MotoGP v Misanu: Ti, co se na pódium nevešli

Po Velké ceně San Marina v Misanu jsme vám přinesli ohlasy jezdců MotoGP, kteří se umístili na pódiu. Nyní dodáváme vyjádření těch, kteří se na stupně vítězů nevešli.
MotoGP v Misanu: Ti, co se na pódium nevešli

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Ital sice na domácí půdě na stupně vítězů nedosáhl ale zůstal pozitivně naladěn. "Po celý víkend byla naše výkonnost docela dobrá. Držel jsem se elitní trojice a zvýšil svou úroveň, zejména v kvalifikaci. Na nových pneumatikách jsem dokázal být rychlejší a vyjel si první řadu. Očekávání před závodem byla velká. Po startu byli nejlepší jezdci velmi rychlí, ale moje nejrychlejší kolo bylo blízko těm jejich," vzpomínal. "Bohužel jsem měl po několika kolech potíže při tvrdém brzdění a na vjezdech do zatáček. Trápil jsem se a udělal několik chyb, když jsem byl široký, a postupně mi ujížděli. V sedmé zatáčce jsem udělal drobnou chybu a ztratil dvě sekundy, pak už jsem měl velkou ztrátu. Je to škoda, protože jsme se tady v Misanu před všemi těmi fanoušky chtěli dostat na pódium."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 5. místo
Němec se během víkendu postupně zlepšoval a neděli považoval za nejvydařenější den. "Tým odvedl skvělou práci. V pátek jsem měl velkou nehodu, takže museli pracovat ještě tvrději, aby mi pro závod dali konkurenceschopnější stroj. Na začátku jsem si tolik nevěřil, protože jsem si v zaváděcím kole nebyl jistý se zadní pneumatikou," vzpomínal. "Ale po několika kolech jsem mohl snadno nastavit tempo a celý závod jsem jel za Calem. Byl pro mě dobrou referencí, mohl jsem vidět, kde jsem byl silnější než on, takže jsem ho v sedmé zatáčce posledního kola předjel. Byla to zábava, jsem spokojen, protože jsem po tak obtížném víkendu zajel solidní závod."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Angličan ztratil pátou pozici až v posledním kole. "Byl to velmi obtížný víkend. Jsem rád, že odjíždím s tímto výsledkem. Šesté místo není to, kam teď chci směřovat, ale celý víkend jsem si na motorce moc nevěřil. Bylo důležité zajet solidní výsledek. Byl to velmi náročný závod, protože Stefan mi pořád visel na zadním kole a v posledních zatáčkách bohužel našel způsob jak mě předjet," litoval. "Zkusil jsem zajet co nejlépe, abych skončil pátý, ale nebylo mi to souzeno. Myslím, že celý tým o tomto víkendu ukázal bojovnost. Můj tým se nikdy nevzdává, tvrdě pracoval, abych získal sebedůvěru, jsem mu vděčný za jeho podporu."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 7. místo
Španěl byl konkurenceschopný v trénincích i ve warm-upu, takže čekal lepší výsledek. "V závodě jsem se trápil v zatáčkách. Je to zvláštní, protože jsme na nastavení nesáhli. Naše tempo bylo pomalejší než v tréninku. To není normální. Je důležité, abychom pochopili, co se stalo, a ujistili se, že se to nestane znovu," uvědomuje si. "Je to škoda, protože jsme měli potenciál na boj o páté nebo dokonce čtvrté místo. Takové je závodění. Teď musíme výsledek hodit za hlavu a soustředit se na příští závod ve Španělsku. Jsem zklamán za tým, protože to byla jeho domácí velká cena. Loni jsme tu byli na pódiu a rád bych jim vyjel další skvělý výsledek."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 8. místo
Ital nebyl na domácí půdě spokojen. "Na startu jsem udělal chybu. Espargaró byl přede mnou a když ulil start, byl jsem rozhozený. Ztratil jsem hodně pozic a několik sekund, protože řada z nás se snažila předjíždět v pomalých zatáčkách a v prvních kolech to dost náročné," vzpomínal. "Pak jsem nacházel svůj rytmus, předjel jsem Nickyho a myslel jsem, že dokážu jet rychleji. Ale neměl jsem dobrý pocit z přední části mé desmosedici. Je to škoda, protože jsem doufal, že dokážu bojovat o pozice blíže čelu."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Američan prožil obtížný víkend. "Když Espargaró ulil start, zaznamenal jsem ho v periferním vidění a trochu se zpozdil. V nájezdu do první zatáčky jsem ztratil několik míst, ale celkem rychle jsem dokázal nějaké pozice získat. Pak už to byl pro mě těžký závod, bylo velmi náročné měnit směr a brzdit," popisoval. "Závodil jsem s Dovim, na konci zadní rovinky mi uklouzlo zadní kolo a vyjel jsem z tratě. Potom jsem jel posledních pár kol tak trochu osaměle. Udělal jsem dvě chyby - jednu na startu, jednu v závodě - obě mě ovlivnily. Celý víkend jsme neměli dobré tempo. Je to škoda, protože tým tak tvrdě pracuje."

Michele Pirro (Ignite Pramac Racing) - 10. místo
Ital prozatím naposledy zaskakoval za zraněného Bena Spiese, nyní se opět musí vrátit ke svým povinnostem testovacího jezdce Ducati. V Misanu mohl využít dobré znalosti tratě. "Po prvních kolech jsem si myslel, že se můžu držet Doviho a Nickyho, protože jsem na ně tolik neztrácel, ale pak jsem začal mít problémy s brzdou. Byl jsem rychlý v zatáčce Quercia, což mě mohlo stát koncentraci, ztratil jsem několik metrů. Abych se jich udržel nesměl bych dělat žádné chyby," uvědomuje si. "Nakonec jsme nasbírali důležitá data, doufáme, že je budeme moci využít. Dobrá práce, kterou jsme během víkendu odvedli, ani desátá pozice nejsou špatné, ale pořád je tu dost práce. Děkuji celému týmu za skvělou příležitost. Bylo hezké odjet společně tolik závodů, ale teď se musím vrátit ke své práci testovacího jezdce. Hodně štěstí."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 11. místo
Angličan předpokládal, že bude moci závodit na úrovni strojů Ducati, nakonec dojel až za nimi. "Měl jsem úžasný start, což mi dalo skvělou příležitost dostat se do souboje, ale v průběhu závodu jsem pak neměl dostatečnou rychlost. Nebyl jsem tak rychlý, jak jsem doufal, a s plnou nádrží to bylo obtížné," vzpomínal. "Za celý víkend jsme se toho dost naučili, zejména v závodě. Naše nastavení je celkem dobré, ale mohu zlepšit svou pozici na stroji. Nemyslím, že bychom výrazně ztráceli, jenže malé detaily mohou udělat v závodě velký rozdíl."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 12. místo
Američan byl letos poprvé nejlepším jezdcem CRT. "V posledních týdnech se naše výkonnost zlepšovala. O tomto víkendu jsme udělali další malou změnu na zadním zavěšení a bylo to ještě lepší. Závod šel od začátku dobře. Nevěděl jsem, že Espargaró měl jump start. Pak jsem na ukazateli viděl +8, +7,45 a nechápal jsem, co se děje. Pak mi došlo, že vedu. Jezdil dobře po celý víkend a myslel jsem, že je s chlapama vepředu," popisoval. "Zatnul jsem zuby a udělal všechno, abych zůstal před ním. Na konci se mě snažil dostat, ale zajeli jsme spolu několik slušných kol, motorka fungovala dobře. Děkuji týmu Forward, NGM a všem svým chlapům a sponzorům. Je pěkné vidět zlepšení a těším se na další."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 13. místo
Španěl se kvalifikoval jako šestý a v závodě by zřejmě dosáhl lepšího výsledku, jenže ulil start a musel si odpykat penalizaci průjezd boxovou uličkou. "Mám z ulitého startu špatný pocit. Věděl jsem, že jsem udělal chybu, trochu mi sklouzl prst. Nebyl jsem překvapen, když mě na boxové zídce informovali, že mám penalizaci. Je to škoda, protože jsem měl rychlost, abych zajel dobrý závod, mým cílem bylo dojet v první osmičce," uvedl. "Po penalizaci jsem tlačil, jak jsem mohl, abych se posunul vpřed. Když jsem předjížděl další jezdce, užil jsem si hodně zábavy, ale chtěl jsem dostat i Colina a být nejlepší CRT. Chci se omluvit týmu za svou chybu. Směřuji k Aragonu, což je trať, kterou miluji. Zkusíme tam dát věci do pořádku."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 14. místo
Poslední mistr světa dvěstěpadesátek se vrátil na bodované pozice. "Jsem spokojen, protože jsme dosáhli dobrého výsledku, pracovali jsem správně. V sobotu jsem řekl, že jsem v kvalifikaci mohl být trochu rychlejší, ale že jsme doplatili na čas, co jsme ztratili v pátek. Byl jsem přesvědčený, že když budeme mít štěstí, dokážu zajet dobrý závod. Navzdory pádu ve warm-upu jsme se zlepšili a byli konstantní. Kvůli rannímu pádu jsem jel opatrně, ale postupně jsem si byl jistější a dokázal držet dobré tempo," vzpomínal. "S výsledkem jsem spokojen, znovu jsme bodovali a byli třetí nejlepší CRT. Chci poděkovat svým mechanikům za úsilí během víkendu. Tento závod věnuji svému technikovi Tomu Jojicovi a jeho rodině. Mají mou plnou podporu v těžkých časem, kterými teď procházejí."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 15. místo
Ital dobře odstartoval. "Okamžitě jsem se dostal, kam jsem chtěl, a získal jsem hodně pozic. Závod byl náročný. Teploty se změnily, což nebylo dobré, protože bych jel mnohem lépe na zahřátých tvrdých pneumatikách. Držel jsem dobré tempo, ale na konci závodu jsem nemohl stačit Edwardsovi. Pneumatiky mu jely lépe než mně, předjel mě i Aojama, nebýt něj, mohl jsem být na pódiu CRT," věří. "Chci poděkovat týmu za jeho skvělou práci. V sobotu po mé nehodě ve čtvrtém tréninku udělal vše, co bylo potřeba, abych měl motorku včas hotovou. Ráno před závodem jsem vyměnil motor, protože ten, co jsme používali, měl poruchu. Dobrá práce."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 16. místo
Italovi unikl bod o jednu příčku, s výsledkem nebyl spokojen. "Chtěl jsem bojovat s Petruccim, místo toho jsem soupeřil s Aojamou a Barberou. Když zbývalo osm kol do cíle, ztratil jsem přilnavost přední pneumatiky a Aojama mě předjel. Musel jsem tvrdě brzdit, protože můj motor byl pomalejší než u strojů týmu Avintia," upozornil. "Už jsem byl daleko od nejlepších CRT. Přál jsem si, aby to bylo jinak, když to byl můj domácí závod. Musíme myslet dopředu a pracovat, abychom byli připraveni v Aragonu."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 17. místo
Francouz na body opět nedosáhl. "I když pro nás tento víkend nebyl jednoduchý, nikdy jsme nepřestali tvrdě pracovat. V sobotu jsme trochu vylepšili problémy s vibracemi. Ráno jsme dosáhli dalšího zlepšení našeho pocitu na motorce. Vypadalo to, že jsme našli pozitivní řešení, ale na začátku závodu se tyto problémy vrátily. V Aragonu budeme dál pracovat, abychom tuto situaci vyřešili," slíbil.

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 18. místo
Jezdec ze Severního Irska piloval v trénincích jízdu s plnou nádrží a v úvodu závodu se mu dařilo. "Když mě předjel Randy de Puniet, v první zatáčce jsem na něj ztratil několik sekund. Měl jsem problémy se zadní brzdou. Ve druhé části závodu jsem tvrdě pracoval, abych ho znovu dohnal, ale jen jsem udělal dalších několik chyb a ztratil tak příležitost pokusit se ho předjet," vzpomínal.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini)
Australan odstoupil po technické závadě. "Měl jsem z motorky dobrý pocit, byl jsem spokojen z průběhu závodu, ale motorka se náhle zastavila a museli jsme odstoupit. Jsem zklamán, protože bych v domácí velké ceně týmu minimálně rád odjel celou závodní vzdálenost. Ale takové věci se mohou stát a my musíme dál směřovat dopředu. Inženýři motorku prostudují a pokusí se zjistit, co bylo špatně," ujistil.

Héctor Barberá (Avintia Blusens)
Španěl závod nedokončil. "Rozhodně to nebyl dobrý víkend. I když jsme poprvé použili nový motor, kvůli problémům se strojem jsme toho nedokázali využít. Je pravda, že s motorem jsem spokojen, chová se lépe při zrychování i ve velké rychlosti, ale přítomnost nadměrných vibrací nás zbavila šance dosáhnout dobrého výsledku," vysvětlil. "Během závodu jsem zkoušel minimalizovat problém různými způsoby jízdy, ale bylo to nemožné. Jízda byla čím dál obtížnější, rozhodl jsem zajet do garáže a vyhnout se tak možnému pádu. Při testu musíme zjistit, co se stalo."

Yonny Hernández (Paul Bird Motorsport)
Kolumbijec za svého zaměstnavatele startoval naposledy, po závodě bylo oznámeno, že do konce sezony nahradí v týmu Pramac Ducati zraněného Bena Spiese. Svůj poslední závod v britské stáji nedokončil pro technickou závadu. "Motorka se s plnou nádrží obtížně ovládala, přejel jsem zatáčku a velmi brzy ztratil řadu pozic. Pak to bylo chvíli OK, ale při řazení jsem pociťoval zvláštní chování motorky, tak jsem se rozhodl raději odstoupit než ji zničit nebo možná dokonce havarovat," vysvětlil. "Chtěl bych vyjádřit velký dík týmu, zejména mechanikům. Vážím si jejich pomoci a příležitosti, kterou mi dali. Přeji jim i týmu PBM do budoucna vše dobré."

Karel Abraham (Cardion AB Motoracing)
Brněnský jezdec ze závodu odstoupil kvůli bolestem ramene, které si zranil v Indianapolis. "Všichni jsme věděli, že největší zkouškou pro rameno bude trvalá zátěž při závodu. V trénincích jsem vždy odjezdil naplno jen pár kol a bohužel se ukázalo, že je to maximum, co rameno dokáže vydržet. Po sedmi kolech už se to prostě nedalo, takže jsem zajel do boxů. Uvidíme, co mi řeknou doktoři, ale bojím se, že to nebudou pozitivní zprávy," prohlásil po závodě. Problémy se po konzultaci s lékaři rozhodl řešit operací a zbytek sezony vynechá.

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing)
Ital v domácím závodě upadl. "Byl jsem hodně motivovaný, nemohl jsem se dočkat startu, protože jsem věděl, že mám celkem dobré tempo, abych zajel dobrý závod a držel se jezdců Ducati. Start mi vyšel celkem dobře, hned jsem získal nějaké pozice, předjel jsem Nickyho a Doviho a snažil se překonat Álvara. Vypadalo to, že to zvládnu, ale zatáčku jsem projel jinak než obvykle, zavřelo se mi přední kolo a upadl jsem," popsal. "Zlepšili jsme se oproti Silverstone, mé rameno také. Celý víkend jsme pracovali dobře, až do rána šlo všechno, jak mělo, aby to skončilo takhle. Všechno bylo perfektní, jsem zklamán, ale začneme znovu a pokusíme se v Aragonu."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Pražský jezdec odstoupil kvůli bolestem zápěstí. "Bolest zápěstí byla nesnesitelná. Jiné dny v Misanu jsem na ni dokázal zapomenout, snažil jsem se na ni nemyslet, ale v závodě jsem nemohl držet řídítka. Tři kola byla dost na to, abych vzdal. Teď chci jet domů a navštívit co nejdříve specialistu," vysvětlil. V následných pondělních testech ho zastoupil Michele Magnoni.

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz