Maverick Viňales zajel nejlepší čas (2:02,130) prvního tréninku na GP Velké Británie. Nedlouho před závěrem ještě vedl Jorge Lorenzo, který po Viňalesově rychlém kole klesl na druhé místo. Na Viňalese Lorenzo ztratil zhruba půl vteřiny. První trojici zkompletoval domácí závodník – Cal Crutchlow.
Na čtvrté místo se zařadil vedoucí muž šampionátu – Marc Márquez. V první pětce se umístil i Valentino Rossi. Na šestou pozici se dostal Alvaro Bautista.
Do jedné vteřiny ztráty na prvního se vešel ještě Johann Zarco na sedmém místě. Osmý Aleix Espargaro již zaostal o 1,154 s. V první desítce dokončili i Scott Redding a Andrea Dovizioso.
Karel Abraham zahájil britský víkend sedmnáctým časem.
Technický problém měl v závěru Danilo Petrucci, který musel odstavit svůj stroj u zábradlí. Během tréninku skončil na zemi Sam Lowes, který už příští rok nebude pokračovat u Aprilie, přestože měl ještě na další rok smlouvu.
Po druhém tréninku, který bude následovat dnes odpoledne, si jezdci MotoGP vyzkoušejí nový způsob výměny motocyklů v boxech. Mělo by se jednat o bezpečnější způsob. Během závodu v Brně totiž při výměnách došlo k incidentu, při němž upadl Andrea Iannone. Původně se zvažovalo, že by se při výměnách snížila povolená rychlost v boxech na 40 km/h, ale z toho nakonec sešlo. Dnes jezdci zkusí následující způsob:
Motocykly budou blíže k boxům. Jezdec bude muset zastavit za svým druhým motocyklem. Najíždět se bude pod úhlem pětačtyřicet stupňů a pod stejným úhlem bude nastaven i druhý motocykl. Jakmile jezdec přesedne na druhý motocykl, bude muset počkat na pokyn mechanika, který mu oznámí, že je výjezd bezpečný.
GP Velké Británie - MotoGP, 1. trénink
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas |
Ztráta |
1 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
321,4 |
2'02,130 |
|
2 |
Jorge LORENZO |
Ducati |
317,2 |
2'02,649 |
0,519 |
3 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
318,7 |
2'02,769 |
0,639 |
4 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
320,8 |
2'02,857 |
0,727 |
5 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
319,8 |
2'02,995 |
0,865 |
6 |
Alvaro BAUTISTA |
Ducati |
325,2 |
2'03,025 |
0,895 |
7 |
Johann ZARCO |
Yamaha |
319,5 |
2'03,044 |
0,914 |
8 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
319,2 |
2'03,284 |
1,154 |
9 |
Scott REDDING |
Ducati |
319,8 |
2'03,336 |
1,206 |
10 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
322,4 |
2'03,337 |
1,207 |
11 |
Jack MILLER |
Honda |
319,9 |
2'03,396 |
1,266 |
12 |
Alex RINS |
Suzuki |
319,6 |
2'03,494 |
1,364 |
13 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
322,2 |
2'03,624 |
1,494 |
14 |
Dani PEDROSA |
Honda |
319,3 |
2'03,670 |
1,54 |
15 |
Loris BAZ |
Ducati |
316,2 |
2'03,763 |
1,633 |
16 |
Jonas FOLGER |
Yamaha |
316,1 |
2'03,939 |
1,809 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
320,4 |
2'04,102 |
1,972 |
18 |
Andrea IANNONE |
Suzuki |
319,5 |
2'04,131 |
2,001 |
19 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
323,4 |
2'04,162 |
2,032 |
20 |
Tito RABAT |
Honda |
321 |
2'04,378 |
2,248 |
21 |
Bradley SMITH |
KTM |
317,7 |
2'04,414 |
2,284 |
22 |
Hector BARBERA |
Ducati |
325 |
2'04,725 |
2,595 |
23 |
Sam LOWES |
Aprilia |
313,8 |
2'05,069 |
2,939 |
Foto: Yamaha