MotoGP v Motegi: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Motegi: Ti, co se na pódium nevešli

Vraťme se ještě k Velké ceně Japonska v Motegi. Po ohlasech jezdců, kteří se v MotoGP umístili na pódiu, přinášíme vyjádření závodníků, kteří se na stupně vítězů neprosadili.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 4. místo
Španěl během víkendu dvakrát upadl, ale nakonec vyrovnal svůj nejlepší letošní výsledek. "Závod byl po tom všem více než pozitivní. Ve warm-upu jsem se na motorce cítil dobře, ale pád mi moc nepomohl, start také nebyl perfektní. Neudělal jsem jediné kolo na zvolené přední pneumatice, tak jsem si nebyl jistý, jak se bude chovat a jak moc můžu tlačit, ale získal jsem rytmus, předjel pár jezdců a dostal se na slušnou čtvrtou pozici. Možná to mohlo být lepší, kdybychom měli lepší start," věří. "Je to dobrý konec chaotického víkendu. Upevnili jsme si šestou pozici v šampionátu, teď musíme pracovat na dalším postupu."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 5. místo
Němec se vrátil po nedávné zlomenině kotníku a zajel vydařený závod. "Byl to pro všechny bláznivý víkend. Nakonec jsme absolvovali suchý závod a s výsledkem jsem spokojen. Byl jsem ve srovnání s ostatními jezdci opatrnější, ale měl jsem dobrý start. V určité části závodu jsem při pohybu motorky začal cítit bolest v kotníku a dohnal mě Bautista," připomněl. "Momentálně je můj kotník v pořádku z osmdesáti pěti procent. Byl to pro mě dlouhý a náročný závod, takže z pátého místa musíme být potěšeni."

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 6. místo
Devítinásobný mistr světa v úvodu ztratil díky dvěma chybám. "Měl jsem skvělý start, ale když jsem ve druhém kole přijel do jedenácté zatáčky, nedal jsem do brzdění dostatek energie, byl jsem moc široký a ztratil dvě pozice. V dalším kole to bylo stejné. Byla to moje chyba, protože jsem si z předchozího kola měl pamatovat, že tam nemám sílu na brzdách," přiznal. "Nedokázal jsem se udržet na trati a ztratil jsem mnoho pozic. Potom jsem se snažil udělat maximum. Mé tempo bylo docela dobré. Myslím, že jsem mohl být čtvrtý, ale na pódium by to nestačilo."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 7. místo
Angličan měl od prvního kola problémy s přehříváním přední brzdy. "Výběr tvrdé zadní pneumatiky nebyla ta nejlepší volba. Bradley použil měkčí. V prvních kolech jsem se kvůli problémům s brzdami musel zaměřit na to, abych na ně nechodil moc tvrdě. Ve druhé polovině závodu byla má pneumatika dobrá a mohl jsem předjet Bradleyho, ale Valentino byl trochu rychlejší," přiznal. "Ztráceli jsme v některých oblastech, abychom byli konkurenceschopnější, ale na měkčí pneumatice, kterou měl Lorenzo, jsem nedokázal jet jeho tempem. Odvedl skvělou práci. Pozitivní je, že výsledek mi zajistil páté místo v šampionátu. Mým cílem bylo být nejlepším netovárním jezdcem. Teď můžeme jet domů a odpočinout si po náročném období, než se ve Valencii pokusíme úspěšně zakončit sezonu."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 8. místo
Angličan věděl, že ho při startu z třinácté pozice ho čeká těžký závod. S výsledkem byl spokojen. "Naštěstí jsem měl dobrý start a pokusil jsem se tlačit na maximum, takže jsem v prvních kolech dokázal následovat Bradla. Určitě jsme se zlepšili ve spotřebě paliva během víkendu, pomohlo mi to najít dobrý rytmus. Viděl jsem, že Valentino na začátku závodu udělal chybu, věděl jsem, že by se měl vrátit zpátky, tak jsem se ho snažil držet, když mě předjel," vzpomínal. "Dnes jsem na další satelitní jezdce ztrácel nejméně, což jsem spokojen, zejména, uvážíme-li, že jsme měli jen jeden suchý trénink na nastavení motorky. Jsem spokojen s pokrokem během sezony. Vypadá to, že desáté místo mám zajištěné, teď se těším na dobrý závod ve Valencii, kde chci zakončit šampionát na vrcholu."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Američan na suchu nenavázal na vydařenou kvalifikaci. "Věděli jsme, že na suchu to bude jiné. Už ráno bylo jasné, že jsme víc vzadu. Nevím, co se stalo na startu, ale motorka neakcelerovala. Vypadá to, že bylo něco se spojkou," vysvětloval. "Je to škoda, protože veškerá sobotní práce byla pryč už v první zatáčce. Závod byl velmi obtížný, protože jsme se trápili s postranní přilnavostí. V průběhu závodu jsem zrychloval, věděl jsem, že porazit tu Doviho dá velkou práci, protože je to pro něj skvělá trať. Na určitých místech byl opravdu silný. Bylo to těžké, ale nakonec jsem ho v posledním kole dokázal o kousek předjet."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 10. místo
Ital ani po vydařeném warm-upu neočekával posun dopředu. "Přesto jsem si myslel, že dokážu jet celkem rychle, ale nedokázal jsem to. Možná jsem byl trochu lepší než na jiných tratích, ale pořád dost ztrácíme na čelo. Posledního kola je škoda, ale předjížděl jsem některé pomalejší jezdce o kolo, což mě zdrželo v závěrečné brzdné zóně. Brzdy na tom nebyly nejlépe a nemyslím, že bych byl jediný, kdo měl tyto problémy," tuší. "Ve stoupání jsem byl dlouhý a ztratil pozici ve prospěch Nickyho. Jsem zklamán, protože jsem se celý závod držel před ním."

Kacujuki Nakasuga (Yamaha YSP Racing) - 11. místo
Testovací jezdec Yamahy startoval na divokou kartu, zkoušel nové díly a jeho hlavním úkolem bylo sbírat data. "Věřím, že jsme získali jasnou představu o věcech, které jsme potřebovali udělat. Myslím, že nám to pomůže při vylepšování YZR-M1 pro příští rok. S vývojovým týmem je to náš druhý start v závodě MotoGP, jednou jsme jeli loni (Japonec byl v Motegi devátý, pak ještě ve Valencii zaskakoval za Bena Spiese na továrním stroji a dojel druhý - pozn. red.). Cítím, že tento druh zkušenosti pomáhá zvyšovat naši motivaci a přispívá k tomu, že je stroj ještě lepší," věří. "Musím říct, že s výsledkem jsem byl zklamán. Nemyslím, že jsme dokázali připravit nastavení tak dobré, jak mohlo být."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 12. místo
Američan byl nejlepším jezdcem CRT. "Byl to těžký závod. Měl jsem dobrý start. Viděl jsem, že Espargaró udělal v prvním kole přímo přede mnou menší chybu. Nevím, co se stalo, ale něco se s ním nebo s motorkou muselo v průběhu závodu stát, upadl. Pak jsem věděl, že Randy je hned za mnou, takže jsem zatnul zuby a pokusil se mu ujet," vzpomínal. "Byl to dobrý závod, jsem s ním spokojen. Slíbil jsem svým chlapům před dvěma týdny po jump startu v Sepangu, že si nejsem jistý s Austrálii, ale že v Japonsku budu nejlepší CRT."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 13. místo
Francouz se po warm-upu závodu obával, protože na týmového kolegu Aleixe Espargara ztrácel 1,5 sekundy. "Start byl dobrý. Rychle jsem předjel Yonnyho Hernándeze, který byl mezi Edwardsem, Aleixem a mnou. Pak jsem dokázal stíhat Colina. Aleix udělal malou chybu. Jel těsně přede mnou a trochu jsme snižovali ztrátu. Bohužel upadl. V té chvíli jsem byl o méně než jednu sekundu za Colinem a snažil jsem se tlačit, jak jsem mohl, abych ho dostal, ale od sedmého nebo osmého kola moje zadní pneumatika nebyla dobrá. Snažil jsem se situaci zvládnout, ale zdálo se, že Edwardsův stroj se chová lépe a má lepší přilnavost. Sedm kol před cílem jsem poznal, že ho nedoženu," přiznal. "Byl to dobrý závod, ale jsem zklamán, protože myslím, že jsem mohl být nejlepší CRT. Teď nás čeká poslední závod ve Valencii, kde doufám odvedu to nejlepší a dobře zakončím rok. Přestože jsme moc netrénovali, můj pocit byl dobrý, takže pokud dokážeme vyřešit problém se zadní přilnavostí, mé tempo by mohlo být konzistentní. Jsem spokojen, že jsem já i můj tým udělali to nejlepší, co jsme mohli. Provedli jsme mezi warm-upem a závodem změny v nastavení správným směrem. To mi před Valencií dodává optimismus."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 14. místo
Ital neměl dost času na to, aby našel správné nastavení motorky. "Poté, co jsem měl menší problémy, jsme ve warm-upu zkusili nějaké změny, ale moc jsme se nezlepšili. Pak jsme se podívali na data a udělali další změny. V závodě jsem cítil, že byly dobré. Bohužel jsem byl po startu za Nakasugou, prudce jsem brzdil, abych se mu vyhnul, zadní kolo vyjelo z tratě a ve třetí zatáčce jsem byl dlouhý," litoval. "Vrátil jsem se zpátky na trať a udělal všechno, co jsem mohl, abych znovu získal pozice. Naštěstí jsem dokázal najít dobrý rytmus a postupně získat několik pozic," pochvaloval si.

Yonny Hernández (Ignite Pramac Racing) - 15. místo
Kolumbijec měl problémy s rukou. "Injekce, které jsem dostal v sobotu a v Austrálii v Mobilní klinice, mi pomohly a mohl jsem pokračovat bez velkých bolestí. Přesto se ale bolest zvyšovala. V sobotu na mokru se mi možná jelo lépe, ale v neděli jsem se dost trápil. Ve warm-upu jsem pociťoval bolest, šel jsem zpátky do Kliniky, ale závod byl obtížný a bylo to opravdu špatné," vzpomínal. "Doktoři mi řekli, co mám dělat, aby byla regenerace rychlejší. Naštěstí nebudu muset na žádnou operaci. Ve Valencii to určitě bude lepší. Byl to pro mě nejtěžší závod sezony, omlouvám se, protože jsem mohl udělat víc. Měl jsem problémy s tvrdou pneumatikou a když jsem se začal dostávat do rytmu, přišla bolest. Nechtěl jsem odstoupit, snažil jsem se zůstat konstantní a získat nějaké body. Dokázal jsem to, ale nebylo to jednoduché."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 16. místo
Španěl byl po závodě naštvaný. "Potřebujeme trochu štěstí, abychom dosáhli dobrých výsledků. V sobotu jsme byli dobří na vodě, ale nakonec jsme zůstali vzadu. Ale věděl jsem, že závod bude suchý a že bych mohl být dobrý. Měl jsem vydařený start a měli jsme tempo na vítězství v CRT. Motorka byla dobrá, ale pak jsem začal pociťovat vibrace, které byly čím dál znatelnější, a nemohl jsem normálně jet," popisoval. "Dokázal jsem držet krok. Byli jsme třetí v kategorii, ale upřímně, mohli jsme udělat víc."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 17. místo
Domácí jezdec byl velmi motivován, ale po dobrém startu vyjel ještě v prvním kole mimo trať a výrazně ztratil. "Brzdy nezareagovaly správně, problém mě pronásledoval po celý závod. Pokoušel jsem se držet ve stopě, ale v těchto podmínkách to bylo velmi obtížné. Musel jsem si přední brzdu během závodu přenastavit a nemohl jsem jet tak rychle, jak bych chtěl," litoval. "Dokonce jsem uvažoval, že zajedu do boxů, ale nakonec jsem se rozhodl závod dokončit. Nemohu popřít, že jsem zklamán, protože jsem ve své zemi očekával lepší výsledek."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 18. místo
Ital ze sebe vydal maximum, ale na body to nestačilo. "Moje časy byly pořád stejné, což dokazuje, že jsem jel na hranici své motorky. V sobotu na mokru jsem byl velmi blízko Edwardsovi, ale na suchu jsem ztrácel dvě sekundy na kolo," přiznal.

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 19. místo
Pro jezdce ze Severního Irska bylo obtížné jet závod poté, co absolvoval na suchu jen osmnáct kol. Postupně zrychloval. "Okruh jsem si přečetl a dokázal dohánět Petrucciho. V předposledním kole mi začalo docházet palivo, musel jsem proto jet úsporněji a nemohl předjíždět. Posledních sto metrů jsem musel motorku tlačit," vzpomínal. "Užíval jsem si okruh v Motegi, i když jsem byl trochu frustrovaný, protože jsme kvůli nedostatku času na trati nedoáshli našeho pravého potenciálu."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 20. místo
Ital v průběhu závodu upadl, když se vyhýbal Michaelu Lavertymu. "Škoda, protože jsem měl dobré závodní tempo a dokázal jsem potom zajíždět kola nad 1:48 minuty. Na začátku závodu a při vyhýbání se Lavertymu jsem jel rovně a když jsem se snažil dostat zpátky do stopy, přední část motorky začala vibrovat, proto jsem opustil trať a upadl," vysvětlil. "Nebyl to dobrý závod a omlouvám se, protože při warm-upu jsem se cítil skvěle a věděl, že mám dobrou rychlost. Čeká nás poslední závod ve Valencii a sezonu se pokusím zakončit nejlepším možným výsledkem."

Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport) - 21. místo
Australský náhradník vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MotoGP, ale potřebuje sbírat kilometry na suchu a k tomu neměl v trénincích moc příležitostí. "Suchý závod po velmi omezeném čase na trati nebyl ideální. Dostal jsem se do dobrého rytmu a jel si svůj vlastní závod. Omlouvám se, jestli jsem zdržel Jorgeho, ale vlajky mi nebyly jasné. Rád bych poděkoval týmu za jeho tvrdou práci. Bylo to obtížné, ale jsem rád, že jsem znovu dokončil," přiznal.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 22. místo
Australanovi do řeči moc nebylo. "Myslím, že výsledek říká vše. Byl to víkend, na který bych nejraději zapomněl. Musíme rychle obrátit list a začít myslet na Valencii. Je to okruh, který znám. Měli bychom tam mít větší štěstí než v Motegi," doufá.

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar)
Španěl litoval svého pádu. "Byla to škoda, motorka jela skvěle. Po warm-upu jsem řekl svým mechanikům, že jsem si v posledních čtyřech nebo pěti závodech neužil tolik zábavy. Byli jsme ve warm-upu sekundu za nejlepšími jezdci na tak obtížné trati, takže jsem byl velmi nadšený. A měl jsem dobrý start. Přesto jsem od začátku poznal, že mám problémy s brzdami. V prvním kole jsem byl velmi široký a všichni mě předjeli. Musel jsem jet mnohem pomaleji a brzdit dříve. Nakonec jsem upadl," vysvětloval. "Naštěstí jsem vyvázl nezraněn. Je škoda skončit takhle. Cítím hořkost. Aspoň, že můj bratr vyhrál titul v Moto2. Takže mu já i všichni z týmu Aspar gratulují. Čeká nás závod ve Valencii, domácí pro tým, uvidíme, jestli tu znovu dokážeme vyhrát (mezi CRT)."

Luca Scassa (Cardion AB Motoracing)
Ital, který jel v Japonsku poprvé, odstoupil hned po prvním kole, příčinou byla zřejmě uvolněná stoupačka po dopoledním pádu. "Pokud bychom dojeli, dokázali bychom se opět pohybovat těsně za hranicí bodovaných pozic. Ve Valencii budeme chtít tuto hranici prolomit, aby Luca tuto sezonu ukončil s bodem," zhodnotil šéfmechanik týmu Marco Grana.

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Český jezdec měl znovu problémy s elektronikou. "Když jsem přidal plyn, motorka byla velmi nervózní a nešlo se udržet na trati," uvedl.

Doporučujeme

Články odjinud