MotoGP ve Valencii: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců z pódia, vyjádření Lucy Scassy a Jakuba Kornfeila přinášíme prohlášení dalších závodníků třídy MotoGP, kteří se ve Velké ceně Valencie na pódium neprosadili.
MotoGP ve Valencii: Ti, co se na pódium nevešli

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Devítinásobný mistr světa zaznamenal čtvrté místo poosmé v sezoně. Po ranních problémech považuje výsledek za slušný. "Bohužel jsem neměl tempo na bitvu o pódium. Na začátku jsem se dokázal držet blízko a zkoušel jsem bojovat, ale pak už jsem neměl rychlost. Stejně jako víceméně po celou sezonu jsem byl o dvě až tři desetiny pomalejší než nejlepší jezdci. Proto jsem nemohl bojovat o pole position, vítězství ani o titul," přiznal. "Šampionát pro mě nebyl tak špatný, ale musíme se pokusit zvýšit rychlost a zlepšit naši výkonnost, abychom o pódium bojovali pravidelně. To je cíl pro rok 2014."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 5. místo
Španěl se potýkal s problémy s nastavením, které se před závodem po menších změnách podařilo vyřešit. "Poté, co se mi podařil pravděpodobně nejlepší start v sezoně, jsem se dokázal v úvodních kolech držet nejlepších. Lorenzo v čele zpomaloval pole, což mi dávalo šanci jet na úrovni chlapů vepředu. Byl jsem v pozici, že jsem mohl zaútočit, ale poslední, co bych chtěl, bylo zasáhnout do souboje jezdců, kteří bojovali o titul," vysvětloval. "Když měkčí pneumatika odešla, ztratil jsem přilnavost, ale jsem spokojen, protože jsme dokončili šampionát na celkovém šestém místě jako druhý nejlepší netovární stroj. Chci poděkovat všem v týmu i dodavatelům."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 6. místo
Němec poděkoval týmu za výbornou práci v celém roce, je rád, že se stejnými lidmi bude pokračovat. Velkou cenu Valencie dokončil poprvé ve své kariéře v mistrovství světa. "Závod byl celkem obtížný, jak jsme očekávali, protože nás trápily potíže s přední částí. Nakonec to nebylo špatné, ale v určitých místech jsme ztráceli, zaměříme se na to v testování," slíbil. "Mým nejlepším okamžikem v sezoně bylo pódium v Laguně Sece, protože jsme tam celý víkend odváděli neuvěřitelnou práci. Naopak nejhorším okamžikem bylo zranění v Malajsii, ale můžu říct, že Lucio (Cecchinello, bývalý jezdec, nyní šéf týmu LCR) a další chlapi byli neuvěřitelně profesionální a umožnili mi snadnou a rychlou regeneraci."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 7. místo
Angličan byl se zakončením sezony i s celkovým umístěním sebe i týmu spokojen. "Ztráta na nejlepší byla opět méně než třicet sekund, což je pozitivní závěr víkendu a velmi pozitivní způsob zakončení roku. Myslím, že jsme v průběhu sezony určitě ukázali pokrok. Chci poděkovat týmu za úžasnou práci, kterou odvedl, když mě učil a v průběhu posledních dvanácti měsíců mi v této opravdu náročné kategorii pomáhal," pochvaloval si. "Byla to také docela zábava, jsem vděčný za to, že mám za sebou tak zkušenou stáj."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 8. místo
Američanovi při posledním závodě za Ducati nevyšel start. "Ale dokázal jsem získat několik míst a dojet osmý. Není to skvělý výsledek, ale bylo pěkné dokončit závod jako nejlepší jezdec Ducati. Možná jsem mohl dohnat Bradleyho, ztrátu tří sekund jsem snížil na polovinu, ale pak jsem v poslední zatáčce mírně vyjel mimo a praštil se o čelní sklo," vzpomínal. "Pak už byl rychlejší a bylo to. Je to celkem emocionální, strávil jsem pět let ve skvělé skupině lidí a i když to nebylo vždy jednoduché, byli jsme dohromady dobrý tým. Přeji jim vše nejlepší."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 9. místo
Ital byl ze závodu zklamán. "Tato trať je pro mě nadále obtížná. Odjel jsem pomalý závod a nejel moc dobře. Nicky byl dobrý a najednou se mi vzdálil. Snažil jsem se přizůsobit svou strategii Iannonemu." přiznal. "Uvážíme- li všechny věci, celkové osmé místo není tak špatné, ale pochopitelně to nejsou pozice, kde chceme být. K sezoně 2014 budeme přistupovat se sebevědomím a odhodláním."

Michele Pirro (Ducati Test Team) - 10. místo
Testovací jezdec Ducati se svezl podesáté v sezoně, tentokrát znovu na třetím továrním stroji. Závodil po dvou měsících a přiznal, že třicet kol pro něj bylo velmi obtížných. "Lituji svého sobotního pádu, který ovlivnil mou pozici na startovním roštu. Místo, abych startoval blízko Andrey a Nickyho, jsem byl dvě řady za nimi. V úvodních kolech jsem se našel na osmnáctém místě," vzpomínal. "Když jsem začal bojovat s ostatními, odepsal jsem pneumatiku. Zdolal jsem dost jezdců, ale další byli pořád daleko. Děkuji Ducati za příležitosti, které mi během této sezony dalo. Jsem si jistý, že v roce 2014 dokážeme skvělé věci."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Španěl byl znovu nejlepším jezdcem CRT. "Tribuny byly narvané a závod opravdu vzrušující. Jsem rád, že jsem se mohl s týmem ve vzrušujícím závěru sezony rozloučit dalším nejlepším umístěním mezi CRT. Teď se naše cesty rozcházejí, ale jsem si jistý, že se jednoho dne znovu dáme dohromady. Jsem nadšený, jak tyto poslední dva roky v týmu Power Electronics Aspar proběhly," pochvaloval si. "Poprvé od chvíle, kdy jsem začal závodit v mistrovství světa, jsem cítil, že mám kolem sebe tým, který mi věří a podporuje mě v mé situaci. Děkuji všem, kteří byli jako má rodina. Také chci pogratulovat Marcovi, protože dosáhl něčeho historického."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 12. místo
Španěl dal do závěrečného víkendu sezony maximum. "Byli jsme blízko vítězství a bojovali jsme s šampiónem a jeho továrním strojem (v CRT). Dokončili jsme závod jako druhé CRT a myslím, že je to pozice, ve které jsme měli dokončit šampionát, ale během sezony jsme museli zdolávat některé překážky. Závod na domácí půdě před plnými tribunami jsem si opravdu užíval," liboval si. "Sezona končí, ale nepřestaneme pracovat. Čeká nás řada událostí a zajímavý projekt pro rok 2014. Kawasaki nám pomůže, takže budeme moci bojovat na stejné úrovni jako další týmy, což mě pro další sezonu dost motivuje."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 13. místo
Ital při svém posledním závodě v týmu neměl dobrý start a na začátku uvázl mezi pomalejšími soupeři. "Když jsem viděl, že ostatní používají měkkou pneumatiku, myslel jsem si, že bych mohl ve druhé polovině závodu získávat, ale skupina přede mnou začala zvyšovat náskok a nedokázal jsem se jí udržet," přiznal. "Postupně byla motorka lehčí a já dokázal najít své závodní tempo. Měl jsem před sebou Petrucciho, ale s předjetím jsem počkal až do závěrečných kol. Jsem rád, že jsem poslední závod sezony dokončil na bodech. Raději bych dojel blíže Espargarovi, ale na začátku jsem dost ztratil."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 14. místo
Ital byl s průběhem závodu celkem spokojen. "V prvních kolech jsem měl problémy s přilnavostí, pak jsem dosáhl dobrého pocitu z motorky a myslím, že jsem měl nejrychlejší CRT na trati. V posledních kolech jsem na opotřebovaných pneumatikách nedokázal odpovědět na útoky Cortiho a pořád lituji ztráty třináctého místa," vysvětloval. "Byl to poslední závod sezony a jsem celkem spokojen, dost jsem vyrostl, dost se naučil a dosáhl dobrých výsledků, například sobotní pole position mezi CRT. Musím také poděkovat Giampierovi Sacchimu, protože vždy věřil mně i mým schopnostem, a celému týmu za skvělou práci, kterou po celou sezonu odvádel."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 15. místo
Američan nebyl se zakončením sezony příliš spokojen. "Myslím, že mám z této tratě určité stigma, nikdy jsem tu nebyl dobrý, ale nevím proč. Skončili jsme jako druhé nejlepší CRT v roce, ve druhé polovině sezony začalo jít vše dohromady a zajeli jsme některé slušné výsledky," pochvaloval si. "Espargaró a stroj ART byli pro nás letos příliš tvrdým oříškem. Děkuji všem v týmu, bylo to úžasné, děkuji všem svým chlapům. Je čas se posunout a začít přemýšlet o testování nového stroje."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 16. místo
Japoncovi vyšel start, ale v prvních kolech měl problémy s přilnavostí a několik pozic ztratil. "Později jsem se dokázal vrátit a soustředil jsem se na dobrý rytmus. Přesto jsem nedokázal dojet výše. Jinak to byl pro mě dobrý rok, protože jsem se vrátil do MotoGP a odjel celý ročník. Do poloviny sezony jsem se musel vyrovnávat se zraněním, ale potom jsem získal dobrý pocit z motorky a zajel zajímavé výsledky," vzpomínal. "Chci poděkovat svým mechanikům, technikům a především svému stroji za odvedenou práci v průběhu roku. I když nikdo nemůže říct, že sezona byla pro tým Avintia Blusens úžasná, je fér říct, že jsme odvedli dobrou práci."

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 17. místo
Jezdec ze Severního Irska už další body nepřidal. "Mám za sebou první sezonu v MotoGP. Měli jsme vzestupy i pády, ale celou zkušenost jsem si užíval. Poslední víkend byl pro mě obtížný. Trápil jsem se s přilnavostí. Během závodu jsem zajížděl konzistentní kola, ale připadalo mi, že mi stroj na výjezdech ze zatáček podkluzuje. Udržel jsem za sebou Scassu, ale bylo to s tak malou přilnavostí obtížné," vysvětloval. "Rád bych za všechno poděkoval Paulu Birdovi a celému týmu PBM za jeho tvrdou práci po celou sezonu."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 19. místo
Australan chtěl sezonu zakončit pozitivnějším výsledkem. "Ale nebylo to možné. Chci poděkovat všem, kteří mi v tomto roce během tohoto nového dobrodružství pomohli, a všem, kteří mi umožnili tuto zkušenost získat," uvedl.

Martin Bauer (Remus Racing) - 20. místo
Sedmatřicetiletý Rakušan startoval na divokou kartu podruhé v sezoně a oproti Brnu si o jednu příčku polepšil. "Poslední místo nebylo mým cílem, ale pokud moji soupeři, se kterými se momentálně mohu srovnávat, upadnou, nemůžu s tím nic dělat. Ano, je pozitivní, že nás pořád napadaly nové myšlenky jak udělat motocykl rychlejší. Během warm-upu jsme pozměnili geometrii šasi a mělo to perfektní dopad na chování pneumatik, přestože jsem v té době nejezdil s plnou nádrží. Během závodu s plnou čtyřiadvacetilitrovou nádrží se situace vyvinula zcela jinak. Šasi začalo být příliš měkké. V prvních kolech jsem nedokázal zužitkovat dobrý stav pneumatik. Pokud nejsou zahřáté z boku, zatáčky jsou problematické," pochopil. "Pokud nejsou dostatečně zatíženy, jejich teplota klesá. Je to začarovaný kruh. Ale v tomto víkendu jsme se naučili nové věci o tom jak řídit motocykl. Jako nováčci jsme postrádali testovací kilometry a zkušenosti na trati."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing)
Ital po vydařeném startu tři kola před cílem po souboji s Doviziosem upadl. "Od prvního kola jsem tlačil, ale pak jsem riskoval. Trať byla odlišná oproti warm-upu, foukal dost vítr a neměli jsme stejnou přilnavost přední části jako v předchozích dnech. Pak mě předjel Nicky, byl velmi rychlý a ujel mi. Téměř celý závod jsem se dokázal držet Doviho, ale možná jsem špatně vybral pneumatiky. Použil jsem měkké, ale po třiadvaceti kolech motorka začala dost podkluzovat, aktivovala se kontrola trakce a já na výjezdech ze zatáček nemohl zrychlovat," vzpomínal. "Pak jsem upadl, uklouzl mi předek, ze kterého jsem po celý víkend neměl dobrý pocit. Byl to obtížný rok, měl jsem nějaká zranění, ale vždy jsem se snažil ze sebe dostat to nejlepší. Tým mi dost pomohl při učení, můj první rok skončil a v příštím roce využiji vše, co jsem se naučil. Příchod Gigiho Dall´Igny bude určitě první dobrá zpráva. Věřím mu. Reorganizace je určitě nutná, ale věřím všem lidem, kteří pracují pro Ducati. Rád bych ještě jednou poděkoval všem, kteří mě po celý rok podporovali."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar)
Francouze, kterého nyní čeká vývoj nového stroje Suzuki, zastavily problémy s motorem. "Závod byl pro nás obtížný. Je to zvláštní, protože normálně se na této trati cítím dobře, ale tentokrát bylo pro nás těžší najít dobré nastavení. Mechanické problémy nás pronásledovaly po celý víkend, i když jsme zkoušeli spoustu různých řešení," vzpomínal. "Měl jsem v závodě problémy s brzděním a neměl jsem dobrý pocit z brzdění motorem. Čím víc odcházely pneumatiky, tím těžší bylo brzdit, tak jsem se rozhodl zajet do boxů. Necítil jsem se bezpečně, proto jsem nechtěl víc riskovat."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3)
Angličan byl ze svého pádu zklamaný především kvůli tomu, že se s francouzským týmem loučil. "Ráno nás potkala porucha motoru a mohli jsme odjet jen dvě celá kola. Do závodu jsme šli s nastavením, které jsme chtěli vyzkoušet, tak trochu naslepo. Ale z motorky jsem měl dobrý pocit a po předjetí Bradleyho jsem se snažil snižovat ztrátu na jezdce před sebou," vzpomínal. "Bohužel jsem najel na obrubník a uklouzlo mi přední kolo. Zůstali jsme na páté příčce v šampionátu, která byla pro tuto sezonu mým cílem, takže nemůžu být naštvaný, jak se rok vyvíjel. Chci poděkovat celému týmu, měli jsme tři skvělé roky a řadu dobrých společných vzpomínek. Naučil jsem se tu během svého působení hodně, ale teď je čas na nové dobrodružství."

Yonny Hernández (Ignite Pramac Racing)
Kolumbijec v devátém kole zajel do garáže kvůli bolestem zlomeného pravého malíčku. "Omlouvám se a jsem smutný. Nechtěl jsem takto zakončit sezonu, ale navzdory mé nejlepší snaze mi prst neumožnil pokračovat. Odstartoval jsem dobře, pak jsem měl kontakt s Espargarem. Snažil jsem se snížit ztrátu, ale zadní část motorky mi podkluzovala. Dokázal jsem se udržet, ale namohl jsem si ruku, která mě začala dost bolet, tak jsem se vrátil do boxů," vysvětloval. "Nemělo by velký smysl v tomto stavu pokračovat. Je mi to líto, protože tým pracoval velmi dobře, aby mi pomohl, dost jsem se naučil, ale zlomenina bohužel věci poněkud změnila. Teď uvidíme, co budeme moci udělat v nejbližších dnech. Doufám, že budu moci trochu testovat, ale bude dost záležet na tom, jak se budu cítit."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Český jezdec upadl ve třetím kole, oficiální vyjádření v tiskovém prohlášení týmu neposkytl.

Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport)
Australan ve třetím kole upadl a litoval, že své účinkování v týmu PBM zakončil v kačírku. "Občas se to stává, když jedete na hraně. Motorka s plnou nádrží nefungovala tak dobře, ale snažil jsem se tlačit a než se nádrž dostatečně odlehčila, přehnal jsem to. I když jsem doufal v lepší výsledky, své angažmá v PBM jsem si užíval. Rád bych poděkoval za tuto příležitost, rád bych s týmem v budoucnu znovu spolupracoval," přeje si.

17:46 | Baldassarriho fotka z nemocnice: odkaz
16:55 | Nezapomeňte na netradiční časový harmonogram závodů v Assenu. Moto3 začíná v 11:00, MotoGP ve 13:00 a Moto2 ve 14:30.
16:13 | Baldassari jede do nemocnice na CT vyšetření. Jeho stav je stabilní.
15:54 | Divoký pád měl v dnešní kvalifikaci i Bagnaia, ten odešel po svých. odkaz
15:52 | Kvalifikace Moto2 již pokračuje.

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 23. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 24. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 25. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30

Nejčtenější články

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

včera |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

včera |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u týmu LCR Honda

Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u …

Těsně před závodem v Assenu byl oficiálně oznámen podpis smlouvy mezi Calem Crutchlowem a HRC.

21.  6.  2017 |
Slabší kubatury – zajímavosti před závody v Assenu

Slabší kubatury – zajímavosti před z…

Tento týden se jezdci vypraví do nizozemského Assenu, kde je čeká osmý podnik letošní sezóny. Níže následují některé statistické údaje vztahující se ke slabším kubaturám.

19.  6.  2017 |