MotoGP v Sepangu: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců MotoGP, kteří v Sepangu dojeli na stupních vítězů, přinášíme vyjádření dalších závodníků královské kubatury.
MotoGP v Sepangu: Ti, co se na pódium nevešli

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Devítinásobný mistr světa dojel již posedmé v sezoně těsně pod stupni vítězů. "Dnes mám smíšené pocity. Určitě jsme se zlepšili, udělali jsme další pokrok, vylepšili nastavení motorky a dokázal jsem být blízko Jorgeho. Vypadá to, že naši soupeři tu měli navrch, měli lepší rytmus než my," uznal. "Po startu z druhého místa jsem myslel, že dojedu na pódiu, ale věděl jsem, že nejlepší tři jezdci jsou velmi silní. Na začátku jsem trochu ztratil, když jsem měl problém s přední brzdou. Dál tvrdě pracujeme a bojujeme, abychom se drželi elitní trojice."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 5. místo
Španěl potvrdil svůj vysoký standard, v závěru vyhrál souboj s Calem Crutchlowem o páté místo. "Měl jsem dobrý start, což mi umožnilo držet se po několik kol čelní skupiny, ale pak jsem nemohl plně stisknout páku přední brzdy a byl široký. Trvalo mi několik kol, než jsem si začal při brzdění znovu věřit, a ztratil jsem kontakt. Možná jsem při souboji s Valentinem přehřál brzdy. Byla to škoda, ale bojoval jsem za Crutchlowem, zatnul zuby a na konci ho v bitvě porazil," zhodnotil. "Je to pro mě, pro tým, který opět odvedl skvělou práci, a pro sponzory další důležitý výsledek v elitní pětce."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Angličan v závěru prohrál s Bautistou, přesto byl rád za umístění v první šestce. "Je to o mé momentální úrovni. Věděli jsme, že to pro Yamahu není jednoduchý okruh. Ztratil jsem bitvou s Álvarem celkem dost času, protože jsem chtěl bojovat a možná pronásledovat Valentina. Ale na začátku jsem na měkké přední pneumatice nemohl pořádně brzdit a měl jsem několik slabších momentů," přiznal. "Také jsem měl problémy s přilnavostí zadní části, takže závod byl dost obtížný. S Álvarem to byla dobrá bitva, byla škoda, že mě porazil, ale měl stroj, který se velmi blížil těm, co dnes vyhrály. Jsem spokojen se šestým místem, ale ne se ztrátou na Daniho. Přesto věřím, že na Phillip Islandu budeme silnější."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 7. místo
Angličan pokračuje ve vyrovnaných výkonech a výsledek považuje za velmi pozitivní. "Během uplynulých třech dnů jsme se neustále zlepšovali, udělali jsme pokrok v nastavení a sedmé místo je pochopitelně potěšující pro můj stav v šampionátu. Dnes byla trať velmi kluzká, ale teploty byly vyšší, takže motorka se chovala jinak než po celý víkend. Chvíli mi trvalo, než jsem tomu přizpůsobil svůj jezdecký styl," vzpomínal. "Ale druhá polovina závodu byla z mé strany celkem dobrá, byl jsem s ní spokojen. Navíc jsme si zlepšili pocit při plné nádrži, se kterou jsem se normálně dost trápil. Také jsem sledoval Cala a Álvara, což byl velmi pozitivní pocit. Celkově jsem s tímto závodem opravdu spokojen, do Austrálie poletím plný sebevědomí a příští týden se budu těšit na další závod."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 8. místo
Ital dokončil závod potřetí za sebou na osmém místě. "Měl jsem dobrý start a snažil se udržet Smithe, ale jel jsem téměř na hraně a ve čtrnácté zatáčce udělal chybu, když se mi zavřel předek. Vyjel jsem z tratě a ztratil téměř deset sekund. Trvalo minimálně sedm zatáček, než jsem měl na pravé straně pneumatik zase normální přilnavost, a nevím proč," uvedl. "Nemůžeme být spokojeni, protože naše časy byly celkem zklamáním. Momentálně je to pro nás velmi náročné. Jiné motorky mají odlišné vlastnosti a nedaří se nám přiblížit jim."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 9. místo
Nejlepší jezdec CRT se poprvé od závodu v Silverstone vrátil do první desítky. "Jsem velmi spokojen. Je to obtížný okruh a dosáhli jsme tu skvělého výsledku. Na začátku závodu jsme byli velmi silní, užíval jsem si jízdu na úrovni strojů Ducati, stejně jako minule. Když Dovizioso ujížděl, několik kol jsem se ho snažil držet, ale jakmile mi začala odcházet zadní pneumatika, bylo těžké s ním zůstat, motorka dost podkluzovala," vysvětloval. "Myslím, že bychom měli být s naším výsledkem spokojeni, protože jsme byli vítězi CRT na pro nás náročném okruhu. Nakonec jsme dojeli devátí a vedeme jezdeckou klasifikaci CRT s náskokem padesáti bodů. Naším cílem je dál tvrdě tlačit, uvidíme, jestli budeme korunováni šampióny už v Austrálii."

Yonny Hernández (Ignite Pramac Racing) - 10. místo
Kolumbijec se při svém druhém startu se satelitní ducati poprvé v sezoně prosadil do první desítky. S průběhem závodu byl spokojen. "Během víkendu jsem se od motorky a týmu hodně naučil. Je to úplně jiný způsob jízdy, ale zvykám si rychle a doufám, že to tak bude i pokračovat. Těší mě, že jsem se dokázal dostat do elitní desítky, teď bych rád tvrdě pracoval už od prvního dne víkendu na Phillip Islandu, abych mohl hned najít správné nastavení a držet si dobré tempo během víkendu i v závodě," přeje si. "Především jsem šťastný a chci poděkovat celému týmu za to, že mi dal příležitost závodit tím nejlepším možným způsobem."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 11. místo
Japonec zajel své nejlepší letošní umístění. "S výsledkem jsem velmi spokojen, ale nebyl to jednoduchý víkend. V pátek a v sobotu jsme měli problémy, kvůli kterým jsem nemohl útočit, jak jsem chtěl. Ale znovu musím poděkovat týmu za neúnovanou práci, udělali všechno, co jsem chtěl," pochvaloval si. "V závodě byla motorka lepší, přestože se při jízdě na hraně objevovaly mírné vibrace, mohl jsem jet rychle a zajet dobrý výsledek. Jsem spokojen a doufám, že v Austrálii znovu uděláme slušný výsledek."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 12. místo
Francouz se oproti Aragonu zlepšil o příčku. "Myslím, že všechny naše problémy byly v pneumatikách, což je na této vždy horké trati normální. Neudělal jsem chybu, většina jezdců CRT si vybrala měkčí a jejich výkonnost od poloviny závodu klesala. Předčasné opotřebení pneumatik ovlivnilo naše nastavení, podkluzoval mi zadek a předek dost kolísal. Přesto jsem dál tlačil, abych se udržel Aojamy a Hernándeze," popisoval. "Ale udělal jsem chybu a téměř mi uklouzl předek. Snažil jsem se porazit Aojamu, ale na konci měl větší rychlost v zatáčkách. Dojel jsem dvanáctý, což je myslím po obtížném víkendu dobrý výsledek."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 13. místo
Ital absolvoval náročný závod. "Měl jsem dobrý start, ale když jsem se ve druhém kole pokoušel předjet Hernándeze, v sedmé zatáčce mi uklouzlo přední kolo a při brzdění jsem neměl cit pro motorku. Cítím, že jsem mohl být lepší. Nečekal jsem, že budu zajíždět časy mezi 2:05 a 2:06, předpokládal jsem, že budu trochu rychlejší," přiznal. "Během závodu se zesilovaly vibrace, v horku jsem při vjezdech do zatáček ztrácel cit pro brzdění. Dojel jsem třináctý a získal nějaké body. Cítím, že jsem mohl bojovat s Aojamou, ale celkově jsem spokojen, protože na této trati se mi nikdy nedařilo. Do Austrálie teď jedeme více motivováni než dříve, abychom vylepšili naše výsledky."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 14. místo
Španěl se poprvé od závodu v Silverstone objevil na bodech, ale litoval ulitého startu. "Je to škoda, protože po úpravách z warm-upu jsem se cítil dobře a mohl jet rychle. Po penalizaci jsem byl poslední, ale začal jsem stíhat ostatní a cítil, že můžu zajet dobrý výsledek," vzpomínal. "Zajížděl jsem rychlejší časy než nejlepší CRT a upřímně jsem litoval, že jím nemůžu být já. Ale důležité je, že motorka jela dobře. Za pár dní budeme zpátky na trati."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 15. místo
Texasan zaznamenal poprvé v kariéře jump start, což označil za stupidní. "Nevím, co se stalo. Byl jsem připraven vyjet, mrkl jsem a odstartoval. Odpykal jsem si penalizaci, pak jsem zatnul zuby a vydal ze sebe vše. Pak jsem se dostal za Barberu a Petrucciho. V poslední zatáčce byl Petrucci trochu široký, dostal jsem se pod něj a získal bod. Měl jsem dobré závodní tempo, když se dívám na své časy, myslím, že jsem mohl být mezi nejlepšími CRT, takže je to zklamání," litoval chyby z úvodu. "Je to pravděpodobně nejlepší závod, jaký jsem tu zajel, motorka fungovala dobře. Děkuji svému týmu, odvedl během víkendu velmi tvrdou práci, aby správně nastavil elektroniku a šasi. Těším se na Austrálii a na to, že nebudu mít jump start."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 16. místo
Ital prožil nešťastný závod, o bod přišel v poslední zatáčce, kde ho předjel Edwards. "V MotoGP jsem byl jediný, kdo zvolil tvrdší pneumatiku. Na roštu jsme viděli, že ostatní mají měkkou, ale nechtěli jsme riskovat. Po několika kolech se mi uvolnil výfuk a musel jsem ho do konce závodu jednou nohou držet. Teď mám z toho puchýř od popáleniny. Navíc jsem si zlomil trysku, pomocí které se dají čerpat minerály uchovávané v hrbu v kombinéze," popisoval situaci, při které mu začaly minerály proudit do přilby. "Najednou jsem nemohl nic vidět, naštěstí jsem trubici dokázal zacpat. Ale musel jsem všechno vypít, aby se problém neopakoval. Také kvůli těmto problémům jsem byl překonán Edwardsem a Barberou a ztratil šanci na body. Jsem si jistý, že v Austrálii to bude lepší. Je to má trať a také loni jsem tam jel dobře (13. místo - pozn. red.)."

Luca Scassa (Cardion AB Motoracing) - 17. místo
Náhradník za zraněného Karla Abrahama startoval do závodu s tvrdou pneumatikou, což podle jeho slov možná nebylo nejlepší řešení, ale získal tím další zkušenost. V Sepangu startoval poprvé. "Bylo to hodně náročné fyzicky i jezdecky, trať je dlouhá a bylo dost velké horko. Sice jsme nedosáhli toho, co jsme si vytyčili po sobotní kvalifikaci, ale na druhou stranu můžeme být spokojeni. Závod jsem dokončil a vyhnul jsem se pádu," našel pozitiva a dodal, že se těší do Austrálie, kterou dobře zná.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 18. místo
Australan zopakoval výsledek z Aragonu, ale na body nedosáhl. "Závod se vyvíjel podobně jako většina víkendu, bohužel jsme nebyli dost konkurenceschopní. Měli jsme problém získat tady sebedůvěru. Jedinou opravdovou útěchou je, že příští týden nás čeká můj domácí závod na Phillip Islandu, okruhu, kde jsem v minulosti vyhrál dost závodů," zhodnotil.

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport)
Ani svůj druhý start na ART po Hernándezovi Severní Ir nedokončil. "Závod nevyšel podle mých představ. Héctor Barberá přede mnou ulil start, já instinktivně uvolnil spojku a popojel dopředu. Bohužel je jakýkoliv pohyb před zhasnutím světel posuzovaný jako jump start. Byl jsem okolo patnácté pozice, ale penalizace mi zmařila šanci na body, i když jsme na ně měli rychlost," věří. "Pak jsem měl malou nehodu, když jsem se snažil dohnat chlapy před sebou. Doufejme, že o nadcházejícím víkendu na Phillip Islandu budeme mít více štěstí."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Český jezdec chyboval na startu, poté se snažil dohnat skupinu. "Když jsem se dokázal znovu připojit ke skupině, byl jsem s energií na dně. Motorka je velmi drsná a divoká, takže jsem rychle ztratil sílu. Rozhodl jsem se raději odstoupit než riskovat nehodu," přiznal.

Nicky Hayden (Ducati Team)
Američanův stroj skončil v plamenech. "Je to škoda, protože před čtvrtým tréninkem udělal tým dobrý pokrok. V kvalifikaci jsem nezajel dobře, ale ráno jsem dokázal být rychlejší než za celý víkend, rychlost byla vážně slušná. V závodě jsem startoval jedenáctý, ale dokázal jsem získat několik míst a jel nejlepší závod za poslední dobu. Celkem snadno jsem ujížděl Dovimu a blížil se Bradleymu. Na některých místech byl trochu rychlejší, ale já byl lepší na některých jiných," vzpomínal. "Když jsem najížděl do poslední zatáčky, uslyšel jsem zvláštní zvuk. Doufal jsem, že je to něco na jeho stroji, ale pak jsem přidal plyn a bylo jasné, že to je na mém. Musíme nechat inženýry prozkoumat motor, aby zjistili, kde byl problém. Je škoda pro mě i pro tým začít blok tří závodů ve třech týdnech takto."

Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport)
Australan zatím čeká na první dokončený závod na PBM. "Opět zasáhla smůla, což byla opravdová škoda. Než mi odešel výfuk, posouval jsem se dopředu a užíval si souboj se Staringem a Scassou, ale pak se sedlo změnilo v pánev na smažení a nemohl jsem na něm déle vydržet. Myslím, že v noci budu potřebovat nějaký přípravek s aloe vera na svůj zadek," prohlásil. "Navzdory dalšímu neúspěchu cítím, že jsme během víkendu udělali pokrok. Závodění pro tým PBM si užívám. Doufejme, že na Phillip Islandu nás konečně navštíví štěstěna."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing)
Ital měl tentokrát smůlu a závod nedokončil. "Je to škoda, závod se vyvíjel dobře, v prvních kolech jsem se dokázal držet Nickyho a Doviho, měli jsme téměř stejnou rychlost. Jel jsem dobře a myslel, že zajedu svůj nejlepší letošní výsledek (dosud deváté místo - pozn. red.). Přesto je to OK, tým i já se z této zkušenosti poučíme, protože takový problém jsme nečekali," přiznal. "Poté, co jsem si ulomil konec řadicí páčky, motorka byla nebezpečná a nedala se řídit. Nemohl jsem pořádně zatáčet. Když jsem si problém uvědomil, jediná možnost, jakou jsem měl, byla zajet do garáže. Pomůže nám to v růstu. Vážně jsme během závodu dobře pracovali, před další velkou cenou jsem optimistický."

Stefan Bradl (LCR Honda) - nestartoval
Němec si před kvalifikací zlomil kotník a musel podstoupit operaci, při které mu byla zlomená kost zpevněna dvěma šrouby. Podle šéfa týmu a bývalého jezdce Lucia Cecchinella proběhla operace dobře a jezdec zahájil rekonvalescenci. Ve čtvrtek by se Bradl měl objevit na Phillip Islandu a sejít se s lékařským týmem MotoGP, což by mělo přinést jasnější prognózy.

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |