udělal nějaké chyby. Byl jsem třikrát nebo čtyřikrát dlouhý v zatáčce šest a ztratil čas. Uvědomil jsem si, že není bezpečné držet toto tempo a trochu jsem zpomalil. Pozitivní je, že mě už nebolela ruka, teď čekám jen na odstranění stehů. Vzhledem k tomu, že jsme si nebyli jisti, jestli budeme moci dnes startovat, nedopadlo to špatně," pochvaloval si výsledek, získání zkušeností na mokru i nasbírání cenných dat. "Před Mugellem budu muset trochu dohnat tréninkové manko, abych se ukázal v dobré formě a zajel dobrý závod."

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 12. místo
Devítinásobný mistr světa se po vydařeném startu držel v elitní skupině, ale těsně před svým pádem ztratil pozici na stupních vítězů, navíc už na něho dotíral Hayden. Stroj ještě posbíral, ale dojel mimo první desítku. "Bohužel jsem ztratil dobrou šanci na dobrý výsledek. Myslím, že jsme měli potenciál skončit na pódiu. Měl jsem dobrou rychlost a mohl bojovat s dalšími chlapy. Do té zatáčky jsem nepřijel příliš rychle a nepocítil žádnou chybu, ale najel jsem na hrbol a uklouzl mi předek, je to škoda, protože jsme ztratili body a především šanci na pódium," popisoval svůj pád. "Taková věc se může stát, důležité je, že jsme byli rychlí, takže uvidíme příště."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 13. místo
Španěl byl opět nejlepším jezdcem CRT. Závod označil za velmi těžký. "Když trať osychala, pneumatika byla naprosto zničená a bylo obtížné závod vůbec dokončit. Byli jsme nejlepší CRT, ale dokončili jsme daleko za stroji MotoGP. Myslím, že elektronika by se v mokrých podmínkách měla zlepšit, ale naším hlavním cílem bylo být nejlepším CRT, což jsme splnili, takže musíme být spokojeni," zhodnotil Španěl. "Naše deváté místo v šampionátu ukazuje, že odvádíme skvělou práci."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 14. místo
Týmový kolega Lukáše Peška zopakoval umístění z Jerezu. "Byl to dobrý závod. Navzdory mokré trati jsem měl dobrý start. Mým cílem bylo bodovat, a to se mi znovu podařilo. Několik kol jsem byl před Randym de Punietem a Aleix Espargarem, pak jsem udělal chybu a nakonec jsem o zhruba sekundu nebyl nejlepší CRT," rekapituloval. "Moc děkuji týmu a Magneti Marelli za výbornou práci, kterou odvádějí, teď se těším na závod v Mugellu."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 16. místo
Dvojnásobný mistr světa superbiků měl dobrý start, ale brzy mu vypověděla službu kontrola trakce. "V té chvíli jsem věděl, že musím závodit podle staré školy, což není problém, jen musíte vše dělat zápěstím. V prvních dvou kolech jsem měl několik trnitých okamžiků, pak začalo vše jít lépe, trať osychala, zatnul jsem zuby a když mi začala fungovat elektronika, tlačil jsem, jak jsem mohl," vzpomínal Američan a upozornil, že se, stejně jako všichni, potýkal s opotřebovanými pneumatikami. "Posledních dvanáct kol jste nemohli dělat nic jiného než snažit se zůstat na motorce. Kvalifikovali jsme se sedmnáctí a dojeli šestnáctí, ale máme dobré informace pro nastavení do deště. Na této motorce jsme toho na mokru moc nenajeli, takže máme informace, ke kterým se můžeme vrátit."

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 17. místo
Severní Ir označil závod za těžký. Ve warm-upu se necítil dobře, stejně jako v úvodních kolech závodu. "Na osychající trati se pocit začal zlepšovat, ale na začátku jsem dost ztratil. Byl to můj první závod na mokru, s výsledkem nejsem moc spokojen, ale celkově to byl dobrý víkend. Dařilo se nám na suchu a zkušenosti nasbírané na mokru budeme moci využít při příštím dešti," věří a pochválil také novou elektroniku.

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 18. místo
Španěl tentokrát body nezískal. "Nedá se říct, že by to byl dobrý víkend Byli jsme mezi nejlepšími CRT, ale nakonec to bylo komplikované. Objevil se déšť a všechno bylo těžší. Pro nastavení do mokra jsme neměli moc referencí, to, co jsme udělali ve warm-upu, nakonec nestačilo, abychom byli konkurenceschopní," vzpomínal, vicemistr světa stopětadvacítek i dvěstěpadesátek. "Zranění prstu mi při jízdě na mokru, která vyžaduje cit a přesnost, také moc nepomohlo, necítil jsem se dobře a nevěřil si. Nastaly okolnosti, které rozhodly, že víkend nebyl ideální, ale pozitivní je, že máme informace a zkušenosti s jízdou na mokru."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 19. místo
Poslední šampión dvěstěpadesátek si myslel, že déšť by mohl snížit rozdíly mezi prototypy a CRT. "Nakonec jsem poznal, že to není tak jednoduché. Dnes jsme viděli, že na vodě jsme dál, než jsme očekávali. I když je třeba zaznamenat okolnosti, například, že jsme neabsolvovali mokrý víkend. Pak je pro nás těžší přizpůsobit těmto podmínkám motorku, protože máme méně informací než jiné týmy," vysvětloval Japonec. "Přesto jsem spokojen, protože v kvalifikaci jsme měli problémy s motorkou, ale tým je zcela vyřešil a závod jsem mohl dokončit bez problémů. Doufám, že v Itálii půjde vše lépe."

Yonny Hernández (Paul Bird Racing)
Kolumbijec odstoupil osm kol před cílem pro poruchu elektroniky, fanouškům popřál úsměv na tváři a vzkázal, že už myslí na Velkou cenu Itálie.

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar)
Populární Francouz svůj domácí závod nedokončil. Přestože víkend označil jako závod, na který by nejraději zapomněl, na začátku se prý cítil dobře. "Tým výborně pracoval, poprvé jsem postoupil do druhé části kvalifikace. V neděli byly podmínky trochu jiné, pršelo. Když jsem byl nejrychlejší CRT, začal jsem mít problémy s viditelností. Na vnější straně hledí se mi vytvořil film a moc jsem toho neviděl. V šestnáctém kole jsem dle pozdější analýzy telemetrie nepochopitelně ztratil předek. Už jsem v té době nebrzdil ani se nenakláněl. Kvůli špatné viditelnosti jsem se určitě trochu vychýlil ze stopy a najel na místo, kde bylo více vody," vysvětloval zklamaně, protože věřil, že může být nejlepším CRT. Na svém blogu dále uvedl, že se v těchto dnech chystá v Motegi testovat stroj Suzuki.

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing)
Itala v závodě zastavila porucha motoru. Už od začátku se na motorce necítil dobře. "Musel jsem odstoupit už po sedmi kolech. Nemáme referenční data za mokrých podmínek, takže jsme neměli dobré nastavení a přišel problém s motorem," vysvětloval. "Myslím, že jsem jinak mohl bojovat s Aojamou a Barberou, ale neměl jsem šanci. Teď se těším do Mugella na náš domácí závod a pozvednutí týmového ducha. Musíme zůstat sebevědomí a v našem domácím závodě zajet dobře."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini)
Australan závod nedokončil, odstoupil hned ve druhém kole. "Udělal jsem školáckou chybu a ztratil příležitost získat cenné zkušenosti na mokru, takže jsme teď na sebe dost naštvaný. Potřeboval jsem odjet klidný závod a místo toho jsme skončili, aniž bychom měli co ukázat," zrekapituloval a omluvil se týmu. V Itálii chce vše napravit.

Doporučujeme

Články odjinud