Maverick Viñales se sice v úvodu závodu hodně propadl, ale nakonec si dojel pro výhru. Spolu s ním se na podium dostali také Pedro Acosta a Enea Bastianini.
Americký závod královské kubatury byl vypsán na 20 kol. Z prvního místa startoval Maverick Viňales. Do vedení se ovšem po startu posunul nováček Pedro Acosta. Viňales, který si včera připsal další výhru ve sprintu, se v úvodu prvního kola hlavního závodu propadl až na desáté místo. Hned po startu tam došlo ke strkanicím mezi jezdci, na což někteří doplatili výraznějším poklesem. Jedním z nich byl právě výše zmíněný Viňales.
Acosta pokračoval na první pozici i v druhém kole. Martin se sice na něj snažil zaútočit, ale Acosta (zatím) dokázal první místo bránit. Na třetím místě byl aktuálně Bagnaia, který se také snažil tlačit vpřed.
Acosta se ještě nějakou dobu dokázal držet v čele, ale pak během krátké chvíle klesl na čtvrté místo. Dostali se před něj Martin, Marc Márquez a také Bagnaia.
Patnáct kol před závěrem vedl Martin. Na druhé pozici byl Bagnaia a na třetí Acosta. Marc Márquez, který se o něco málo dříve neúspěšně pokusil zaútočit na vedoucího Martina, klesl na čtvrté místo. První pětku uzavíral Miller. Rozestupy ovšem byly malé. Jezdci jeli skoro v takovém dlouhém vláčku, jak býváme zvyklí v závodech Moto3.
Do cíle dnes nedojel Johann Zarco, který musel po několika kolech odstoupit. Na zemi skončil Takaaki Nakagami a krátce po něm upadl i Franco Morbidelli. Pádům bohužel nebyl konec. S tvrdostí texaského asfaltu se blíže seznámil i Joan Mir.
Jedenáct kol před závěrem byl zpět na čele nováček Acosta. Druhý byl Marc Márquez. První trojku uzavíral Jorge Martin. Těsně za Martinovými zády už byl Viňales, jenž se v úvodu závodu hodně propadl. První pětku aktuálně uzavíral Bagnaia.
O kolo později se do čela posunul Marc Márquez. Jeho mladší bratr Alex zrovna skončil na zemi. A Marc se nakonec v čele moc dlouho neohřál, protože brzy také upadl. A ani tím bohužel nebyl pádům konec. Nehodu měl i loňský vítěz Rins.
Devět kol před závěrem se už na vedoucího Acostu pokoušel útočit Viňales, jenž dohnal ztrátu z úvodu závodu. Na třetí pozici jezdil Martin, ale ten aktuálně nebyl v nejtěsnějším kontaktu s vedoucí dvojicí. První pětku doplňovali Bastianini a Bagnaia.
O kolo později se Viňales posunul do čela před Acostu a postupně si začal budovat náskok. Šest kol před koncem už vedl přibližně o vteřinu před Acostou. Bastianini začal útočit na třetího Martina. Na chvíli se dostal před něj, ale Martin mu předjetí vrátil.
V předposledním kole stále vedl Viňales. Acosta zůstával druhý. Bastianini se opět pokusil zaútočit na Martina. Tentokrát byl Italův pokus úspěšný.
Viňales se po dvou výhrách ve sprintu dočkal i výhry v hlavním závodě. Jedná se o jeho celkově desáté vítězství ve Velké ceně MotoGP a zároveň první s Aprilií. Viňales se dnes navíc stal prvním jezdcem, který vyhrál Grand Prix třídy MotoGP na strojích třech různých značek.
Pedro Acosta dojel do cíle jako druhý a stal se nejmladším jezdcem, jenž v královské kubatuře vybojoval dvě podia v řadě. Na třetí stupínek podia vystoupil Enea Bastianini. Jorge Martin se musel smířit s nepopulární „bramborovou“ medailí, přesto však zůstává v čele šampionátu. Bagnaia skončil pátý.
GP Amerik - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Čas/Ztráta |
1 |
Maverick Viñales |
Aprilia |
41'09,503 |
2 |
Pedro Acosta |
KTM |
1,728 |
3 |
Enea Bastianini |
Ducati |
2,703 |
4 |
Jorge Martin |
Ducati |
4,69 |
5 |
Francesco Bagnaia |
Ducati |
7,392 |
6 |
Fabio Di Giannantonio |
Ducati |
9,98 |
7 |
Aleix Espargaro |
Aprilia |
12,208 |
8 |
Marco Bezzecchi |
Ducati |
13,343 |
9 |
Brad Binder |
KTM |
14,931 |
10 |
Raul Fernandez |
Aprilia |
16,656 |
11 |
Miguel Oliveira |
Aprilia |
18,542 |
12 |
Fabio Quartararo |
Yamaha |
22,899 |
13 |
Jack Miller |
KTM |
24,011 |
14 |
Augusto Fernandez |
KTM |
27,652 |
15 |
Alex Marquez |
Ducati |
32,855 |
16 |
Luca Marini |
Honda |
33,529 |
Neklasifikováni |
|
Alex Rins |
Yamaha |
20'48,178 |
|
Marc Marquez |
Ducati |
20'36,524 |
|
Joan Mir |
Honda |
16'40,803 |
|
Franco Morbidelli |
Ducati |
14'29,451 |
|
Johann Zarco |
Honda |
12'55,867 |
|
Takaaki Nakagami |
Honda |
12'32,563 |
Foto: Aprilia